Gość Occult Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 Do moda :) Postanowiłem temat napisać w dziale motocykli zabytkowych. Dlaczego? Potrzebuję informacji od osób z dośiwadczeniem, które znają się na tego typu rzeczach. Nie interesuje mnie też jak przerobić 49 cm na 60 i jak podłączyć listwę led do motorynki :) Może od początku. Pomyślałem sobie, ze od tego zacząłem, zresztą jak większość z nas. Motorynkę miałem nóweczkę, kupioną w PDT Wola w 1989 roku. Niestety została sprzedana po wymianie na boskiego Simsona SR50 ;D Postanowiłem poszukać takiej samej motyronki jak miałem, z tego samego roku. Allegro.pl i tydzień później miałem dokałdnie taką samą "drynkę" jak w wieku 9 lat :). Motorynka ma wszystkie dokumenty, ale nigdy nie była zarejestrowana. Jej stan oceniam na dobry z minusem dlatego postanowiłem ją odrestaurować. Generalnie będzie robina na oryginał z kilkoma dodatkowymi chromami. W chwili obecnej motorower jest rozłożony w drobny mak. Koła poszły do szkiełkowania, a większość części jedzie w najbliższym czasie do piaskowania i lakierowania. Tutaj zdjęcia jeszcze przed rozłożeniem. Jak widać motorynka przeszła lekki kating i woziła 2 osoby :) http://picasaweb.google.com/piotr.celej/RometPonyM301# Teraz prośba. Poszukuję do motorynki siedzenia. Jeżeli ktoś coś takiego ma w dobrym stanie proszę o informację na PW. Poszukuję również katalogu części do M301, albo informacji w jaki sposób powinny być skęrcone ośki w kołach. Gdzie i jakie podkładki itp. Niestety w książkach tych informacji nie ma, a chciałbym złożyć to dokałdnie tak jak w fabryce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 Co do ledow to moge zasugerowac Ci abys napisal do Monter'a, on siedzi w elektryca wiec zapewne pomoze. Co do siedzenia to najszybciej alledrogo. Powodzenia :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Proponuje to i nic wiecej nie bedziesz potrzebował: http://www.wkl.com.pl/motorowery-romet-obs...naprawa,1,1,120 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Bardzo sluszna sugestia, ta ksiazka powinna rozwiac wszelkie watpliwosci :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Nie bede smiecił osobnymi tematami, taka sprawa dwa wały, od razu powiem jeden jest z komara a drugi? No własnie, wymiary odentyczne http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eca08c895fb4562d.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Pamiętam, że wał w romiecie chart 210 miał takie same wymiary (był ponoć przemienny) i różnił się wizualnie - ale czy to dokładnie to to już nie pamiętam - możesz sprawdzić trop. pozdrawiam, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Nie , ten wyciety to na pewno nowszy komar i ogar a ten pełny no własnie nie wiem, Rys? Żak?Na pewno nic nowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Moze od jakiegos simsona, strasznie wielkie to lozysko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 (edytowane) Nie bede smiecił osobnymi tematami, taka sprawa dwa wały, od razu powiem jeden jest z komara a drugi? No własnie, wymiary odentyczne http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eca08c895fb4562d.html Witam też mam taki wał, dostałem z jednym rometem którego kupiłem, już dobrych kilka lat i do tej pory nie wiem od czego on jest Dołączam się do tematu bo również kupiłem motorynkę :bigrazz: Mam pytanie do znawców, czy były motorynki z silnikami okrągłymi (s38) z biegami w ręce ?? pzdr przywiozę ją pod koniec tygodnia to wrzucę fotki Edytowane 26 Października 2010 przez WilQ_21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Witam też mam taki wał, dostałem z jednym rometem którego kupiłem, już dobrych kilka lat i do tej pory nie wiem od czego on jest Dołączam się do tematu bo również kupiłem motorynkę :bigrazz: Mam pytanie do znawców, czy były motorynki z silnikami okrągłymi (s38) z biegami w ręce ?? pzdr Oczywiście tak, to te z początku produkcji, czyli ok roku 78-80. Sam wtedy marzyłem o takim sprzęciku, ale nigdzie nie dało się go kupić. Talony, kolejki itp. Zadowoliłem się więc starą WSK M06 Z1 z 59 roku, dzięki której zacząłem swoją przyjaźń z zabytkowymi motocyklami :icon_biggrin: :lalag: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 (edytowane) Nie bede smiecił osobnymi tematami, taka sprawa dwa wały, od razu powiem jeden jest z komara a drugi? No własnie, wymiary odentyczne http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eca08c895fb4562d.html Jeśli czopy są takie same w obu wałach a różnią się przeciwwagami to ten "duży' wał jest od Rometa 3-biegowego. One miały inny wał niż II-jki i Komary, właśnie z takimi wagami. Wał w Komarze 230 czyli silniku SM-02 (a pewnie też SM-01 z Rysia, Żaka czy co tam jeszcze) jest inny niż wał Komara/Rometa. Przeciwwagi są takie same, czop korbowy ma inną średnicę, czopy wału też inne - po obu stronach są stożki bo sprzęgło jest miniaturą od WSK 125. http://picasaweb.google.com/JoseJallapeno/...568065342178866 Moze od jakiegos simsona, strasznie wielkie to lozysko... Łożysko jest OK, to wał jest taki malutki. :biggrin: Wracając do Motoryny - tu jest nielegalna, kradziona wersja książki "żółtej" :biggrin: : http://chomikuj.pl/miis/Motocykle*2c+Instr...a+i+Naprawa.pdf Właśnie też ją zaciągnąłem sobie bo niedawno nabyłem Rometa 205. W sumie to nie wiem po co mi książka, Romet jest w takim stanie że dosłownie nadaje się do niczego. Total wrak, wszystko zużyte, nawet włącznik na lampie jest kaputt. Latał tym brat kolegi - listonosz. 82 tys km to dość sporo dla Rometa.Już jechał na złom ale "zawrócilim go". Nie będę zakładał nowego wątku, dlatego tu się pożalę...yyy..pochwalę. Bardziej mi zależało na częściach które były wraz z nim w komplecie. http://picasaweb.google.com/JoseJallapeno/...Kyf19T89YHs4AE# Edytowane 26 Października 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Chromy zrobione, ocynki zrobione, lakier zrobiony. Wszystkie części są i zabieram się za składanie. Niestety podczas nabijania bieżni łożyska główki ramy pękł spaw ogranicznika skrętu, który został dospawany bardzo ścisło. Muszę jeszcze raz to pospawać :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 A to porażka. Lakier na miejscu a tu spaw trzeba rzeźbić. :icon_evil: Jak kupiłeś nowe, współczesne łożysko główki to uważaj na miseczki - gną się w dłoni. :banghead: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Witam a tak jeszcze dopytam, czy motorynki z silnikiem S38 miały jakieś inne oznaczenie modelu ?? bo wszędzie gdzie coś o nich czytam to jest na temat sprzętów z kwadratowym silnikiem pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Udało się. Wygląda to na dzień dzisiejszy tak. http://picasaweb.google.pl/piotr.celej/Rom...425226567173922 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.