Skocz do zawartości

Motocykl trialowy. Co wybrć?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem świeżakiem i upatrzyłem sobie trialówkę Gas Gas xtx 280. I mam pytanie : Jaki wybrać rocznik i ile będzie on mniej-więcej kosztował?

Z góry dziękuję.

Edytowane przez dts123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam Wszystkich

 

Istnieje wielkie prawdopodobienstwo :biggrin: , że to już nie bedzie aktualna odpowiedź dla dts123, ale może wznowimy temat dla innych.

Motocykl trialowy należy wybrać podobnie jak każdy inny offroadowy z poprawką na to, że zużywalność motocykla trialowego jest kilka razy mniejsza niż "cross'a" czy wyczynowego enduro :).

Na dzień dzisiejszy, najważniejsze jest, żeby był dobry dostęp do części i akcesorów (najlepiej na stanie,co jest już w Polsce, aż w dwóch miejscach :biggrin:, ale miejmy nadzieję, że się to zmieni na lepsze)!). Na teraz dzięki (miedzi innymi) umiejętnościom Tadeusza Błażusiaka idzie w dobrym kierunku:).

Reasumując. Nawiazując kontakt z takim sprzedawcą jest pewna bezpieczna i zabawa w trial!

Jeżeli jest ktoś zainteresowany mogę (za zgodą moderatora), pomoc, przedstawiając co mam do zaoferowania w tym temacie.

 

Pozdrowienia dla wszystkich miłośników off-road

Sumomoto

_______________________________________

 

www.sumomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W motocyklu trialowym zużycie w porównaniu z enduro wyczynowym jest kilka razy wolniejsze:) Że o cross nie wspomnę.

Praktycznie istnieje duże prawdopodobieństwo, że kupując z dobrego źródła używany lub nową sztukę, zakupy ograniczaja się do cudem (!) złamanych klamek (dźwigni sprzęgła, hamulca), tylnego błotnika (niewielkie prawdopodobieństwo złamania).

W porównaniu z enduro zuzycie łańcucha, opon i klocków hamulcowych przaktycznie nie istnieje.

Jak po rajdzie enduro -1-2dni po kamieniach w górach, opony są do wymiany, w turystyce enduro (płynna, dynamiczna jazda, oparta na lekkim treningu, połączonym z podziwianiem okoliczności przyrody) 2-4x w sezonie.

Trial walczacy w czołówce o 1miejsce 2-5x w roku (w myśl zasazy zawsze nowa), normalnie od 1-2lat ("oszczędni" 4lata)

Spalanie.Tutaj trzeba by określić wiecej zmiennych. Inaczej zachowa się spalanie gdy faktycznie trenujemy non stop czysty trial, a inaczej gdy lecimy spokojnie 50-80(do 110 - choś jest nie do tego:)!) km/h w stylu enduro lub jedziemy trialem zwiedzać las turystycznie, wjezdżając tam, gdzie na enduro nawet bym nie pomyślał (super:)!).

Można przyjąć, że zbiornik (okolo 2l) wystarczy od 2-3h do dzień zabawy,dla tych co np ogladają trial jako kibic, czyli jeżdżą od odcinka do odcinka i ogladają zawodników.

Olej do paliwa zawsze syntetyk ( ja polecam określone formuły olejów: Motul lub Ipone).

Olej w silniku proponuję w zależności od eksploatacji co miesiąc , 3m-ce lub raz na pół roku.

W 4t dodatkowo kontrola zawororów np co drugi olej (na początku, dla ustalenia stylu jazdy powiedzmy pierwsze dwa przeglądy).

Filtr powietrza np w Sherco od 2010 znajduje sie tam gdzie zwykle zbiornik paliwa.

Super patent:)! oprócz pozytywnego przeniesienia środka cężkości, filtr jest mniej narazony na zanieczyszczenia i zalania wodą ( filtr gąbkowy)

W porównaniu z jakimkolwiek sportem offroad, koszt to zakup pojazdu reszta jest nieodczuwalna.

Trial stanowi doskonałe uzupełnienie do ćwiczeń równowagi, panowania nad motocyklem, balansu ciałem, ćwiczeń ekstreme enduro.

Fajna szkoła jazdy nawet dla posiadaczy dużych GS-ów!

Co najważniejsze na dobrze pomyślanym torze można sie "bawić" na własnym podwórku bez konieczności wyjazdów z domu!

Warto potrenować samemu i raz na jakiś czas spotkać się z fachowcami, zrobić korekty i określić nastepne zadania do jazdy.

 

Pozdrawiam

Sumomoto

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sumomoto Trial Kraków

_______________________________________

 

www.sumomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Z kosztami w trialu jest zupełnie inaczej niż w crossówkach.

Jeżeli przykładowo CR250'95 ( 36m/h tłok, 8h swieca, 12plyn w zawieszeniu i olej w silniku co wyscig) i inne crossówki liczy się w mh, tutaj książki serwisowe traktuja sprawę prawie jak w turystykach!

Pierwsze tłoki w serwisach Sherco schodzą do modeli 2004-2006! a zawodnik, który miał szczęście w Mistrzostwach Polski nawet czołowy, zmienia klocki hamulcowe i tyle:)! I ten startujący na modelu '08 i ten z trialówką '11.

Jeżeli motocykl będzie z dobrego źródła powinno być ok. Trzeba pamietać, tylko, że enduro jest do enduro, trial do trialu.

Można pojechać na wycieczkę enduro trialem, ale najlepiej w bardzo trudny dla enduro teren, należy unikać długotrwałej jazdy na pełnym gazie, nie różnicując obciążenia i obrotów np. jazda na "krechę" na podjazd przy pełnym otwarciu przepustnicy stroma ściana pow. 400m) warto zmienić ilość oleju w mieszance).

Trial najlepiej się czuje ( i nie zużywa), na typowo trialowych, a nie "wyscigowych" odcinkach. Jeżeli jest jakaś część trasy kłopotliwa dla enduro i cross, trialem jeździ się tam i z powrotem, wdłóż i w poprzek, albo od razu zasiada w "loży szyderców" i patrzy co robią inni:).

Kilka jazd trialem i technika jazdy sie zmienia na zawsze!

Reasumując, nie należy się obawiać kosztów eksploatacyjnych (przynajmniej w Sherco). Na MP trialu widać czasem motocykle z 2000 roku, a w motocrosie YZ400F już się można obawiać jeżeli chodzi o sprawność, nawiet jeżeli w '98(99?) Bartolini był mistrzem Świata.

Jak ktoś bardzo chce, to może zrobić kontrolne pomiary (x w roku?).

W trialu z silnika 2T mamy około 20kM które czynia cuda:), w porównywalnym Cros-enduro 40-60kM może tu należy upatrywać potwierdzenia powyższych wywodów (nie umiem krótko pisać:( )!

 

Pozdrawiam

Sumomoto

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sumomoto Trial Kraków

_______________________________________

 

www.sumomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie myślałem, ze to taka tania zabawa, a czy twoim zdaniem za 5K idzie trafic cos takiegow stanie nadającym sie do jazdy? mozna załozyc jakies "kostki" do tego sprzetu? u mnie są kamienie, ale głównie jednak ziemia i glina, jakoś nie widzi mi sie jazda na takich trailowych opokach po miękkim? kiedys w górach natknęlismy sie na dziewczyne która normalnie se leciała na czyms takim "przelotowo"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tanio. jak jeszcze jeździec ma głowę na karku:). ...glina i błoto - Bieszczady? reszta błota wydaje mi się przyczepna z piaskiem:).

Podoba mi się podkarpackie i lubelskie. Trialem można zwiedzić fajne miejsca, tylko trzeba uważać na slady IIwojny światowej, bo okolica jest ciekawa:)

Mozna zalożyć oponki Przód ma 21 a tył 4,00-18 tylko po co sobie koszty robić? Opony trialowe mimo to, że nie wygladają jak typowo crossowe, trzymają nadzwyczaj dobrze. kostkę w palcach jak przekręcisz to chwilke wraca na miejsce:). Poza tym trzeba podnieść błotnik, bo kostki sie nie zmieszczą :).

Poza tym, niskie ciśnienie dobrze czyści opony. Jakie masz w crossówce?

Jak kiedyś bedziesz przejazdem na płd -zapraszam.

jeżeli chodzi o cenę, to niestety zasada jest podobna jak wszędzie. Im świeższy kupujesz, tym lepiej. W enduro czasem juz 2-letni jest kiepski, a w sherco dalej "nowy".

Za 5 tys ofert jest "dużo", ale nie spodziewałbym się sukcesu. Bezpiecznie jest od 8 w górę, ale takich w zeszłym roku, z "gwarancją" miałem może 4szt S.

Standardem idealnych moto (co roku) jest 10-16tys. i są roczne do 6-ciu lat. są to motocykle serwisowane, kupione w polsce jako nowe.

Wbrew pozorom, te drozsze, to okazje, a te tanie sie tylko ogłaszają :(. Te powyżej 10k mam na chwilę w rozliczeniu za nowe (kiedyś były kupione nowe i serwisowane).

Musisz też wiedzieć, że można na firmę (FV) wziąć trialówkę :) Im tańszy, tym bliżej do remontu.

Teraz (połowa marca-czerwiec, potem od września)), jest moment kiedy są wymieniane, więc może coś się trafi:).

 

Pozdrawiam

Sumomoto

 

PS. A propos twojego wcześniejszego pytania o serwis. Żeby obliczyć okresy między przeglądowe można policzyć serwis np co 20l paliwa / "tyrania" dla sportowych treningów trial Sherco, to daje mniej wiecej to co pisałem wcześniej (...w enduro co dwa dni:)).

Jak bedziesz coś potrzebował to daj znać :)

Edytowane przez Sumomoto

_______________________________________

 

www.sumomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podepnę się i ja pod temat. Już kiedyś założyłem temat jaką trialówkęna początek. Niestety przez brak czasu i troche słomiany zapał w dążeniu do kupna takiego motocykla, do dzisiaj tego nie zrobiłem. Jednak chęć powraca znowu jak bumerang z tym że ze zdwojoną siła. Stąd pytanie jakie moto lepiej na początek. Chciałbym zaznaczyć, że ujeżdżam EXC 450 i jakieś doświadczenie w enduro mam, choć wiele sie jeszcze musze uczyć. Nie wiem co będzie lepsze na początek 125 ccm czy coś mocniejszego. Nie chciałbym przesadzić z mocą bo nie o to mi chodzi ale nie chce się obudzić po miesiącu ze stwierdzeniem, że jednak za słaby; a rynek wtórny tych pojazdów jest jaki jest i nie ma zbyt wielkiego popytu na owe motocykle, stąd wole dokonać zakupu raz na długi czas.

Nigdzie nie mogłem znaleźć danych dotyczących mocy, więc może jakieś podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze :) o rynek wtórny się nie martw:) Tzn jeżeli chodzi o odsprzedaż motocykla:). Po serwisowany motocykl jest zawsze kolejka.

Co do zakupu trialówki to musisz dać sobie odpowiedź do czego ma służyć. Trialem można poruszać się podobnie jak motocyklem enduro lub trenować odcinki specjalne trial. musiswz sie określić za ile chcesz motocykl i do czego.

Jeżeli jeździsz na enduro, to warto zainwestować w np Sherco 2.9 (najpopularniejszy motocykl w Polsce (trialowy:))). 125 bedzie wystarczający, ale Tobie może brakować na wyjazdy "turystyczne" tzn tam gdzie nie pchałeś się na enduro, tam z trialówki możesz ogladać czy np grzyby równo w lesie rosną:).

Części do Sherco, tuning jak trzeba, ciuchy, kaski i buty możesz pytać:) i z przesyłką to 3-4dni u Ciebie np. z Krakowa. Możesz także podszkolić sie co jakiś czas np w jednej z akademii trial pod kątem trial lub extrem enduro.

Kilka dni jazdy trialem, to tak jak miesiace na enduro (oczywiście mówię o Extreme)

________________________________________________________________________________

Sumomoto Motocykle www.sumomoto.pl

_______________________________________

 

www.sumomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz faktycznie jest cieżko o dobre moto , bo nie wszyscy klienci podjęli decyzję o wymianie na nowszy. W tych rocznikach podejżewam, że gg się pozbywaja się najczęściej. Rozumiem, że pod pojeciem rocznika jest kasa?

Jak coś będzie to dam znać. Jeżeli chodzi o awaryjność i dostepność części to Sherco będzie ok.

Oczywiście fajnie byłoby znać historię motocykla.

_______________________________________________________________

Sumomoto Motocykle Kraków www.sumomoto.pl

_______________________________________

 

www.sumomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Pozwole sobie podpiąć się do tego tematu, jako że sam jestem żywo nim zainteresowany.

Chciałbym w weekendy 'polatać' sobie, troche dla sportu, troche dla równowagi psychycznej - odetchnać od natłoku spraw codziennych.

Jestem na etapie zakupu swojego pierwszego motorka - problem w tym czy i jaki kupić. Moja waga to na chwile obecną to ok. 90kg (licze ze trochę zejdę w trakcie takich 'treningów'). Pytanie jest co wybrać do 10tys zł, czy ma to sens przy mojej wadze i czy na terenie mazowieckiego jest jakaś 'akademia' gdzie można by było zaliczyć parę 'lekcji' z instruktorem, który podpowie co i jak.

 

z tych które obecnie są dostępne na alledrogo i mnie interesują to:

 

http://allegro.pl/trial-sherco-2-9-nie-gas-gas-beta-280-320-125-i2279112416.html

 

http://allegro.pl/sherco-st-2-9-290-trial-gas-gas-beta-leszno-i2265771233.html

 

Niestety nie wiem na co zwracać uwagę przy zakupie motoru, a nie chcę kupić sobie skarbonki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Myślę, że fajnie trafiłeś z tym odreagowaniem :) Trial może zapewnić fajne przeżycia, zarówno stojąc na przeszkodzie, jak i jadąc na wycieczkę "enduro" :)

Ten rok dla używek jest troszkę jeszcze nierozkręcony :(. W zeszłym poszło bardzo dużo zamian i wymian na nowe sztuki, to teraz jest trudniej wystartować.

Nowe są:)

Ani w Targu ani w Krakowie nie ma nic na już godnego uwagi. Ja staram się, aby świeże trialówki miały u mnie jakąś gwarancję rozruchową choć są to wyczynówki, ale muszę znać historię motorku.

Cena około 10tyś to już były śliczne sztuki 06'-'08, a w tym roku jak na lekarstwo :(

Będę miał chyba 125 za nowy 125dla dziecka, ale to do "turystyki" troszkę mało. Oczywiście rozmiar motocykla jest standardowy.

W Warszawie myślę, że przynajmniej będzie gdzie odebrać motorek w razie czego.

Co do jazdy, to polecam na początek ćwiczyć podstawy, a co jakiś czas albo Małopolska, albo Trójmiasto.

Motocykl ogląda się jak każdy inny terenowy z tym, że ślady zużycia powinny być znacznie mniejsze (oczywiście jakieś otarcia o kamienie mogą być).

Części, ciuchy i akcesoria pomogę załatwić bez problemu.

Co do ogłoszeń, bywa różnie i ciężko i niezręcznie oceniać po zdjęciu.

Motocykl Trial można przepuścić na FV na raty w leasing również. motocykle Sherco w razie potrzeby posiadają oryginalny kit homologacyjny.

______________________________________________________________________________

Sumomoto Motocykle Kraków www.sumomoto.pl

_______________________________________

 

www.sumomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...