Barnaby Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 motocykl Yamaha V-max '96 przebieg: podobno 70 000km kupiłem 2 tygodnie temu. wszystko chodziło super, bez stuków czy podejrzanych odgłosów. w sobotę zmieniłem olej i po kilkunastu kilometrach zacząłem słyszeć stuki z silnika. pojawiają się po mocnym rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach i przy schodzeniu z obrotów. przy wchodzeniu na obroty zarówno na luzie jak i pod obciążeniem jest wszytko OK. stuki znikają po lekkim dodaniu gazu. oczywiście zrzuciłem miskę i w środku czysto, bez opiłków. na sitku smoka też norma, tzn jest trochę opiłków, ale na pewno nie miedzianych, i trochę czarnego silikonu. nic złotego. ponieważ nie wylałem starego oleju też go przefiltrowałem przez szmatkę i też nic. w świeżym oleju żadnych opiłków. z góry uznałem że to panewka ale brak tych opiłków mnie zastanawia. od zmiany oleju zrobiłem ok 400km i to wcale nie zawsze spokojnie w dodatku w korkach przy 40stopniach C. macie pomysły co to może być za stuk? wydaje mi się że gdyby to były panewki to przy wyższych obrotach też by było je słychać, no i nie przejechałby tych 400km..... stuki moim zdaniem ewidentnie z przodu silnika przy sprzęgle rozrusznika, po lewej stronie. sprzęgło wykluczam bo jest z drugiej strony, poza tym stuki nie cichną po wysprzęgleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 uszczelki kolektorów? na nie bym stawiał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Motodoktor w starym oleju ... :bigrazz: Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barnaby Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Motodoktor w starym oleju ... tak też pomyślałem. ale czy motodoktor potrafi wyciszyć stukającą panewkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Digidy Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 tak też pomyślałem. ale czy motodoktor potrafi wyciszyć stukającą panewkę? dlaczego jak z silnika dobiega jakiś stukot to każdy myśli że to panewka?? wiele rzeczy to moze byc, motodoktor wyciszy na jakis czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 ale czy motodoktor potrafi wyciszyć stukającą panewkę? Tak. dlaczego jak z silnika dobiega jakiś stukot to każdy myśli że to panewka?? wiele rzeczy to moze byc, Różnie mozna interpretować dźwięki silnikowe , ale ten "panewkowy" jest niepowtarzalny . Barnaby ma kilka motocykli , w tym równiez dziadki, więc raczej wie jak odróżnic TEN od tamtych. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 motocykl Yamaha V-max '96 przebieg: podobno 70 000km kupiłem 2 tygodnie temu. wszystko chodziło super, bez stuków czy podejrzanych odgłosów. w sobotę zmieniłem olej i po kilkunastu kilometrach zacząłem słyszeć stuki z silnika. pojawiają się po mocnym rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach i przy schodzeniu z obrotów. przy wchodzeniu na obroty zarówno na luzie jak i pod obciążeniem jest wszytko OK. stuki znikają po lekkim dodaniu gazu. oczywiście zrzuciłem miskę i w środku czysto, bez opiłków. na sitku smoka też norma, tzn jest trochę opiłków, ale na pewno nie miedzianych, i trochę czarnego silikonu. nic złotego. ponieważ nie wylałem starego oleju też go przefiltrowałem przez szmatkę i też nic. w świeżym oleju żadnych opiłków. z góry uznałem że to panewka ale brak tych opiłków mnie zastanawia. od zmiany oleju zrobiłem ok 400km i to wcale nie zawsze spokojnie w dodatku w korkach przy 40stopniach C. macie pomysły co to może być za stuk? wydaje mi się że gdyby to były panewki to przy wyższych obrotach też by było je słychać, no i nie przejechałby tych 400km..... stuki moim zdaniem ewidentnie z przodu silnika przy sprzęgle rozrusznika, po lewej stronie. sprzęgło wykluczam bo jest z drugiej strony, poza tym stuki nie cichną po wysprzęgleniu. Po zrzuceniu miski masz dostęp do korbowodów i nawet bez rozkręcania możesz sprawdzić stan panewek na korbach. Te dźwięki mogą pochodzić z poluzowanych śrub sprzęgiełka rozrusznika lub wałka wyważającego. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barnaby Opublikowano 20 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 nawet bez rozkręcania możesz sprawdzić stan panewek na korbach jak sprawdzić stan panewek bez rozkręcania stopy korbowodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 jak sprawdzić stan panewek bez rozkręcania stopy korbowodu? Nie musisz od razu rozkręcać korbowodu aby sprawdzić nadmierny luz. Wystarczy ustawić korbę 180 stopni po GMP i energicznie ją docisnąć do czopu wału w kierunku głowicy. Dopiero jeżeli usłyszysz głuche stuknięcie należy go rozkręcić i pomierzyć przy pomocy plastigauge. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.