_Monter_ Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 To może być przebicie na statorze chociaż i sam regler może powodować taki objaw. Wypada sprawdzić stator pod obciążeniem zapodajac mu żarówkę 220V 100W w obwód, który mierzysz w danym momencie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Siema! chciałbym się dowiedzieć jakie obciążenie może znieść alternator w motocyklu?tak aby na obrotach biegu jałowego było ładowanie obecnie zmagam się z problemem braku ładowania poniżej 2-3tyś rpm (nowy regulator w drodze)prąd na poszczególnych fazach w alternatorze sprawdzony - przy 1200rpm jest 17V AC, a przy 5000rpm ok 70V ACprzy obrotach biegu jałowego napięcie na akku spada do 12,1V na włączonych światłach. Stąd moje pytanie "ile prądu" może wygenerować alternator w VFR750 na obrotach biegu jałowego?z nie seryjnych rzeczy to mam np. grzane manetki i zmostkowane światło mijania (2 razy H4 żarówka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 ...z nie seryjnych rzeczy to mam np. grzane manetki i zmostkowane światło mijania (2 razy H4 żarówka) I wystarczy żeby altek na jałowym nie dawał rady. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 dziwne, bo modele na rynek USA miały fabrycznie zmostkowane światło.zauważyłem też pewną zależność że w miarę nagrzewania silnika (nie koniecznie włączenie wentylatora) ładowanie jest co raz mniejsze - na zimnym silniku i włączonych światłach jest spoko ładowanie, a podczas normalnej jazdy gdy już jest rozgrzany to właśnie spada do wspomnianych 12-12.3V na jałowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 ja mam podobnie - mi spada do 12.5 na goracym silniku , prawdopodobnie alternator sie nagrzewa . Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gabrys2die4 Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Witam, pisze ponieważ chcę się upewnić co do tego co sprawdziłem. Mój motor to yamaha sr 500 i zgodnie z tym co mówi serwisówka sprawdziłem rezystancje ładowania cewki(charging coil resistance) od wysokich obrotów miedzy czerwonym a brązowym powinno być 5 om u mnie jest 0,01. niskie obroty brązowy czarny powinno być 329 om jest 0,29. pulser coil resistance biało zielony-czarny powinno być 87om jest 0,09, biało czerwony-czarny powinno być 16om jest 0,02. chciałem jeszcze sprawdzić jak w serwisówce napisane resistance test stator coil ale mówi on żeby sprawdzić omy pomiędzy białymi a żółtym z tym że ja mam tam 3 zżółte i niebieski od biegu neutralnego ale z wcześniejszych pomiarów już chyba wystarczająco wynika że uzwojenie ładowania jest do niczego(wszystkie pomiary zrobione na statorze wyjętym z motoru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Charging coil i pulser coil nie mają nic wspólnego z ładowaniem akumulatora to są cewki do modułu CDI. Nie rozumiem o co Ci chodzi z tymi obrotami, piszesz coś o niskich i wysokich, jak to mierzyłeś?? Najlepiej to przepisz albo wklej fragment serwisówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gabrys2die4 Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Charging coil i pulser coil nie mają nic wspólnego z ładowaniem akumulatora to są cewki do modułu CDI. Nie rozumiem o co Ci chodzi z tymi obrotami, piszesz coś o niskich i wysokich, jak to mierzyłeś?? Najlepiej to przepisz albo wklej fragment serwisówki.mam problem z ladowaniem w swojej sr 500 nie ma go wcale i mierzyłem to co napisałem wyżej i porównywałem z wartościami z serwisówki z tym że nie wiem czy powinno się mierzyć na zgaszonym motorze. jeśli mogłbyś mi powiedzieć jak sprawdzić czemu nie mam ładowania czytałem posty wcześniej również ten pierwszy. czy na statorze któraś cewka jest odpowiedzialna za ładowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Sprawdzaj zgodnie z serwisówką. Jak mam Ci pomóc to muszę mieć ten fragment serwisówki to pierwsza sprawa, a druga to taka, że chyba nie umiesz się posługiwać miernikiem bo wyniki 0.01 Ohma jest naprawdę mało prawdopodobny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Stator sprawdzasz na chodzacym silniku, na niskich i wysokich obrotach podlaczajac Voltomierz miedzy parami przewodow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gabrys2die4 Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 to fragmenty serwisówki z których porównywałem wyniki, ja mierzyłem na wymontowanym statorze omy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Witam, pisze ponieważ chcę się upewnić co do tego co sprawdziłem. Mój motor to yamaha sr 500 i zgodnie z tym co mówi serwisówka sprawdziłem rezystancje ładowania cewki(charging coil resistance) od wysokich obrotów miedzy czerwonym a brązowym powinno być 5 om u mnie jest 0,01. niskie obroty brązowy czarny powinno być 329 om jest 0,29. pulser coil resistance biało zielony-czarny powinno być 87om jest 0,09, biało czerwony-czarny powinno być 16om jest 0,02. chciałem jeszcze sprawdzić jak w serwisówce napisane resistance test stator coil ale mówi on żeby sprawdzić omy pomiędzy białymi a żółtym z tym że ja mam tam 3 zżółte i niebieski od biegu neutralnego ale z wcześniejszych pomiarów już chyba wystarczająco wynika że uzwojenie ładowania jest do niczego(wszystkie pomiary zrobione na statorze wyjętym z motoruTwój stator jest prawdopodobnie dobry, przestaw tylko miernik z kilo omów na omy. Zauważ że wszystkie wyniki masz 1000 razy mniejsze, dlatego że źle wybrałeś zakres, masz pomiary w kilo omach a nie w omach.Jeżeli masz problem tylko z ładowaniem a zapłon jest ok to interesuje cię tylko pierwszy skan czyli "stator coil". Jeżeli masz inne kolory to przyjmij że 3 żółte to kolejno żółty biały biały i mierz między nimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gabrys2die4 Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Twój stator jest prawdopodobnie dobry, przestaw tylko miernik z kilo omów na omy. Zauważ że wszystkie wyniki masz 1000 razy mniejsze, dlatego że źle wybrałeś zakres, masz pomiary w kilo omach a nie w omach.Jeżeli masz problem tylko z ładowaniem a zapłon jest ok to interesuje cię tylko pierwszy skan czyli "stator coil". Jeżeli masz inne kolory to przyjmij że 3 żółte to kolejno żółty biały biały i mierz między nimimasz racje przestawiłem miernik na 200 om i mam po 1,6 oma miedzy trzema białymi, jak to się ma to do tabelki która pokazuje 0,73 i 0,80 oma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 masz racje przestawiłem miernik na 200 om i mam po 1,6 oma miedzy trzema białymi, jak to się ma to do tabelki która pokazuje 0,73 i 0,80 omaMasz inne kolory więc masz inny stator, nie wiązał bym się mocno z tą tabelką to po pierwsze. Po drugie jeżeli wszystkie mają tyle samo i żadne uzwojenie nie odstaje z wynikiem to też dobry znak. Po trzecie jak zewrzesz przewody miernika ze sobą to on nie pokaże 0 om, tylko pewnie z 0.3 oma, możesz to odjąć od wyniku. Po czwarte, martwił bym się bardziej gdyby miernik pokazał mniej a nie więcej. Ten etap sprawdzania uznałbym za sukces i przeszedł do kolejnego czyli cofnij się do początku tego wątku tam jest opisana metoda pomiaru napięć na odpalonym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gabrys2die4 Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Masz inne kolory więc masz inny stator, nie wiązał bym się mocno z tą tabelką to po pierwsze. Po drugie jeżeli wszystkie mają tyle samo i żadne uzwojenie nie odstaje z wynikiem to też dobry znak. Po trzecie jak zewrzesz przewody miernika ze sobą to on nie pokaże 0 om, tylko pewnie z 0.3 oma, możesz to odjąć od wyniku. Po czwarte, martwił bym się bardziej gdyby miernik pokazał mniej a nie więcej. Ten etap sprawdzania uznałbym za sukces i przeszedł do kolejnego czyli cofnij się do początku tego wątku tam jest opisana metoda pomiaru napięć na odpalonym silniku. spoko, dzięki za pomoc następny etap pomiarów w weekend jak złoże motor i odpalę będę mierzył dalej. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.