_Monter_ Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 czesc, szybkie pytanie i być może banalne pytanie: czy aby wyjąć rozrusznik w cbr600 f2 trzeba wyjmować silnik?A zauważyłeś, że jest to temat ściśle o ładowaniu? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zucio1 Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 (edytowane) Po naprawie - regulator wymieniony , ładowanie teraz o.k. Elektryk wymienił na większy regulator, Taiwański CL 650A-12. Mam nadzieję, że teraz będzie o.k. Edytowane 11 Lipca 2013 przez zucio1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 20 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 czy kolor cewek alternatora, moze cos powiedziec o ich stanie ? tzn ciemna cewka to przegrzana cewka ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 czy kolor cewek alternatora, moze cos powiedziec o ich stanie ? tzn ciemna cewka to przegrzana cewka ? tak jest Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 20 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 (edytowane) czyli to http://allegro.pl/honda-vfr800-vfr-800-98-01-alternator-orginal-i3379746781.html moze byc wielki znak ? mialem na oku taka sama, ale ladne na oko janobrazowe ceweczki , kupilem ale zanim gosc wyslal, zadzwonil ze sprawdzal i uszkodzona .. nie wiem czy panikuje , ale jade za 2 tygodnie do bulgarii , mzoe istambul zaatakujemy , rumunia i ogolnie balkany , chcialem zabrac alternator na zapas.. w razie W. jak zmienialem alternator to moj stary bez 1 fazy , ma ciemne cewki jak ten z aukcji , obecny ma jasne i jest sprawny. Edytowane 20 Lipca 2013 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 Ogólnie pięknie to nie wygląda jednak nadal nie świadczy o uszkodzeniu. Jednak bliżej im końca, bo widać, ze dostały po dupie.Brąz pojawia się bo izolacja sie upala a co za tym idzie powstają pęknięcia , aż w końcu dostaje przebicia. Czasem takie uzwojenia dostają przebicia dopiero na ciepło a sprawdzic je mozna tylko pod obciążeniem bo na zimno omomierzem pokażą się jako sprawne.Kumpel jak latał wiadrem to miał kilka razy problemy i albo zamieniał aku albo kupował aku samochodowe (wracał z Litwy) Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 24 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 kupilem inny stator , ale ze zdjec wygladal podobnie - o tyle ze zdjecia nie oddaja koloru , cewki na zywo sa jasne , w porownaniu do mojego starego statora gdzie sa czarne. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2013 Jeśli mogę coś pomóc w kwestii problemów z ładowaniem /altek i regler, grzanie się ich i przewodów do i z nich wychodzących/ to problemem może być za duży opór elektryczny pomiędzy mocowaniem silnika do ramy a samą ramą.Jak widać na schemacie /mojej 900 fire blade/ wszystkie odbiorniki elektryki ,,masowo,, są podłączone do ramy, a minus z aku jedynym grubym przewodem dochodzi do body silnika - startera. Dalej prąd plynie przez body silnika na ramę. W pozostałej większości japonii przypuszczam że jest podobnie. Ciepło od pracy silnika oraz wszechobecna wilgoć mogą powodować zaśniedzenie połączenia silnika z ramą i tu jest pięta achillesowa.Jeżeli nie ma potrzeby to wiadomo że tych połączeń śrubowych się nie rusza.Jeśli motor ma naście lat to jest wielce prawdopodobne że przybyło parę ohmów dla przepływu elektronów w tych miejscach.I stąd prawdopodobie są problemy z nadmiernym grzaniem w/w elementów instalki - za duży opór dla regla i tego konsekwencje.Sprawne kostki, styki, altek i regler to dodatkowy niezbędny warunek ale to jeszcze nie wszystko.Wedlug mnie to dodatkowy masowy odpowiednio gruby kabel od minusa aku do punktu na ramie - dobrze dostępnego powinien zalatwić sprawę. To tyle jeśli mogłem coś pomóc - sam jestem na etapie walki za dużego grzania się instalki i jej elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2013 W starych motocyklach angielskich problem ten zostal rozwiazany przez powstanie instalacji masowej, ktora dochodzila do wiekszosci urzadzenelektrycznych motocykla. To niestety zwiekszalo ilosc przewodow 2x :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 (edytowane) Tak się tylko zastanawiam /bo japonii raczej się nie poprawia/ czy ten dodatkowy kabel masowy podpięty do ramy z aku nie spwoduje jakiegoś innego obejścia odbiorników - np przy odpalaniu moto część ,,amperków,, nie zechce popłynąć tym obejściem /a jest ich sporo/ zamiast po ,,bożemu,, jak zaprojektowano i czy coś się nie zjarałoby przy okazji... Może lepiej zobić przedłużkę tego kabla tej samej grubości od startera do masy/rama...? Nie wiem... PS - Już wiem... Rozmawiałem z fachowcem/elektryk od moto i powiedział że można zrobić przedłużenie kabla minus od podłączenia ze starterem do ramy i nie musi być aż tak gruby jak na pierwszym odcinku aku - starter/rozrusznik. Chyba, że ktoś chce ruszać śrubę/y mocujące silnik... Edytowane 26 Lipca 2013 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 zalozylem wentylator na regulator i robi robote, regulator po jezdzie jest mocno cieply , wczesniej mozna bylo na nim jajka smazyc :) Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 (edytowane) zalozylem wentylator na regulator i robi robote, regulator po jezdzie jest mocno cieply , wczesniej mozna bylo na nim jajka smazyc :)A co z temperaturą przewodów do i wychodzących z regla /3 z altka i 2 wychodzące/ bo to chyba jest najważniejsze podczas pracy silnika. Czy jednakowo są ciepłe?Czy są bardziej ciepłe przy wyłączonych światlach? Co do regla to wywaliłem go spod zadupka /bo tam w ogóle nie ma przewiewu i dodatkowo idzie gorące powietrze z silnika/ pod czachę pomiędzy lagami i od jej spodu przykręciłem na radiatorze/ceownik/szer - 10cm, wys -5cm, dług -10cm, na styku posmarowawszy go pastą termoprzewodzącą. Idealnie mi spasował. Dodatkowo przedłużę minus od startera do ramy/masa coby elektrony mogły ominąć silnik i jego mocowanie z ramą.I tyle...pojeżdżę, pomacam czy dalej się grzeje - weekend będzie bardzo ciepły i wtedy postaram to sprawdzić czy spełnia się ta wersja chłodzenia... Z wentylatorem to musisz uważać żeby nie załapał wody jeśli jest on od kompa... Edytowane 26 Lipca 2013 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 27 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2013 (edytowane) Przewody cieple , ale tak jak i u ciebie silnik tak nagrzewaja suframe, ze nie odczuje co sie grzeje bardziej , w kazdym razie mam saunę pod dupa :). Wentylator nie zlapie wody, chyba ze bym moto utopil , jest pod plastikiem/siodlem z boku . Edytowane 27 Lipca 2013 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 (edytowane) Coby zamknąć temat z mojej strony... Dla przypomnienia - fire blade sc28/95. Kupiony ze zjaranym reglem i padniętym aku /dla spokojności rama prosta, kompresja jak fabryka przykazała/ ale do rzeczy... Moto robię dla siebie na dłuższy czas więc w tym temacie: przegląd wszystkich kostek złączek i podejść masowych łącznie z mocowaniem żarówek - wiadomo o co chodzi /regulacja zaworów, synchro i czyszczenie gaziorów, wymiana wszystkich płynów i naciąg oraz smarowanie łańcucha to oczywista oczywistość dla swojej spokojności została zrobiona/. Potem zakup regla - DUCATI i nowego akusia. Aby w przyszłości nie zjarać regla, zamontowałem go pod czachą na wlocie powietrza dodatkowo montując na radiatorze dość sporym, posmarowawszy pastą termoprzewodzącą pomiędzy nimi. Musiałem zrobić przedłużkę od kostki która wpinana jest do regla - 5 pinowa. Wyszło około po 1.6m każdego kabla - dałem grubszy niż fabyczny.Kostki nie ucinałem tylko do przedłużek zamontowałem/zacisk złączki męskie i żeńskie. Zrobiłem też dodatkową masę od startera do ramy - wiadomo minus w japonii zaczyna swoją drogę przez korpus silnika poprzez śruby do ramy i dalej... Problemem było przeprowadzenie tych kabelków, miejsca mało a gorących elementów sporo - piec, chłodnica - a termicznie izolacja niewiele wytrzymuje. No i dzisiaj teścik - odpał moto, przejażdżka i palpacyjne sprawdzanie temperatury już na postoju ale z pracującym silnikiem coby do minimum ograniczyć ruch powietrza i ....regel lekko ciepły, kable z niego i do niego letnie, kostka też lekko ciepła - jednym słowem jest dla mnie ok. Myślałem o wiatraczku jako alternatywnej wersji chłodzenia ale mi przeszło - zadupek z ograniczonym ruchem powietrza jest do ,,zadupka,,. Przy reglu musi być przeciąg świeżego ,,wozducha,, i tyle a radiator mu tym pomaga. Z przodu moto widać regler ale to dla mnie ma być funkcjonalne a estetyka też ale trochę dalej... Szerokiej drogi.... Edytowane 14 Sierpnia 2013 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 A co moze bez przyczyna slabego ladowania , jak stator podaje prawidlowe napiecia , wolne 18V , ok 5 tys obr 70V , regulator nowy ( ale na starym bylo podobnie) , aku nowe , straty na instalacji ok 0,1V , ladowanie na wolnych 14 , na obrotach 13 i mniej , poki co nie brakuje pradu do jazdy , ale aku jest niedoladowany . Ostatnio wracajac z Bulgari, na stacji paliw w Serbii przy odpalalniu troszke sie zawachal i zegary zgasly ( czyli brak pradu) , potem nie bylo tego problemu. Moze byc ze stator nie wyrabia ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.