Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Używałem tego samego miernika, aby sprawdzić napięcia w CB500 i było książkowo w CB500. Mierząc napięcie zmienne z alternatora bez regulatora, zarówno przed wymianą alternatora, jak i po wymianie alternatora, na wolnych obrotach mam prawie 14V pomiędzy żyłami, a przy 4000rpm mam napięcie dochodzące do 50V

To albo regulator albo uzwojenia leżą i raczej uzwojenia. Elektryk sprawdził go na przebicie pod obciążeniem? Czy zmierzył omomierzem?

Regler musi mieć porządną masę do ramy. Masa akumulatora musi być oczyszczona ze śniedzi lub zabrudzeń w miejscu łączenia z ramą jak również inne punkty w których instalacja łączy się z ramą(masą).

 

Panowie, motocykl kawa ex 250,

Grzeją jej się cholernie przewody od altka i regulator, kostka wywalona, dalej się grzeją. Regulator jest przykręcony do błotnika(plastik).

Można poprowadzić do niego masę kablem?

Czy specjalnie jest przykręcany do plastiku by uniknąć masowania?

Wychodzi z niego 6 przewodów, 3 zółte, czarny, brązowy i biało-czerwony.

Możesz przykręcić do masy jak również mozesz doprowadzic masę przewodem. Czy fabrycznie był przykręcony do plastiku? Ogólnie przewody grzeją się zawsze i to mocno tylko nikt nigdy nie zwraca na to uwagi dopóki nic sie nie stanie. Napięcia sa prawidłowe?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To albo regulator albo uzwojenia leżą i raczej uzwojenia. Elektryk sprawdził go na przebicie pod obciążeniem? Czy zmierzył omomierzem?

Regler musi mieć porządną masę do ramy. Masa akumulatora musi być oczyszczona ze śniedzi lub zabrudzeń w miejscu łączenia z ramą jak również inne punkty w których instalacja łączy się z ramą(masą).

Alternator był mierzony induktorem, napięciem 200V. Oporność była rzędu 25G[om]. Przeczyszczę wszystkie styki. Zauważyłem, że w przekaźniku do rozrusznika nie było sucho, a wilgocią jest płyn hamulcowy. Zbiorniczek tylnego hamulca znajduje się tuż obok tego przekaźnika. Przed sezonem wymieniałem płyn, może wtedy coś kapło. Jutro przegonię sprzęt po czyszczeniu styków i przekaźnika. Zobaczymy co wtedy będzie. Dam znać po.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Możesz przykręcić do masy jak również mozesz doprowadzic masę przewodem. Czy fabrycznie był przykręcony do plastiku? Ogólnie przewody grzeją się zawsze i to mocno tylko nikt nigdy nie zwraca na to uwagi dopóki nic sie nie stanie. Napięcia sa prawidłowe?

 

 

Fabrycznie był tak przykręcony(do błotnika). Dzisiaj powinienem mieć świeży olej to jak odpalę to wszystko pomierzę.

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, motocykl kawa ex 250,

Grzeją jej się cholernie przewody od altka i regulator, kostka wywalona, dalej się grzeją. Regulator jest przykręcony do błotnika(plastik).

Można poprowadzić do niego masę kablem?

Czy specjalnie jest przykręcany do plastiku by uniknąć masowania?

Wychodzi z niego 6 przewodów, 3 zółte, czarny, brązowy i biało-czerwony.

 

A ja mam pytanie czy ot tak sobie zauwazyles ze grzeja sie przewody czy moze jakies inne objawy byly bardziej widoczne? Ciekawi mnie jakie masz ładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzycie, ze się mocno grzeją ;) naprawdę mocno.

 

no ja ci wierze. regulatory samochodowe od tych motocyklowych roznia sie jedynie budowa i troche inna zasada dzialania, ale maja takie samo zadanie do wykonania.

 

post-60495-0-27191600-1334166457_thumb.jpg

 

to jest schemat mojego. 3 wejscia z altka i 3 wyjscia (plus stały, plus po stacyjce i masa). Nie jestem tego pewny ale czy on nie dziala na zasadzie zwierania i stad to ciepło??

Edytowane przez blazey84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze że jest taki temat.

Panowie mam problem z ładowaniem, motocykl Suzuki Gs 400 77r. Ładowanie na akumulatorze pod obciążeniem przy 3 tys. obrotów. 12,4V.Podejrzewam regler, jednak po lekturze postów w tym temacie chciałbym sprawdzić alternator. Z alternatora wychodzą trzy przewody w kolorach: żółty, biało niebieski, biało zielony. Te trzy przewody są połączone wtykami z trzema żółtymi przewodami prowadzącymi do regulatora,( poprzedni właściciel wymienił regulator na: no name, made in Taiwan). Nie posiadam kostki i nie wiem który przewód z jakim powinien być połączony. Jak podłączyć miernik aby sprawdzić alternator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie. Nadmiar oddaje na masę.

 

Bardzo dobrze że jest taki temat.

Panowie mam problem z ładowaniem, motocykl Suzuki Gs 400 77r. Ładowanie na akumulatorze pod obciążeniem przy 3 tys. obrotów. 12,4V.Podejrzewam regler, jednak po lekturze postów w tym temacie chciałbym sprawdzić alternator. Z alternatora wychodzą trzy przewody w kolorach: żółty, biało niebieski, biało zielony. Te trzy przewody są połączone wtykami z trzema żółtymi przewodami prowadzącymi do regulatora,( poprzedni właściciel wymienił regulator na: no name, made in Taiwan). Nie posiadam kostki i nie wiem który przewód z jakim powinien być połączony. Jak podłączyć miernik aby sprawdzić alternator?

To są trzy fazy Opis z pierwszej strony-pomiar zmiennego napięcia międzyfazowego, tak samo jak między trzema żółtymi przewodami oczywiście z odłączonym regulatorem.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie. Nadmiar oddaje na masę.

 

 

To są trzy fazy Opis z pierwszej strony-pomiar zmiennego napięcia międzyfazowego, tak samo jak między trzema żółtymi przewodami oczywiście z odłączonym regulatorem.

Tak w uzupełnieniu, czy ma znaczenie który przewód wychodzący z alternatora jest połączony z żółtym przewodami prowadzącymi do regulatora? Jak wspomniałem nie posiadam kostki tylko luźne wtyki. Czy przypadkowe podpięcie tych przewodów może powodować brak ładowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w uzupełnieniu, czy ma znaczenie który przewód wychodzący z alternatora jest połączony z żółtym przewodami prowadzącymi do regulatora? Jak wspomniałem nie posiadam kostki tylko luźne wtyki. Czy przypadkowe podpięcie tych przewodów może powodować brak ładowania?

Nie ma znaczenia. W tym miejscu podłączasz jak Ci podejdzie.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie czy ot tak sobie zauwazyles ze grzeja sie przewody czy moze jakies inne objawy byly bardziej widoczne? Ciekawi mnie jakie masz ładowanie.

 

 

Zauważyłem po tym jak stopiła mi się kostka i zaczęło się dymić spod baku. Po zlutowaniu przewodów ładowanie było jak należy ale zaważyłem, że peszel z przewodami wychodzącymi z altka zaczął się topić i po prześledzeniu przewodów, aż do regulatora stwierdzam że się mocno, za mocno grzeją, wraz z regulatorem. Po obejrzeniu instalacji na odcinku lutowania do altka ukazał mi się obraz nędzy i rozpaczy, ktoś nieudolnie wstawiał kawałki przewodów w miejsce kawałków stopionych. No i wlutowałem nowe przewody przy samym altku i na wszelki wypadek(gdyby się mocno grzały) spytałem czy można dać dodatkową masę na regler. Jak go odpalę to wszystko wybadam i dam znać.

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwna sytuacja. Na reglerze pomiar masz 13.0-13.6 V a na aku masz ledwo co 12 z groszami. Z tego co usłyszałem to dwa razy Ci zablokował i nie odpalił po wcisnięciu startera. Dwuletni aku...hmmm...podstawiłbym inny bo dziwne to wszystko.

 

Podmieniłem akumulatory. Na obu sytuacja jest taka sama. Jak wkrecam moto na obroty do ok 5-6 tys to ladowanie dochodzi do 13.5 a tak ma ok 12. Druga rzecz to taka ze w trakcie wyciagania kostek z regla na starym pojawia sie iskrzenie a na nowym nic nie blyska. Przewody i regel nowy i stary wciaz sie grzeja. Odpuszczam pomału temat grzejacych sie kabli i zostaje tylko przy temacie ładowania. Chyba ze te dwie sprawy sa powiązane

 

Zauważyłem po tym jak stopiła mi się kostka i zaczęło się dymić spod baku. Po zlutowaniu przewodów ładowanie było jak należy ale zaważyłem, że peszel z przewodami wychodzącymi z altka zaczął się topić i po prześledzeniu przewodów, aż do regulatora stwierdzam że się mocno, za mocno grzeją, wraz z regulatorem. Po obejrzeniu instalacji na odcinku lutowania do altka ukazał mi się obraz nędzy i rozpaczy, ktoś nieudolnie wstawiał kawałki przewodów w miejsce kawałków stopionych. No i wlutowałem nowe przewody przy samym altku i na wszelki wypadek(gdyby się mocno grzały) spytałem czy można dać dodatkową masę na regler. Jak go odpalę to wszystko wybadam i dam znać.

 

Moze i u siebie zrobie sobie nowe kable z altka do regla. Jakie przewody wstawiałeś u siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś odłączyć żarówki podczas pomiaru? Bo może okazać się, że 13,5V przy włączonych światłach a one świeca cały czas a bez świateł będzie jak nalezy(tutaj kłania się spór o pomiar z obciążeniem i bez).

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...