kiricck Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 (edytowane) Witam.Mam problem, posiadam YAMAHE YBR 125 z 2007 roku. Podczas odpalenia cały czas świeci kontrolka od pompki i nie znika, następnie spadają obroty i gaśnie.. Sprawdziłem elektrykę i podczas "przygazowania" Volty lecą w dół i nie ma ładowania. Co może być przyczyną? Edytowane 9 Listopada 2015 przez kiricck Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 9 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Witam.Mam problem, posiadam YAMAHE YBR 125 z 2007 roku. Podczas odpalenia cały czas świeci kontrolka od pompki i nie znika, następnie spadają obroty i gaśnie.. Sprawdziłem elektrykę i podczas "przygazowania" Volty lecą w dół i nie ma ładowania. Co może być przyczyną? A czytałeś pierwszy post tego tematu? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WebKriss Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Panowie liczę na sugestię z waszej strony. Posiadam Yamahę FZ8N 2011r przez głupotę i pośpiech podłączyłem odwrotnie aku :/ i jak wiadomo poszła zwara wyraźnie było słychać na regulatorze. Co się okazało jakiś pajac zamiast wymienić główny bezpiecznik wstawił drut :/ Wymieniłem bezpiecznik na nowy, kupiłem regulator (nowy zamiennik - 200zł) i akumulator na taki jaki powinien być yuasa YTZ10S niestety po podłączeniu na klamrach przez chwilę na wolnych obrotach widać ładowanie 13-14 V póżniej znika i pojawia się tylko po dodaniu gazu ale rożnie razem z obrotami nawet do 17-18V Sprawdziłem masy podłączyłem nawet reg bezpośrednio do plusa i masy, altek nie pokazuje przebicia do masy, pomiar napięcia między fazowego przy 3000 obr. na każdym przewodzie 45-50 i rośnie z obrotami, pomiar rezystancji 1.0/1.1 na każdym przewodzie. Wydaje mi się że niestety wywaliłem kasę w błoto jeżeli chodzi o regulator, jak myślicie zamawiać nowy ? Zamiennik 300-400zł czy z demontażu ? Liczę na mądre sugestie, wiadomo po opisie możecie tylko się domyślać ale na pewno doświadczenie z elektryką macie zdecydowanie większe ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Tak, regler, który kupiłeś nie pracuje.Tak na marginesie bezpiecznik nie uratowałby reglera. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WebKriss Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 Regulator wymieniony na oryginał (praktycznie nówka sztuka) zakupiony w www.nowak-motocykle.pl ładowanie jak ta lala :biggrin: Teraz tylko czekać na słoneczko :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 12 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 Odnoszę wrażenie, ze parę fiutów zrobiło sobie biznes na sprzedaży uszkodzonych reglerów bo ostatnio kilka przypadków nawet w tym temacie sie przewinęło z walniętymi używkami. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SterylY Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 @_Monter_ jakieś przykłady bo też muszę kupić i nie chce się naciąć.W Hondzie oryginał do Rebelki 1200PLN :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 14 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Nie mam przykładów, po prostu taka refleksja. Nigdy nie wiesz co dostaniesz kupując używkę. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WebKriss Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Koledzy tak dla sprostowania tematu, jak pisałem wcześniej regulator, który kupiłem a który okazał się tylko przyciskiem do papieru był "nowy", kupiłem go jako "nówka sztuka" Był to jeden z głównych argumentów przy zakupie, liczyłem, że nowy=sprawny, producent: WM MOTOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egonon Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Panowie,Od razu się przyznam, że nie przeczytałem całego wątku (42 strony, no zrozumiale). Przeczytałem pierwsze 14 ale nie znalazłem odpowiedzi/ nie zrozumiałem wszystkiego. W elektryce nie czuję się pewnie i niedobrze mi z tym. No ale do rzeczy. Mam Yamahę XS750 z 1978 i do niedawna wszystko z nią było w porządku. Przez zimę regularnie raz w tygodniu brałem ją na przejażdżkę tak żeby się dobrze wygrzała. Ale od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem. Nagrałem filmik żeby pokazać o co chodzi . Wrażenie mam takie jakby akumulator szybko tracił "parę" a jakby trochę dłużej pokręcił to może i by zapalił. Na filmiku akumulator był prosto po ładowaniu. Odkąd zaczęły się problemy kupiłem nowy akumulator, sprawdziłem świece (były ładnie brązowe), wyczyściłem sprejem do elektryki kostki i rozkręciłem i wyczyściłem rozrusznik po czym podłączyłem go bezpośrednio do akumulatora na chwilę i kręcił się bez żadnych dziwnych odgłosów więc zakładam, że jest ok. W tej chwili nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić. Jedyne co mi przychodzi na myśl to, że coś jest nie tak z akumulatorem, bo gdy kupiłem ten obecny (w sklepie zalali go kwasem) podłączyłem go na całą noc pod ładowarkę(tzn inteligentną,- Oxford Oximizer) ale rano zauważyłem że coś dziwnie się ta ładowarka zachowywał, bo cały wyświetlacz migał, napięcie niby było ok i akumulator był naładowany, więc zacząłem podejrzewać że może ona jest popsuta. Pożyczyłem od kumpla inną ładowarkę, naładowałem jeszcze raz i motor zapalił bez większych problemów jeden raz. Potem były kłopoty jak na filmie. Po wczorajszym łądowaniu wieczorem na klemach było 13,6V a jak zmierzyłem dziś rano to spadło do 12,9V i może jeszcze by spadło do 12,6-12,7V po czym będzie się utrzymywać na tym poziomie. (oba pomiary na akumulatorze wyjętym z motocykla) To jest normalne zachowanie? Po włożeniu do moto i włączeniu zapłonu pokazuje 12,5V i powoli spada w ciągu minuty tak do 12,3V i się zatrzymuje. Nie wiem zzy takie małe (a może nie małe?) różnice mogą o czymś świadczyć. Bo jest jeszcze kwestia dokładności samego multimetru. Mógłbym jeszcze spróbować wymienić aku, bo może ta ładowarka faktycznie go uszkodziła, ale szkoda mi trochę 200zł tak na próbę wydawać. Ogólnie wiem, że to wszystko po omacku i trochę chaotycznie robię, ale nie znam się na elektryce a chciałbym się poznać. Tak że wszystkie sugestie mile widziane. Jeszcze jedna kwestia - chciałem sprawdzić napięcia jak w poście na pierwszej stronie ale nie wiem gdzie znaleźć te 3 żółte kable - zdjąłem dekiel z lewej strony i stamtąd wychodzi jedna wiązka która idzie do modułu zapłonowego. Gdzie znajduje się ten regulator? Wiem, że motor ma swoje lata i wiele rzeczy może nie działać już tak jak w latach jego młodości ale jak powiedział mi jeden znajomy "old yamahas never die" a moja tak jakby powoli zdycha. Aha i jeszcze jedno, ale nie jestem tego pewien - wydaje mi się że problemy zaczęły się jak przy stawianiu na centralną podstawkę poślizgnęła mi się noga i położyłem motor na prawą stronę, ale był to na prawdę delikatny upadek więc może nie należy tego wiązać ze sobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Na wstępie podłącz na lejce samochodowy aku i wtedy sprawdź bo dla mnie na razie wygląda to na aku. Jak już to sprawdzisz to napisz jaki efekt. Oczywiście lejce nie z biedronki bo bedziemy się bujać kilka stron jak w podobnym temacie. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egonon Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Właśnie wróciłem, niestety ze złymi wieściami. z akumulatorem samochodowym efekt jest taki sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Teraz sprawdź elektromagnes czyli zwierasz na krótko dwie wystające z niego grube śruby, może zaiskrzyć dlatego lepiej zwierać nakrętki a nie gwint bo stopisz zwoje gwintu. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egonon Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 A w którym miejscu jest ten elektromagnes? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 A w którym miejscu jest ten elektromagnes?Masz serwisówkę? Nie znam lokalizacji elektromagnesów we wszystkich motocyklach. Jak nie masz serwisówki to prześledź gdzie pedałuje przewód plusowy od rozrusznika.http://biobug.org/motorcycle/xs850/Yamaha-XS70-XS850-Service-Manual.pdfhttp://www.slideshare.net/lbhgtmuzbyejy/yamaha-xs750-service-repair-manual-download-20193329 Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.