Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czesc, szybkie pytanie i być może banalne pytanie: czy aby wyjąć rozrusznik w cbr600 f2 trzeba wyjmować silnik?

A zauważyłeś, że jest to temat ściśle o ładowaniu?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po naprawie - regulator wymieniony , ładowanie teraz o.k. Elektryk wymienił na większy regulator, Taiwański CL 650A-12.

Mam nadzieję, że teraz będzie o.k.

Edytowane przez zucio1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

czy kolor cewek alternatora, moze cos powiedziec o ich stanie ? tzn ciemna cewka to przegrzana cewka ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli to

http://allegro.pl/honda-vfr800-vfr-800-98-01-alternator-orginal-i3379746781.html

moze byc wielki znak ? mialem na oku taka sama, ale ladne na oko janobrazowe ceweczki , kupilem ale zanim gosc wyslal, zadzwonil ze sprawdzal i uszkodzona ..

 

nie wiem czy panikuje , ale jade za 2 tygodnie do bulgarii , mzoe istambul zaatakujemy , rumunia i ogolnie balkany , chcialem zabrac alternator na zapas.. w razie W.

 

jak zmienialem alternator to moj stary bez 1 fazy , ma ciemne cewki jak ten z aukcji , obecny ma jasne i jest sprawny.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie pięknie to nie wygląda jednak nadal nie świadczy o uszkodzeniu. Jednak bliżej im końca, bo widać, ze dostały po dupie.

Brąz pojawia się bo izolacja sie upala a co za tym idzie powstają pęknięcia , aż w końcu dostaje przebicia. Czasem takie uzwojenia dostają przebicia dopiero na ciepło a sprawdzic je mozna tylko pod obciążeniem bo na zimno omomierzem pokażą się jako sprawne.

Kumpel jak latał wiadrem to miał kilka razy problemy i albo zamieniał aku albo kupował aku samochodowe (wracał z Litwy)

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem inny stator , ale ze zdjec wygladal podobnie - o tyle ze zdjecia nie oddaja koloru , cewki na zywo sa jasne , w porownaniu do mojego starego statora gdzie sa czarne.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę coś pomóc w kwestii problemów z ładowaniem /altek i regler, grzanie się ich i przewodów do i z nich wychodzących/ to problemem może być za duży opór elektryczny pomiędzy mocowaniem silnika do ramy a samą ramą.

Jak widać na schemacie /mojej 900 fire blade/ wszystkie odbiorniki elektryki ,,masowo,, są podłączone do ramy, a minus z aku jedynym grubym przewodem dochodzi do body silnika - startera.

 

Dalej prąd plynie przez body silnika na ramę.

 

W pozostałej większości japonii przypuszczam że jest podobnie.

 

Ciepło od pracy silnika oraz wszechobecna wilgoć mogą powodować zaśniedzenie połączenia silnika z ramą i tu jest pięta achillesowa.

Jeżeli nie ma potrzeby to wiadomo że tych połączeń śrubowych się nie rusza.

Jeśli motor ma naście lat to jest wielce prawdopodobne że przybyło parę ohmów dla przepływu elektronów w tych miejscach.

I stąd prawdopodobie są problemy z nadmiernym grzaniem w/w elementów instalki - za duży opór dla regla i tego konsekwencje.

Sprawne kostki, styki, altek i regler to dodatkowy niezbędny warunek ale to jeszcze nie wszystko.

Wedlug mnie to dodatkowy masowy odpowiednio gruby kabel od minusa aku do punktu na ramie - dobrze dostępnego powinien zalatwić sprawę.

 

To tyle jeśli mogłem coś pomóc - sam jestem na etapie walki za dużego grzania się instalki i jej elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się tylko zastanawiam /bo japonii raczej się nie poprawia/ czy ten dodatkowy kabel masowy podpięty do ramy z aku nie spwoduje jakiegoś innego obejścia odbiorników - np przy odpalaniu moto część ,,amperków,, nie zechce popłynąć tym obejściem /a jest ich sporo/ zamiast po ,,bożemu,, jak zaprojektowano i czy coś się nie zjarałoby przy okazji...

 

Może lepiej zobić przedłużkę tego kabla tej samej grubości od startera do masy/rama...?

 

Nie wiem...

 

PS - Już wiem...

 

Rozmawiałem z fachowcem/elektryk od moto i powiedział że można zrobić przedłużenie kabla minus od podłączenia ze starterem do ramy i nie musi być aż tak gruby jak na pierwszym odcinku aku - starter/rozrusznik.

 

Chyba, że ktoś chce ruszać śrubę/y mocujące silnik...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalozylem wentylator na regulator i robi robote, regulator po jezdzie jest mocno cieply , wczesniej mozna bylo na nim jajka smazyc :)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalozylem wentylator na regulator i robi robote, regulator po jezdzie jest mocno cieply , wczesniej mozna bylo na nim jajka smazyc :)

A co z temperaturą przewodów do i wychodzących z regla /3 z altka i 2 wychodzące/ bo to chyba jest najważniejsze podczas pracy silnika.

 

Czy jednakowo są ciepłe?

Czy są bardziej ciepłe przy wyłączonych światlach?

 

Co do regla to wywaliłem go spod zadupka /bo tam w ogóle nie ma przewiewu i dodatkowo idzie gorące powietrze z silnika/ pod czachę pomiędzy lagami i od jej spodu przykręciłem na radiatorze/ceownik/szer - 10cm, wys -5cm, dług -10cm, na styku posmarowawszy go pastą termoprzewodzącą.

 

Idealnie mi spasował.

 

Dodatkowo przedłużę minus od startera do ramy/masa coby elektrony mogły ominąć silnik i jego mocowanie z ramą.

I tyle...pojeżdżę, pomacam czy dalej się grzeje - weekend będzie bardzo ciepły i wtedy postaram to sprawdzić czy spełnia się ta wersja chłodzenia...

 

Z wentylatorem to musisz uważać żeby nie załapał wody jeśli jest on od kompa...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody cieple , ale tak jak i u ciebie silnik tak nagrzewaja suframe, ze nie odczuje co sie grzeje bardziej , w kazdym razie mam saunę pod dupa :).

 

Wentylator nie zlapie wody, chyba ze bym moto utopil , jest pod plastikiem/siodlem z boku .

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Coby zamknąć temat z mojej strony...

 

Dla przypomnienia - fire blade sc28/95. Kupiony ze zjaranym reglem i padniętym aku /dla spokojności rama prosta, kompresja jak fabryka przykazała/ ale do rzeczy...

 

Moto robię dla siebie na dłuższy czas więc w tym temacie: przegląd wszystkich kostek złączek i podejść masowych łącznie z mocowaniem żarówek - wiadomo o co chodzi /regulacja zaworów, synchro i czyszczenie gaziorów, wymiana wszystkich płynów i naciąg oraz smarowanie łańcucha to oczywista oczywistość dla swojej spokojności została zrobiona/.

 

Potem zakup regla - DUCATI i nowego akusia.

 

Aby w przyszłości nie zjarać regla, zamontowałem go pod czachą na wlocie powietrza dodatkowo montując na radiatorze dość sporym, posmarowawszy pastą termoprzewodzącą pomiędzy nimi.

 

Musiałem zrobić przedłużkę od kostki która wpinana jest do regla - 5 pinowa. Wyszło około po 1.6m każdego kabla - dałem grubszy niż fabyczny.

Kostki nie ucinałem tylko do przedłużek zamontowałem/zacisk złączki męskie i żeńskie.

 

Zrobiłem też dodatkową masę od startera do ramy - wiadomo minus w japonii zaczyna swoją drogę przez korpus silnika poprzez śruby do ramy i dalej...

 

Problemem było przeprowadzenie tych kabelków, miejsca mało a gorących elementów sporo - piec, chłodnica - a termicznie izolacja niewiele wytrzymuje.

 

No i dzisiaj teścik - odpał moto, przejażdżka i palpacyjne sprawdzanie temperatury już na postoju ale z pracującym silnikiem coby do minimum ograniczyć ruch powietrza i ....regel lekko ciepły, kable z niego i do niego letnie, kostka też lekko ciepła - jednym słowem jest dla mnie ok.

 

Myślałem o wiatraczku jako alternatywnej wersji chłodzenia ale mi przeszło - zadupek z ograniczonym ruchem powietrza jest do ,,zadupka,,.

 

Przy reglu musi być przeciąg świeżego ,,wozducha,, i tyle a radiator mu tym pomaga.

 

Z przodu moto widać regler ale to dla mnie ma być funkcjonalne a estetyka też ale trochę dalej...

 

Szerokiej drogi....

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co moze bez przyczyna slabego ladowania , jak stator podaje prawidlowe napiecia , wolne 18V , ok 5 tys obr 70V , regulator nowy ( ale na starym bylo podobnie) , aku nowe , straty na instalacji ok 0,1V , ladowanie na wolnych 14 , na obrotach 13 i mniej , poki co nie brakuje pradu do jazdy , ale aku jest niedoladowany . Ostatnio wracajac z Bulgari, na stacji paliw w Serbii przy odpalalniu troszke sie zawachal i zegary zgasly ( czyli brak pradu) , potem nie bylo tego problemu. Moze byc ze stator nie wyrabia ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...