BMWolf Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 .... regler jednoznacznie do wymiany ewidentnie jest uszkodzony ....a w kwestii ledów jak wspomniałem jako do jazdy dziennej OK ale światła z tego nie uzyskasz , zapewnie masz tam żarówki H3, w allegro jest tego pełno wtyk H3 a żarniki ledowe .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 .... regler jednoznacznie do wymiany ewidentnie jest uszkodzony ....a w kwestii ledów jak wspomniałem jako do jazdy dziennej OK ale światła z tego nie uzyskasz , zapewnie masz tam żarówki H3, w allegro jest tego pełno wtyk H3 a żarniki ledowe ....O którym reglerze piszesz? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Dobra mam regler od r1 albo gixxa . 3 małe samce i dwa duże wychodzą z niego . Domyślam się że małe to są z alternatora, a duże to wyjścia . Masę znajdę dając na jeden z tych dwóch i na masę i powinno pokazywać zero . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Dobra mam regler od r1 albo gixxa . 3 małe samce i dwa duże wychodzą z niego . Domyślam się że małe to są z alternatora, a duże to wyjścia . Masę znajdę dając na jeden z tych dwóch i na masę i powinno pokazywać zero .Masz na myśli, że sprawdzisz masę miernikiem dotykając obudowy regulatora i przewodu tak? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Yyy chyba nie :biggrin: Myślałem o przewodzie i o np śrubkę na silniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 (edytowane) ...no kolego zupełnie nie rozumiesz zasad działania alternatora trójfazowego ....... Akumulator naładuj.. podepnij trzy przewody od alternatora i uruchom maszynę starczy prądu z aku dla kompa i cewek zapłonowych ... miernik podepnij do dwóch wychodzących wtyków jak to określiłeś większych i miernik ci pokaże gdzie masz + a gdzie - oczywiście pod warunkiem że masz multimetr cyfrowy .... , oczywiście radze zrobić to dość szybko i sprawnie nie obciążony regler bardzo szybko się nagrzewa... potem wyłączyć maszynę , podpiąć kable i po uruchomieniu sprawdzić pod obciążeniem napięcie wyjściowe reglera... formalnie można użyć każdego regulatora o odpowiedniej mocy wyjściowej przystosowanego dla alternatora trójfazowego.... Edytowane 1 Maja 2013 przez BMWolf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 ...no kolego zupełnie nie rozumiesz zasad działania alternatora trójfazowego ....... Akumulator naładuj.. podepnij trzy przewody od alternatora i uruchom maszynę starczy prądu z aku dla kompa i cewek zapłonowych ... miernik podepnij do dwóch wychodzących wtyków jak to określiłeś większych i miernik ci pokaże gdzie masz + a gdzie - oczywiście pod warunkiem że masz multimetr cyfrowy .... , oczywiście radze zrobić to dość szybko i sprawnie nie obciążony regler bardzo szybko się nagrzewa... potem wyłączyć maszynę , podpiąć kable i po uruchomieniu sprawdzić pod obciążeniem napięcie wyjściowe reglera... formalnie można użyć każdego regulatora o odpowiedniej mocy wyjściowej przystosowanego dla alternatora trójfazowego....Mam prośbę, nie radź tutaj aby uruchamiać silnik i odłączać regler od akumulatora nie odłączając go od alternatora chyba, że sponsorujesz każdy uszkodzony regler. Przemek, co chcesz sprawdzić i czego nie wiesz. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Ja chcę tylko wiedzieć który z dwóch wychodzących z reglera samców jest plusem a który minusem, by ewentualnie dalej podłączyć regler na instalacje(przypominam regler od r1 chyba ) . 3 małe samce podłączyłem do kostki wychodzącej z alternatora, i teraz chcę odpalić motór by zobaczyć jakie prądy wychodzą z reglera, potem podłączyć te prądy do kostki która idzie na aku i zmierzyć napięcie ładowania na akumulatorze . Jeśli prądy wychodzące z reglera będą dobre (czyli powiedzmy 14,4) mogę podłączyć na uruchomionym silniku do kostki idącej na aku ? Czy zgasić moto podłączyć i odpalić jeszcze raz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 I jak pdpalisz motór gdy regler nie jest podłączony do instalacji to wielce prawdopodobne, że go uwalisz. Aby sprawdzić, który to masa to miernikiem na piszczuku dotknij jedną sondą miernika do obudowy a drugą sondą do przewodów. Tam gdzie masa będzie piszczało i pokaże zerową rezystancję. Jeśli z poprzednimi regulatorami postępowałeś w podobny sposób to możliwe, że je sam usaliłeś. Jeśli nie sprawdziłeś tego o czym pisałem wyżej czyli ciągłości połączenia regulator-akumulator to też źle. Kategorycznie nie odłącza się regulatora od obciążenia na pracującym silniku, to co wyżej opisałeś to jeden z dobrych sposobów na usmażenie regla. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Poprzedni regler ten kupiony, był podłączony tak żeby jechać, czyli najpierw wsio podłączone i poskręcane i dopiero potem odpalone .Ciągłość sprawdzona i wsio sprawne . No to idę popróbować . Nie mogę znaleźć masy na tym reglerze. Szukam jakiegoś schematu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 (edytowane) ..bo jej tam nie ma .... nie mowie o odpaleniu maszyny a nastepnie odlaczeniu czegokolwiek ...mowie o odpaleniu maszyny z reglerem podłączonym wylacznie do alternatora .... nie mozna uwalic elektrycznie reglera nie podlaczonego do obciazenia ( za wyjatkiem faktu przegrzania co w efekcie doprowadzi do jego uszkodzenia ) ... ale mozna uwalic regler w trakcie pracy maszyny ktorego przewody probujemy podlaczyc do obciazenia ... to dwie odmienne sprawy czytac panowie posty z uwagą ...powtarzam zapoznać sie z zasadą działania alternatora trójfazowego z statorem to nie jest alternator jak w samochodzie , czy motocyklach typu BMW , Yamaha xj900/600 czy Suzuki Bandit itp ... to masę czyli minus uzyskuje się z regulatora napięcia tak jak i plus .... oto najprostszy przykład dla zrozumienia zasady działania : http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ0Ld7rta4R54QH2drxFD0UzptCnZsw-sQEH8s3f6HcZB25j9uL Edytowane 1 Maja 2013 przez BMWolf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 ..bo jej tam nie ma .... nie mowie o odpaleniu maszyny a nastepnie odlaczeniu czegokolwiek ...mowie o odpaleniu maszyny z reglerem podłączonym wylacznie do alternatora .... nie mozna uwalic elektrycznie reglera nie podlaczonego do obciazenia ( za wyjatkiem faktu przegrzania co w efekcie doprowadzi do jego uszkodzenia ) ... ale mozna uwalic regler w trakcie pracy maszyny ktorego przewody probujemy podlaczyc do obciazenia ... to dwie odmienne sprawy czytac panowie posty z uwagą ...powtarzam zapoznać sie z zasadą działania alternatora trójfazowego z statorem to nie jest alternator jak w samochodzie , czy motocyklach typu BMW , Yamaha xj900/600 czy Suzuki Bandit itp ... to masę czyli minus uzyskuje się z regulatora napięcia tak jak i plus .... oto najprostszy przykład dla zrozumienia zasady działania : http://t1.gstatic.co...8s3f6HcZB25j9uLCzyli też można uwalić więc proszę aby nie radzić w ten sposób. Poza tym w diagnostyce w żaden sposób to nie pomaga a nawet jest zbędne.\ Co do masy faktycznie, mea culpa, jej tam nie ma.Znajdź schemat albo wrzuć fotę. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 ...jak widzę ta dyskusja nie zmierza w strone roztrzygnięcia problemu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 ...jak widzę ta dyskusja nie zmierza w strone roztrzygnięcia problemu ...Jest zakończona. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Co to znaczy ze w reglerze nie ma masy ?Musi byc i jesli nie jest realizowana przewodem to masa jest obudowa, ktora musi byc prawidlowo zmasowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.