Skocz do zawartości

System zapobiegajacy nurkowaniu przy hamowaniu NESA Suzuki


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W pierwszych gsxr stosowano system zapobiegajacy nurkowaniu przodu przy hamowaniu.

na jakiej zasadzie działa ten system ?

czy mozna sie go jakos pozbyc/odłaczyc ?

czy jego awarie maja wpływ na działanie hamulcow (ja przeciąlem jeden z wezyków gumowych wychodzacy ze zbiorniczkow na dole lag).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie - Slabside miały antynurka.

 

Ale foty niech pokaże, lubię te stare Gixxery. :buttrock: Są tak paskudne że aż piękne. :icon_mrgreen:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze słabym hamulcem walcze od kad kupilem tego grubasa, teraz kiedy wyminilem pompe myslem ze bedzie juz ok, ale okazało sie że jest gorzej niż było, wiec zaczynam przegład od nowa i widze przetarty wężyk, a ten "system" nie pasowal mi od poczatku, moim zdaniem gorzej wyczuwa sie sile hamowania jak przod nie przysiada.

 

Moto po nocnym jeżdzeniu wiec kilka owadów wkradło sie w kadr :icon_razz:

 

http://img3.imageshack.us/slideshow/webpla...d=dscn0136m.jpg

Edytowane przez bonhart88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fucktycznie, ludzie mówią że po zdjęciu antynurka heble są lepsze, ale profesjonalna metoda pozbycia się tego ustrojstwa to jego demontaż i zaślepienie otworów w lagach odpowiednimi płytkami. No ale na upartego możesz po prostu odpiąć ten wynalazek.

 

Jak heble masz słabe to zbadaj grubość tarczy hamulcowych, pamiętaj że jazda z tarczą przy limicie grubości grozi nieszczęściem. Mam na serwisie Gixxera 750W z tylną tarczą pękniętą w 6 miejscach, a to dlatego że była 0,5mm poniżej limitu. No i postaraj się o przewody w oplocie stalowym, to najlepszy sposób na poprawę hamulców.

 

PS. Luźny masz łańcuch trochę.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry artykuł, zapomnialem ze mialem ten nr ŚM. Czyli jest bład ja nie mam NESA tylko PDF, a on nie jest połaczony z układem hamulcowym.

 

W wężykach o ktrórych pisalem wcześniej sa 2 kable (czarny i biały) ktore leca gdzieś pod bak i tam giną w gaszczu innych kabelków.

 

Czyli najważniejsze wiem, ten system nie jest powiazany z hamulcem.

 

 

wiem ze leźuny i to nie troche, nietety taki pozostanie do końca sezonu, ale o tym cicho sza :wink:.

A stalowy oplot juz mam.

Edytowane przez bonhart88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to sprytne urządzonko. :biggrin: A czy te przewody nie łączą się gdzieś z przewodami odpowiedzialnymi za światło STOP?

 

W artykule zapomnieli napisać o antynurku z HD który jest urządzeniem elektrycznym. Działa w połączeniu z kierownicą w której mam wentyl i pompuję powietrze. Długa historia ogólnie - elektrozawór i jeden przewód. :biggrin:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kolezko, masz NESA, bo mam ten sam przod jak z foto z obcietymi kablami w swoim GS 1150. Oryginalny przod mego GSa mial wlasnie PDF.

W twoim wypadku nie jest ten system powiazany z hamulcem, a mnie zmylilo to ze napisales ze jest polaczony. Myslalem ze po prostu ktos przelozyl przod od innego modelu GSa.

Jesli hamulec jest kiepski to najpierw sprawdzenie grubosci tarcz, potem jakosc klockow, wreszcie jakosc pompy.

Ja mialem klopot z pompa Suzuki i zalozylem pompe Kawy, to samo zaciski zmienilem na nowe Nissiny (+ adaptery ) co bylo konieczne przy zalozeniu kola 17" na przod. Hamulec 2 palcowy.

W twoim przypadku nie robil bym tak duzych przerobek a staral sie znalezc przyczyne nieprawidlowej pracy oryginalnego systemu.

Jakie masz objawy - opisz dokladnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kolezko, masz NESA, bo mam ten sam przod jak z foto z obcietymi kablami w swoim GS 1150. Oryginalny przod mego GSa mial wlasnie PDF.

W twoim wypadku nie jest ten system powiazany z hamulcem, a mnie zmylilo to ze napisales ze jest polaczony. Myslalem ze po prostu ktos przelozyl przod od innego modelu GSa.

Jesli hamulec jest kiepski to najpierw sprawdzenie grubosci tarcz, potem jakosc klockow, wreszcie jakosc pompy.

Ja mialem klopot z pompa Suzuki i zalozylem pompe Kawy, to samo zaciski zmienilem na nowe Nissiny (+ adaptery ) co bylo konieczne przy zalozeniu kola 17" na przod. Hamulec 2 palcowy.

W twoim przypadku nie robil bym tak duzych przerobek a staral sie znalezc przyczyne nieprawidlowej pracy oryginalnego systemu.

Jakie masz objawy - opisz dokladnie.

 

 

nigdzie nie pisalem ze jest połaczony, tylko w pierwszym poście zapytalem, czy jest połaczony?.

 

Z hamulcem wlacze od roku, odkad kupielm moto, wymienilem przewody na stalowy oplot (został stary rodzielacz, moze on cos psuje). Sprawa sie nie poprawila, probowalem odpowietrzyc zeby nie przesadzic kiklanaście razy, od gory od dołu strzykawka, spręzarka mechaniczna przeznaczona do odpowietrznia, zostawialem zaciśnietą klamke na noci odkreconą przykrywke zbiorniczka, próbowalem odpowietrzyc sama pompe. Płyn wymienilem w sumie 2 razy, drugi raz z rozebraniem zaciskow, myciem i składaniem od nowa. O wszystko pytałem na forum, starałem sie byc dokładny, zachować czystość, klocki nie kwalifikują sie jescze do wymiany, teraz zmienilem pompe, pracuje inaczej lzej, klamka dochodzi do końca a hamulec ma wydajnosc porowynwalna do mojego bylego xt. Na starej pompie podczas dynamicznej jazdy np po torze kartingowym kiedy praktycznie cały czas sie hamowalo, klamka twardniała i bylo ok(tak jakby był zapowietrzony). Teraz na nowej pompie niezaleznie od intensywnosci klamka chodzi tak samo, zapodziałem manuala, musze ściagnac nowego i nie wiem jaka gr powinny miec moje tarcze, moze tu lezy problem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg serwisowki nowa tarcza ma 4.5 mm a wartosc graniczna to 4.0mm mam w domu mam tylko suwimarke z noniuszem cechowanym co 0,05mm i ciezko jest mi dokladnie zmierzyc gr. Moje pomiary wahają sie od 4.20-3.90 wydaje sie ze 0.3 mm to spory rozrzut ale naprawde ciezko mi to bardziej sprecyzowac

Edytowane przez bonhart88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suwmiarką nic nie zmierzysz. Wynik pomiaru pokaże Ci grubość w miejscu progu na krawędzi tarczy. Potrzebujesz mikrometr. Jeśli suwmiarką tyle Ci wyszło to realna grubość będzie sporo poniżej tego.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suwmiarką nic nie zmierzysz. Wynik pomiaru pokaże Ci grubość w miejscu progu na krawędzi tarczy. Potrzebujesz mikrometr. Jeśli suwmiarką tyle Ci wyszło to realna grubość będzie sporo poniżej tego.

 

Oczywiście, że suwmiarką zmierzysz, ale trzeba wiedzieć jak, no chyba, że suwmiarka jest taka prymitywna. Ja ostatnio mierzyłem gościowi tarcze hamulcowe w fazerze 600 i wyszło 2.4mm bez progu-w miejscu pracy klocki-tarcza gdzie minimalny limit to 3.5mm. No ale gość nie chciał zmieniać tarcz, tylko dziwił się dlaczego tak szybko tarcze robią mu się fioletowe :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...