Skocz do zawartości

JUNAK M16 2010r


nitroMCZ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

... sama nazwa to tylko nazwa ... Polskiego Junaka nie ma i nie będzie i czas się pogodzić z tym faktem ... czas patrzeć do przodu a nie memłać się w starym zjełczałym oleju... kto pamięta prawdziwego Junaka tylko ten kto go miał , cieknący silnik , słabe ładowanie i wieczne awarie elektryki .. patrzeć trzeba obiektywnie i konstruktywnie gdyby istniał Junak jaki miałby współczesny wygląd ile jego części produkowano by w Chinach , z czym można by go porównać itp, nigdy się tego nie dowiemy , ale mamy za to Junak jako nazwę komercyjną i cieszmy się że nie zaginęła, ja osobiście czekam na nieco silniejszą wersję tego sprzęta oraz pierwszą relacje wyprawową na takiej maszynie .... i jestem bardzo ciekaw ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Co najlepsze jest planowana wersja z silnikiem Hondy 500ccm. Ale żeby ją wprowadzić trzeba byłoby rozwinąć sprzedaż obecnego modelu, a ta chyba jeszcze "raczkuje".

I dla malkontentów - motocykle są składane w Polsce.

 

Według informacji z Almotu, cały limit sprzedaży jaki planowali na ubiegły rok, rozszedł się już w pierwszym kwartale. To raczej nie o sprzedaż chodzi tylko o zaplecze badawczo-rozwojowe i koszty.

Według mnie Almot na razie powinien skoncentrować się na ugruntowaniu swojej pozycji na rynku, budowie sieci salonów i serwisów oraz zapewnieniu tam odpowiedniego poziomu usług. To wbrew pozorom straszna robota i kosztowna. Dopiero potem zabrać się za rozwój nowych produktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwanie tego motocykla Junakiem i jeszcze robienie "wrazenia" ze czesciowo robiony jest w Polsce to blad marketingowy.

Wyglada jakby firma chciala osiagnac sukces sprzedazowy posilkujac sie znana nazwa, czego juz poprzednio probowano z kiepskim skutkiem.

Nie jest to w zadnym przypadku przedluzenie starej produkcji, wiec po cholere przylepiac te nazwe na jakiegos chinczyka ?

Jak wyglada skladanie chinskich sprzetow w innych krajach widzialem osobiscie i duzo zachodu z tym nie ma.

Tak jak Lefthandy uwazam ze firma powinna budowac nowa marke zwiazana bezposrednio z nazwa Almot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Nie jest to w zadnym przypadku przedluzenie starej produkcji, wiec po cholere przylepiac te nazwe na jakiegos chinczyka ?

 

 

podejrzewam ze gdyby nie nalepka "junak" sprzedaz tego motocykla w polsce bylaby duzo mniejsza

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzałem tego Junaka osobiście na zlocie w ten weekend i szczerze mówiąc - masakra. 11 000 podobno kosztował. Ogólnie dużo taniego plastiku malutki bzyczący silniczek i kiepska jakość właściwie wszystkiego. Gość opowiadał o zaletach jak go kupił bo 25 lat na motocyklu nie jeździł i praktycznie nie miał pojęcia \ porównania do czegoś innego. Słabo wyszedł Junak chińczykom - parę lat są na rynku a jednak dalej to samo na jedno kopyto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie dużo taniego plastiku malutki bzyczący silniczek i kiepska jakość właściwie wszystkiego.

A to ciekawe którego Junaka widziałeś, może wymień gdzie były te tandetne plastiki i o jakiej pojemności był ten bzyczący silnik?

Ciekawi mnie też po czym rozpoznałeś kiepską jakość wszystkiego, masz jakiegoś rendgena w oczach?

 

Pytam bo sam nie jestem w stanie ocenić jakiegokolwiek motocykla bez dokładnego przyjrzenia się, przejechania się, a i tak najbardziej wartoścowe i rzeczowe są dla mnie informacje właściciela, który przynajmniej jeden sezon użytkował sprzęta i coś może powiedzieć na temat plusów i minusów motocykla.

 

Mimo, że miałem okazję dosiąść M16, to niewiele mogę jeszcze o nim powiedzieć poza tym, że nieźle wygląda, pozycja dosyć wygodna, ale zawieszenie tylne zbyt twarde, a przód za miękki. Na trasie nie śmigałem, to na temat silnika się jeszcze nie wypowiem.

 

parę lat są na rynku a jednak dalej to samo na jedno kopyto.

Tutaj to trochę mijasz się z prawdą, bo pojemności silników wyszły poza 250cc i wygląd Junaków zupełnie odbiega od tego co było do tej pory w chińskim asortymencie dostępnym w Polsce.

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawe którego Junaka widziałeś, może wymień gdzie były te tandetne plastiki i o jakiej pojemności był ten bzyczący silnik?

Ciekawi mnie też po czym rozpoznałeś kiepską jakość wszystkiego, masz jakiegoś rendgena w oczach?

 

Pytam bo sam nie jestem w stanie ocenić jakiegokolwiek motocykla bez dokładnego przyjrzenia się, przejechania się, a i tak najbardziej wartoścowe i rzeczowe są dla mnie informacje właściciela, który przynajmniej jeden sezon użytkował sprzęta i coś może powiedzieć na temat plusów i minusów motocykla.

 

Mimo, że miałem okazję dosiąść M16, to niewiele mogę jeszcze o nim powiedzieć poza tym, że nieźle wygląda, pozycja dosyć wygodna, ale zawieszenie tylne zbyt twarde, a przód za miękki. Na trasie nie śmigałem, to na temat silnika się jeszcze nie wypowiem.

 

 

Tutaj to trochę mijasz się z prawdą, bo pojemności silników wyszły poza 250cc i wygląd Junaków zupełnie odbiega od tego co było do tej pory w chińskim asortymencie dostępnym w Polsce.

 

Proszę bardzo:

Motocykl który miałęm okazje obejrzeć to był model M16. Silniczek miał pojemność 350 ccm. rok produkcji 2010 - kupiony przez starszego Pana w kwietniu jako pierwszy motocykl (25 lat przerwy około wcześniej jakaś shl była). Silniczek słabiutki - przejechałem dookoła placu i takie odniosłęm subiektywne wrażenie np: kiepskie hamulce, wąskie opony, zawieszenie kwadratowe. Jakośc plastików z jakiego wykonany jest ten motocykl wg mnie był poprostu szajski, miękki, lekki, wyginający się chromowany . . . plastik. Nieźle wygląda wygodna pozycja - nie ma co się tutaj kłócic bo to sprawa gustu wg mnie motocykl gabarytowo poprostu malutki. Co do chińskiego asortymentu silnikowego 250 czy 350 - dla mnie 500 ccm to dalej będzie malutki silniczek w czoperku. Wg mojej opinii i doświadczenia i porównania Jawa350TS która była zaparkowana niedaleko była lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lefthandy

Widzałem tego Junaka osobiście na zlocie w ten weekend i szczerze mówiąc - masakra. 11 000 podobno kosztował. Ogólnie dużo taniego plastiku malutki bzyczący silniczek i kiepska jakość właściwie wszystkiego. Gość opowiadał o zaletach jak go kupił bo 25 lat na motocyklu nie jeździł i praktycznie nie miał pojęcia \ porównania do czegoś innego. Słabo wyszedł Junak chińczykom - parę lat są na rynku a jednak dalej to samo na jedno kopyto.

 

Mówiąc "dużo taniego plastiku" co konkretnie masz na myśli? Pytam bo sam nim jeździłem i nie zauważyłem tam jakichś potwornych ilości tego plastiku.

 

wg mnie motocykl gabarytowo poprostu malutki. [...] Wg mojej opinii i doświadczenia i porównania Jawa350TS która była zaparkowana niedaleko była lepsza.

 

Chyba jednak mówisz o jakimś innym junaku :bigrazz:

Edytowane przez Lefthandy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy takie cuś w redakcji i powiem szczrze, że jestem załamany zawieszeniem. Może Lefty powie (lbo ktokolwiek inny, kto tym jeździł) czy przedni widelec w jego sprzęcie też się blokuje? Niby jest miękki, ale nie pracuje, bo ma takie opory (tarcie na tulejach + spory kąt pochylenia widelca). W praktyce widelec praktycznie nie pracuje na krótkich nierównościach, co przy prędkościach około 100 km/h objawia się drganiami całego widelca (góra-dół) i wrażeniem, że zaraz się coś rozpierdoli. Spotkaliście się z tym, czy mam gnać do serwisu (sam nie będe się grzebał w testówce na gwarancji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(lbo ktokolwiek inny, kto tym jeździł) czy przedni widelec w jego sprzęcie też się blokuje? Niby jest miękki, ale nie pracuje, bo ma takie opory (tarcie na tulejach + spory kąt pochylenia widelca).

No ja odniosłem takie wrażenie, jakby przód był duużo za miękki w stosunku do tylnego zawieszenia. Zupełnie nie dobrana charakterystyka i skłonność do nurkowania przy hamowaniu.

Druga sprawa to kąt nachylenia widelca powoduje, że nie pracuje tak jak powinien. Przynajmniej ja odniosłem takie wrażenie, że to nie tarcie, tylko wada konstrukcji, gdyby przednie koło było mniej wywalone do przodu motocykl prowadziłby się znacznie lepiej. Tak mi się przynajmniej wydaje, może wymiana oleju w lagach by coś pomogła?

Trudno powiedzieć, ale ciekawy jestem co wyjdzie jeszcze na testach?

Jednym słowem prawdziwy toporny chopper do jazdy prosto po dobrym asfalcie :icon_mrgreen:

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lefthandy

Mamy takie cuś w redakcji i powiem szczrze, że jestem załamany zawieszeniem. Może Lefty powie (lbo ktokolwiek inny, kto tym jeździł) czy przedni widelec w jego sprzęcie też się blokuje? Niby jest miękki, ale nie pracuje, bo ma takie opory (tarcie na tulejach + spory kąt pochylenia widelca). W praktyce widelec praktycznie nie pracuje na krótkich nierównościach, co przy prędkościach około 100 km/h objawia się drganiami całego widelca (góra-dół) i wrażeniem, że zaraz się coś rozpierdoli. Spotkaliście się z tym, czy mam gnać do serwisu (sam nie będe się grzebał w testówce na gwarancji).

 

Jak tym śmigałem, nie odnotowałem czegoś takiego. Fakt nie śmigałem tym szybko, kręciłem się po Zaciszu bo sprzęt nie miał tablic rejestracyjnych. Ci którzy tym jeżdżą, na chińskim forum przeważnie narzekają na twardy tył, o widelcu pierwsze słyszę.

Ale jak coś takiego miało miejsce w czasie testu, to chyba trzeba to opisać w gazecie i naprawić oficjalnie u dostawcy, a nie pokątnie usuwać, że niby nic się nie stało. :wink:

Ludzie czekają w końcu na jakieś rzetelne info. :bigrazz:

 

Druga sprawa to kąt nachylenia widelca powoduje, że nie pracuje tak jak powinien. Przynajmniej ja odniosłem takie wrażenie, że to nie tarcie, tylko wada konstrukcji, gdyby przednie koło było mniej wywalone do przodu motocykl prowadziłby się znacznie lepiej.

 

No i być może właśnie została rozkminiona tajemnica, dlaczego zastosowali USD, a nie tradycyjny normalny taki jak był w starej wersji.

Edytowane przez Lefthandy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

... sama nazwa to tylko nazwa ... Polskiego Junaka nie ma i nie będzie i czas się pogodzić z tym faktem ... czas patrzeć do przodu a nie memłać się w starym zjełczałym oleju... kto pamięta prawdziwego Junaka tylko ten kto go miał , cieknący silnik , słabe ładowanie i wieczne awarie elektryki .. patrzeć trzeba obiektywnie i konstruktywnie gdyby istniał Junak jaki miałby współczesny wygląd ile jego części produkowano by w Chinach , z czym można by go porównać itp, nigdy się tego nie dowiemy , ale mamy za to Junak jako nazwę komercyjną i cieszmy się że nie zaginęła, ja osobiście czekam na nieco silniejszą wersję tego sprzęta oraz pierwszą relacje wyprawową na takiej maszynie .... i jestem bardzo ciekaw ....

 

Ja pomimo, że jestem młodszy od ciebie, miałem okazję pojeździć tym opluwanym przez ciebie Junakiem (dziadek miał warsztat i kochał motocykle). Jak masz taki pragmatyczny pogląd na motocykl to kup sobie jakiś wynalazek elektryczny (nie będzie ciekł, słabo ładował albo zalewał olejem iskrownika), ale od prawdziwego JUNAKA wara. Był to motocykl który był takim naszym "5 minut" przynajmniej w historii naszej własnej motoryzacji i niech pamięć o NIM pozostanie nietknięta. To tacy właśnie ludzie jak ty, zakładali alternatory do Junaków, szpecąc je nieziemsko - bo warto ulepszyć, żeby być widocznym na wsi. A może drwisz sobie z czegoś z czym sobie nie radziłeś???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

 

Jestem świeżak na tym forum więc proszę o wyrozumiałość:)

 

Mam prośbę do wszystkich userów M16, a mianowicie powiedzcie mi proszę jak się ta maszyna spisuje ma przestrzeni czasu użytkowania. Przymierzam się do zakupu ale waham się ze względu na to iż nigdzie nie mogę doczytać się o tym jak się ten motorek sprawuje.

 

Interesuje mnie awaryjność, wygoda jazdy, trwałość elementów po przejechaniu większej ilości km, częstotliwość wizyt w serwisie, czy prawdą jest że nie można wlać do pełna wachy bo źle umiejscowiony jest wlew?, czy prawdą jest że stopka ociera się o nawierzchnie przy wyłożeniach?, Co z twardością tylnego zawieszenia? Słyszałem również, że przód nie wybiera nierówności i kiepsko pracuje, co w tym temacie uważacie? Co z silnikiem, jak pracuje? Pali na raz czy ma problemy?

 

Generalnie interesuje mnie wszystko odnośnie tego modelu. Proszę podzielcie się swoimi uwagami.

 

Będę wdzięczny za szczere i precyzyjne odpowiedzi w tym temacie.

 

Osoby które nie miały z tym sprzętem styczności proszę o pominięcie swoich głupich uwag i uprzedzeń.

 

Życzę wszystkim szerokości!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę do wszystkich userów M16, a mianowicie powiedzcie mi proszę jak się ta maszyna spisuje ma przestrzeni czasu użytkowania.

 

Witam,

 

Nie jestem co prawda użytkownikiem tego motocykla, ale w najnowszym numerze Moto Świata znajdziesz dość obszerny artykuł na temat Junaka M16, a ponadto polecam forum:

 

http://junakdaytona.pl/index.php?c=1

 

na pewno znajdziesz na nim informacje z pierwszej ręki :flesje: Ponadto jest tam gość o ksywce Franky (sekcja Tuning), który robi dość dużo dodatków do tej maszynki. Mozna go spotkać również na Allegro - nick: ChoppiOMIH

 

Przyczepności i lewa w górze :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...