Skocz do zawartości

DT 125 remont


KUBAS007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WItam wiec panowie i panie mam problem Znaczy najpierw niech ktos mi powie jaki cylinder ma DT125 zeliwo czy nicasil bo szukam po necie i znalesc dokaldnych info nie moge.. jedni pisza ze zeliwo a jak ma nicasil to cylinder jest od TDR a drudzy ze wychodzily wersje z tym i z tym... I nie wiem wkoncu jak to jest... Dwa jesli ma zeliwo to spoko bo szlif sie zrobi tloczek i wytszko ok tylko wlasnie chodzi o te tloki bo sa tloki meteora za 180 zl ale i sa wossnera czy vertexa za 350 zl Logiczne ze te drugie sa lepsze ale to nie jest jakos tak ze tłoki sa przystosowane albo do zeliwa albo do aluminum?? jesli tak to jak to sprawdzic dobrac czy jakkolwiek to powiedziec.. Do aluminum ma duzo mneijsze selekcje co kilka setnych mm chyba ale pewny nie jestesm. CHodzi mi o opinie osob znajacych sie w temacie tkre posiadaja DT 125 i konkretne info a nie teoretykow z moja wiedza lub mniejsza..;p

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale potrzbuje informacji 100% albo jak to sprawdizc czytalem gdzies ze magnesikiem przylozyc ale to jest caly silnik i nie moge do tuleji co najwyzej do cylindra... Tak wyglada ten silnik http://img337.imageshack.us/img337/5766/silnikdt.jpg COs jakis taki dziwnie srebny jest a jak patrzylem na allegro to wiekszosc taka czarna zwykla zeliwna.... TO wg was jaki to bedzie??

 

 

 

EDIT

Wg mojej wiedzy i wnioskow wyciagnietych z allegro i google na 90% to jest zeliwo ale mowie tylko daltego tak mowie po widlialem podobny na allegro i pisal sprzedajacy ze to zeliwo ale czy aby napewno??

Edytowane przez KUBAS007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersjach R i RE powinien być nicasil, sam rozbierałem RE i była na nicasilu, większość po uszkodzeniu nicasilu nie nakłada nowego tylko wstawiają tuleje i dlatego jeden napisze że ma tuleje drugi że nicasil. Musisz to rozebrać i sprawdzić zwykły magnes wystarczy do tulei będzie przyciągał, do nicasilu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersjach R i RE powinien być nicasil, sam rozbierałem RE i była na nicasilu, większość po uszkodzeniu nicasilu nie nakłada nowego tylko wstawiają tuleje i dlatego jeden napisze że ma tuleje drugi że nicasil. Musisz to rozebrać i sprawdzić zwykły magnes wystarczy do tulei będzie przyciągał, do nicasilu nie.

 

 

No ale wlasnie o tym mowie musialbym rozebrac... A ja porpstu mam okazje kupic taki motor. Tak rpzystawiajac do samego cylindra sie nie sprawdzi nie?? Trzeba do tulei?? :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TYlko ze ja jade kupic ten motor a nie mam go.. I watpie zeby wlasciciel zgodzil sie zebym cylek scigal..:):) Gdybym mial go w domu to bym rozebral i sobie bym poradzill.;p No nic jakos bede kombinowal cos moze... Bo chodzi o to ze jesli to jest zeliwo to ok kupie go a jesli aluminium to nie bo mi sie to nie oplaci :bigrazz: :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakby spróbować przez otwór od świecy wprowadzić coś takiego jak kurza łapka, czyli pręt zakończony magnesem, wtedy może i by coś się sprawdziło.. Ale to tylko moja taka sugestia jest. pozdro.

Jeśli już to lepiej przez okno wydechowe to zrobic :biggrin: (takie małe sprostowanie)

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czasem 3mboo?

Jeżeli tak to tuleja bo miałem w ręku oryginalny cylinder. W silniku dt nie było nicasilu, bynajmniej nie seryjnie. W ktm 125 lc2 był nicasil.

Co do tego magnesu, sam sprawdzałem na swoim starym cylindrze od rotaxa i magnes do nicasilu przylegal też. Nie trzymał sie mocno ale trzymał.

Jak odróżnić ? Widoczne przejście na okienkach między alu a żeliwem.

Czemu ludzie rzadko regenerują cylindry na nicasilu ? ... w miejscach zatarcia zmienia się struktura aluminium, po napawaniu to już nie jest to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dt przynajmniej do 2003r włącznie jest nicasil. W mojej z 2001 wymieniałem tłok, był oryginalny nominał i cylek żeliwo. U kumpla w dt z 98r też żeliwo i drugiego kumpla w RE z 2004r również żeliwo, tak więc szczerze wątpie, żeby jakakolwiek DT wyszła seryjnie na nicasilu.

 

A oznaczenia cylindra muszą być 3mb00, bo 3m800 nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO mozliwe ze 3MB00 bo na glowicy bylo 3MB A na cylindrze nei wiedzialem czy to 8 czy B no ale do rzeczy czyli mowicie ze bedzie zeliwo?? tylko magnesem jak rpzykladalem do cylindra nie do tulei to nie lapal.... Ale chyba tak by bylo z wiekszoscia.. Cylinder w mnie jest porginalny i msyale ze to zeliwo ale pewny nie jestem.. I tomek nie rozumiem bo raz piszesz ze do 2003 byly tylko aluminiowe co jest niemozliwe a pozniej ze zeliwo wszedzie widziales.. Mam rozumiec ze sie pomyliles ze do 2003 jest zeliwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...