Skocz do zawartości

EBC FA188HH - palą tarcze


Jjacks
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, założyłem niedawno nowe klocki i zauważyłem, że tarcze FIOLETOWE się robią, a przy hamowaniu 200-50 nawet czuć swąd palonego żelastwa.

Serwisówka zaleca właśnie klocki typu HH (sintered), i takie były wcześniej założone. Zacisk się nie blokuje, dopiero co był naprawiany.

To chyba nie jest normalny objaw? Miał ktoś do czynienia z tymi klockami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca opisałeś czy robią się fioletowe podczas hamowania czy po prostu podczas jazdy się nagrzewają.

Jeśli tylko podczas hamowania to faktycznie ostro heblując(co jest bardzo nieprawidłowe) mogłeś zeszklić klocki.

Po zamontowaniu nowych klocków zaleca się delikatne używanie hamulców nawet do 200 kilometrów.

Jeśli podczas jazdy to znaczy, że klocki nie odklejają się od tarcz bo może trzymać ciśnienie pompa lub został źle poskładany zacisk.

Z resztą wymiana klocków to nie tylko wyjęcie starych i włożenie nowych.Z wymianą wiąże się kilka czynności serwisowych.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

 

zjeździłem kilka kompletów tych klocków przy agresywnej jeździe tarcze fioletowieją i fakt śmierdzą też - na torze to już totalnie je czuć. Jeśli zaciski masz w dobrej kondycji i nie grzeją Ci sie tarcze jak jedziesz nie hamując to nie ma się czym przejmować - fiolet znika po kilku delikatniejszych hamowaniach. To nie są złe klocki, ale są lepsze :). Aha i w deszczu są beznadziejne.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

klocki były na wykończeniu, zaciski się blokowały i było pulsowanie przy hamowaniu zaraz jak zakupiłem sprzęt. Komplet nowych klocków EBC dostałem razem z moto.

Wymieniłem u mechaniora kompletny zacisk na używkę w dobrej kondycji, tam też założone zostały klocki.

Obchodziłem się delikatnie z hamulcami kilka dni po założeniu klocków.

Niby tłoczki w zaciskach wracają, ale:

- dalej jest pulsowanie przy hamowaniu (podejrzewam że co najmniej jedna tarcza zwichrowana)

- fiolet nie chce zejść i tarcze gorące (zjechałem na stację dopompować powietrza to się poparzyłem)

- przy hamowaniu i jeszcze chwilę po odpuszczeniu jest taki terkot jak kołowrotek wędkarski tylko ciszej (czyżby klocki się kleiły do tarczy?)

 

Obadałem kwestię klocków na kawasakiworld i wielu ludzi narzeka, że jedzą tarcze. Będę wiedział na przyszłość.

 

Nic nie było robione przy pompie.

Sprawdzę jeszcze czy się równo nagrzewają obie tarcze, a jeśli uda się podeprzeć przedni widelec to zobaczę, czy nie ocierają klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

klocki były na wykończeniu, zaciski się blokowały i było pulsowanie przy hamowaniu zaraz jak zakupiłem sprzęt. Komplet nowych klocków EBC dostałem razem z moto.

Wymieniłem u mechaniora kompletny zacisk na używkę w dobrej kondycji, tam też założone zostały klocki.

Obchodziłem się delikatnie z hamulcami kilka dni po założeniu klocków.

Niby tłoczki w zaciskach wracają, ale:

- dalej jest pulsowanie przy hamowaniu (podejrzewam że co najmniej jedna tarcza zwichrowana)

- fiolet nie chce zejść i tarcze gorące (zjechałem na stację dopompować powietrza to się poparzyłem)

- przy hamowaniu i jeszcze chwilę po odpuszczeniu jest taki terkot jak kołowrotek wędkarski tylko ciszej (czyżby klocki się kleiły do tarczy?)

 

Obadałem kwestię klocków na kawasakiworld i wielu ludzi narzeka, że jedzą tarcze. Będę wiedział na przyszłość.

 

Nic nie było robione przy pompie.

Sprawdzę jeszcze czy się równo nagrzewają obie tarcze, a jeśli uda się podeprzeć przedni widelec to zobaczę, czy nie ocierają klocki.

Masz do dokładnego sprawdzenia obydwie tarcze a zaciski należy porządnie wyczyścić i prawidłowo zmontować.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

unieś przednie koło na postoju, zakręć ręką i sprawdź czy zaciski trzymają koło?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypadaloby usunac pozostalosci poprzednich klockow z tarczy z okresu kiedy zaciski byly przyblokowane.

Czesto jest tak ze jezeli zacisk nie odpuszcza ,tarcza i klocek sa bardzo gorace i nastepuje zatrzymanie motocykla nastepuje permamentne przeniesie materialu z klocka na tarcze,poniewaz jest to tylko w okreslonym miejscu efekt jest podobny do tarczy z biciem.

Syf na powierzchni moze uniemozliwic nowym klockom odpowiedni kontakt z tarcza.

 

Przetrzyj tarcze delikatnie na mokro papierem 320-500 rownomiernie na calej powierzchni,to samo z klockami tak zeby pozbyc sie przypolerowanych obszarow.Nastepnie potraktuj to jakbys docieral nowe klocki.

Jezeli to nie pomoze tarcze raczej do wymiany,pod zadnym pozorem nie kupuj chinskiego badziewia.

 

 

Edytowane przez tomekd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczę się z inwestycją w tarcze. Wiadomo, że tych Galfer-wannabe się nie zakłada, ale w takim razie co wybrać?

Brembo robi super pływające grube tarcze ale szczenka opada na widok cenki. Z podobnych względów Galfer.

Jakie macie zdanie o Lukasach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być i EBC jeśli mają do twojego moto. Tu problemem jest awaria układu hamulcowego. Latasz po torze, że tak się grzeją? Pewnie raczej po drogach publicznych. Ile lat ma ten twój motocykl i skąd został sprowadzony. Jaka była przyczyna wymiany zacisku? I skąd wiesz, że ten "nowy" używany zacisk jest dobry? Rozłożył go ktoś?

 

Smiert Szpionom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moto pochodzi z UK. Zacisk nie był serwisowany, a pod uszczelkami było tyle osadu z utlenionego aluminium, że gumki wyłaziły, 2 tłoczki bo w ogóle się nie poruszały, a jeden wychodził, ale nie wracał.

Z zaciskiem była taka sprawa, że albo zakupić komplet gumek za 230 i bawić się cały dzień w czyszczenie starych zacisków i polerowanie tłoczków bo były lekkie wżery albo kupić używkę zacisk od ZX9R podobno w idealnym stanie z małym przebiegiem jeszcze na oryginalnych klockach.

Nie wnikałem w szczegóły - przy odbiorze hamulce "były zrobione" ale chyba trzeba będzie się udać z reklamacją.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 kolesi z VFR-oc smiga na tarczach z tecrola http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5621939

narazie sa w fazie testów ale mówią że tarcza zachowuje sie git- nie złapała luzu nie pofalowała się - zobaczymy jak będzie z nimi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa że ostatnio zakładałem Galfery typu Wave do swojego GSXR i oprócz dość znacznej poprawy siły hamowania mają one także jeden minus a jest nim to że pulsują zwłaszcza w ostatniej fazie hamowania tuz przed zatrzymaniem - jest to coraz mniej wyczuwalne i myślę ze w końcu zniknie, ale myślę że zastanawiając się nad falowanymi tarczami powinieneś to wiedzieć - ja osobiście falowanych więcej nie kupię zresztą jakoś też nie widzę żeby ten patent był masowo w sporcie wykorzystywany (prócz enduro oczywiście z skąd został zaczerpnięty). Montując tarcze typu Wave ważne jest by zrobić z nimi coś co po angielsku nazywa się offset - po prostu fale nie mogą się pokrywać bo to wzmaga tylko ten efekt pulsacji.

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...