Majkiel Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Witam, temat chyba najbardziej pasuje do tego działu więc tutaj zakładam. Przejdźmy do rzeczy. Gościu z mojego miasta ma na sprzedaż GPZ 500 rocznik 95, przebieg 58 tys. Motocykl ma trochę zniszczony lakier (jedna strona jest wyblakła od słońca!), śladów gleby nie widać, do wymiany są opony i klocki z tyłu. I teraz mam do was parę pytań. Silnik grzeje się pod czerwone pole i koleś mówi, że to norma i nie należy się tym przejmować. Zdziwiło mnie to bardzo bo w moim skuterze silnik grzeje się max do połowy skali. Czy jest to powód do niepokoju? Następna sprawa. Kierunkowskazy są niesprawne. Przestały działać po tym, jak motocykl został umyty myjką ciśnieniową? Jak można naprawić tą usterkę? Ile mniej więcej może to kosztować? Pytanie końcowe. Gdzie w GPZ znajdują się dokładnie nr. silnika, ramy, tabliczka znamionowa? Które z nich są istotne bo słyszałem, że nr. silnika są nieważne. To prawda? Wcześniej nie interesowałem się tym modelem więc nie wiem o nim niektórych rzeczy. Nie chcę kupić lewego sprzętu więc się pytam. Proszę o wyrozumiałość :wink: Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Jako uzytkownik tego pieknego motocykla sluze pomoca :bigrazz: Silnik sie grzeje - wchodzi na czerwone pole? Jesli nie to nie ma powodu do dramatu. Normalnie wlacza sie wentylator tuz przed czerwonym, zbija gdzies do polowy i jest git. To co tam sie stalo z kierunkami to trzebaby zobaczyc. Pierwsze co to bezpiecznik sprawdzic. Numery znajduja sie przy glowce ramy. Zapytaj go ile bierze oleju ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkiel Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 No i kupiłem :biggrin: nurtuje mnie tylko pytanie jak powinno się mierzyć luz łańcucha. Na bocznej stopce, centralnej? Na motocyklu pod obciążeniem kierowcy czy bez? Jaki luz powinien mieć łańcuch? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slusar_o2 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 (edytowane) powinieneś mieć blaszkę, na wahaczu, i tam pisze jaki jest dopuszczalny luz, zwykle 2-3 cm ;) A generalnie nie ma znaczenia, czy sprawdzasz na centralnej czy na bocznej, możesz sprawdzić sam A luz zmierz w tym punkcie gdzie najbardziej można go wychylić. Potem obróć koło i sprawdź ponownie, bo może okazać się, że łańcuch jest nierówno rozciągnięty, a wtedy czeka Cię niestety wymiana napędu. Zwykle objawia się to specyficznym dźwiękiem w czasie jazdy, a pod koniec życia łańcuch może nawet szarpać podczas przyspieszania. Ale jak wszędzie będzie w miarę identyczny luz to wszystko ok. O i sprawdź czy łańcuch przylega dobrze do tylnej zębatki. Jak można ogniwa odciągnąć od niej to niestety też za niedługo czeka Cię wymiana. i takie rzeczy się sprawdza przed kupnem, żeby mieć dobry argument do targowania się :P Edytowane 8 Czerwca 2010 przez slusar_o2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 No i kupiłem :biggrin: nurtuje mnie tylko pytanie jak powinno się mierzyć luz łańcucha. Na bocznej stopce, centralnej? Na motocyklu pod obciążeniem kierowcy czy bez? Jaki luz powinien mieć łańcuch? tak jak jeździsz czyli na kołach i pod ciężarem kierowcy A generalnie nie ma znaczenia, czy sprawdzasz na centralnej czy na bocznej, możesz sprawdzić sam :icon_eek: kolego cała reszta twojego posta jest bardzo mądra ale takie coś to raczej do działu humor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slusar_o2 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 a to przepraszam, mój błąd, już w edytowałem, żeby nie siać zamętu, nie wprowadzać w błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzywer Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 tak jak jeździsz czyli na kołach i pod ciężarem kierowcy Chyba jednak nie. Mój egzaminator na kat. A stworzył mi na egzaminie taka teorię - dyskutowałem później o tym z kilkoma mądrzejszymi ode mnie w tej materii osobami. W której serwisówce jest napisane, żeby wsiąść na moto, żeby luz łańcucha sprawdzić? :eek: Bo na pewno ani GPZ500, ani YBR250. Cytuj Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom! <== kliknij i polub :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.