crocop Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Kupiłem właśnie CB 500 i mam z nią problem. Na postoju silnik kręci do około 6 tys. potem obroty zaczynają spadać a gdy się dodaje gazu to strzela z tłumika. Podczas jazdy problem występuje już przy 4 tys. Nie da się jechać więcej niż 80km/h. Po odpaleniu zimnego silnika na ssaniu nie wkręca się wyżej niż na 2,3 tys. Dodam jeszcze, że motocykl prawdopodobnie stał nieuruchamiany od poprzedniego sezonu. Wie ktoś może jaka jest tego przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Kupiłem właśnie CB 500 i mam z nią problem. Na postoju silnik kręci do około 6 tys. potem obroty zaczynają spadać a gdy się dodaje gazu to strzela z tłumika. Podczas jazdy problem występuje już przy 4 tys. Nie da się jechać więcej niż 80km/h. Po odpaleniu zimnego silnika na ssaniu nie wkręca się wyżej niż na 2,3 tys. Dodam jeszcze, że motocykl prawdopodobnie stał nieuruchamiany od poprzedniego sezonu. Wie ktoś może jaka jest tego przyczyna? Pali na wszystkie cylindry? Kolektory równo się nagrzewają? Może łapie lewe powietrze? Sprawdź dolot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelblue Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Zmierz kompresję, porównaj z manualem i napisz jak to wygląda. Ewentualnie jeszcze sprawdź filtr paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crocop Opublikowano 27 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 (edytowane) Przy pierwszym odpaleniu palił trochę nierówno. Teraz pracują już równo. Sprawdzić dolot - tam chyba nie ma czegoś, gaźniki wpięte są bezpośrednio do obudowy filtra powietrza. Jeśli chodzi o obniżoną kompresję to na pewno powoduje brak mocy. Może powodować też strzały z tłumika? Edytowane 27 Maja 2010 przez crocop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diesel20 Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 (edytowane) sprawdz jaki kolor maja swiece....moze trzeba bedzie zrobic regulacja i synchro gazników wydaje mi sie ze masz ustawiona zbyt bogata mieszanke , czesc paliwa spala ci sie w cylindrach a a druga czesc w wydechu i dlatego strzały..... Edytowane 27 Maja 2010 przez diesel20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crocop Opublikowano 27 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 , czesc paliwa spala ci sie w cylindrach a a druga czesc w wydechu i dlatego strzały..... To jest raczej pewne. Pozostaje pytanie dlaczego nie wszystko spala się w cylindrach. Może to być kwestia składu mieszanki. Choć nie wiem czy objawy nie są zbyt gwałtowne. Jak się reguluje jej skład? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scibor Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 (edytowane) ... Dodam jeszcze, że motocykl prawdopodobnie stał nieuruchamiany od poprzedniego sezonu. Wie ktoś może jaka jest tego przyczyna? przebicie na swiecy/kablach rozregulowane gazniki ciekawe jak jezdzil w poprzednim sezonie (i czy wogole jezdzil), w jakich warunkach przezimowal itp. CB500 to odporny motocykl, zaczalbym od najprostszych rzeczy (regulacja gaznikow, wymiana swiec). Jak nie pomoze to dopiero wtedy szukac dalej. Edytowane 27 Maja 2010 przez scibor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zysio Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 (edytowane) Kable ,świece synchronizacja sprawdź luzy zaworowe wyczyść gaźniki Edytowane 27 Maja 2010 przez zysio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelblue Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Kable ,świece synchronizacja sprawdź luzy zaworowe wyczyść gaźniki przeczytaj co crocop napisał Na postoju silnik kręci do około 6 tys. potem obroty zaczynają spadać co ma do tego synchronizacja gaźników ? zawory a i owszem zgodzę się, zasyfione gaźniki ok ale mierząc kompresję miałbyś najszybszą odpowiedz na kilka pytań. zrób jeszcze jeden numer, przytykaj mu dolot airbox'a ręką tak w momencie tego zamulania, zbadaj czy da się tak przytkać powietrze aby silnik wkręcał się wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crocop Opublikowano 27 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 zrób jeszcze jeden numer, przytykaj mu dolot airbox'a ręką tak w momencie tego zamulania, zbadaj czy da się tak przytkać powietrze aby silnik wkręcał się wyżej. Bingo! :clap: Przy odpowiednim domknięciu wlotu powietrza wkręca się na 10 tys. i żadnego strzelania. Tylko co dalej z tym fantem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRO-MOTOR Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 (edytowane) Szukaj lewego powietrza, jeżeli wszystko będzie ok czeka czyszczenie i regulacja (nie synchro) gaźników. Edytowane 27 Maja 2010 przez demon250891 Cytuj Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowychOstrów Mazowiecka793736001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crocop Opublikowano 27 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 (edytowane) Jak pisałem wyżej gaźniki są wpięte bezpośrednio w airboxa. Gdzie może więc dostawać się lewe powietrze? Może airbox jest pęknięty? A może filtr powietrza jest przyczyną? Lewe powietrze rozregulowało gaźniki? Jesteś pewien? Tak sobie później pomyślałem, że gdyby faktycznie dostawał lewe powietrze to silnik nie zgasł by po całkowitym zasłonięciu wlotu powietrza, a tak się stało - gdy na wolnych obrotach całkowicie przesłoniłem wlot natychmiast zagasł. Edytowane 27 Maja 2010 przez crocop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelblue Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Bingo! clap.gif Przy odpowiednim domknięciu wlotu powietrza wkręca się na 10 tys. i żadnego strzelania. Tylko co dalej z tym fantem? Wniosek :icon_arrow: przymykając airboxa czyli mówmy powietrze wzbogacasz mieszankę, czyli isnieje możliwość, że gdzieś ssie lewe powietrze. Sprawdz czy po "dodaniu" paliwa na śrubach np pół obrotu na każdym gaźniku coś się zmieni i kolejne pół ...... Jeśli nie będzie różnicy to koniecznie zmierz kompresję (nie chcę krakać) Tak sobie później pomyślałem, że gdyby faktycznie dostawał lewe powietrze to silnik nie zgasł by po całkowitym zasłonięciu wlotu powietrza To zależy od ilości tego "lewego" powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Nie lewe powietrze tylko zbyt ubogo gaźniki ustawione, lewe powietrze ma tez wpływ na wolne obroty a raczej na ich brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Pozostaje regulacja gaznikow, przychylam sie do wypowiedzi Wueski o zbyt ubogiej mieszance. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.