Skocz do zawartości

kręci do ok. 6 tys. potem przerywa i strzela


crocop
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem właśnie CB 500 i mam z nią problem.

Na postoju silnik kręci do około 6 tys. potem obroty zaczynają spadać a gdy się dodaje gazu to strzela z tłumika.

Podczas jazdy problem występuje już przy 4 tys. Nie da się jechać więcej niż 80km/h.

Po odpaleniu zimnego silnika na ssaniu nie wkręca się wyżej niż na 2,3 tys.

Dodam jeszcze, że motocykl prawdopodobnie stał nieuruchamiany od poprzedniego sezonu.

Wie ktoś może jaka jest tego przyczyna?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem właśnie CB 500 i mam z nią problem.

Na postoju silnik kręci do około 6 tys. potem obroty zaczynają spadać a gdy się dodaje gazu to strzela z tłumika.

Podczas jazdy problem występuje już przy 4 tys. Nie da się jechać więcej niż 80km/h.

Po odpaleniu zimnego silnika na ssaniu nie wkręca się wyżej niż na 2,3 tys.

Dodam jeszcze, że motocykl prawdopodobnie stał nieuruchamiany od poprzedniego sezonu.

Wie ktoś może jaka jest tego przyczyna?

 

Pali na wszystkie cylindry? Kolektory równo się nagrzewają?

 

Może łapie lewe powietrze? Sprawdź dolot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy pierwszym odpaleniu palił trochę nierówno. Teraz pracują już równo.

Sprawdzić dolot - tam chyba nie ma czegoś, gaźniki wpięte są bezpośrednio do obudowy filtra powietrza.

Jeśli chodzi o obniżoną kompresję to na pewno powoduje brak mocy. Może powodować też strzały z tłumika?

Edytowane przez crocop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz jaki kolor maja swiece....moze trzeba bedzie zrobic regulacja i synchro gazników wydaje mi sie ze masz ustawiona zbyt bogata mieszanke , czesc paliwa spala ci sie w cylindrach a a druga czesc w wydechu i dlatego strzały.....

Edytowane przez diesel20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, czesc paliwa spala ci sie w cylindrach a a druga czesc w wydechu i dlatego strzały.....

To jest raczej pewne. Pozostaje pytanie dlaczego nie wszystko spala się w cylindrach.

Może to być kwestia składu mieszanki. Choć nie wiem czy objawy nie są zbyt gwałtowne.

Jak się reguluje jej skład?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Dodam jeszcze, że motocykl prawdopodobnie stał nieuruchamiany od poprzedniego sezonu.

Wie ktoś może jaka jest tego przyczyna?

 

przebicie na swiecy/kablach

rozregulowane gazniki

ciekawe jak jezdzil w poprzednim sezonie (i czy wogole jezdzil), w jakich warunkach przezimowal itp.

 

CB500 to odporny motocykl, zaczalbym od najprostszych rzeczy (regulacja gaznikow, wymiana swiec). Jak nie pomoze to dopiero wtedy szukac dalej.

Edytowane przez scibor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable ,świece synchronizacja sprawdź luzy zaworowe wyczyść gaźniki

 

przeczytaj co crocop napisał

Na postoju silnik kręci do około 6 tys. potem obroty zaczynają spadać

 

co ma do tego synchronizacja gaźników ?

zawory a i owszem zgodzę się, zasyfione gaźniki ok ale mierząc kompresję miałbyś najszybszą odpowiedz na kilka pytań.

 

zrób jeszcze jeden numer, przytykaj mu dolot airbox'a ręką tak w momencie tego zamulania, zbadaj czy da się tak przytkać powietrze aby silnik wkręcał się wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób jeszcze jeden numer, przytykaj mu dolot airbox'a ręką tak w momencie tego zamulania, zbadaj czy da się tak przytkać powietrze aby silnik wkręcał się wyżej.

Bingo! :clap:

Przy odpowiednim domknięciu wlotu powietrza wkręca się na 10 tys. i żadnego strzelania.

Tylko co dalej z tym fantem?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wyżej gaźniki są wpięte bezpośrednio w airboxa. Gdzie może więc dostawać się lewe powietrze? Może airbox jest pęknięty?

A może filtr powietrza jest przyczyną?

Lewe powietrze rozregulowało gaźniki? Jesteś pewien?

 

Tak sobie później pomyślałem, że gdyby faktycznie dostawał lewe powietrze to silnik nie zgasł by po całkowitym zasłonięciu wlotu powietrza, a tak się stało - gdy na wolnych obrotach całkowicie przesłoniłem wlot natychmiast zagasł.

Edytowane przez crocop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bingo! clap.gif

Przy odpowiednim domknięciu wlotu powietrza wkręca się na 10 tys. i żadnego strzelania.

Tylko co dalej z tym fantem?

 

Wniosek :icon_arrow: przymykając airboxa czyli mówmy powietrze wzbogacasz mieszankę, czyli isnieje możliwość, że gdzieś ssie lewe powietrze. Sprawdz czy po "dodaniu" paliwa na śrubach np pół obrotu na każdym gaźniku coś się zmieni i kolejne pół ......

 

Jeśli nie będzie różnicy to koniecznie zmierz kompresję (nie chcę krakać)

 

Tak sobie później pomyślałem, że gdyby faktycznie dostawał lewe powietrze to silnik nie zgasł by po całkowitym zasłonięciu wlotu powietrza

 

To zależy od ilości tego "lewego" powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...