Skocz do zawartości

co ile wymiany/smarowanie itd podzespołów w skuterze 4t


michoa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

więc tak

skuter ma 4100 km przebiegu, mam go od nowości i niewiele przy nim nie robiłem, niby jeździ ale w moim odczuciu jest coraz słabszy a odpalanie go to już horror (zimny z 5min na rozruszniku ciepły podobnie nieraz dłużej albo zapala i gaśnie )

w instrukcji jest tabela napraw ale ponieważ instrukcja mA masę błędów w tłumaczeniu wole dla pewności spytać specjalistów :D

teraz po kolei

1.filtr paliwa wymieniłem

2.filtr powietrza przy 1500 czyszczony kompresorem przy 3 tys wymiana, przy 5tys przedmuchać czy wymieniać ??

3.zawory nie ruszane od nowości i domyślam sie że trzeba to zrobić ?? tam jest jakiś haczyk coś trudnego czy zdradliwego ?? jak oglądam klipy na youtube pokazujące regulacje zaworów to jest ona bardzo prosta a jednak nikt, nawet jak prosiłem na przeglądach gwarancyjnych nie chciał mi tego zrobić (ciągle słyszałem jeździ ?? no to po co pan szuka dziury w całym ??)a ja mam dziwne wrażenie że coś z okolic cylindra jakby terkocze(może jestem przewrażliwiony to mój pierwszy w życiu 4suw ) i podobno przez to on tak cięzko odpala ,że jak jest ciepły bo ma za duży luz zaworowy....

4.gaźnik....ten gaźnik sie w jakiś sposób reguluje czy tylko wolne obroty ?? od nowości raz tylko regulowałem wolne obroty (gasł mi na ciepłym ) pozatym nic..........wykręcić przeczyścić ??

5.pas wariatora podobno wystarcza na 5tys km prawda ?? czyli jak zaczne sie zbliżać do 5 tys km to bezwzględnie wymienić ??

6.świeca......według instrukcji powinna być wymieniona przy 1500 i przy 5000 co wy mechanicy na to ?? w moim jeszcze nawet nigdy nie wykręcałem....

7.płyn hamulcowy (z przodu ma tarczę )co ile sie wymienia ?? w instrukcji pisze że co 2 lata prawda ?? jak ocenić zużycie klocków i tarczy i na ile teoretycznie powinny wystarczyć ??

8.linki w nim to sie smaruje czy jak zaczną sie blokować wyrzuca i kupuje nowe ??

9.olej zmieniałem przy 600 1500 3000 i teraz przy 5 tys będe, ale tam jest takie ,,sitko'' które chyba jest filtrem oleju to też sie wymienia czy tylko czyści ??

10. coś jeszcze zapomniałem ważnego ??

 

 

z góry dziękuje za poważne podejście do tematu, z tego pojazdu jestem bardzo zadowolony ale zdaje sobie sprawę że dalsze zaniedbywanie może prowadzić do katastrofy stąd tyle pytań....

 

nie chce żeby mi stanął gdzieś w trasie a lato idzie i jeźdzę coraz dalej :D

 

ps:

jeszcze 2 szybkie pytania z ciekawości

-na ile jest obliczony taki silnik (żywotność) ?? ja słyszałem że 12-15 tys km przy prawidłowej eksploatacji i wtedy generalka (szlif i wał )

-czy minimalny nadmiar oleju jest dla niego szkodliwy ?? to normalne że jak go odpale z odkręconym bagnetem to pluje olejem ??

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz zaworów powinno się sprawdzać co każdy przegląd, czyli praktycznie co 1000km. Luz 0.05mm jest wystarczająco mały aby po krótkim przebiegu na chińskich częściach go skasować. Nic tylko opier* paprunów co robią w serwisie.

Pasek w tym silniku nie ma określonej trwałości. Jeden pęknie po 1000 km, drugi wytrzyma 10000 km, inny pęknie z powodu uszkodzonego sprzęgła i wariatora. Przebieg 10000 km to maksymalna trwałość napędu, z resztą po takim przebiegu często silniki nadają się do wymiany. Naprawdę rzadko spotkałem się z silnikami co przejechały ponad 20000 km, raz miałem przypadek wymiany wału korbowego w małym Romecie który przejechał 28000 km (to była pierwsza wymiana wału korbowego).

Płyn hamulcowy - wymiana co dwa lata, z resztą jakbyś powiedział to w serwisie to pewnie by Ciebie wyśmiali, albo wyssali stary płyn ze zbiorniczka strzykawką i nalali świeżego - z otwartego pojemnika oczywiście.

Olej najlepiej wymieniać co 1000 km. Filtr to tylko sitko, nawet gdybyś wsypał piachu do silnika to i tak by przez ten filtr przepłynął.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie dzięki za wypowiedź :D

 

a co myślisz na temat świecy ?? wymieniać czy wyczyścić czy jak jeździ nie ruszać ??

 

i odnośnie gaźnika ?? ten gaźnik ma jakieś regulacje czy nie ?? czyścić go czy dopóki wszystko ok nie ruszać ??

 

jest jakiś znak odczucie że pasek sie kończy ?? coś sie zmienia w jeździe ?? jakieś odczucia przy ruszaniu ??

 

chciałem sobie dłuższą wycieczkę urządzić i nie chce żeby mi w odległości 100km od domu ten pasek sie zerwał :D

 

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc...Banan v.D. powiedział prawie wszystko co jest Ci potrzebne. Mogę tylko potwierdzić.

 

Jeśli czegoś nie wiesz i nie ma tego w instrukcji to stosujesz ogólne zasady serwisowania - oglądasz, macasz, liżesz i wąchasz dany element aby stwierdzić czy jest OK czy nie. :biggrin:

 

Filtra powietrza - gąbkowy możesz wyprać, wysuszyć i nasączyć szprajem do filtrów. Jak chcesz to możesz kupić nowy. Na wlocie to puszki filtra jest taka jakby "kiszka" gumowa a na jej wlocie kapsel z 4 otworami. Czasem w tym jest gąbka, czasem siatka, czasem nic. Jeśli coś masz lub nie masz nic, zostaw to tak jak jest po czyszczeniu całej puszki. Jakiekolwiek zmiany elementu na wlocie mogą powodować straszny ból w d... przy późniejszej regulacji gaźnika.

 

Zawory regulujesz co przegląd, a najlepiej co 1000km. Luz 0,05. Wielkiej filozofii tam nie ma, zdejmujesz pokrywę, regulacja śrubowa jest. Przy składaniu zwróć uwagę aby wszystkie przewody masy były założone na jedną ze śrub pokrywy głowicy bo będą problemy później. Na pokrywie wentylatora na iskrowniku jest gumowy, okrągły korek, wyjmujesz go, kręcisz wałem aż na magnecie pokażą się znaki, ustawiasz to wg. znaku "T" aby był na srodku otworu. Wtedy masz tłok w GMP i sprawdzasz luz. Jeśli nie masz żadnego luzu to zrób 1 obrót wałem aby znowu ustawić na "T". Sprawdź, wyreguluj i gotowe.

 

Gaźnik reguluje się gdy zachodzi taka potrzeba. Z Twojego opisu dotyczącego odpalania wynika że w gaźniku jest syf i/lub zawory wymagają kontroli. Zwykle jest tak że gdy skuter ciężko odpala lub wcale to wiele nie myśląc od razu wyjmuję gaźnik i zdejmuję pokrywę rozrządu. W tych miejscach tkwi problem w 90% przypadków. Jeśli ciężko odpala to musisz najpierw machnąć gazem do oporu z 5 razy i wtedy dopiero kop/kręć. Jeśli to nic nie daje to zatkaj dłonią wlot do puszki filtra i wtedy odpalaj. Taka "tymczasowa" metoda jeśli masz problem gdzieś w trasie. :biggrin: W gaźniku sprawdź ile obrotów jest wykręcona śruba składu mieszanki. Zrób to wkręcając ją do końca i licząc obroty jednocześnie. Po tym rozbierz cały gaźnik, przedmuchaj, złóż tak jak był, skład mieszanki ustaw tak jak był czyli jak policzyłeś przed wykręceniem śruby. Regulacja gaźników w chinolach to czasem ból w tyłku, a niektóre w ogóle nie dają się regulować. :biggrin:

 

Pasek napędu - jeśli jeździ to jest OK. Ewentualna kontrola to kontrola organoleptyczna - obejrzeć czy się nie rozwarstwia, nie ma zadr, nie jest poszarpany itd. Jak już tam zaglądasz to spisz numer/rozmiar paska, bo jak się zerwie to masz duże szanse że w strzępy pójdzie ten odcinek paska na którym są numery i wtedy będzie zgadywanka jaki kupić. :banghead: Paski wytrzymują różnie. Jeśli napęd masz OK to długo polata, u mnie średnia wychodzi 7000km, chociaż spotkałem takie co zrywały się po 13km. :eek: Winne było sprzęgło czyli pęknięta sprężyna. Jak chcesz więcej pogrzebać to zdejmij wariator i obejrzyj rolki czy nie są już kwadratowe. Przesmaruj kopniak i tulejki bendixa. Pasek w ogóle to powinieneś kupić na zapas i wozić pod siedzeniem, wraz z nasadką 8mm, jak w trasie się zerwie to będzie lipa a tak to chociaż możesz sam zmienić i dokulać się do domu.

 

Świeca - jak chcesz to zmieniaj co tydzień. :biggrin: Na to nie ma reguły, możesz zmieniać co 5kkm, wtedy wypada już dać nową. Jeśli świeca wcześniej jest git to nie ma co grzebać.

 

 

Płyn hamulcowy wg. ogólnej zasady - co 2 lata. Zużycie tarczy oceniasz mierząc jej grubość mikrometrem, bo suwmiarką nie da rady ponieważ krawędź tarczy ma prób który fałszuje pomiar. Minimalną grubość tarczy masz nabitą na piaście/osadzeniu tarczy. Opisane jest jako "Min.th.XX mm." Tylne szczęki ocenia się ....na oko. :biggrin: Jak git hamuje to znaczy że są git. :biggrin: Możesz rozebrać tylny hamulec, wyczyścić, przesmarować (bardzo delikatnie) rozpieracz. Trwałość tarcz i klocków jest zależna. Po prostu trzeba co jakiś czas zajrzeć, chociażby do przedniego zacisku i ocenić grubość klocków.

 

 

Linki smaruje się w każdym moto co jakiś czas. Trudno powiedzieć jak często. Im częściej tym lepiej. :biggrin: Powiedzmy że 5kkm jest OK, a nawet częściej. W chinolach często się zrywają więc sprawdź ich stan zanim pojedziesz gdzieś dalej.

 

Olej najlepiej co 1000km. Sitko wyjmujesz, myjesz, przedmuchujesz i wkładasz spowrotem. Olej nie powinien pluć z bagnetu. Widocznie masz go za dużo. Albo...masz zagięty/uszkodzony/zatkany wąż odmy z pokrywy głowicy. Wtedy olej zaczyna się gotować i kipi jak grochówka z garnka. W fabryce chinole tak składają niektóre skutery że wąż zostaje przygnieciony "kiblem" i wtedy olej kipi spod bagnetu. Ogólnie mały nadmiar mu nie zaszkodzi więc spoko. Olej sprawdza się na wyłączonym silniku. Na odpalonym to każdy będzie pluj olejem, nawet japonia.

 

Żywotność silników różna jest. Miałem na serwisie Fennari które po 4kkm nadawało się na smieci, tylko kartery były "sprawne". Stan łożysk wału sprawdź gdy będziesz miał zdjętą pokrywę napędu. Nie powinno być luzu góra-dół gdy szarpiesz wałem. Trochę luzu u Ciebie pewnie już będzie, minimalnie. Gdy luz staje się duży to silnik zaczyna głośno pracować, jakby buczeć. Coraz głośniej aż w końcu się rozkraczy lub zostanie naprawiony. Regeneracja wału chinola jest nie opłacalna. Same łożyska są drogie, do tego korba, robocizna i kilka stówek wyjdzie a nowy kosztuje 180PLN. Spotkałem też silniki które miały grubo ponad 20kkm i cykały jak trzeba. Zależy jak się jeździ. Ten szybko zajechany był jeżdżony przez młodego rzeźnika który katował sprzęt 24h i miał 2 lewe ręce do serwisowania lub chociaż kontroli czegokolwiek.

 

 

Ok, to chyba tyle. Sporo tego spamu się napisało. Pewnie coś pominąłem.

 

A.... sprawdź tulejki metalowo-gumowe zawieszenia silnika. Jak się wybiją to tłucze strasznie i rama może pęknąć. Poza tym stan ogumienia i cisnienie. Stan łożysk kół i główki ramy - luz, ewentualna korekta. WD40 przesmaruj oś stopki bocznej, centralnej, kopniak, osie dźwigni hamulców, sprawdź sprawność oświetlenia, działanie hamulców po naprawie/przeglądzie itp.

 

PS. Wszystko co napisałem w tym poście nie powinno Ci zająć więcej jak 2h. :icon_mrgreen:

 

 

 

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qurim, zawsze szukasz punktu T na kole magnesowym? Dużo szybciej i łatwiej znaleść właściwe ustawienie patrząc na zębatkę wałka rozrządu:

http://www.4tskuter.co.cc/upload/regzaw2.jpg

 

Regulacja mieszanki biegu jałowego bez analizatora spalin jest niemożliwa, silnik w ogóle nie reaguje obrotami na pokręcanie tą śrubą. Najlepiej pozostawić jak w oryginale tj. wykręconą o ok. 1.5 obrotu.

 

Qurim, z pękniętą sprężyną centralną spotkałem się chyba tylko raz. Sprzęgło pada w ten sposób że ruchomy talerz dostaje konkretnych luzów.

 

Jak masz oryginalną chińską świecę to od razu wymieniaj na nową, nawet przy nowych pojazdach te chińskie świece padały.

 

Jak już jest mowa o tylnym hamulcu, do tego celu będzie potrzebny klucz pneumatyczny do odkręcenia koła. Warto wyjąć cały rozpieracz z karteru ponieważ chinole wcale nie smarują miejsca pracy w karterze. Efekt jest taki, że po pewnym czasie hamulec potrafi się mocno zapiekać. Koło musi być bardzo mocno dokręcone (jak gdzieś czytałem to moment dokręcania przekracza 100 Nm).

 

Qurim, Ty wał korbowy masz drożej niż u mnie (a myślałem że mamy najdroższe części) :D

 

Tak poza tym wycofałem się już z pracy w branży czajnabajkowej.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok temat wyczerpany dziękuje za odpowiedzi

 

Michoa najwiecej wiadomosci znajdziesz u ludzi ktorzy robia dane sprzety, akurat 2 cis ie odezwalo smile.gif

 

qurim też dostał pw, a banan szybciej zrobił niż ja pomyślałem :D tylko że nie odpisał mi na kilka pytań stąd prywatne wiadomości... po prostu powiem tak temat jest w dosyć mało uczęszczanym dziale stąd prywatne wiadomości bałem sie że przejdzie bez odpowiedzi i zniknie......

 

W gaźniku sprawdź ile obrotów jest wykręcona śruba składu mieszanki.

 

nawet nie wiedziałem że jest :D

 

Przesmaruj kopniak

 

już nie żyje :D kiedyś miałem taki incydent że po kopnięciu usłyszałem straszny zgrzyt i zgasiłem skuter, potem odpaliłem i niby chodzi ale: ta pokrywa w której jest starter jest cała spękana niczym dno jeziora aralskiego, najmocniej tam gdzie wchodzi wałek kopniaka no iw sumie nie wiadomo co sie stało, jak miałem tą awarię byłem bezrobotny a taka pokrywa kosztuje około 100 zł i nawet bałem sie ją odkręcać że się rozpadnie w rękach, przejechałem tak z 3 tys km teraz mam troche forsy to przy okazji spojrze

 

tulejki bendixa

 

to jest cośtam przy rozruszniku co sprzęga rozrusznik z silnikiem ?? czasami przepuszcza albo rozrusznik sie kręci luźno albo jest zgrzyt i po trochu zakręca wałem ale rzadko sie to zdarza więc to zbagatelizowałem :D

 

Pasek w ogóle to powinieneś kupić na zapas i wozić pod siedzeniem, wraz z nasadką 8mm, jak w trasie się zerwie to będzie lipa a tak to chociaż możesz sam zmienić i dokulać się do domu.

 

a dam radę tylko kluczem 8 to zmienić w polu ??

 

Ten szybko zajechany był jeżdżony przez młodego rzeźnika który katował sprzęt 24h i miał 2 lewe ręce do serwisowania lub chociaż kontroli czegokolwiek.

 

mój lekko nie ma :D niby jest zablokowany ale wozi grubo ponad 200kg nie raz po drogach na które ludzie boja sie wjechać samochodem (dziury błoto) stoi nieraz przez tydzień pod gołym niebem

 

Nic tylko opier* paprunów co robią w serwisie.

 

os***em ich i ich cała gwarancje

na pierwszym przeglądzie facet nawet olej nie zmienił (jeszcze nie trzeba za wcześnie tak tłumaczył a Piotr Dudek w którymś temacie pisał że wymiana oleju po pierwszych 500km jest niezwykle ważna bo to okres dotarcia i olej bedzie bardzo zanieczyszczony czy coś w tym stylu......) i skasował 70 zł

 

na drugim od niechcenia zmienił olej wlał go sporo za dużo, tego sitka nawet nie przedmuchał, skasował 90 zł........oczywiście wszelkie moje prośby o cokolwiek zbywał tłumaczeniem no przecież jeździ dopóki jeździ to nie ruszać bo będzie gorzej :clap:

 

Jeśli czegoś nie wiesz i nie ma tego w instrukcji to stosujesz ogólne zasady serwisowania

 

instrukcja jest pełna bzdur i głupot dlatego ją olałem i pytam na forum np takie kwiatki

Zalanie silnika innym olejem niż shell 10w40 grozi natychmiastowym zatarciem silnika !!!

albo

kaburator (cokolwiek to jest :D )jest urządzeniem bardzo precyzyjnym i nie wolno dokonywać przy nim samodzielnym regulacji

albo

wymiane oleju przekładniowego należy przeprowadzać co 1000km (przecież tam nie ma oleju w przekladni )

 

Jak tam z nauka hamowania przodem ? smile.gif

 

w skuterze hamuje tylko przodem, tył jest beznadziejny, bardzo słaby praktycznie nie hamuje (tak jest od nowości) a przód mocny dobrze dozowalny (łatwo zablokować przednie koło ale łatwo sie nauczyć jak hamować żeby zahamować skutecznie bez poślizgu)

 

w dt80 hamowałem tylko tyłem troche wyczucia i na suchym asfalcie przestawiłem sie na przedni bo wymaga mniejszej siły do hamowania aczkolwiek trzeba to robić z wyczuciem, żeby nie zaliczyć stoppie albo poslizgu no i motocykl strasznie ,,nurkuje'' (ugina sie przednie zawieszenie) dziwne uczucie :D

 

na mokrym nadal 70% tył 30 przód (w dt80 )

 

zarówno dt jak i skuter mają tył bębnowy a przód tarczowy

 

dopóki jest sucho przestawiłem sie na przód :icon_razz: w piachu czy błocie po staremu 100% tył

 

 

ogólnie dziękuje wszystkim za pomoc będe działał :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qurim, zawsze szukasz punktu T na kole magnesowym?

 

Szczerze mówiąc to własnoręcznie robię tak że obracam wał aby krzywka była odwrócona od dźwigienki, i wtedy robię luz, chyba że mam chęci i dużo czasu to rzucam okiem na znaki na kole zębatym. Ale Michoa chce wiedzieć jak się robi poprawnie to napisałem o "T". :biggrin:

 

Pęknięte sprężyny spotkałem ze 3 razy w ciągu roku.

 

No i też chciałbym się odczepić od "czajnabajków" ale nie da rady. Tymczasem zakradam się do świata cywilizowanych moto i coraz więcej ich mam na serwisie. Pracowałem wcześniej w kilku serwisach w PL i zagramanicą, kilka swoich wraków zreanimowałem więc ogarniam temat tak długo jak nie muszę grzebać w elektronice. :banghead:

 

Michoa - Tulejka Bendixa to....po prostu tulejka. :biggrin: W karterze i w pokrywe są otwory, w nich są tulejki w których pracuje bendix. Przesmaruj to. Pęknięcie w pokrywie = śmietnik. Ciesz się że nie wypadł kopniak z kawałkiem pokrywy, bo tak najczęściej się dzieje. W nowej pokrywie będziesz musiał włożyć tulejkę ze starej pokrywy. Luzem tulejki nie kupisz a nowa pokrywa będzie bez tego. W celu wyjęcia tulejki w starej pokrywie nawierć otwór w miejscu gdzie jest tulejka i od zewnątrz wyciśnij ją do środka. Bendix przepuszcza, zgrzyta i świruje gdy masz słaby aku. No chyba że jest uszkodzony, ale nie powiem Ci jak ocenić czy jest OK bo na moje to nawet nowy, chiński bendix wygląda na rozjebany. :icon_mrgreen: Grunt żeby zęby miał zdrowe.

 

Skoro masz zblokowany skuter to rzuć okiem czy na bębenku przepustnicy, tam gdzie zakłada się linkę gazu, czy nie ma tam drugiej śruby która ogranicza pełne otwarcie przepustnicy. Jedna śruba będzie na pewno, to śruba wolnych obrotów jakby co. No i pod pokrywką membrany może być blokada która ogranicza ruch przepustnicy podciśnieniowej. Pod pokrywą napędu rzuć okiem czy nie ma tam żadnego przewodu elektrycznego. Normalnie nie ma tam żadnych kabli, ale jeśli spotkasz jeden idący od jakby "impulsatora" współpracującego z garbem na dzwonie sprzęgła to jest wtedy elektroniczna blokada, kabel przetnij, zaizoluj i przymocuj żeby nie wkręcił się w nic.

 

Pokrywa napędu jest mocowana na kilka śrub M6 z łbem na klucz 8mm. Nasadka, przedłużka i grzechotka wystarczą żeby zdjąć to w trasie i zmienić pasek. Trochę zabawy będzie z założeniem paska ale da się to zrobić.

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zdaję sprawozdanie z poczynionych działań :D

 

luz zaworów zarówno ssący jak i wydechowy między 0.05 a 0.1 czyli w normie (dziwne przy 4500km prawie bez regulacji a luz w normie :D )

 

pasek stan wręcz sklepowy siedzi bardzo sztywno, nie ma pęknieć ani nie jest postrzępiony, napisy z niego sobie spisałem

 

bendix wygląda cały, zęby wszystkie, nasmaruje jak będe zmieniał pokrywę

 

przy starterze nożnym niestety jest wyłamany ząb w takim wałku co jest między półksięzycem a wałem....

 

świeca chińska (torch) wygląda dosyć zmęczona izolator spękany lekko...........najgorsze że jest wypalona na biało to w nich normalne czy za uboga mieszanka ?? będe wymieniał....

 

powiedzcie mi na jakiej zasadzie działa to elekrossanie ?? tam jest jakis czujnik temperatury ?? on sie masakrycznie buja na obrotach to 4t powinien chodzić równiutko a chodzi tytytytytyyyyyyyyyyyytytytrrrrrrrrrrryyytytytytyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy yyy yy tytytyrtyt czasami wolno schodzi z obrotów (filtr paliwa nowy, powietrza też).......wkurza mnie czasami w ciepły dzień stoje na światłach a on wyje jakby na ssaniu chodził przykręce mu śrubke od wolnych obrotów to z kolei zdarza mu sie gasnąc i ma momentami takie ekstremalnie małe obroty (jak diesel dy dy dy dy :D )

 

śrubke regulacji składu mieszanki znalazłem zabiorę sie jak wywalę ten recyrkulator spalin i zwężke z filtra powietrza (jedyna blokada jaką ma :D )

 

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz bardzo jasną świecę to nie usuwaj nic z układu dolotowego czyli filtra i okolic. Szczerze powiem że masz bardzo nietypowy ten skuter - zwykle chinole mają czarną, zafajdaną świecę. Chyba tylko raz widziałem normalną w chińczyku. :biggrin: Z obrotami to tak bywa, jedne chodzą git a inne pajacują z obrotami. Reguły na to nie ma w sensie regulacji. Tzn. kiedyś coś tam wymyśliłem w tej kwestii ale im dłużej robię w chinolach tym mniej mnie obchodzi co i jak się powinno robić. Dziś właśnie robiłem takiego z pływającymi obrotami i jakoś to zrobiłem że był git ale jak to Ci nie powiem. Powiem tylko tyle że cudować trzeba ze śrubą składu, albo wkręcić albo wykręcić, zakres regulacji jest ok 0,5 do 6 obrotów albo i więcej. Niektóre dobrze chodzą na 7 obrotach a inne dobrze chodzą jak całkowicie zakręcisz powietrze. :eek: Takie co cudaki są.

 

Jak masz taką jasną świecę to podnieś iglicę. No chyba że dobrze śmigał cały czas to lepiej nic nie grzeb. :biggrin: Ciesz się ze tylko 50ccm to jest. Po założeniu 80-tki taki skuter odjeżdża spod tyłka jak mu obroty skoczą podczas postoju.

 

A w chinolach czasem gaźnik i pracę silnika reguluje się zatykając wlot do filtra odpowiednią ilością gąbki. :icon_mrgreen: Co Wy na to? Lub odtykając wlot fabryczną gąbką, zdejmując wąż odmy z wlotu itd. Magia, jednym słowem. :banghead: A niektóre chodzą tak że jak zatkniesz dłonią cały wlot do filtra to i tak nigdy nie zgasną. Nawet gdy wszystkie połączenia na dolocie są szczelne.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jaką świece kupić do tego przecinaka ?? nigdzie nie mogę znaleźć żadnego info wszyscy do chinoli zalecają tą http://allegro.pl/item1038202286_swieca_ng...uter_4_suw.html taką kupić ?? szybko odpowiadać póki po wypłacie jestem :icon_twisted:

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

rozgryzłem przypadkiem czemu on tak ciężko pali :D wiec napisze dla potomnych ..... winna była świeca ............

 

zmieniałem filtr powietrza i kupiłem ngk c7hsa i nagle zaczął odpalać lepiej niż jak był nowy :D na chwilke obecną po deszczowej nocy na dworze, podchodzisz kluczyk, hamulec, rozrusznik(koniecznie bez gazu) i maks sekunda kręcenia i chodzi :D

 

poprzednio to kręcisz 5sek-10sek -15 sek zaczyna łapać jak zaskoczył to gaz opór i wtedy chodził :D na ciepło też masakra czasem gorzej palił niż zimny trzeba było kombinować z ,,gazem'' (bez gazu wcale nie zapalił za h*ja tak samo z gazem na opór ), akumulator, rozrusznik dostawał strasznie po 4 literach........a jak już stał na dworze i cała noc lało to czasem rano miałem wymówke dla starej czemu do roboty nie pojechałem :icon_twisted:

 

teraz 3 tydzień stoi 24h na dworze, 3 dzień mam tą ngk i po prostu pali na dotyk czasem nawet mniej niż sekunde mam właczony rozrusznik i zapala, fajna sprawa polecam tą świece 12 zł kosztuje.....ciekawe jak długo będzie tak fajnie odpalał :D

 

 

 

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

C7HSA montuję do każdego świnola 4T. Nawet jak składam nowego szczura prosto z kartonu to przed pierwszym odpałem wyp******m tą chińską świecę i NGK montuję. Zaoszczędzi problemów przy pierwszym starcie.

 

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...