Skocz do zawartości

Junak M10 dla pana w średnim wieku


Gość dziadzia5
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo, bardzo proszę o poradę/dy dla :mrgreen:

Chciałbym stać się właścicielem Junaka M10 - dlaczego :?: Patrz powitalnia temat: czy przyjmiecie do siebie starszego pana? Dlatego ośmielam się pytać:

Wyobraźcie sobie sytuację, gdy wchodzicie do domu, garażu, szopy :? właściciela M10 i co :?:

na co patrzeć :?: Parę pytań jeśli można :roll:

1. Czy to prawda, że każdy Junak cieknie? (jak nie ma oleju pod to i nie ma w)

2. Instalacja, lepsza 6 czy 12 V

3. Czy na początek 2 czy 3 kółka (gondola)

4. Iść w kierunku oryginał, czy "wydumka"

5. O co pytać właściciela w pierwszej kolejności?

Dla wielu z Was te pytania to :) i zadający to :mrgreen: do kwadratu, ale osmielony dobrym przyjęciem w powitalni zadaję je i mam nadzieję, że ktoś będzie miał dużo cierpliwości :o

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. nieprawda

2.zalezy czy chcesz orginal, ktory potrafi cie czasem bez pradow zostawic, czy nie orginal, ale pewniejszy

3.na poczatek lepiej 2

4.za przerabianie junakow ktore sa orginalne i kompletne obcinam rece :x

5.o dokumenty

 

jestes (hm.. chyba moge sie tak do Ciebie zwracac, chociaz jestes tylko kilka lat mlodszy od mojego ojca, ale forum jest ponad czasem) zbyt niesmialy, nie musisz przepraszac za kazdy temat, to jest normalny temat jakich wiele na forum i nikt niepowinien miec do ciebie zadnych pretensji o niego a jakby ktos mial to olej go :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czee

1.nad 100% uszczelnieniem Junaka trzeba posiedziec a nie kazdemu sie chce ,stąd opinia że każdy Janek cieknie :?

2.najlepszym wyjsciem jest prądnica przewinięta na 12V(chyba ze ktos zatwardzialy orginalowiec to pozostaje walka z prądnicą 6V :mrgreen: )

3.j.w.

4.w kierunku ORGINALA oczywiscie- dlaczego ?? ano wydumki to zazwyczaj "prototypy" ktore maja 20% szans na bezawaryjna jazde , a orginal to jakby nie bylo konstrukcja "przemyslana" :mrgreen: i testowana

5.j.w. + rodzaj zaplonu (bateria czy iskrownik ) + na jakim tłoku jezdzil poprzedni wlasciciel + udac laika i pytac o kazdą pierdółkę , wtedy jest szansa ze sprzedajacy sie niechcący wygada :mrgreen: :mrgreen:

 

pozdro herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chcesz nauczyc sie jezdzic to odpusc sobie Jana, nie nadaje sie do nauki jazdy.

Kup sobie cos czym da sie natychmiast jezdzic i co bedzie relatywnie najtansze i zacznij jezdzic ( pewnie ktorys z malych dwusowow ).

Jednoczesnie zapisz sie na liste Dziki Junak i przeczytaj najpierw archiwum - potem mozesz ewentualnie zaczac szukac Junaka do kupienia, to jedna z trudniejszych spraw, aby znalezc cos z czego mozna po jakims czasie zbudowac jezdzacy motor.

Tylko oryginal sie liczy i cenowo w ciagu ostatnich kilku lat idzie caly czas w gore - obecnie motocykle w jakim takim stanie ida za ok 6 tys zl. reszta to zlom, ktory praktycznie wymaga calkowitej odbudowy.

Wszelkie przerobki, glownie pseudo choppery mozna traktowac tylko jako zbior orginalnych czesci, jednak w momencie gdy rama jest pocieta to wartosc tego gwaltownie spada - w wiekszosci sa to wydumki `do malego wykonczenia`, ktorych wlasciciele stracili ochote i kase na dokonczenie tego.

I to dobrze - po dokonczeniu i tak bylyby niebezpieczne dla jezdzacych.

To tyle na poczatek, lista Dziki Junak znajdziesz na

[email protected]

Informacje o liscie na

http://mailman.riders.pl/mailman/listinfo/Junak

strona listy

http://www.dzikijunak.tk

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chcesz nauczyc sie jezdzic to odpusc sobie Jana, nie nadaje sie do nauki jazdy.

Kup sobie cos czym da sie natychmiast jezdzic i co bedzie relatywnie najtansze i zacznij jezdzic ( pewnie ktorys z malych dwusowow ).

Dzięki za porady i linki.Bądź uprzejmy rzucić "jakiegoś typa" małego dwusuwu, żebym miał wyobrażenie o czym napisałeś. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam Dziadzia

 

adn1.

Nie każdy cieknie. Przy wykonywaniu remontu ważne jest zadbanie o gładkość powierzchni które będą uszczelniane (np. pomiędzy połowkami karteru,karterem i deklem). W modelach M10 (chodzi o póżniejszy model silnika) odpowietrznie skrzyni korbowej jest przy zębatce zdawczej-dlatego czasami stamtąd cieknie i tego raczej nie opanujesz-ten typ akurat tak ma. Natomiast wycieki z innych miejsc są do opanowania i to na długo. Polecam stosowanie silikonu żaroodpornego pomarańczowego (ale tylko w miejscach gdzie go nie widać :D - np. w środku silnika) oraz silikonów silnikowych bezbarwnych lub szarych których prawie nie widać po zastosowaniu (np połowki karteru,dekle itp). Odradzam stanowczo uszczelki papierowe,kartonowe,preszpanowe gdyż zawsze będzie na nich występować zjawisko "pocenia olejem"

adn2.

Lepsza 6V (ale to moje zdanie). Dobry regulator napięcia + instalacja wykonana fachowo (grube przewody)=sukces. oczywiście pod warunkiem że prądnica sprawna, ale jest już coraz więcej zakładów które potrafią ją przewinąć w sposób fachowy. Mała uwaga: 6V i długa jazda po mieście (światła, korki) może powodować niedoładowanie akumulatora, w związku z czym stan baterii powinien być nienaganny i jak największa jej pojemność (np 14Ah).

adn3.

raczej 2 koła jeśli chcesz dobrze się nauczyć jeżdzić motocyklem

adn4.

zdecydowanie oryginał!!!!!!!!! Jest to dobra inwestycja na przyszłość. Oryginały są w cenie. Przeróbki są za zdecydowanie mniejsze pieniądze i może występować trudność z ich sprzedażą.

adn5.

O całkowity przebieg silnika. Zrobienie szlifu cylindra,dokupienie tłoka czy zrobienie wału to pestka. Duże przebiegi powodują konieczność wymiany i naprawy elementów których dorobienie będzie nastręczało dużo kłopotów:

-koła rozrządu: a właściwie to dorobienie tulejek z brązu na których są łożyskowane.Jednak aby dopasować nowe trzeba oszlifować mimośrodowe osie na których pracują (ze świecą szukać szlifierza który zrobi to dobrze- ze względu na mimośrodową ich konstrukcję właśnie). poza tym same koła mogą się nie nadawać do uzytku (wytarcie utwardzonej warstwy)

-dzwignie zaworowe: tu jeszcze lepszy kabaret, kłopoty jak przy kołach rozrządu - momośrodowe ośki + rozwiercanie dwóch naraz tulejek

-skrzynia biegów: też tulejki,tulejki,tulejki i szlifowanie pow. na których pracują

-zawory: to powinien zrobić każdy lepszy zakład

 

uwagi w p.5 nie są celem zniechęcenia cię do kupna Junaka :D ale znalezienie dobrego fachury który to zrobi to DUŻY kłopot.

 

I pytać o poczynione już modyfikacje !!!!!!!!!

 

aha stan tulejek w kołach zaworowych i dzwigniach zaworowych ma bezpośredni wpływ na skutecznośc smarowania wału korbowego (wyrobione "puszczają bokami" olej i spada ciśnienie smarowania)

 

Co do innej alternatywy to trudno coś powiedzieć.

Swemu bratu (który po prostu bardzo chce jeździć a na mechanice zna się średnio) złożyłem "pod choinkę" :) CZ 350 . Zadowolony że hej! Jeździ,nie psuje się,ładnie wygląda. I czasami to jest najważniejsze nie? :lol:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam Dziadzia

 

adn1.  

Odradzam stanowczo uszczelki papierowe,kartonowe,preszpanowe gdyż zawsze będzie na nich występować zjawisko "pocenia olejem"  

otuz nie zawsze

dobrze wykonana uszczelka kartonowa w polaczeniu z dobra przylgnia daje efekty jak silikon, sprawdzone doswiadczalnie, zadnego pocenia a tymbardziej wyciekow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmmmmmmmmmm..... :roll: są wyjątki, nie przeczę. Silikon po prostu daje 100% pewności :D i zdecydowanie mniej roboty :lol:

Kiedyś połówki silnika MZ były składane bez uszczelnień-wszystko zależy od jakości powierzchni

A sprawdziłeś to Qlerze po dłuższym przebiegu? Gdy dasz trochę żaru maszynce przy 30 stopniowym upale hę?

Niektórzy dają uszcz. papierową posmarowaną obustronnie silikonem. Tylko po co w takim razie ten papier?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym proponował dwusuwa. Jakas MZ, SHL M11 (jeśli ma byc fajny klasyk). Ale jesli chodzi o pytania, to pytaj o papiery = nie kupuj wyrejestrowanego bo nie zarejestrujesz. Pozatym najlepiej posłuchac jak chodzi silnik, swiatla, poogladaj zdjecia orginalnych junaków i wyłapuj przeróbki. Kupuj tylko oryginał. Ja jednak nadal obstawiam za 2T, mniejszy kłopot z remontem, tanie czesci, wiecej sie nauczysz na początek

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!!

 

Jeśli lubisz mieć czarne ręce po same łokcie - kup Junaka :D !

 

Jeśli lubisz dłubać bezustannie w maszynie - kup Junaka :)

 

Jeśli potrafisz dłubać w maszynie - kup Junaka :D

 

Jeśli masz zamiar jeździć w krótkie traski - kup Junaka :D

 

 

Natomiast;

 

Jeśli masz dwie lewe ręce do mechaniki - nie kupuj Junaka :ehz:

 

Jeśli szykujesz się na dłuższe wyjazdy turystyczne - nie kupuj Junaka :ehz:

 

Jeśli lubisz odkręcić i dać ostro w gaz - nie kupuj Junaka :ehz:

 

 

Parę lat temu jak się "nawróciłem :mrgreen: na prawdziwą wiarę" czyli wróciłem do motocykli stałem przed podobnym dylematem i jako leworęczny do wszelkich robótek ręcznych wybrałem japońca.

Też popełniłem błąd bo wybrałem sprzęt ładnie wyglądający czyli choppera, po jakimś czasie stwierdziłem że te klimaty niezbyt mnie leżą i przesiadłem się na motocykl turystyczno-sportowy.

 

Kasa kształtuje świadomość ( niestety ) i pierwsze pytanie ile możesz i chcesz wydać na moto ??? Dopiero później będzie można Ci coś precyzyjniej podpowiedzieć, co możesz kupić, raczej na pewno jakąś 250 do 500 przy 125 zawsze będziesz miał elemnt niedosytu ( a może nie :D )

 

 

Zbycho ( 1952 )

XJR1300

( nie jesteś najstarszy na Forum )

 

www.jim.siedlce.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmmmmmmmmmm..... :roll:   są wyjątki, nie przeczę. Silikon po prostu daje 100% pewności  :D  i zdecydowanie mniej roboty  :lol:  

Pozdrawiam

 

W wypadku silnikow zrobionych z tak kiepskiego materialu i z form piaskowych, do tego w ciagu 40 lat uzywania bez przerwy `naprawianych` przez roznych `fachowcow` podstawowa rzecza byloby danie wszystkich karterow na frezarke i wyrownanie powierzchni styku.

Wowczas uszczelka z papieru wystarcza calkowicie. Niestety w warunkach polskich to kosztowna propozycja i nie wiem czy ktokolwiek to kiedykolwiek zrobil.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdziłeś to Qlerze po dłuższym przebiegu? Gdy dasz trochę żaru maszynce przy 30 stopniowym upale hę?

Niektórzy dają uszcz. papierową posmarowaną obustronnie silikonem. Tylko po co w takim razie ten papier?

Pozdrawiam

oczywiscie

juz niejeden motocykl z pod rak mojego taty i moich wyszedl (oczywiscie spod moich o wiele mniej) i jezdzi normalnie bez przeciekow a wszystko robione na papierze i smarze stalym

tylko jest jeden warunek - dobra przylgnia, inaczej niestety silikon musi byc

 

Adam, ja wiem ze niepowinienem sie z toba klucic bo jestes jednym z najwiekrzych autorytetow na forum i posiadasz ogromna wiedze, ale naprawde mozna dostac kartery silnika o idealnej wrecz przylgni, tylko trzeba sie postarac, ewentualnie przy malych odksztalceniach zostaje tafla szkla i drobniutki papier scierny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem o szczelności Jaśka i jestem zdziwiony (muszę sprawdzić jakiego typu są uszczelki - ale nie ma na nim śladu użycia silikonu). Jaśiek, którego posiadam na stanie nie cieknie, nie poci się, nie ulega częstym awariom. Inną rzezcą jest jego cena :rolling: . Potwierdzam opinię, że do nauki jazdy na motocyklu - tylko dwa koła!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, ja wiem ze niepowinienem sie z toba klucic bo jestes jednym z najwiekrzych autorytetow na forum i posiadasz ogromna wiedze, ale naprawde mozna dostac kartery silnika o idealnej wrecz przylgni, tylko trzeba sie postarac, ewentualnie przy malych odksztalceniach zostaje tafla szkla i drobniutki papier scierny

 

Ja nie neguje tego ze mozna znalezc kartery w dobrym stanie bo pewnie mozna - przyklad to chociazby Junak o ktorym pisze Vlad - ale 90% to niestety jest w kiepskim stanie. Poza tym jakosc tych odlewow jest b.niska i nawet nowe zadko byly rowne.

Docieranie na plycie szklanej lub stole traserskim jest rowniez obarczone niebezpieczenstwem zrobienia polokraglej przylgni - wynika to stad ze prawie nigdy nie udaje sie naciskac zupelnie rowno docieranej czesci. Maszyna jest jednak najpewniejsza.

A jak jest ta cena za tego Janka, Vlad ze nawet boisz sie jej napisac ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...