Skocz do zawartości

Yamaha Royal Venture, wątek użytkowników


maciejka 750
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witaj Arturze. Super szczegółowy opis. W serwisówce do której dostałeś linka są na dole numery katalogowe części i ich ceny w USA.

 

Nie zauważyłem tego, sorki.

 

Jak pojedziesz do salonu Yamahy facet odpali kompa i zamówi Ci wszystkie wskazane części po przeliczeniu na euro. Spisz co Ci brakuje ale z dupereli bo inne większe elementy będą bardzo drogie np. ja zamawiałem poduszeczkę z czarnego tworzywa która jest nad prawym tylnym głośnikiem pasażera i zapłaciłem 195 zł, czekałem 2 tygodnie i przysłali z Japonii. Drogo jak cholera ale nie było czym zastąpić tego elementu. Ten element co Ci brakuje pod potencjometrem to guzik do nośnej do CB lub interkomu do którego ma dostęp pasażer. Możesz pasażera przełączyć ze swojej konsoli aby nadawał na CB za Ciebie lub normalnie naciskając go włącza interkom i go słyszysz w swoim kasku. Zobacz z ciekawości w salonie ile taki guziczek kosztuje.

 

Faktycznie, ja to nazwałem gałeczką a to przecież jest przycisk, widziałem taki gdzieś na Ebayu za 11$

Tutaj jest opisana szerzej http://www.venturers.org/Tech_Library/printing.php?id=343&lang=%7BLANG

 

Nakrętka wlewu oleju u Ciebie nie jest oryginalna (zapewne dlatego tak chrom na niej pęka), możesz również zobaczyć z ciekawości w salonie za ile ją sprowadzą. Jak będziesz jechał do salonu podaj im numer (po staremu VIN) swojej maszyny i możesz spisać te numery katalogowe. Lusterkiem się nie przejmuj. Moje ma o dwie rysy więcej ale nie zamieniam go bo te na allegro to zwykłe "szyby", a nasze oryginalne oddalają i widzimy większą przestrzeń, po prostu są super o wiele bardziej bezpieczne.

 

Dokładnie jest tak jak piszesz Krzysiu, w tych lusterkach widać faktycznie dużo. Chyba pokocham te ryski jak swoje :-D

 

Miałem te zwykłe lusterka kupione w Polsce (wyglądały na oryginały) ale nie oddalały i mało co było w nich widać (miałem je w starym moto) wyglądały super to je kupiłem a potem musiałem się na nich mordować. Jak Ci nie będzie to przeszkadzać możesz (ale ciężko dostać) kupić chromoniklową naklejkę w pasku, wyciąć na wymiar i zakleić tymczasowo te ryski a w przyszłości kupisz lusterko oryginał. Możesz spróbować przełożyć do kupionego z allego szkło oryginalne, ale obawiam się, że mogą być szkła na stałe zaklejone w obudowie.

 

Nie jest to na tyle drażniące żeby je wymienić na podróbkę, narazie zostaje to co jest, przekonałeś mnie.

 

Szkło odblaskowe i dekielek z napisem Yamaha zamówisz tylko w serwisie.

 

Właśnie otrzymałem cenę tego dekielka - 400zł, czas oczekiwania 3-4 tygodni.

Edytowane przez II Artur II

--

pozdrawiam

Artur Wojtkowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o lusterka to wszystkie modele Yamahy miały taki sam kształt szkła,różniły się tylko nogą.Jedne były z pręta wygiętego,a drugie takie jak w linku powyżej http://img15.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/47/36/35/1947363552 .Nie było innych wysokości więc nie ma większych problemów ze znalezieniem ładnej używki.

 

Druga wersja wygląda tak http://img15.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/52/19/47/1952194748 .

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...W serwisówce do której dostałeś linka są na dole numery katalogowe części i ich ceny w USA....

 

Krzysiu wybacz ale ja czegoś nie kumam z tymi numerami katalogowymi. I już mówię o co mi chodzi. Potrzebuję dokupić korek do obudowy sprzęgła (chyba tam jest sprzęgło bo widziałem przez dziurę jakby tarczki) No i wchodzę do tego linka co podałeś czyli http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycles/2008-yamaha-xvz13tf-royal-star-venture/o/m17110#sch540653 CRANKCASE COVER 1 i korek który chcę dokupić ma numer 23. Odszukuję na dole na liście numer 23 i jest tam podany numer 1165673 ale ten numer katalogowy nijak się nie pokrywa z numerem seryjnym części bo jest to numer części tego serwisu BikeBandit.com, i za cholerę nie mogę się dopatrzyć numerów seryjnych katalogowych oryginalnych Yamahy. Gdzie to jest?

A jeśli wejdę na stronę http://www.starmotorcycles.com/partviewer/default.aspx?ls=star#/Yamaha/ROYAL_STAR_VENTURE_-_XVZ13TFL_-_1999/CRANKCASE_COVER_1/XVZ13TFL_(1999_MOTORCYCLE)/CRANKCASE_COVER_1_(XVZ13TFL_-_1999)też zakładka CRANCASE COVER 1 i numer tego korka też 23 a na liście poniżej jest numer seryjny tej części 2H7-15363-00-00

Katalog na stronie bikebandit.com łatwiej się przegląda ale nie mogę dopatrzyć się numerów seryjnych części.

 

Do "hazbuz" i "maciejka 750" - żebyście wiedzieli że mi się chce, i to bardzo :-) To "wada" mojego harakteru, doprowadzenie czegoś do ideału :-)

 

Ustaliłem ceny tych detali co potrzebuję:

Odblask http://www.malawishop.home.pl/artur/odblask.jpg

część o numerze seryjnym 4YE-85131-00-00 - cena 195 zł

 

Korek chyba sprzęgła, ten na zdjęciu jest prawdopodobnie nieoryginalny

http://www.malawishop.home.pl/artur/korek.jpg jest

to część o numerze seryjnym 2H7-15363-00-00 i uszczelka 93210-27778-00 - cena korek 57 zł + oring 19 zł

 

Przycisk dla pasażera od interkomu taki jak na tym zdjęciu

http://www.malawishop.home.pl/artur/galeczka.jpg na razie jest nieosiągalny.

 

Do "piter 1600"

Ja mam takie lusterka http://www.malawishop.home.pl/artur/lust.jpg Czyli z giętą nogą, takie jak w Twoim drugim linku tylko że moje nie ma żadnych napisów. Ciekawy jestem jak z jakością tych lusterek z drugiego linku, może wiesz?. Widzę "piter 1600" że mocno udzielasz się na grupie, zabierasz zdanie w wielu wątkach, jesteś mechanikiem?

 

--

pozdrawiam

Artur

--

pozdrawiam

Artur Wojtkowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanikiem jestem ale samochodowym.Przy motocyklach też trochę grzebię ale bardziej hobbystycznie sobie i kolegom.Jakości tych lusterek nie znam,ale takie można znaleźć używane,oryginalne w super stanie.Trochę też serwisowałem Venturkę kolegi.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich.

 

Nie czytałem całości tematu, bo jest tu tego tyle…

Gratulacje dla Kolegi za zapał i dążenie do perfekcji!

Masz całą zimę przed sobą.

 

Czujnik paliwa jest chyba u góry zbiornika. Jak zakładałem alarm do swojej Kochanki i wierciłem otwór na diodę, to pod plastikiem na zbiorniku była mała kostka. Pamiętam, ponieważ zdejmując zbiornik do przeciągnięcia kabli musiałem ją rozpiąć. Założyłem też ledowe podświetlenie motorka :)

 

Też mam małe problemy z hamulcami, kupiłem już klocki i mam ochotę przez zimę się za to zabrać, przejrzeć całość, może wymienić przewody na metalowy oplot.

 

Do mojej Kochanki (dla Maciejki też) udało mi się dostać MANUAL od Gościa z Yamaha Polska. Podałem Mu nr VIN i pod konkretny motor dostałem pełny katalog. Jest to o tyle dobre, że zgadza się wyposażenie i kolorystyka motoru. Wiem, że są małe różnice pomiędzy rocznikami naszych motorów. Oglądałem dla Kolegi motor z 1999 lub 2000 roku i okazało się, że są inne filtry oleju przy silniku. Nie rozgryzałem tego tematu, czy pasują zamiennie, ale wiem, że mam inny, a był oryginalny.

 

Chciałem zamówić do motoru rzeczy, ale okazało się, że jak motor jest na rynek USA, to nie wszystko mogą zamówić nawet po nr VIN mając nr katalogowy części.

 

Jeżdżąc po Vavie spotkałem już dwie Venturki, srebrną (nawiązałem kontakt, wymieniłem się danymi) i czerwoną (kontakt jedynie wzrokowy, ale nic więcej – widuję Gościa na Mokotowie, Stegnach i w kierunku Wilanowa). Jest może Kolega na Forum?

 

Myślę, że wypadało by zrobić jakieś spotkanie – zlot na otwarcie sezonu 2012r.

Co Wy na to?

Lewa w górę!

Pozdrawiam!

Dyzio

Jest wypadek, auto w rowie, Lekarz udziela pomocy rannym, Policja zabezpiecza miejsce zdarzenia, Straż Pożarna neutralizuje wycieki, a po pól godziny przyjeżdżają dzielni Strażnicy ze Straży Miejskiej i wypisują mandat za parkowanie na trawie…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema Dyzio77 :-) Miło Cię widzieć

 

Gratulacje dla Kolegi za zapał i dążenie do perfekcji!

Masz całą zimę przed sobą.

 

To chyba do mnie, dzięki :-)

 

Założyłem też ledowe podświetlenie motorka :)

 

No to mnie ugodziłeś w serce. Musisz wkleić jakieś zdjęcia, jak to zrobiłeś, ile kosztowało, wszystko,

jestem przed więc bardzo, ale to bardzo proszę o jakieś instrukcje.

 

Też mam małe problemy z hamulcami, kupiłem już klocki i mam ochotę przez zimę się za to zabrać, przejrzeć całość, może wymienić przewody na metalowy oplot.

 

Czym objawiają się te Wasze problemy z hamulcami? U siebie nic niepokojącego

nie zauważyłem, a może nie kumam o co biega.

 

Do mojej Kochanki (dla Maciejki też) udało mi się dostać MANUAL od Gościa z Yamaha Polska. Podałem Mu nr VIN i pod konkretny motor dostałem pełny katalog.

 

Mówisz o instrukcji obsługi?

 

Chciałem zamówić do motoru rzeczy, ale okazało się, że jak motor jest na rynek USA, to nie wszystko mogą zamówić nawet po nr VIN mając nr katalogowy części.

 

Mi wycenili w Yamaha Wrocław wszystko oprócz przycisku interkomu dla pasażera, ponoć nie jest

już produkowany i nie ma go w magazynach.

Edytowane przez II Artur II

--

pozdrawiam

Artur Wojtkowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie, jak można ustawić zegarek na wyświetlaczu? Jak przycisnę chwilę sel, to przeskakuję na zegarek.

 

A ja nie mam zegarka :-( Trzymałem długo "sel" ale nic się nie przełącza, pewnie

były różne wersje liczników, z zegarkiem i bez.

--

pozdrawiam

Artur Wojtkowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie ugodziłeś w serce. Musisz wkleić jakieś zdjęcia, jak to zrobiłeś, ile kosztowało, wszystko,

jestem przed więc bardzo, ale to bardzo proszę o jakieś instrukcje.

 

Oświetlenie wykonałem z paska led na folii 3M zalanego w półwałek silikonem.

Podaj mi swój e-mail to podeślę Ci zdjęcia.

 

Czym objawiają się te Wasze problemy z hamulcami? U siebie nic niepokojącego

nie zauważyłem, a może nie kumam o co biega.

 

Jak hamuję, to klamka idzie do końca, a moja Kochanka wcale się nie kwapi zatrzymać.

Jeździłem już różnymi motorkami i wiem, że pomimo masy mogło by być lepiej.

Jak miałem sytuację stresującą, to naprawdę się spociłem...

Kupiłem już nowe klocki, z tyłu wymieniłem, a z przodu dopiero będę wymieniał, ale od razu chcę wymienić przewody na metalowy oplot i płyn na nowy.

 

Mówisz o instrukcji obsługi?

Może nie o instrukcji obsługi, bo tą mam w wersji papierowej, tylko o katalogu części zamiennych z rozrysowanymi, na rycinach, częściami, która gdzie idzie w jakiej kolejności i którą stroną oraz jaki ma numer katalogowy pod zamówienie.

 

Mi wycenili w Yamaha Wrocław wszystko oprócz przycisku interkomu dla pasażera, ponoć nie jest

już produkowany i nie ma go w magazynach.

 

Wszystko fajnie, tylko moja Kochanka jest ściągnięta po przewrotce i miałem lakierowaną owiewkę oraz przedni błotnik.

Ponieważ jak zmieniałem oponki i zakładałem podświetlenie, to stwierdziłem, że błotnik jest klepany i szpachlowany, to obawiałem się, że szpachla za długo nie wytrzyma i chciałem zamówić nowy - koszt około 4.000,- pln, a dostępność tylko w USA, to samo tyczy się szparunków.

 

A ja nie mam zegarka :-( Trzymałem długo "sel" ale nic się nie przełącza, pewnie

były różne wersje liczników, z zegarkiem i bez.

 

Szczerze mówiąc, to zegarek jest chyba w każdej Venrurce, nie pamiętam jak go ustawiałem. Dziś idę do garażu zrobić kilka zdjęć Borewicza dla znajomej, to spojrzę i może sobie przypomnę.

 

Maciejka, pamiętam też, że mam znaleźć telefon do magika od radia, aby przestawił w procesorze raster na EU lub wymienił procesor.

CB mamy już przestrojone, ale nie jestem z niego do końca zadowolony, jednak to nie to samo co w samochodzie.

Edytowane przez Dyzio77

Jest wypadek, auto w rowie, Lekarz udziela pomocy rannym, Policja zabezpiecza miejsce zdarzenia, Straż Pożarna neutralizuje wycieki, a po pól godziny przyjeżdżają dzielni Strażnicy ze Straży Miejskiej i wypisują mandat za parkowanie na trawie…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Hamulce to ona nie ma rewelacyjnych. Jak kupiłęm Ventke to tak dziwnie tarły jak się jechało. Myślę sobie, krzywa felga? Rozebrałem dociski, papier smar kwarcowy i zakładam. Teraz tarcia nie ma, wszystko jest ok, tylko jakieś cieńkie te hamulce. Klamka idzie do końca. Nawet wczoraj jeszcze raz postanowiłem je odpowietrzyć.

Zgadzam się, że w oplocie napewno będą lepsze. U mnie tarcze i klocki są jeszcze orginale.

Jeździłem maruderem i miał jedną tarczę i chyba było lepiej?

Tak czy inaczej idę zaraz chyba polatać.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Hamulce to ona nie ma rewelacyjnych.... Klamka idzie do końca....

 

A wykluczyliście Panowie przepuszczający tłok pompy hamulca? U mnie

hamulec jest jak skała, i motor staje dęba. Wprawdzie na razie więcej

niż 60km/h nie jeździłem ale nic niepokojącego nie zauważyłem. Na Allegro

są zestawy regeneracyjne do pompy hamulca i tak jakoś skojarzyłem że to

może pompka przepuszcza.

Z tym że Wy macie większe doświadczenie z poprzednimi motorami a ten mój

jest pierwszy po długiej przerwie. No ale jeździłem okazyjnie innymi

motorami i wydaje mi się że Ventka ma dobre hamulce. Nie przyglądałem

się swoim bo nic niepokojącego nie zauważyłem ale może poprzedni właściciele

coś stuningowali. Kiedyś przy spotkaniu (najprędzej to z harbuzem) dam mu

się przejechać i wtedy on stwierdzi co i jak.

 

Oświetlenie wykonałem z paska led na folii 3M zalanego w półwałek silikonem.

Podaj mi swój e-mail to podeślę Ci zdjęcia.

 

Mój email to sklep @malawishop.pl bez spacji

 

Jak hamuję, to klamka idzie do końca, a moja Kochanka wcale się nie kwapi zatrzymać.

Jeździłem już różnymi motorkami i wiem, że pomimo masy mogło by być lepiej.

Jak miałem sytuację stresującą, to naprawdę się spociłem...

Kupiłem już nowe klocki, z tyłu wymieniłem, a z przodu dopiero będę wymieniał, ale od razu chcę wymienić przewody na metalowy oplot i płyn na nowy.

 

To w takim razie ten problem przede mną, może poprzedni właściciele coś zrobili że ja teraz

na razie nie widzę problemu.

 

Może nie o instrukcji obsługi, bo tą mam w wersji papierowej, tylko o katalogu części zamiennych z rozrysowanymi, na rycinach, częściami, która gdzie idzie w jakiej kolejności i którą stroną oraz jaki ma numer katalogowy pod zamówienie.

 

Aaaaa, to mam, korzystam z takiej w necie.

 

Wszystko fajnie, tylko moja Kochanka jest ściągnięta po przewrotce i miałem lakierowaną owiewkę oraz przedni błotnik.

Ponieważ jak zmieniałem oponki i zakładałem podświetlenie, to stwierdziłem, że błotnik jest klepany i szpachlowany, to obawiałem się, że szpachla za długo nie wytrzyma i chciałem zamówić nowy - koszt około 4.000,- pln, a dostępność tylko w USA, to samo tyczy się szparunków.

 

Cena zabija :-/ Rozebrałem już co nieco w motorku, prawie wszystkie osłony, oprócz owiewki i

mordka mi się ucieszyła bo plastiki są w dobrym stanie, nie były spawane, mają oryginalne

naklejki i daty produkcji, oryginalne malowanie i szparunki. Nic za bardzo w środku nie było

grzebane i to mnie baaardzo cieszy, w takie moto to ja mogę inwestować.

 

Szczerze mówiąc, to zegarek jest chyba w każdej Venrurce, nie pamiętam jak go ustawiałem. Dziś idę do garażu zrobić kilka zdjęć Borewicza dla znajomej, to spojrzę i może sobie przypomnę.

 

Dla Was i dla przyszłych użytkowników Ventek rozkminiłem ten zegarek, oto instrukcja:

 

Przełączenie na tryb zegarka - wcisnąć krótko jednocześnie SELECT + REST

Ustawianie zegarka (jak widać zegarek na wyświetlaczu) wcisnąć na 3 sekundy jednocześnie SELECT + REST

Zaczną mrugać godziny - naciskając krótko REST ustawiamy żądaną godzinę

Następnie naciskamy krótko SELECT - zaczną mrugać minuty, naciskając krótko REST ustawiamy żądane

minuty, następnie naciskamy krótko SELECT i już mamy ustawiony zegarek.

 

Maciejka, pamiętam też, że mam znaleźć telefon do magika od radia, aby przestawił w procesorze raster na EU lub wymienił procesor.

CB mamy już przestrojone, ale nie jestem z niego do końca zadowolony, jednak to nie to samo co w samochodzie.

 

Ten temat też przede mną także mi też daj namiary, może wystarczy że mu wyślę i mi zrobi.

Edytowane przez II Artur II

--

pozdrawiam

Artur Wojtkowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką instrukcje ustawiania zegarka.

Co do hamulców to potwierdza to Piter i koledzy z którymi latam to też mają taką opinie. Co do jazdy to trochę szybciej ją rozkręcam.Może i to robi takie wrażenie.

Z drugiej strony, to gratuluję odwagi na taki zakup. Ja latam sporo, ale jak się przesiadłem z 800 na to coś, to cały czas jadąc jestem zesrany. Poprostu mam respekt do mojej ventki.

Właśnie przed chwilą wróciłem z przejażdżki. Fajnie, ale nie wiem na ilę mogę sobie pozwolić na asfalcie?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nie próżnujesz i każdą chwilę poświęcasz Venturce. Ja również mam kilka drobiażdżków do zamówienia tj. szukam chromoniklowej oprawy reflektora, paska chromoniklowego podszybia i emblematu "Venture" na prawy kufer. Jak będę to miał to sprawie sobie fajną blondynę na tylną kanapę :icon_mrgreen: Ktoś pomyśli, że ześwirowałem, bo wolę w pierwszej kolejności oprawę reflektora od blondyny, ale prawda jest taka, że nowa oprawka to rarytas i ciężko ją dostać, a fajne blondyny są wszędzie :icon_mrgreen:

 

Co do hamulców - mam tak jak Artur. Są twarde jak skała. Jak mocniej nacisnę to moto staje dęba. Klamka najdalej schodzi 1,5 centymetra.

 

Opisany przez ciebie koreczek Arturze to wlew oleju silnikowego. Uważaj na lusterka, bo choć podróbki są z wyglądu bardzo podobne to nie oddalają a ponadto oba lusterka maja gwint prawoskrętny. Nie pamiętam jak przy Ventce ale prawdopodobnie prawe lusterko może mieć gwint lewoskrętny. Zwróć na to uwagę i przed zakupem nieoryginalnych lusterek sprawdź jakie masz gwinty.

Edytowane przez forrest2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja klamka hamulca wchodzi do końca.

Niestety...

 

Co do prędkości, to zamykam licznik, ale jeszcze nie doświadczyłem odcięcia.

Oczywiście jestem tzw. mistrzem prostej, ponieważ nadal mam opór psychiczny przed porządnym położeniem się w zakręcie.

Na pocieszenie powiem, że jak jeździłem Shadowką (VT750C4Aero) to też miałem opór psychiczny, ale jak jechałem świadomie, jak się zapomniałem to iskry szły z podnóżek.

 

Artur, e-mail już poszedł.

 

Harbuz, ja swoją szybę lekko "przeleciałem" pastą TEMPO, teraz jest super!

Ale i tak wiem, że ją skrócę lub wymienię na niższą, ponieważ jak jechałem w deszcz, to była masakra - nic nie widziałem.

Zdarzyło mi się, że szyba mi zaparowała lub jak była mżawka - nie da się wtedy jechać...

Jest wypadek, auto w rowie, Lekarz udziela pomocy rannym, Policja zabezpiecza miejsce zdarzenia, Straż Pożarna neutralizuje wycieki, a po pól godziny przyjeżdżają dzielni Strażnicy ze Straży Miejskiej i wypisują mandat za parkowanie na trawie…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...