Skocz do zawartości

Honda CBX 750F - rozrusznik


tadek125
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dobra z wałem nowym tak zrobie dam do sprawdzenia

 

a teraz jescze jedno

byłem u mechaników

panewki nie mam za ciasno spasowane są ok

skrzynia wyciągnięta

dalej ciężko kręci

jedyne co

to sam składałem rozrząd i pewnie sie rąbnołem bo jak że by nie

trzeba sprawdzić rozrząd bo już nic innego nie pozostalo

 

mam serwisowke ale po portugalsku

http://www.plikos.pl/17ir/CABECOTE.rar.html

 

looknie ktos na nia??

jak mam miec ustawione wałki??

bo na wale wiem gdzie sa znaki

 

ale jak mają byc ustwione walki tego nie wiem

sa dwa obrazki dotyczace ustawienia walkow, ale nie wiem ktory jest wlasciwy czy ze strony 19 czy z 20

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawiasz wał na znak T. w takim położeniu wałki wydech i ssący muszą być zwrócone krzywkami do środka na pierwszym tłoku patrząc od prawej strony.

następnie znaki na kołach zębatych wałków muszą być równoległe do poziomu głowicy.

 

ot i co... :)

 

 

Edytowane przez Barnaby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ot co

 

to ze rozrzad ustawiłem

jest teraz dobrze, był przestawiony o pare zabków, ale odziwo jakos chodził iroznicy w mocy tez nie zauważyłem :)

 

dalej:

wykręciłem wszystko

zostawiłem sam wał

kręci sie leciutko, no prawie sam

po przykręceniu korbowodów - opory są już większe wał już tak leciutko paluszkami nie idzie trzeba chwycic za kolo zebate i sie kręci tak hmmm troche ciężęj, jak rowerem pod górke :D

po wkręceniu świec już nie jest tak łatwo - trzeba kręcić kluczem na hama i z ogromną siłą (no ale to chyba dlatego że sa wszystkie zawory zamknięte, zgadza sie??)

 

same wałki rozrządu też sie leciutko kręcą - ale już zeby poruszyć wałek z zaworami trzeba troszeczke wysiłku

 

tak samo było z całością, rozrusznik przy wkręconych świecach nie obrocił ale jak wykręciłem 2 to już mu to szło

 

czyli w czym problem z ciezko kręcącym rozrusznikiem ??? :)

Edytowane przez tadek125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze walki z zainstalowanymi zaworami beda sie ciezej krecily to raczej oczywiste - musza pokonac opor sprezyn zaworowych.

To ze wal po wkreceniu swiec bedzie se ciezej krecil to tez raczej oczywiste - musi pokonac opor sprezania na kazdym z cylindrow.

Ty to tak wszystko skrecasz i rozkrecasz i znowu skrecasz - ciekaw jestem czy stosujesz momenty przykrecania stosowane przy montazu tego silnika i w jaki sposob te wszystkie panewki i walki skladasz.

Przy okazji sprawdz czy pompa olejowa dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie rozkręcam i składam

poprostu mam rozpołowiony silnik

odkręcam po kolei i za kazdym razem probuje kluczem ruszyc wał

tak sprawdzałem na czym mam najwieksze opory

 

to wiem ze trzeba pokonać sprężanie ale aż tak??

wiesz jakiej siły trzeba użyć w tym przypadku zeby obrócić wał na wkręconych świecach??

teraz sie nie dziwie ze rozrusznik nie moze

tylko co z tym zrobic??

 

serwisowke mam skrecam wszystko z odpowiednimi siłami :)

Edytowane przez tadek125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dziwna sprawa

bo mnie w koncu wkurzyło i poskładałem silnik

ustawiłem rozrząd

iiiiii???

rozrusznik kręci :)

 

hehehehehehe

no i po problemie :)

 

 

 

ale niestety mam kolejny problem

silnik zapali bez problemu

chodzi na chwile, pozniej zaczyna pracować tylko na 3 tłokach, zachwile na 2-óch aż za moment zgaśnie

 

odczekam dłuższą chwilę i znowu tak samo

Edytowane przez tadek125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kranik paliwa czesciowo przyblokowany lub ktorys z zaworkow iglicowych komor plywakowych gaznika zacina sie w prowadzeniu i odcina doplyw paliwa. Popukaj w gazniki trzonkiem mlotka gdy przestaje chodzic, jesli odzyje masz winowajce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gazniki czysciłem

nie rozbierałem membran zeby nie rozsynchronizowac gaznikow

 

zreszta i tak je juz pasuje synchronizowac bo ja ja mam juz 3 lata a zaloze sie ze poprzednik tez tego nie robił

ale to zrobie jak juz mi moto bedzie dobrze chodzic zeby do serwisu podjechac :)

 

ok

zerkne na kranik

popukam tez gazniki

 

a moze byc cos z podcvisieniem ze nie pociagnie z baku??

Edytowane przez tadek125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha no to na przyszłość bede wiedział

 

synchro mówiłem ze i tak pasowało by zrobić, wiec zrobie :)

 

 

 

jednak przyczyną był kranik,

teraz chodzi bez problemu

 

 

i na koniec jeszcze takie pytanko

bo silnik mi dymi na niebiesko

to jak rozumiem żre olej

 

ale co moze byc tego przyczyna??

uszczelniacze wymienione

pierścienie olejowe też pisałem ze wymienione

co ciekawe, myślałem ze swiece będą mocno zakopcone, a tu mają kolor kawa z mlekiem

olej mam zalany półsyntetyk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to ci powiem nie wiem czy były honowane, bo ja tego nie robiłem, nie zakładałem tych pierścieni

kto wie czy sie mu chciało robić czy nie :)

 

 

nie katuje go na samym poczatku po odpaleniu dałem mu godzinke zeby pochodził na wolnych obrotach

teraz jeżdże spokojnie do 4 tys i tyle

 

 

i taka poprawka jeszcze

wykręciłem dziś świece, żeby jeszcze raz dla pewności sprawdzić jakie są,

no i okazało sie ze na 4 cylindrze świeca jest mokrawa,

 

a jest jakiś sposób na sprawdzenie z którego zaworu cieknie?? nie wyciągając głowicy??

bo uszczelniacze wymieniałem sam i tak se myśle ze mogłem coś spierdzielić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...