murdoch2 Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Hej Moto brane z francyji ale przez pośrednika polskiego, z którym mam podpisaną umowę. Koleś nie opłacił go w skarbówce i nie dał mi Vat-u 25. A podobno musi to być, bez tego ja nie mogę opłacić wzbogacenia i dalej zarejestrować. Gościa nie ma czasowo w kraju i stoję z klamotem.... Czy da sie "czasowo" ubezpieczyć moto na numery VIN/lub na te obce które mam i przejdzie takie latanie na obcej blasze? Przegląd oczywiście też byłby zrobiony legalnie u nas.... Ćwiczył ktoś coś takiego? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VituPL Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Jak masz umowę i papiery od moto to lecisz robić pierwsze badanie techniczne w kraju (czhy jakoś tak) potem do skarbówki ze 160oma złociszami w łapie, umową i dokumentami z przeglądu składasz vat-24 i czekasz na vat25 (w kraku koło tygodnia czasu). Jak dostaniesz vat25 to w ciągu 1h (zależnie od kolejek) rejestrujesz moto i zakładasz blachę. OC (i inne ubezpieczenia) wykupujesz przed odbiorem trwałego DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 vat24 może (i musi) złożyć tylko importer - w tym przypadku pośrednik jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdoch2 Opublikowano 1 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 vat24 może (i musi) złożyć tylko importer - w tym przypadku pośrednik jsz I w tym właśnie problem, gdybym mógł sam to zapłacić za niego to bym sobie załatwił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 (edytowane) Yo! Jak kupowalem TDM - byla z francji. Miala zolte, francuskie blachy. Badanie techniczne bylo zrobione. Wykupilem sobie OC na numery rejestracyjne francuskie i tak smigalem az do rejestracji motocykla. Potem, jak juz sprzet byl zarejestrowany zrobilem aneks do umowy z ubezpieczycielem, na ktorym znalazl sie juz wlasciwy polski numer rej i wsio. Pozdro PS Przy pierwszej rejestracji w kraju z tego co wiem nie trzeba placic podatku od wzbogacenia. Edytowane 1 Maja 2010 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mongor Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Możesz zrobić dokładnie tak, jak napisał zbyhu. Ja tak miałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VituPL Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Sry, umknęło mi o pośredniku. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdoch2 Opublikowano 3 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Yo! Jak kupowalem TDM - byla z francji. Miala zolte, francuskie blachy. Badanie techniczne bylo zrobione. Wykupilem sobie OC na numery rejestracyjne francuskie i tak smigalem az do rejestracji motocykla. Potem, jak juz sprzet byl zarejestrowany zrobilem aneks do umowy z ubezpieczycielem, na ktorym znalazl sie juz wlasciwy polski numer rej i wsio. Pozdro PS Przy pierwszej rejestracji w kraju z tego co wiem nie trzeba placic podatku od wzbogacenia. A przegląd na którym lataliście przed rejestracją robiliście u nas? Dzięki pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Yo! Ja co prawda mialem sprawe zalatwiona przez handlarza, ktory motocykl sciagnal z Francji, ale generalnie tak - badanie techniczne zrobione bylo w PL, w zwyklej stacji diagnostycznej. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pork Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 vat24 może (i musi) złożyć tylko importer - w tym przypadku pośrednik Tylko że w praktyce robią to ich klienci. murdoch2 - Przecież mając umowę kupna / dowód / przegląd, możesz bez problemu dokończyć proces rejestracji we własnym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syrek Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Z tymczasowym ubezpieczeniem na francuskie blachy, nie powinno być problemu. Ja tak latałem, tyle, że autem :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdoch2 Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Tylko że w praktyce robią to ich klienci. murdoch2 - Przecież mając umowę kupna / dowód / przegląd, możesz bez problemu dokończyć proces rejestracji we własnym zakresie. No to niestety nie jest takie proste, przynajmniej w moim US. "Nie ma takiej opcji" - powiedziała dobitnie pani na telefon gdy zapytałem czy ja za gościa mogę to poopłacać. Tylko ten kto jest na kwitach, od którego kupowałem. I tyle :banghead: Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pork Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Bardzo mnie to dziwi. Ja bym podbił z dokumentami i spróbował - może zamiast 'importera', zrób z gościa 'kolegę', od którego kupiłeś sprzęt. Właśnie w taki sposób zrobiłem. Wypełniłem tylko oświadczenie o tym, jak moto dotarło do kraju i gitara. Natomiast z innych ciekawostek, to nie chcieli mi w PZU ubezpieczyć motocykla na obcych blachach - jeśli już to tylko na miesiąc (jednorazowo). W towarzystwie UNIQUA zrobili mi to od ręki, bez zbędnych pytań i dociekań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdoch2 Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Bardzo mnie to dziwi. Ja bym podbił z dokumentami i spróbował - może zamiast 'importera', zrób z gościa 'kolegę', od którego kupiłeś sprzęt. Właśnie w taki sposób zrobiłem. Wypełniłem tylko oświadczenie o tym, jak moto dotarło do kraju i gitara. OK, a jak już to załatwiłeś (-ście) to płaciliście jeszcze oprócz tego Vat-u 24 ten 2% podatek (wzbogaczenie) jako kolejny kupiec od Polaka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaG_1975 Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Ja miałem niezgodności w papierach ze Szwajcarii (jakieś literówki w adresie itp.) i nie mogłem zarejstrować moto, ale zrobiłem przegląd i wykupiłem OC na numery nadwozia i tak chyba z miesiąc jeździłem, raz nawet miałem papiery kontrolowane i nikt się nie przyczepił. Potem po rejestracji w Polsce tylko aneks do polisy na numer rejestracyjny i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.