tomxx92 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Witam Zastanawia mnie jedno pytanie czy dysza wolnych obrotów przez którą wtryskiwane jest paliwo na biegu jałowym wtryskuje również paliwo przy mocno otwartej przepustnicy- czyli czy przy mocno otwartej przepustnicy gdzie paliwo wtryskiwane jest przez dysze główną wtryskiwane jest też przez dyszę wolnych obrotów?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McPerry Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 na pełnym gazie dysza wolnych raczej niema nic do gadania Cytuj zapraszam serwis motocyklowy www.motor-garage.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 0-1/4 dysza biegu jałowego 1/4-3/4- kształt i położenie iglicy 3/4-pełne otwarcie- rozmiar dyszy głównej. W pełnym zakresie otwarcia przepustnicy duże znaczenie ma poziom paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomxx92 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 no dobra ale to znaczy że dysza wolnych obrotów przy wiekszym uchyleniu przepustnicy się nagle jakoś zatyka?? No bo jak wtryskuje paliwo na wolnych obrotach przy małym uchyleniu przepustnicy to przy wiekszym uchyleniu dlaczego miała by nie wtryskiwać?? i jeszcze jedny pytanko do czego służą takie małe otworki w gaźniku, wiem że nazywają sie "otwory napowietrzajace" ale do czego to służy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 (edytowane) Otworki na wlocie do gardzieli gaźnika współpracują m.in. z dyszą wolnych obrotów. A ta dysza nie bierze udziału na wyższych obrotach bo całą "robotę" przejmuje dysza główna, rozpylacz i gardziel gaźnika. Wtedy mała dysza nie dostaje odpowiedniego podciśnienia więc przestaje podawać mieszankę. :banghead: Edytowane 25 Kwietnia 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobber Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 niee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 niee ?? Jesli interesuje Cie doglebnie ten temat to polecam ksiazke o gaznikach motocyklowych :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobber Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 ?? Jesli interesuje Cie doglebnie ten temat to polecam ksiazke o gaznikach motocyklowych :D jakas aluzja? :biggrin: cos zle napisalem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomxx92 Opublikowano 5 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 (edytowane) Otworki na wlocie do gardzieli gaźnika współpracują m.in. z dyszą wolnych obrotów No dobra i też współpracuja z główna dyszą a nawet z dyszą od ssania, ale moje pytanie dotyczy tego po co one są, czy są po to by wstępnie napowietrzyć benzyne, czy po to by benzyna szybciej lub wolniej wypływala z dyszy?? czy może po to że jak jest zamknięta przepustnica na jałowym to przez te otworki wpływa powietrze do silnika, czy po coś innego?? Edytowane 5 Maja 2010 przez tomxx92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 (edytowane) Nic tam się nie "napowietrza". :biggrin: Na przykładzie gaźnika BST38SS który mam pod ręką akurat. Też są dwa otworki na wlocie do gardzieli gaźnika. Ten oddalony od osi podłużnej gaźnika odpowiada za pracę silnika na niskich obrotach. Powietrze leci tym kanałem, porywa cząsteczki paliwa z dyszy wolnych obrotów i przepływa dalej do gardzieli gaźnika, poprzez kanał regulowany śrubą składu mieszanki. Otwór na środku osi gaźnika działa bardzo podobnie tylko że prowadzi innym kanałem, porywa cząsteczki paliwa z rozpylacza i dyszy głównej i tam wydostaje się do kanału ssącego. Pracuje w zakresie średnich i wysokich obrotów silnika. Edytowane 6 Maja 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 ?? Jesli interesuje Cie doglebnie ten temat to polecam ksiazke o gaznikach motocyklowych :D "Gaźniki motocyklowe" Rafał Dmowski-Wydawnictwo Komunikacji i Łączności :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.