Skocz do zawartości

gaźnik dysza wolnych obrotów regulacja


tomxx92
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zastanawia mnie jedno pytanie czy dysza wolnych obrotów przez którą wtryskiwane jest paliwo na biegu jałowym wtryskuje również paliwo przy mocno otwartej przepustnicy- czyli czy przy mocno otwartej przepustnicy gdzie paliwo wtryskiwane jest przez dysze główną wtryskiwane jest też przez dyszę wolnych obrotów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra ale to znaczy że dysza wolnych obrotów przy wiekszym uchyleniu przepustnicy się nagle jakoś zatyka?? No bo jak wtryskuje paliwo na wolnych obrotach przy małym uchyleniu przepustnicy to przy wiekszym uchyleniu dlaczego miała by nie wtryskiwać??

 

i jeszcze jedny pytanko do czego służą takie małe otworki w gaźniku, wiem że nazywają sie "otwory napowietrzajace" ale do czego to służy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otworki na wlocie do gardzieli gaźnika współpracują m.in. z dyszą wolnych obrotów. A ta dysza nie bierze udziału na wyższych obrotach bo całą "robotę" przejmuje dysza główna, rozpylacz i gardziel gaźnika. Wtedy mała dysza nie dostaje odpowiedniego podciśnienia więc przestaje podawać mieszankę. :banghead:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otworki na wlocie do gardzieli gaźnika współpracują m.in. z dyszą wolnych obrotów

No dobra i też współpracuja z główna dyszą a nawet z dyszą od ssania, ale moje pytanie dotyczy tego po co one są, czy są po to by wstępnie napowietrzyć benzyne, czy po to by benzyna szybciej lub wolniej wypływala z dyszy?? czy może po to że jak jest zamknięta przepustnica na jałowym to przez te otworki wpływa powietrze do silnika, czy po coś innego??

Edytowane przez tomxx92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic tam się nie "napowietrza". :biggrin:

 

Na przykładzie gaźnika BST38SS który mam pod ręką akurat. Też są dwa otworki na wlocie do gardzieli gaźnika. Ten oddalony od osi podłużnej gaźnika odpowiada za pracę silnika na niskich obrotach. Powietrze leci tym kanałem, porywa cząsteczki paliwa z dyszy wolnych obrotów i przepływa dalej do gardzieli gaźnika, poprzez kanał regulowany śrubą składu mieszanki. Otwór na środku osi gaźnika działa bardzo podobnie tylko że prowadzi innym kanałem, porywa cząsteczki paliwa z rozpylacza i dyszy głównej i tam wydostaje się do kanału ssącego. Pracuje w zakresie średnich i wysokich obrotów silnika.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...