Skocz do zawartości

czy to zatarcie silnika??


bobber
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie. mam taki problem.

wczoraj jechalem na przeglad skuterem, dystans okolo 1km. jak wracalem do domu skrecajac i zwalniaja juz na mojej ulicy skuter zgasl wiec go odpalilem aby kontynuowac jazde ale to juz bylo dziwne uczucie... tak jaby nie wkrecal sie na obroty... kiedy dojechalem do domu zgasilem silnik. po chwili znowu odpalilem na sekunde spradzajac czy odpala.. po pietnastu minutach chcialem jechac i nie moglem juz go odpalic. troche go kopalem i w pewnym momencie wal sie zablokowal.

 

dzsiaj zdjelem pokrywe od napedu i kluczem przekrecilem wal i tlok znowu sie rusza ale nie chce odpalic.

 

co wy na to?? mam nadzieje ze to nie zatarcie. objawy niby zatarcia a tylko 1 km przejechalem...

 

jutro chce filtr powietrza i gaznik wyczyscic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak wygląda swieca?? mokra sucha?? zatkaj palcem dziurę w głowicy i zbacz czy ma kompresje ,mogł sie zatrzeć na pierścieniach ale to zadkie zatarcie ,musisz kombinwać

[/q

 

świeca jest mokra. tak sie zastanawiam z tym zatarciem... jezdzilem na oparach ale watpie zeby benzyna wplynea na taka okolicznosc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wał stoi, albo rusza się bardzo ciężko, to nie widze sensu nawet nim kręcic. Raczej rozbiórka głowica+cylinder i się okaże. Ale zanim to zrobisz możesz sprawdzić parę rzeczy.

Przyciskając palec do otworu świecy możesz stwierdzić jedynie totalny brak kompresji (rzadko się zdarza), jeśli palec nie odskakuje przy kręceniu wałem. Jeśli palec odskakuje to znaczy ze masz conajmniej około 3-4bary, silnik w takim stanie nie odpali.

 

często pierścienie wyłamują się na oknie wydechowym, czasami z kawałkami tłoka. Zdejmij wydech, pokręć wałem i zobacz tłok.

Edytowane przez audioterrorysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wał stoi, albo rusza się bardzo ciężko, to nie widze sensu nawet nim kręcic. Raczej rozbiórka głowica+cylinder i się okaże. Ale zanim to zrobisz możesz sprawdzić parę rzeczy.

Przyciskając palec do otworu świecy możesz stwierdzić jedynie totalny brak kompresji (rzadko się zdarza), jeśli palec nie odskakuje przy kręceniu wałem. Jeśli palec odskakuje to znaczy ze masz conajmniej około 3-4bary, silnik w takim stanie nie odpali.

 

często pierścienie wyłamują się na oknie wydechowym, czasami z kawałkami tłoka. Zdejmij wydech, pokręć wałem i zobacz tłok.

 

 

 

zaraz ide to spradzic... czyli jak bedzie mial 3-4 bary to jest ok? i nie jest zatarty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niegdyś sprawdzałem sam silnik, ciśnienie ok. 10 bar, zapalał z trudnością ale chodził. Potem chciałem znowu zapalić to w końcu wał się zablokował. Po ściągnięciu cylindra okazało się że wyskoczyło zabezpieczenie, pierścienie połamane, rysa na cylindrze... Oczywiście wiadomo było że zdarzyło się to wcześniej. Tak więc nie ma co wierzyć wskazaniom próbnika ciśnienia. Wiele razy nawet na zajechanym silniku miałem wyniki ponad 10 bar a cylinder i tłok były do wymiany.\

 

Poza tym, po co chcesz samemu grzebać w silniku skoro masz kilometr do serwisu?

Edytowane przez BANANvanDYK
lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już byłby zatarty, to ten jeden kilometr w zupełności na zatarcie wystarczy. Mogło zabraknąć oleju do mieszanki, a Ty nie zauważyłeś albo też dozownik mógł sie uszkodzić. Zakładam, że mowa o skuterze 2T ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już byłby zatarty, to ten jeden kilometr w zupełności na zatarcie wystarczy. Mogło zabraknąć oleju do mieszanki, a Ty nie zauważyłeś albo też dozownik mógł sie uszkodzić. Zakładam, że mowa o skuterze 2T ;)

 

 

tak to skuter 2T. Piaggio nie jakiś chińczyk;p

 

sprawa jasna. górny pierścień poleciał. na szczęście tłok go wypluło wydechu i nie poniszczył cylindra. Mam do wymiany tłok.

 

Wiec pytanie co do tłoka. Jakiej firmy tłoki omijać szerokim łukiem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAkie firmy mijać.....cieżko powiedzieć napewno tą tanizne z allegro. NAtomiast jeżeli planujesz dłużej pojeździć naprawde warto zainwestować w tłok vertex, wosner

 

 

zastanawiam sie nad tłokami RMS . nie sa z tych najtanszych (okolo 70zl), ale z tego co czytałem to sa dosyc dobre. chociaz opinie sa podzielone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja często na serwisie montuję tłoki METEOR i są git, nie narzekam. Do Faggio tłoki za ok.50PLN mam na sklepie.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...