Skocz do zawartości

Nasze kochane dziurawe winkle


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szczerze napisawszy zaskakujecie, że vfr tak się po prostu zachowuje, bardziej właśnie w tamtym konkretnym przypadku obstawiałbym sprawdzenie ciśnienia w oponach, łożyska główki ramy i tylny amortyzator czy już nie nadaje się do regeneracji/wymiany lub po prostu regulacji pod wagę kierownika.

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oo i jak zawsze z tematu sie zrobiło , ty h*jowo jeżdzisz ja jestem lepszy... i kto jest lepszy.

Jak najbardziej temat jest ciekawy. To co mogłem to podpowiedziałem szczerze. Na zakrętach których się nie zna, nie ma widoczności itp, itd musimy przyjąć większy współczynnik bezpieczeństwa i tego typ sytuacje są wtedy mniej odczuwalne. Wszystkiego się nie przewidzi. Mimo tego, iż jest to największy fun z jazdy osobiście to wole przekraczać własne granice na zakrętach które są "pewne" a ryzyko ściery jak najmniejsze.

 

 

To pokaż. I to przednią.

Nie jestem żadnym wielkim specem od zakrętów, ale załapałem bakcyla i lubię po jeździe dyskutować na ten temat. Jeżeli mówisz o przedniej oponie to sam wiesz, że nie do końca ślad pracy opony jest wynikiem świetnie przejechanego zakrętu. Już tłumacze o co mi chodzi. Jeżeli mówimy o jeździe w zakręcie to staram się jak najbardziej przesuwać środek ciężkości składu( motocykl+ja) za pomocą SIEBIE. Tzw. HANGING OFF powoduje, że reakcja od działania zawieszenia przechodzi równolegle do budowy układu przedniego zawieszenia. Dzięki mam lepszą kontrolę nad tym co się dzieje z oponami( czuć wyraźnie co się dzieje i kiedy się ślizga). Kolejną sprawą jest to, że podczas "zwieszania sie" nie muszę kłaść aż tak bardzo motocykl w związku z tym mam zawsze zapas pracy opony. Prosty przykład. Zdjęcie Yube'go (które podałem wcześniej) dobrze wygląda i widać, że ma jaja. Złożył ładnie motocykl nawet nie musiał wyciągać kolana na 2 metry żeby przytrzeć slider'a. Natomiast co się dzieje gdyby Yuby przepałował zakręt i wszedł by w niego o 10km/h za dużo. Wówczas jego opony są już zamknięte, a sam nie jest w stanie za bardzo zmienić ułożenia ciała, żeby przesunąć środek ciężkości jeszcze w centrum zakrętu. Natomiast przy zwieszeniu się z motocykla nadal mamy zapas pracy opony i owe "przepałowanie zakrętu" da się ogarnąć składając motocykl do max. kąta pracy opony. Każdy ma swój styl i sądzę, że to co napisałem jest uargumentowaniem tego, że można nie zamykać opon a przejechać zakręt szybciej.

P.S Jeżeli miałeś Pirelli to moja przednia pracuje do napisu TW1 na rancie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej Szymek mądrze napisał? bo mi się normalnie wydaje że coś tam sensu w tym jest :)

a ja powiem tak z innej beczki że mam pierwsze moto sportowe w mojej karierze i zakręty w lewo idą mi naprawdę OK-dodam że po tyg jazdy na oponie 190/50zr17 zostało mi na lewej stronie do zamknięcia dosłownie kilka mm, za to w prawo mam jakieś dziwne opory-ciągnę do gleby bydlaka a on nic :)

 

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

często zamkniecie z jednej strony bardziej opony wynika z posiadanych zakrętów w okolicy. u mnie np większość jest w prawo szczególnie tych szybszych stąd ma opona w prawo wygląda inaczej niż w lewo ale co ja tam wiem przodu wszak nawet nie zamykam ( opony )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

No genialny pomysł...

 

A do zakrętów to trzeba uważać nie tylko na dziury. Ostatnio jechałem puszką i na wylocie zakrętu nasza kochana młodzież postawiła betonowy słupek. Zatrzymałem się żeby go zdjąć z drogi to tylko słyszałem jak spier***ją w las... Przez takich to można naprawdę ucierpieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dobre :biggrin: Kocham ten kraj.

 

W temacie: każdy kto się wczoraj nie urodził wie co może go spotkać na naszych drogach. Chcesz pożyć to nie dawaj ile wlezie na zakrętach których nie znasz -proste. Trudno jest przejechać najpierw spokojnie i obczaić trasę? A trenowanie składania najlepiej zostawić na tor, ewentualnie drogę na której nie ma ruchu.

Co byśmy tu nie napisali, każdy ma swój rozum i wie jak dbać o swoje 4 litery.

 

Pozdro

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słupek plastikowy na środku drogi jeszcze bym przeżył - gorzej wjechać w taką ogromną dziurę jakby słupka nie było - a i tak nic nie przebije takiego zdjęcia kiedyś jak drzewo rosło na środku drogi albo słup telegraficzny - w Polsce oczywiście : )))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie da obczajenie trasy ,pan rolnik wyjedzie z pola z upierdolonymi oponami w glinie i ta gline zostawi na drodze .Szpece od łatania dziur nasypia tego szmeksu w dziury na winklu i tak zostawią ,pan kierowca stwierdzi że chce mu sie lać i za zakrętem zostawi swoje "autko" na awariach,wymieniony pan rolnik ma za zakrętem (prawym )wyjazd ze swojego pola podnosząc lemiesze w góre :biggrin: właśnie kończy prace polowe i zmierza do domku na obiad wdupiemając wszystko i wszystkich na drodze . Ernestzl to nie twoja maszyna nie chce iść w prawe zakręty tylko twój zdrowy rozsądek :biggrin: .Droga to nie tor ,tylko samobójca śmiga na 95% swoich możliwości i mozliwości maszyny po winklach na drodze publicznej ale to tylko moje zdanie :wink: Osobiście uwążam na winkle na których nie widze końca tego zakrętu lub to co jest za nim .Pzdr.

 

Daleko nie trzeba szukać http://forum.motocyklistow.pl/Malopolska-t129586.html post Kornola

Edytowane przez RAFAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...