Skocz do zawartości

FJ1100 gaśnięcie silnika na goraco


foxriver
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam rzeczoną FJ i od dłuższego czasu borykam się z problemem gaśnięcia silnika na gorąco.

Na zimno odpala każdorazowo. Jestem w stanie przejechać motocyklem do 10km. Po czym zaczynają się kłopoty z obrotami silnika. Wolne obroty najpierw rosną z ok. 1000rpm (ustawionych) na ok. 2000rpm. Po pewnym czasie - kilka minut, silnik przerywa i brakuje mocy. Po wysprzęgleniu zatrzymuje się silnik. Po ponownym odpaleniu wolne obroty spadają do ok. 500 i po chwili gaśnie. Można wykonać maksymalnie dwie próby odpalenia potem silnik już nie łapie w ogóle. Po upływie 20-30 min. odpala jak zwykle i można jechać... jakieś 6km.

Ostatnio był robiony pełen serwis gaźników. Jest nowy akumulator, nowe świece i nowy filtr powietrza.

Luzy zaworowe w normie. Rozrząd nie przestawiony ;) Moment na wale silnika po rozgrzaniu dochodzi do 25Nm. Znam przypadek gdzie inna FJ miała około 30Nm i nie było problemu.

Brakuje mi już pomysłów. Czy możliwe, żeby kasowały się luzy zaworowe mimo ich prawidłowych wartości?

Za wszelkie rzeczowe sugestie będę wdzięczny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem kolektory ssące [te gumy między gaziorami a blokiem cylindrów] nieszczelne sparciałe

popękane pod opaskami. wymontuj posilikonuj zamontuj sprawdz, jak dziła zamów nowe

bo silikonowanie wytrzyma krótko.

 

Zauwazylem ze w kazdym poscie stawiasz jedna i ta sama odpowiedz na rozne przyczyny ;-)

 

 

Co do tematu: Piszesz ze byl robiony serwis gaznikow, wiec wysoce prawdopodobne ze przewod paliwowy jest zagiety. Objawy przed zgasnieciem sugeruja ze odcina paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem kolektory ssące [te gumy między gaziorami a blokiem cylindrów] nieszczelne sparciałe

popękane pod opaskami. wymontuj posilikonuj zamontuj sprawdz, jak dziła zamów nowe

bo silikonowanie wytrzyma krótko.

w tym wypadku moze to byc racja...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazylem ze w kazdym poscie stawiasz jedna i ta sama odpowiedz na rozne przyczyny ;-)

Co do tematu: Piszesz ze byl robiony serwis gaznikow, wiec wysoce prawdopodobne ze przewod paliwowy jest zagiety. Objawy przed zgasnieciem sugeruja ze odcina paliwo.

 

widzisz, za wiele to się nieudzieliłem jak narazie bo jestem tu zupełnie swieży.

jednak w temacie jestem od bardzo dawna.

FJ to stary sprzęt a czas i obciążenia robią swoje, wiem to z doswiadczenia.

układ musi byc szczelny od tego należy zacząć, i puzniej szukać innych przyczyn np

przebicia kabli, stan fajek, uszkodzenia membran itp. na zimno jest ok

a na ciepło już nie, albo swieca sprawdzana na zewnątrz ma iskrę prawidłową, natomiast po wkręceniu do cylindra może mieć przebicie z tego tylko powodu że jest tam ciemno :icon_razz: albo ciśnienie sprężania

przekracza 10 bar.

sorki za offtopic.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak zauważyłeś Adamie luzy zaworowe sprawdzone i są ok nie tylko wg mnie ale i wg serwisanta. Co do króćców to są założone nowe - istotnie w ubiegłym roku pękł jeden i wymieniłem komplet. Niestety nie są to króćce oryginalne, ale nowe i wygląda na to, że szczelne. Gaźniki były robione w ubiegłym tygodniu. Serwis nie zgłaszał uwag co do szczelności króćców, natomiast podkreślał jej istotę. Oceniono stan ogólny motocykla, zważywszy na wiek, na dobry. Jestem po rozmowie z serwisem - podkreślają wykonanie serwisu gaźników prawidłowo i sugerują inne przyczyny - głównie zawory.

Czy to możliwe, że na zimno luzy prawidłowe, a na gorąco za ciasne?

Dodam, że w zeszłym roku wymieniałem uszczelniacze zaworowe. Stan zaworów oceniam na dobry, zostały one oczyszczone - niestety ich nie docierałem po złożeniu. Na pewno ich nie pomyliłem.

Co do odpowietrzenia zbiornika - szczerze mówiąc nie zwróciłem uwagi. Natomiast postawiłem ostatnio motocykl na podstawce centralnej, rozgrzałem i podniosłem bak by obserwować poziom paliwa w filtrze. Nawet przy 4000rpm przez dłuższą chwilę nie było sytuacji aby poziom paliwa się wahał, co by sugerowało niepełną drożność np. kranika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada to na problem z dostarczaniem paliwa.

Sprawdz odpowietrzenie zbiornika.Dawno,dawno temu mialem FJ1200,z pamiecia juz nie zadobrze ale chyba tam byla jakas pompa paliwa i tyz filtr paliwa.Filtr moze byc zapchany.Na zimo pompa daje jeszcze rade,natomiast na goraco juz nie.Srawnosc urzadzen elektrycznych spada w miare ich rozgrzewania sie.

 

Jezeli nie ma pompy to wymontuj kranik ze zbiornika i wszystko dokladnie wszystko przeczysc.

 

Sprawdzanie na stopce centralnej za bardzo nie ma sensu,nie jestes wstanie wystarczajaco obciazyc silnika,nawet przy 4000 czy tez 8000 tys obr.

 

To plus jak kolega jimi11 zaznaczyl moze to byc co banalnego jak zagiety przewod.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności skontroluję kranik i wymienię wąż paliwa na nowy. Jak się uda to jeszcze dziś. FJ1100 nie ma pompy paliwa, ma kranik podciśnieniowy.

Potem - niezależnie skontroluję kompersję.

Dziękuje wszystkim za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimno odpala każdorazowo. Jestem w stanie przejechać motocyklem do 10km. Po czym zaczynają się kłopoty z obrotami silnika. Wolne obroty najpierw rosną z ok. 1000rpm (ustawionych) na ok. 2000rpm. Po wysprzęgleniu zatrzymuje się silnik

Nie wiem jak to wygląda w FJ, ale może to problem ze ssaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kranik czysty. Membrany nie uszkodzone.

Wąż miał lekkie zagięcie, ale nie ograniczało ono przekroju bardziej niż średnica filtra paliwa.

Pomierzyłem kompresję mam od 8,7-9,5bar - minimum wg Haynesa to 8,8 bar. Prawie się mieszczę.

Serwis sugeruje, że problemem jest elektryka, np cewki.

Muszę jeszcze sprawdzić moto, bo po dzisiejszych zabiegach jeszcze nie zdążyłem.

Edytowane przez foxriver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...