foxriver Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Witam, Mam rzeczoną FJ i od dłuższego czasu borykam się z problemem gaśnięcia silnika na gorąco. Na zimno odpala każdorazowo. Jestem w stanie przejechać motocyklem do 10km. Po czym zaczynają się kłopoty z obrotami silnika. Wolne obroty najpierw rosną z ok. 1000rpm (ustawionych) na ok. 2000rpm. Po pewnym czasie - kilka minut, silnik przerywa i brakuje mocy. Po wysprzęgleniu zatrzymuje się silnik. Po ponownym odpaleniu wolne obroty spadają do ok. 500 i po chwili gaśnie. Można wykonać maksymalnie dwie próby odpalenia potem silnik już nie łapie w ogóle. Po upływie 20-30 min. odpala jak zwykle i można jechać... jakieś 6km. Ostatnio był robiony pełen serwis gaźników. Jest nowy akumulator, nowe świece i nowy filtr powietrza. Luzy zaworowe w normie. Rozrząd nie przestawiony ;) Moment na wale silnika po rozgrzaniu dochodzi do 25Nm. Znam przypadek gdzie inna FJ miała około 30Nm i nie było problemu. Brakuje mi już pomysłów. Czy możliwe, żeby kasowały się luzy zaworowe mimo ich prawidłowych wartości? Za wszelkie rzeczowe sugestie będę wdzięczny. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julekkawka Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 sprawdz cisnienie na cylindrach lub tez gazniki [chodzi o ssanie] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerider Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 moim zdaniem kolektory ssące [te gumy między gaziorami a blokiem cylindrów] nieszczelne sparciałe popękane pod opaskami. wymontuj posilikonuj zamontuj sprawdz, jak dziła zamów nowe bo silikonowanie wytrzyma krótko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 moim zdaniem kolektory ssące [te gumy między gaziorami a blokiem cylindrów] nieszczelne sparciałe popękane pod opaskami. wymontuj posilikonuj zamontuj sprawdz, jak dziła zamów nowe bo silikonowanie wytrzyma krótko. Zauwazylem ze w kazdym poscie stawiasz jedna i ta sama odpowiedz na rozne przyczyny ;-) Co do tematu: Piszesz ze byl robiony serwis gaznikow, wiec wysoce prawdopodobne ze przewod paliwowy jest zagiety. Objawy przed zgasnieciem sugeruja ze odcina paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 moim zdaniem kolektory ssące [te gumy między gaziorami a blokiem cylindrów] nieszczelne sparciałe popękane pod opaskami. wymontuj posilikonuj zamontuj sprawdz, jak dziła zamów nowe bo silikonowanie wytrzyma krótko. w tym wypadku moze to byc racja... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Moze byc ze lewe powietrze ( laczniki gaznikow ) ale zaczalbym od sprawdzenia luzow zaworowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerider Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Zauwazylem ze w kazdym poscie stawiasz jedna i ta sama odpowiedz na rozne przyczyny ;-) Co do tematu: Piszesz ze byl robiony serwis gaznikow, wiec wysoce prawdopodobne ze przewod paliwowy jest zagiety. Objawy przed zgasnieciem sugeruja ze odcina paliwo. widzisz, za wiele to się nieudzieliłem jak narazie bo jestem tu zupełnie swieży. jednak w temacie jestem od bardzo dawna. FJ to stary sprzęt a czas i obciążenia robią swoje, wiem to z doswiadczenia. układ musi byc szczelny od tego należy zacząć, i puzniej szukać innych przyczyn np przebicia kabli, stan fajek, uszkodzenia membran itp. na zimno jest ok a na ciepło już nie, albo swieca sprawdzana na zewnątrz ma iskrę prawidłową, natomiast po wkręceniu do cylindra może mieć przebicie z tego tylko powodu że jest tam ciemno :icon_razz: albo ciśnienie sprężania przekracza 10 bar. sorki za offtopic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Przeczytalem jeszcze raz i widze ze luzy i gazniki sprawdzales. Jezeli serwis gaznikow byl robiony to czy mechanik sprawdzil krucce ? A jeszcze glupsza rzecz, jak wyglada odpowietrzenie zbiornika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foxriver Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Tak jak zauważyłeś Adamie luzy zaworowe sprawdzone i są ok nie tylko wg mnie ale i wg serwisanta. Co do króćców to są założone nowe - istotnie w ubiegłym roku pękł jeden i wymieniłem komplet. Niestety nie są to króćce oryginalne, ale nowe i wygląda na to, że szczelne. Gaźniki były robione w ubiegłym tygodniu. Serwis nie zgłaszał uwag co do szczelności króćców, natomiast podkreślał jej istotę. Oceniono stan ogólny motocykla, zważywszy na wiek, na dobry. Jestem po rozmowie z serwisem - podkreślają wykonanie serwisu gaźników prawidłowo i sugerują inne przyczyny - głównie zawory. Czy to możliwe, że na zimno luzy prawidłowe, a na gorąco za ciasne? Dodam, że w zeszłym roku wymieniałem uszczelniacze zaworowe. Stan zaworów oceniam na dobry, zostały one oczyszczone - niestety ich nie docierałem po złożeniu. Na pewno ich nie pomyliłem. Co do odpowietrzenia zbiornika - szczerze mówiąc nie zwróciłem uwagi. Natomiast postawiłem ostatnio motocykl na podstawce centralnej, rozgrzałem i podniosłem bak by obserwować poziom paliwa w filtrze. Nawet przy 4000rpm przez dłuższą chwilę nie było sytuacji aby poziom paliwa się wahał, co by sugerowało niepełną drożność np. kranika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Wyglada to na problem z dostarczaniem paliwa. Sprawdz odpowietrzenie zbiornika.Dawno,dawno temu mialem FJ1200,z pamiecia juz nie zadobrze ale chyba tam byla jakas pompa paliwa i tyz filtr paliwa.Filtr moze byc zapchany.Na zimo pompa daje jeszcze rade,natomiast na goraco juz nie.Srawnosc urzadzen elektrycznych spada w miare ich rozgrzewania sie. Jezeli nie ma pompy to wymontuj kranik ze zbiornika i wszystko dokladnie wszystko przeczysc. Sprawdzanie na stopce centralnej za bardzo nie ma sensu,nie jestes wstanie wystarczajaco obciazyc silnika,nawet przy 4000 czy tez 8000 tys obr. To plus jak kolega jimi11 zaznaczyl moze to byc co banalnego jak zagiety przewod. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foxriver Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 W pierwszej kolejności skontroluję kranik i wymienię wąż paliwa na nowy. Jak się uda to jeszcze dziś. FJ1100 nie ma pompy paliwa, ma kranik podciśnieniowy. Potem - niezależnie skontroluję kompersję. Dziękuje wszystkim za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mech Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Na zimno odpala każdorazowo. Jestem w stanie przejechać motocyklem do 10km. Po czym zaczynają się kłopoty z obrotami silnika. Wolne obroty najpierw rosną z ok. 1000rpm (ustawionych) na ok. 2000rpm. Po wysprzęgleniu zatrzymuje się silnik Nie wiem jak to wygląda w FJ, ale może to problem ze ssaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerider Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 może jeszcze dla pewności przeczyść gaziory, może jakieś paliwo trefne się trafiło? a może masz poprostu zacięte ssanie jak ktoś wyżej sugeruje, jeżeli odpowitrzenie zbiornika wystarczu sprawdzić na otwartym korku wlewu. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foxriver Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 (edytowane) Kranik czysty. Membrany nie uszkodzone. Wąż miał lekkie zagięcie, ale nie ograniczało ono przekroju bardziej niż średnica filtra paliwa. Pomierzyłem kompresję mam od 8,7-9,5bar - minimum wg Haynesa to 8,8 bar. Prawie się mieszczę. Serwis sugeruje, że problemem jest elektryka, np cewki. Muszę jeszcze sprawdzić moto, bo po dzisiejszych zabiegach jeszcze nie zdążyłem. Edytowane 20 Kwietnia 2010 przez foxriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Moze tak byc ze po jakims czasie modul sie przegrzewa i przestaje dzialac, widzialem juz cos takiego,chociaz czestsze bylo po prostu calkowity brak dzialania modulu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.