Skocz do zawartości

mech

Forumowicze
  • Postów

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O mech

  • Urodziny 07/23/1978

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Poznań

Osobiste

  • Motocykl
    cbr f4'1999
  • Płeć
    Mężczyzna

Osiągnięcia mech

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. 2 dni jeżdżę w tych upałach po mieście i wskazówka temperatury nie przekracza 2/3 skali a wiatrak załącza się kiedy trzeba. Czyli wygląda na to, że wymiana termostatu pomogła. A jak problem jednak powróci to przyjrzę się czujnikowi temperatury, dzięki za wskazówkę.
  2. To sam sobie odpowiem. Odpowietrzyłem układ i sprawdziłem poziom płynu ale to nic nie pomogło, więc spuściłem cały płyn chłodniczy i wziąłem się za rozkręcanie grata. Po wyjęciu termostatu z obudowy i zagotowaniu go w garnku okazało się, że co prawda się otwiera, przy 85 stopniach (zamiast przy 75) i bardzo słabo - tak na około 2mm. Dziś mam nowy termostat i otwiera się wcześniej i kilkukrotnie szerzej. Jutro składam motocykl, mam nadzieję, że będzie ok. Temperatury teraz takie, że szybko to sprawdzę :) Pozdro,
  3. Cześć, Od czasu do czasu wariuje mi temperatura w cbr, opiszę sytuację z dziś. Jadę trasę około 130 km, prędkość koło 130km/h,zadnych przerw, temperatura cały czas w okolicach połowy skali. Wjeżdżam do miejscowości, ruch jest spory więc jadę sobie koło 40km/h,temperatura rośnie. Po około 5 minutach jest już tuż przed czerwonym polem. Dalej nie chce ryzykować, kierunek, hebel i zjeżdżam na pobocze. I teraz najdziwniejsze - podczas zatrzymywania się widzę, że w ciągu 2 sekund temperatura spada spod czerwonej kreski do około 2/3 skali. Ruszam po kilku sekundach, wskazówka z górę ale akurat wyjeżdżam z miasta więc pęd powietrza schładza silnik. To już 3 raz mam taki numer. Przy zatrzymaniu temperatura spada gwałtownie spod czerwonej kreski, przy ponownym ruszaniu - rośnie. Co to może być? Zapowietrzony układ? Pompa? Będę wdzięczny za wskazówki bo nie wiem gdzie szukać przyczyny. Pozdrawiam
  4. Sam sobie odpowiem, Monter miał rację. Pogrzebałem dziś przy motocyklu i rzeczywiście chodziło o spadki na połączeniach. W sumie przed zegarami jest kilka miejsc z kostkami/połączeniami - najpierw główny bezpiecznik przy aku, później kostka stacyjki, sama stacyjka puszczająca prąd po przekręceniu kluczyka, powrót przez kostke stacyjki i do bezpieczników a stamtąd w kierunku zegarów. Pomierzyłem rezystancje na tych odcinkach wiekszosc miala podobny wynik. Jedynie na kostce przed stacyjką miałem duży opór i troche na połączeniu przed głównym bezpiecznikiem. Wyczyściłem te styki i faktycznie, w sytuacji gdzie wcześniej pokazywało mi 11.1V, teraz mam np 11.5V :) Na mój chłopski rozum to działa to tak, że połączenia nie są idealne i mają jakąś rezystancję. A że są w obwodzie szeregowo, to część napięcia jest na nich tracona i zostaje mniej na resztę obwodu. Jak na każdym odcinku z połączeniem stracimy 0.1-0.2V, to ogólnie na zegarach może być o 0.5-1V mniej niż na akumulatorze. Nadal do końca nie czaję czemu różnica między napięciem na aku a na zegarach zwiększa się wraz z włączaniem kolejnych odbiorników (światla, hamulec, kierunkowskaz), skoro rezystancja polaczen a wiec straty na nich sa caly czas takie same. Zakładam, że tłumaczy to z charakterystyka akumulatora lub schemat elektryczny moto oraz wiedza z elektryki, której mi brakuje, bo nie uważałem na fizyce w szkole :) Dziękuję Wam za odpowiedzi. Skoro wiem, że przy normalnej jeździe ze światłami mam na wyświetlaczu 0.5-0.7V mniej niż na aku to to mi spokojnie wystarcza do stwierdzenia czy regler jest dobry i bateria się ładuje. Nie chce mi się jeszcze raz tego lutować więc zostawię to tak jak jest. Natomiast jeśli miałbym robic to jeszcze raz to rozwazyłbym podłączenie mojego gadżetu przez jakiś przekaźnik świateł z allegro - sterowanie z zasilania zegarów ale samo wejście bezpośrednio z akumulatora. Dzięki i pozdrawiam!
  5. Dzięki za odpowiedź. Nie chodziło mi o szukanie problemu na siłę. Lubię czasem zrobić coś prostego przy moto i czegoś się przy okazji nauczyć lub zrozumieć jak to działa. A że nie bardzo wiedziałem skąd taka różnica napięć może się brać i google też nie bardzo odpowiadał - postanowiłem zapytać Was. Tak w międzyczasie wpadłem na pomysł, że jutro sprawdzę sobie jeszcze napięcię między plusem z zegarów a masą bezpośrednio z aku - w ramach eksperymentu.
  6. Nie no gdy oba mierniki były podpięte pod zegary to pokazywały to samo we wszystkich trzech sytuacjach. Dopiero jak podpiąłem multimetr pod klemy to pojawiła się różnica.
  7. Witam, Mam w CBR F4 gniazdo zapalniczki z woltomierzem podpięte pod przewody zapłonu i masy z wiązki idącej do zegarów. Jak jeżdżę po mieście to pokazuje mi przeważnie 13.6V, bez rewelacji ale i bez tragedii. Sprawdzałem ten woltomierz multimetrem podpiętym pod te same przewody i pokazywał mniej więcej to samo. No i teraz ciekawostka - woltomierz cały czas podpięty pod zegary a multimetr - pod klemy akumulatora: przekręcony kluczyk w stacyjce - 12.6V na akumulatorze, 12.5V na zegarach, mniej więcej to samoprzekręcony kluczyk + światła mijania - 12.25V na aku i 11.6V na zegarachkluczyk + mijania + światło hamulca - 12.1V na aku i 11.1V na zegarachNie jestem specem od elektroniki, na chłopski rozum wydawało mi się, że napięcie powinno być takie samo w instalacji. Więc pytanie do Was - czy to jest normalne czy też jest jakiś problem (np. strzelam - z masą)?
  8. Witam,Wystawiam na sprzedaż swoją Yamahę. Świetly stan techniczny, wszystko wymieniane na bieżąco. Posiada wiele dodatków w tym komputer pokładowy :D Pewny sprzęt jeżdżony turystycznie, kupiony kilka lat temu od forumowicza z forum Fazera i Thundercata. Zapraszam na oględziny do Poznania. Link: http://otomoto.pl/yamaha-thundercat-super-stan-M4148373.html
  9. Zmieniłem ostatnio sprzęt, więc swojego fazerka wystawiam na sprzedaż. Sprzęt naprawdę zadbany, wszystkie szczegóły w aukcji: http://otomoto.pl/yamaha-fzs-600-fazer-od-motocyklisty-M3612901.html
  10. Jedzie sobie gość dość szybko ale bez przesady i nagle zaczyna się shima na zakręcie: http://auto.fishki.net/comment.php?id=154967. Jak myślicie, co mogło być przyczyną? Tylny hebel? Nawierzchnia? Czy po prostu pech i nic nie można było zrobic?
  11. Witam, Sprzedaję swojego fazerka. Jezdzilem nim 2 lata i wiem, ze jest w naprawde dobrym stanie. Niestety, mamy z zona mniej czasu na wypady niz kiedys i jeden motocykl w zupelnosci nam starczy. Moto z czystym sumieniem moge polecic. Jest bardzo zadbany i ma duzo dodatków - pelna owiewka, siedzenie, wydech, stalowy oplot, zreszta wszystko opisalem w aukcji: http://otomoto.pl/ya...y-M3346529.html. Pozdrawiam, mech
  12. fzsy po lifcie w 2002 mialy na baku napis yamaha, a te z 2003 mialy tylko logo. moze ten drugi ma rok produkcji 2002, ale rejestracje 2003?
  13. Mozna jezdzic bez tych wypełnień, tylko jedno ale... W przeciwieństwie do ubytków na zewnątrz, akurat brak wypełnień bedziesz widział podczas jazdy i może Cię to męczyć aż do momentu, kiedy je dokupisz :) Dużo radości z nowej maszyny życzę :)
  14. Za stabilność czaszy odpowiada stelaż, wątpię, żeby wypełnienie miało to jakos poprawić. Wg mnie to wypełnienie pełni przede wszystkim rolę estetyczną
  15. Siema, Pewnie chodzi Ci o te czarne, plastikowe "wypełnienie czachy".
×
×
  • Dodaj nową pozycję...