Skocz do zawartości

Nietypowe malowanie motocykla KS600


szable
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono. Remontuję motocykl Zündapp KS600 z 39 roku, i mam poważną zagwozdkę dot. malowania. Otóż według wszelakich opracowań powinien on mieć kolor RAL 7021, a nie miał. Podczas piaskowania elementów ukazał się oryginalny lakier o barwie bardzo ciemno zielono-szarej (coś w okolicy RAL 6012) Czy ktoś z forumowiczów obeznanych z tematem miał do czynienia z takim kolorem i czy można precyzyjnie określić jaki to kod RAL dokładnie ?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten oryginalny kolor był ewidentnie matowy, bo przerwałem piaskowanie i skrobałem żeby sprawdzić czy to mat czyli armia czy połysk czyli cywil. i był mat. tylko że sądziłem że bez trudu znajdę w necie info jaki to był kolor, i nie sprawdziłem tej odkrywki jak ją miałem z próbnikiem farb. a teraz zagwozdka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi sie zeby KS 600 z tego roku był sprzedawany do cywila, wtedy wszystko szło na front, a tym bardziej ciezki cymbał robiony specjalnie dla armii od 1938, warto poszukac czy przy numerze na ramie nie ma litery "W" która oznaczano pojazdy wojskowe, wtedy by było wiadomo, przed wojna w armii niuemieckiej malowano wszystko takim kolorem RAL 7016 Anthrazitgrau lub wpadajacym nieco w niebieski. Tylko błagam, wez pod uwage ze był to motocykl jednak w duzej mierze wojskowy i cywilny kolor jakos mu nie podrodze, zreszta wszyscy posiadacze Cymbałów to boja sie munduru jak ognia , malujac maszyny w jakies absurdalne kolory. Nie spapraj go:] Trzymam kciuki za fajna restauracje:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cymbał będzie wojskowy, nie ma obawy że będzie różowo seledynowy :) robię go jako zlecenie a właścicielowi nie zależy czy będzie szary czy zielony. to ja sobie ten problem wynalazłem bo chcę moto pomalować tak jak był, zwłaszcza, że własciciel daje mi tu wolną rękę. a przy numerze ramy nie było W.

Edytowane przez szable
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link rabotajet ale to lipa, niemieckie pojazdy wojskowe nie były NIGDY malowane na zielono, Reichswehra w latach 20-30 używała takich plam zielono żółtych na ziemistym kolorze to sie chyba nazywało Reichswehr Braun RAL 7017 potem do bodajrze od 38 roku wprowadzono obowiazkowe malowanie i wszystkie pojazdy woskowe wermachtu puszczano w feldgrau(taki niebieskoszary)Grau RAL 7021 a potem od 42 malowano taka żółto-piaskowa nazywana Dunkelgelb RAL 7028 lub Wehrmacht Olive, i szlus, nie było zielonych, owszem do kamuflazu uzywano zielonej Olivegrün RAL 8002 oraz brazowej Rotbraun RAL 8017 w 44 wporowadzono jeszcze taki kolor czerwony co własciwie było zwykła farba antykorozyjna tzw. Minia na podkładzie ołowiowym. ale to juz inna historia, wiec masz do wyboru, powodzenia

Edytowane przez granat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niemieckie pojazdy wojskowe nie były NIGDY malowane na zielono,

niby ok, ale przypomina mi się sytuacja jak w latach 90 -tych pewna szanowna Wyrocznia W Sprawach Weteranów fufufu hohoho, (pominę nazwisko) na kongresie klubów motocyklowych w Łodzi kategorycznie twierdziła, że w Polsce NIE MA ŻANEGO KETTENKRADA. I ch..uj!!! . Na nic były moje tłumaczenia, że sam osobiście siedziałem na takim enesie u pewnego ogólnie znanego jegomościa.

No a potem znalezisko w Bieszczadach. to już by były 2 enesy, o których jednak Wyrocznia nie wiedziała.

 

Teraz też widziałem kolor zielony mat, na ramie , zbiorniku itd z 39 roku, i co z tego, że na 20-u forach piszą że tylko RAL 7021.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Link rabotajet ale to lipa, niemieckie pojazdy wojskowe nie były NIGDY malowane na zielono, ....Grau RAL 7021 a potem od 42 malowano taka żółto-piaskowa nazywana Dunkelgelb RAL 7028 lub Wehrmacht Olive, i szlus, nie było zielonych, owszem do kamuflazu uzywano zielonej Olivegrün RAL 8002 oraz brazowej Rotbraun RAL 8017 w 44

Zajmuję się motocyklami już lat kilka, a marką NSU szczególnie.

Doświadczenie nauczyło mnie jednego: nie wyrażania kategorycznych i niepodważalnych stwierdzeń w tej materii.

Każdy pozorny pewnik jest jedynie rodzajem możliwego przybliżenia do prawdy.

 

Akurat ten motocykl oglądałem i obfotografowałem osobiście.

Co można stwierdzić na pewno: jest zielony, ma oryginalny emblemat naklejony na farbę zbiornika,

ma oryginalne oznaczenia ciśnień i malowania poziomu oleju na zbiorniku oleju.

Fakty z jego historii: tuż po wojnie został wstawiony w kamienicy pod schody i zamurowany w obawie przed konfiskatą przez władze okupacyjne (te po 1945 :). Został odkryty na nowo w latach 90 XX w.

Zmieniono w nim opony i obecnie stoi w Muzeum pod rondem Kaponiera w Poznaniu

 

A jak było naprawdę?

Kiedyś się dowiemy .. być może :wink:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze to co mówia regulaminy, wiadomo ze pojazdy frontowe nigdy nie były malowane identycznie, czesto nawet malowano je tak wymagała tego chwila, badz tym co było pod reka, wiec moze byc róznie, jednak w/g regulamónów nie było zielonych, a ketów w PL jest juz chyba ze 4.A niedługo bedzie ich wiecej niz w całej armii niemieckiej, produkcja trwa:]

Edytowane przez granat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...