Skocz do zawartości

Yamaha XT , TT , TTR, TTS Wyjaśnienia...


Rekomendowane odpowiedzi

Wtaim jestem nowym członkiem forum , chciałbym zostać szczęsliwym posiadaczem Yamahy 600. Moje pytanie co to jest za model np XT, TT, TTR, TTS chodzi o to na czym polegaja róznice. Jaki silnik jest lepszy 2KF czy 3TB i czym sie różnią??... Poszukuje Enduro którym bede jeżdzić po mieście ale tez po lasach itp... Ogólnie do zabawy...Podczas kupna ktoregoś modelu na co zwrócić szczególna uwage oraz czy maja ,,wrodzone wady'' . Czy sa jakieś sposoby aby chemiczne lub inne aby sprawdzić czy rama motocykla nie była złamana albo pęknieta?? Jak najlepiej sprawdzić luzy na wachaczach itp... Jak jest z dostępem do cześci ?? prosze o odpowiedzi gdyz jestem własnie w trakcie poszukiwan ukochanego motocykla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tu masz takie fajne drzewko z modelami 600

http://www.rallye-tenere.net/Stammbaum.htm

 

A zaczynając reguła jest tak im starszy to o dziwo lepszy;p z wyjątkami

 

 

TT od samego początku różniła się tym ze była z założenia bardziej terenowa niż XT

 

Moim zdaniem najlepszy model XT to 2KF :smile: (czyste rasowe enduro) potem producent z modelu na model psuł ten motocykl dokładał zbędne kilogramy XT stawał się coraz cięższy i bardziej toporny, i oddalał się od enduro. Ostatnie wcielenie XT Typ DJ 02 To motocykl codziennego użytku z możliwością małych wypadów po szutrach.

Z TT było podobnie najlepsze modele to Typ 36 A i Typ 59 x czyli stare, w porównaniu do XT leprze zawieszenie większy prześwit, plastikowy zbiornik itp. Mniejsza masa ale i mniej komfortu w porównaniu do XT. Później włoska Belgarda wznowiła produkcje TT były to modele TT600S(kopniak) i TT600E(rozrusznik) teoretycznie miały wszystko leprze :bigrazz: od starej TT tzn poszczególne elementy jak instalacja 12V, zawieszenie, hamulce Bremo itp, i tak z wysokiej klasy elementów poskładano średnio udany model :biggrin: , który nie dorównywał starym modela TT jeśli idze o przydatność w terenie + włoska jakość. :bigrazz: Potem kolejna próba włoskiej Belgarda. Nowy model TT600R, który całkowicie różnił się od TT TTE TTS tzn nawa rama inny kąt główki ramy, zawieszenie tył pełna reg przód tak samo, hamulce brembo, plastiki acerbis, większa średnica dolotów, więcej oleju w obiegu, większy prześwit, itp. Masa na sucho 131. i tak powstał udany model TTR który powrócił do legendy TT600 z 1983 :buttrock: . Ale jak widać z przekroju lat z TT600R zrobili to co z XT czyli kolejny gorszy model TT600RE wyposażony w rozrusznik ale pozbawiony wys klasy zawieszenia.

 

 

Wrodzone wady, 5 bieg, ale trudno nazwać to wadą dzieki podwójnemu gaźnikowi wszystkie te modela maja łagodną prace i nie szarpią łańcuchem przy niskich obrotach, i często przy nierozważnej jeździe tzn jeździe z małymi obrotami na 5 biegu i późniejszym gwałtownym odkręcaniu manetki 5 trybik zle znosi taki moment i w konsekwencji na 5 biegu skrzenia „wyje”.

 

To co mogę powiedzieć o swoim modelu TTR to wadą jest jakość podobnie jak TTS TTE, włoska jakość :biggrin: czyli instalacja która zle znosi wilgoć, wodę, przecierania się przewodów (olejowy) i (od amortyzatora) itp. Jak chcesz motocykl użytkować latami to trzeba makaroniarzy poprawić :flesje: .

 

Ciężko pisać o tych wszystkich modelach (różnicach) bo jest ich mimo wszystko sporo wiec jak masz bardziej szczegółowe pyt. to wal, ale podstawa to do czego ma być ta 600 ile % miasto ile teren jaki teren tylko jazda w 1 czy może czasami w 2 itp., czy nie boisz się kopniaka czy jednak wolisz wygodę i rozrusznik itp. Wtedy skreśli się kilka modeli i będzie łatwiej :wink: .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak szukam motocykla 4 sówa gdyż podoba mi sie jego basowy odgłos i ,,bezawaryjność'' , ma być enduro gdyż chce nim jezdzic po ulicach ma mało sie psuć. Nie boje sie odpalać z kopniaka ale jak by był rozrusznik tez bym sie nie pogniewał. :buttrock: Motocyklem chce jeżdzić tak z 30% po mieście {do sklepu , pracy , na boisko itp...} 70% ma to być las ,szutry, itp... skakanie nie podoba mi sie ale jak by była mała hopka to czemu nie.. mój budrzet wynosi gdzies do 6 tyś zł :bigrazz: Zastanawiam sie czy motocykle chłodzone tylko olejem nie przegrzewaja sie?? :icon_question: ?? Wiem że ma to być Yamaha ale nie wiem jakiego modelu szukam... Chciałbym motocykl taki który nie zawiedzie mnie dlatego bo szczotka w rozruszniku sie zawiesiła albo gdzies instalacja nie styka... Motocykla nie ma być szybki tylko zrywny , ładnie sie zbierać i w miare możliwości mało awaryjny , dostęp do częsci powinien być dobry.

 

Czy silnik 2KF to dwusów ?? dobrze rozumiem??

Czy silnik 3TB jest czterosówem??

Belgarda znaczy włoskie badziewie??

 

Czy na tabliczce znamionowej motocykla bedzie napisane jaki to rodzaj silnika ??

Co mi polecacie?? :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh nie do końca :wink:

 

 

TT XT maja te same silniki 4-sówowe, różnią się można powiedzie pierdołami :wink: , gaźniki niby wszystkie maja takie same ale ciut inne. Ze względu na rożne zapłony, są trochę inne dekle, magneta a co za tym idzie wały itp. Ale można powiedzie, ze baza… podstawowa jednostka jest taka sama. TT XT nie jest chłodzona olejem tylko powietrzem ;) , ma suchą miskę olejowa i smarowanie w różnych pozycjach motocykla. Poszczególne modela maja tylko w różnych miejscach ustułowany zbiornik oleju: w ramie, w stalowym zbiorniku, Alu zbiorniku itp. Modele z dużym zbiornikiem maja jeszcze chłodnicę oleju.

 

Belgrada wloski badziew, ale jeśli mamy na myśli jakość, jest to firma specjalizująca się w produkcji wyczynowych motocykli. Bo o ile TT600R ma licha jakość montażu (co przez to rozumiem np. przy montażu ściskanie przewodów, które z czasem się przecierają :wink: itp.) to jest z tych wszystkich modeli najbardziej nowoczesna i ma najlepsze właściwości terenowe :wink: . Nalepże zawieszenie i hamulce. Musze jeszcze tylko wspomnieć, belgrada robiła tylko ramę i osprzęt,,,, silnik nadal był produkowany w Japonii.

 

Ze względu na cenę i problem z czesciami używanymi jak i zamiennikami TTR TTRE odpada.

 

Z pozostałych wybrał bym jakis model XT, bardzo duzo czesci nowych używanych. A jaki model by to był to już wspomniałem 2KF ale po za modelem kieruj się tez stanem motocykla.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wyglada sprawa częsci do TT ?? myśle ze wiekszość cześci i osprzetu silnika bedzie pasować od XT a jak jest z temperatura, przegrzewaja sie?? Nie wiem jak zachowa sie silnik 600cm3 chłodzony powietrzem... A jak sprawdzić czy rama nie była pęknieta lub spawana ?? da sie to wyczuć podczas jazdy?? TT ma lepsze zawieszenie wiec postaram sie poszukać takiego modelu , a może trafi sie jakaś fajna XT :icon_twisted: dzieki za odpowiedzi... :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na przegrzewanie nie narzekam, fakt jeżdząć w ciezkim terenie z ktmami i yz temperatura oleju sięga 140st. ale póki co nic się nie dzieje.

Na trasy bierz xt na wypady w teren TT

Im starszy tym mocniejszy, wyjątkiem jest TTS najsłabsza TT ale najlepsza zawiecha, na tamte czasy wyczynowa bo z YZ250.

 

Co do ramy TTR to wiele się nie rózni od TTs to ten sam kloc, jedynie zadupek na śrubki i kąt główki jak piszesz. ma tą wadę że zamyką ją tylko silnik i aluminiowa płyta, więc łatwo uszkodzić silnik (szczególnie pokrywy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sinika TT tak łatwo nie przegrzejesz, w ślimaczym tempie wodniaki się gotują a wiatrołap jedzie bez zająknięcia dalej. Z częściami od XT do TT czy tam TTR nie jest tak różowo na jak by wyglądało bo np z XT do TTR to w sumie nic nie pasuje. Pierdoły jak zawory czy sprzęgło to tak w reszcie jest zawsze coś innego. A jeśli chodzi o ramę i osprzęt do TTR to jest już w ogóle tragedia nic nie podpasujesz od starszych braci. Brak zamienników i zestawy naprawczych do wachaczy, kiwaczek, ślizgów itp więc pozostaje nic innego jak zaopatrywać się w bardzo drogim serwisie. A jeśli chdzi o używki do XT jest masa części wystarczy wpisać na allegro a do TTR jak na lekarstwo. Jeśli chodzi o ramę to w TTR pęka poprzeczka tylnego zadupka w sumie nic poważnego to nie jest. Ciągle pękają mocowania tłumika jak nie z przodu to ta obejma z tyłu, nie wspominając o oryginalnej lampie która to nie przetrzyma byle jakiej gleby. Ślimak i linka licznika w TTR długo nie pociągnie. Wspominane przecierające się wężyki to już w ogóle absurd. Ciężkie odpalanie po glebie, dziwne zachowanie gaźnika przy minusowych temperaturach (lubi gasnąć sobie). Wspominany szeroki silnik co powoduję pękanie kap przy glebach. Za te i za wszystkie zapominane wady TTR stanowczo mówimy NIE.

Edytowane przez bartek85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bagatelizujesz ;]

 

mi tam w ttr brakuje tylko mniejszej wagi, lampe mam akcesoryjną, tłumik zrobiony profi, licznik sigmy, instalacja elektryczna zmniejszona do minimum do tego dekle z magnesium :D chodzi jak trzeba wsio tylko waga i moc ogranicza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w serwiasie dostane cześci do TT i XT bez problemu?? Sam nie wiem TT czy XT. Myśle ze XT jest trafiony w móje gusta i potrzeby... Zobaczymy co znajde moze trafi sie jakaś fajna TT ale widze ze odradzacie mi... :icon_rolleyes:

 

Podczas zakupu mam na co zwrócic uwage najbardziej?? a nie ma modelu ktory posiada kopniaka i rozrusznik?? A oczywiście motocyklem bede jeżdzić tez w zime , tak se poszaleć :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bagatelizujesz ;]

 

mi tam w ttr brakuje tylko mniejszej wagi, lampe mam akcesoryjną, tłumik zrobiony profi, licznik sigmy, instalacja elektryczna zmniejszona do minimum do tego dekle z magnesium :D chodzi jak trzeba wsio tylko waga i moc ogranicza

 

Te dekle to masz inne niż ori?

daj foto :P

 

Nie wiecie czy podejdzie dekiel razem z elektryka od ttr do TTS\?

 

Ja nawet na brak mocy nie narzekam, wystarczy jej nawet na pionowych podjazdach, prędzej koło traci przyczepnośc, jedynie waga, tak z 15 kilo mniej i jest lux

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiada ktoś ksiażki obsługi do Yamaha XT ?? Poda mi ktoś przykładowe ceny np. opon ,rozrząd ,zębatki ,łańcuch, olej , filtrów, średnie spalanie tego modelu ... Co ile sie wymienia olej , jak czyścić filtry ??

 

Dobre...może jeszcze te klamoty wymienić Ci przy okazji w moto ? :clap:

 

Sorry mistrzu ale odrobinke sie wysil , to nie jest trudne, poczytaj cokolwiek a części sprawdź sobie np na alledrogo ( szybciej to znajdziesz aniżeli ktoś Ci tu wklepie info).... :banghead:

 

Pozdro

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

z tymi częsciami do ttr to nie do końca sie zgadzam. Rynek czesci do motocykli w polsce solidnie sie rozwija i ceny zaczynaja byc przystepne. Od niedawna jestem posiadaczem TTR i dowiadywalem sie jak z cenami i dostepnoscia. Ceny lozysk podobne jak w innych modelach czego nei ma w polsce jest za granica.

 

Przykladem sa krocce ssace ktrore niestety przyszlo mi wymienic. Sprawdzalem najpierw na allegro, akurat tak sie zlozylo ze byly za 140 zl uzywki. Mowie kurde nie wiele wiecej pewnie nowki sie wychaczy wiec nie bede inwestowal w stare gumy. Niestety na sklepowych stronkach nic nie bylo wiec udalem sie do sklepu i zapytalem. Sprzedawca stwierdzil ze w polskich hurtowniach nie ma ale sciagna je tylko ze potrwa to ok tygodnia. I co najsmieszniejsze za 100 zl. Tak sobie pomyslalem o koleszce z allegro ze swoja licytacja :banghead:

 

Wiec nie ma co sie zalamywac ze nie ma czesci i zniechecac do motorku tylko pytac sprzedawcow i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te motocykle sa 6 czy 5 biegowe ?? jak wyglada sprawa predkości XT 600 ?? czy sa szybkie ?? czy maja dobre przyspieszenie ?? oraz jaka predkosć w trasie jest optymalna dla motocykla żeby go nie przemęczać ile pala te maszyny w mieście w terenie ??? z góry dzieki za odpowiedz...

 

Chodzi o to że szkukam motocykla napewno Enduro bo ma możliwość rejestracji... Motocyklem mam zamiar jeżdzić nim w terenie lekkim bez jakiś tam ewolucji powietrzynych ma to być 4sów {fajny basowy dzwiek oraz dłuższa żywotność silnika} , chce też poruszać sie pomieście... chce też bez problemu pokonywać nim trase np. 250km ale to raz na jakiś czaś... Ciagle szukam jakiegoś motocykla dla siebie... juz niedługo bede kupować jakś maszyne :crossy: :crossy: :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...