BANANvanDYK Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Witam. Mam pytanie w imieniu kolegi. W wyżej wymienionym motocyklu występuje problem z ciągnącym sprzęgłem, nie jest to ostry przypadek że po wciśnięciu sprzęgła nadal jedzie, lecz lekkie ciągnięcie które ciągle uniemożliwia zmianę biegów. Nie można wrzucić luzu, przy przyśpieszaniu wrzucić wyższego biegu, przy niskiej prędkości wrzucać niższego biegu. Można zmieniać biegi w górę podczas jazdy bez użycia sprzęgła lub z użyciem sprzęgła z każdorazowym "przegazowaniu". Zostały już zmienione tarcze sprzęgłowe, sprzęgło złożone jak było wcześniej - tak samo jak w serwisówce. Tarcze metalowe oryginalne, z tymi charakterystycznymi noskami. Przestawianie trzpienia wyciągającego sprzęgło w pokrywie nie dało żadnych rezultatów. Ktoś ma jakieś doświadczenie w podobnym problemie? Osobiście sądzę że może być źle złożona podkładko-sprężyna pod tarczą. Możliwe? Pozdrawiam. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 a sprężyny w tolerancji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 a dwa to nie ma tam reg. w deklu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 W deklu jest regulacja na zasadzie przestawienia wyciskacza sprzęgła na zębach (coś na podobę zębatki liniowej). Jak ze stanem sprężyn - nie wiem, ja tego nawet nie oglądałem. Niby wszystko w porządku, nawet na koszu sprzęgła nie było oznak wybicia się aluminium na wypustach tarcz sprzęgłowych i metalowych. Postaram się osobiście posprawdzać wszystkie części. PS. Identyczne sprzęgło lecz mniejsze - w silniku AM6. Tarcze sprzęgłowe i metalowe nowe (bez nosków), a sprzęgło tak się kleiło na zimnym oleju że przy wrzucaniu pierwszego biegu silnik gasł. Jaka tu była przyczyna, skoro wszystko było w idealnym stanie a był użyty najrzadszy olej silnikowy zamiast zalecanego gęstego "hipolu"? Chyba nikt nie wie... Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 a przekładki proste? nie pofalowane? no i jaki olej zalałeś? mam nadzieję że do mokrych sprzęgieł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Czytam i nie do końca rozumiem? Czy tarcze były wymieniane? Jeżeli tak to czy przed montażem leżały w oleju? Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Sprawdzaliśmy razem te sprzęgło. Ponownie złożyliśmy tarcze sprzęgłowe, tym razem według serwisówki z tym rozmieszczeniem nosków na tarczach przekładkowych. Tarcze przekładkowe nie są pogięte. Sprężyny wyglądają na nowe (kolor - chromowane). Po wciśnięciu sprzęgła patrząc przez korek wlewu oleju widać że cały docisk jest pociągany równomiernie. Sprzęgło nadal delikatnie ciągnie i nadal biegi przerzuca się z trudnością, czyli da się tylko "na siłę" lub bez sprzęgła, może jedynie zmiana 3 na 4 bieg wchodzi łatwiej. Nawet po rozgrzaniu oleju sytuacja się nie zmienia. Podejrzewamy tylko dwie rzeczy: zła jakość oleju lub problem ze skrzynią biegów. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Sprezyn nie oceniasz na oko tylko je mierzysz i porownujesz z limitem okreslonym w serwisowce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Sprezyn nie oceniasz na oko tylko je mierzysz i porownujesz z limitem okreslonym w serwisowce. dajcie spokoj sprezynom w zakresie dlugosci bo jesli sie "ubily" i sa za krotkie to sprzeglo by sie slizglo, ewentualnie sa powykrzywiane, ale ja stawiam na regulacje, zle zlozenie, lub brak jakiegos elementu w zespole wysprzeglania... pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 a jaki to ma olej moze to jego wina ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 (edytowane) Zmieniliśmy olej na Agip Tec 10w40 i nie było dużej różnicy. Dopiero jak kolega przekatował moto i sprzęgło, w końcu sprzęgło zaczęło działać dobrze, mimo to sprzęgło było wyregulowane praktycznie na maxa, bez luzu. Kolega stwierdził że jest dobrze, ja mam jakoś dalej wątpliwości co do pracy sprzęgła. Jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem. Gdy patrzyłem na pracę sprzęgła przez korek wlewu oleju w czasie pracy silnika, na wciśniętym sprzęgłe docisk pracował równo, ale po puszczeniu klamki widoczne było bicie docisku sprzęgła - jakby sprzęgło pracowało na zgiętym wałku. Edytowane 7 Kwietnia 2010 przez BANANvanDYK Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil333 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Czy udało Wam się rozwiązać ten problem ze sprzęgłem?Kumpel kupił właśnie XJ550 z '81r i ma taki sam kłopot.Problemem jest już sama liczba tarcz ciernych - serwisówka podaje 7 tarcz do wszystkich modeli z tym sprzęgłem i aż 2 przekładki sprężynujące.Właśnie znalazłem w necie, że zgodnie z OEM idzie tam tylko 1 przekładka sprężynująca ale obok idzie INNA tarcza cierna. 7 tarcz wg OEM ma tylko XJ550 RH z '81 roku. http://www.yamahapartshouse.com/oemparts/a/yam/50042015f8700209bc786d42/clutch Wszystkie inne z lat '81-'83 mają po 8... http://www.yamahapartshouse.com/oemparts/a/yam/50042361f8700209bc7879ee/clutch-xj550h-j-k Natomiast w Waszym przypadku w/g OEM w ogóle nie ma przekładek sprężynujących, jest 8 takich samych tarcz (chociaż nie ma OEM do modelu z roku '91, znalazłem '92). http://www.yamahapartshouse.com/oemparts/a/yam/50043350f8700209bc78b5ff/clutch Numer OEM Waszych i mojego kumpla tarcz jest identyczny, sprężyn też.Wygląda więc na to, że Yamaha ujednoliciła rozmiar tarcz i nie bardzo wierzę, że w takim przypadku należy w ogóle stosować jakieś inne tarcze czy przekładki sprężynujące (no bo przecież nie zmienili rozmiaru sprzęgła w tym samym silniku, co?) Dajcie znać jak to u Was wygląda.Pozdrawiam,Emil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.