Skocz do zawartości

MZ 250


dawidmoto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

chyba że te sprzęgła kłowe są dobre a tylko wodzik się przytarł bo ten gościu co kupilem mz od niego nie miał sprzęgła tylko tak biegi wbijał

 

:banghead: uchowaj boże :D te sprzęgła kłowe nie mają nic wspólnego z sprzęgłem

 

mam pomysł : sprzedaj ten motocykl na allegro będziesz miał na ratę za neostradę i nie będziesz miał problemu ze skrzynią :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro można kupić każde koło zębate do 150 i 250. Tylko poszukać :)

Wpierw proponuje aby autor tego tematu pokazał dokładne zdjęcia każdego koła zębatego bo może wina leży gdzie indziej.

 

W sobote z samego rańca biorę się za wytworzenie takiego przyrządu. Banalna sprawa a o tym nawet nie pomyślałem :banghead:

 

A co do tej szlifierki to genialny pomysł :clap: Skrzynia na bank bedzie latała jak nówka salonówka :biggrin: A tak na serio jak już tak się uparłeś to poszukaj na allegro części do skrzyni, jest tego bardzo dużo i jeszcze więcej...

To jak się bierzesz to podpowiem że proponuje zrobić gwint 1,25. Wtedy 2 pełne obroty masz 2,5mm. Po prostu dokładniej to zrobisz.

 

Co do stroboskopu, wystarczą dobre ledy, a ja i tak robię na żarówkę i nie ma bata czy coś takiego we wsi ;)

Mogę zrobić filmik jak moto odpala po regulacji.

Edytowane przez gandziorz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie jakosc , jak z profi lusterka z obiektywem za 50 tys zl ( a sa i droższe) :D

 

sprzegla klowe sa wyjechane , jesli masz dostep do frezarki albo strugarki ( nie pamietam czym to robili) , to mozna je odnowic - pod warunkiem ze robi top ktos z pojeciem bo owe kly musza byc pod pewnym katem aby sie same zasprzeglaly, , w mojej ecie zdalo to rade kosztem jedynie wiekszego luzu, miedzy zebatkami na sprzeglach klowych . Tyle ze mialem to za darmo , jesli bys mial placic to wyjdzie wsio ryba co kupno nowych zebatek. Przy okazji sprawdz wodziki , tez lubia sie wycierac.

 

Pamietaj ze zmienia sie zebatki parami ! , bo w drugiej zebatce tez beda wyjechane kanaly na kly

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postarałem sie i zrobiłem fotke dobrej jakości tryba 3 biegu dobre są w nim sprzęgła kłowe ? http://w728.wrzuta.pl/obraz/71lEhy7I6wL/mz_tryb_3_biegu

 

na fotce widać dokładnie: tryb przepuszczający czas przeszły :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już po zdjęciu widać jakość tego koła zębatego. Oddaj to do kogoś kto ma frezarkę 15 minut roboty. Potem zdystansuj te skrzynie. Wodzik styka się duża powierzchnia z kołem zębatym tylko w chwili zmiany biegu! Jeśli jest wytarty to znaczy ze koła się od siebie odsuwały. Naprawa jest o tyle trudna ze czasem ktoś skrzynie mógł rozbierać i wtedy wychodzą jakieś cuda na kiju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już po zdjęciu widać jakość tego koła zębatego. Oddaj to do kogoś kto ma frezarkę 15 minut roboty. Potem zdystansuj te skrzynie. Wodzik styka się duża powierzchnia z kołem zębatym tylko w chwili zmiany biegu! Jeśli jest wytarty to znaczy ze koła się od siebie odsuwały. Naprawa jest o tyle trudna ze czasem ktoś skrzynie mógł rozbierać i wtedy wychodzą jakieś cuda na kiju.

Nie oceniańmy towaru po wyglądzie.

Chińskie śliczne klucze wyginają się i pękają, a polskie Kuźnie które są bardziej chropowate trzymają jak sku...

To skrzynia, i ważne żeby zęby było odpowiedniej twardości a reszta to dobra obróbka. Ja bym zaryzykował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty czytasz te posty czy tylko udajesz głupiego. Do wymiany masz: KOŁO ZĘBATE PRZESUWNE oraz wodzik koło współpracujące jako para do tego zdystansować i złożyć;] Jak znam życie to pewnie upierdliwie jeździłeś bez 3 biegu wiec i pamiętnik będzie do wymiany. Skrzynia MZ należy do jednych z bardziej upierdliwych skrzyń przy jej składaniu można zrobić 10001 błędów;] Oddaj to do kogoś kto ma o tym pojęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedno kolo zebate nie zalatwi sprawy , musi wymienic pare , moze tez naprawic je na frezarce , jak pisalem w mojej mz 2 i 3 bieg byl tak naprawiany i chodzilo bez kloptu.

Problemow przy skadaniu nie bylo , wazne aby wszystkie podkladki byly na swoim miejscu , a przed skreceniem polowek karteru na stale , sprawdzic czy wszystkie biegi zazebiaja sie .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak się bierzesz to podpowiem że proponuje zrobić gwint 1,25. Wtedy 2 pełne obroty masz 2,5mm. Po prostu dokładniej to zrobisz.

 

Co do stroboskopu, wystarczą dobre ledy, a ja i tak robię na żarówkę i nie ma bata czy coś takiego we wsi ;)

Mogę zrobić filmik jak moto odpala po regulacji.

 

Już zrobiłem dzisiaj przyrząd i wyszedł zdaje mi się bardzo dobrze jak na foto z gwintem 1,25 tak jak mówiłeś. Jeszcze tylko nie ustawiałem zapłonu bo czasu nie miałem. A o co chodzi z tą żarówką? Ona ma się zapalić jak ustawisz zapłon? Opisz to dokładniej gdzie ją podłączyć jak możesz i chętnie zobacze twój filmik jak Twoje moto pali po regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już zrobiłem dzisiaj przyrząd i wyszedł zdaje mi się bardzo dobrze jak na foto z gwintem 1,25 tak jak mówiłeś. Jeszcze tylko nie ustawiałem zapłonu bo czasu nie miałem. A o co chodzi z tą żarówką? Ona ma się zapalić jak ustawisz zapłon? Opisz to dokładniej gdzie ją podłączyć jak możesz i chętnie zobacze twój filmik jak Twoje moto pali po regulacji.

Po ustawieniu tłoka w punkcie docelowym np. dla jawy 2,7mm, podłączasz żarówkę w postaci że "-" do masy, "+" do platynki. Teraz ustawiasz delikatnie płytkę zapłonu na styk tzn. że minimalne kręcisz w prawo/lewo. Kiedy się zapali, cofasz aż zgaśnie, kiedy wyczujesz ten moment że minimalne przesunięcie zapala/gasi to przekręcasz tak by na sam styk zaczęła się zapalać żarówka i tak już zostawiasz.

 

Ps. pokaż jak ci wyszło.

Edytowane przez gandziorz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...