Skocz do zawartości

rozpoławianie silnika-problem


tomxx92
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chce wymienić łożyska na wale i musze rozpołowić silnik (dwusuwowy, jednocylindrowy) (wczesniej oczywiście odkręcam wszytko- sruby cylinder itp). Nie posiadajac specjalistycznych narzędzi (sciągaczy itp) do mojego motoru czy mogę rozpołowić silnik uderzając z wyczuciem młotkiem przez drewniany kołek w wał?? Czy lepiej będzie jeśli delikatnie rozepcham śrubokrętem kartery??? I czy po rozpołowieniu silnika takimi sposobami będę musial centrować wał przed złożeniem silnika (czyli sprawdzać bicia promieniowe, osiowe itp. czy może jeżeli wszystko delikatnie zrobie to nie bedzie problemów z tymi biciami)??

proszę o pomoc

Edytowane przez tomxx92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej weź gumowy młotek do cichego wbijania gwoździ.

Oczywiście, ze możesz...przecież to Twój motocykl ale nie szukaj tutaj poparcia dla rzeźnickich technik.

Leczysz sobie sam zęby?

Zaprowadź do mechanika, który posiada narzędzia bo obawiam się, że po złożeniu zadasz tutaj jeszcze kilka dramatycznych pytań.

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Broń cię panie Boże w wał.... możesz bić w wałek zdawczy skrzyni ale tez nie za mocno... generalnie z doświadczenia wiem ze kartery po rozkręceniu rozchodzą się dosyc łatwo... wieksza męczarnie będziesz miał ze zdjęciem i założeniem łozysk.... niemniej jak pomyślisz i postarasz się to dasz radę :P uniwersalny ściągacz można kupić nawet w Castoramie, a sporo pomaga w niektórych miejscach ;)

 

Jak będziesz na oslep tłukł w wał, to na biciu moze się nie skończyć ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego tez powodu nie odwiedzam tego dzailu, bo jak czytam mlodych "mechanikow" i ich pomysly na remont i technike to wlos sie na glowie jezy.

 

Zapamietaj sobie raz na cale zycie mlotek i przecinak to powinny byc ustawowo zabronione przy dotykaniu sie do silnika :icon_exclaim:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem że nie sa to dobre metody ale rozumiem że jeżeli najgorsze jest według Was uderzanie w wał nawet jeśli będę to robił DELIKATNIE to czy lepiej jest DELIKATNIE wsadzić śrubokręt w kartery??? (pomijając na razie uderzeń w wałek zdawczy)

Dziekuje za odpowiedzi i prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie zadnego ale to zadnego wtykania srubokreta pomiedzy kartery, uszkodzisz tylko powierzchnie a pozniej bedzie placz i lamet ze cieknie i nie mozna uszczelnic.

Kartery pownny po rozkreceniu same sie sie rozejsc, a jezeli nie to powinny byc specjalne miejsca dla srub rozpolawiajacych. Uderzanie w wal rowniez nie jest mile widziane, mechanik to nie kowal i ma rozum, ktorego powinien uzywac w swojej pracy i tak ja prowadzic aby obejsc sie bez mlotka i przecinaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pooglądaj kartery. Powinny być tam miejsca (ja mam jeden wypust na górnej części i jeden a dolnej) gdzie uderzenie gumowym młotkiem nie zrobi żadnych uszkodzeń. Twierdzenie, że kartery powinny się same rozejść to czysta teoria. W praktyce nie jest już tak łatwo ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kartery same się łatwo rozchodzą to znaczy że gniazda łożysk są już kaputt, chyba że łożyska zostaną w bloku to wtedy czopy na których osadzone sa łożyska będą kaputt. :banghead:

 

Nawet bloki dużych silników, dzielone w płaszczyźnie poziomej niełatwo się rozchodzą chociaż łożyska ich nie trzymają. Prawie każdy blok ma jakieś miejsce do uderzenia lub podważenia, ewentualnie kształt bloku silnika pozwala na bicie drewnianym lub gumowym młotkiem. A młotka w ogóle używa się tylko do rozluźnienia bloku na samym początku, bo przeważnie jest "sklejony", po tym już idzie ręcznie go rozszerzyć.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no silnik udało mi się rozpołowić. Zrobiłem to za pomoca ściągacza.

Ale teraz mam pytanie: czy jeżeli uszkodzilo mi się łożysko na wale (nie ma kilku kulek), to czy moge założyć tylko nowe łożyska i złożyć silnik czy może po każdym wymianie łożysk -gdy zostały one uszkodzone trzeba ustawiać-centrować wał ( bo uszkodzone łożysko np. skrzywia wał itp.)??? prosze o pomoc

Edytowane przez tomxx92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profesjonaliści by sprawdzili wał, założyli łożyska i jeszcze raz go sprawdzili . Zwykli ludzie zakładają łożyska i jeżdżą ze świadomością że zrobili "remont" silnika. :banghead: A założyć łożyska bez zmiany geometrii wału to nie lada sztuka, odkształcenia nie widoczne gołym okiem i nie wyczuwalne. No chyba że ktoś tak zakłada łożyska że po włożeniu w blok wał nie chce się kręcić. A widziałem takie silniki już. :biggrin: :banghead:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qurim, przecież łożyska zakłada się na ciepło, bez użycia jakichkolwiek młotków i narzędzi. Jak w takim przypadku można odkształcić wał? Jedynie wtedy kiedy wszystko robi się "młotkiem przez drewienko".

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...