mate1992 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 (edytowane) Witam... Jestem kompletnym amatorem co do mechaniki motorowej i trochę odbiegnę od całego tego forum bo mam problem ze skuterem... bardzo bardzo bardzo potrzebuję POMOCY !! skuter nie motocykl nie ta mechanika lecz ta sama podstawa... kto może niech pomoże ... PROBLEM: Skuter kingwaya coliberek 50 mam go na lato by zaoszczędzać w mieście na paliwie... rocznik 2008 luzik ładnie chodzi zime przetrwał ślicznie rocznik 2009 jeździ ładnie lecz tej ubiegłej zimy nie przetrwał ok. miesiąc temu było troszkę cieplej pojeździłem z 20 km i nagle ....... koniec jazdy po rozebraniu ewidentnie brakuje iskry.... -wymieniłem świecę na nową = nic nie dało -wymieniłem bezpiecznik= nic nie dało - cewka wymieniona = nic nie dało -tłok pracuję wyśmienicie... nie mam pojęcia jeszcze przez te wszystkie zabawy rozkręcania uszkodziłem czujnik świateł... ale to już nie ważne bo zależy mi na uruchomieniu go stworzenia iskry czy jest ktoś kto da mi jakieś propozycje co i jak... kto zna się bardziej na tym.. ?? :((((((((( z góry baaardzo wielkie thx Edytowane 20 Marca 2010 przez mate1992 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żunio Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 "wymieniłem bezpiecznik= nic nie dało" Po kiego jeżeli był dobry? Fajka i przewód sprawdzone ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate1992 Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 bezpiecznik wymieniłem po to bo myślałem iż jest gdzieś zwarcie lub coś i wywala mi napięcie... bo u mnie na warsztacie 2 razy odpalił i gasł ale od tamtej pory 2 tygodnie się męcze i nic... faja sprawdzona tak jak napisałem może "moduły" ?? zna się ktoś na tym?? :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek1281 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 A masz zwykły miernik zwany też multimetr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Kiedys mielismy na warsztacie taki problem. Wymienilismy prawie wszystko. Jesli sprawdziles/wymieniles: swiece, cewki to sprawdz impulsator. Jesli wszystko inne nie zda egzaminu to modul. Na czuja obstawiam modul (w tamtym przypadku to byl wlasnie on). Jesli nie szkoda Ci kasy to niecale 20zl kosztuje.. I pamietaj o skladaniu stopki bocznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 a wyłącznik zapłonu jest w pozycji ON ? :icon_mrgreen: też miałem przypadek z modułem Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate1992 Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 a wyłącznik zapłonu jest w pozycji ON ? :icon_mrgreen: też miałem przypadek z modułem hmm tak z ciekawości bo na pewno jest dobrze ale w którym miejscu znajduje się ten wyłącznik ... ?? i dzieki wielki all... sprawde moduł i cos pokombinuje lecz coś czuje iż warsztat będzie ostatecznym zbawieniem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 hmm tak z ciekawości bo na pewno jest dobrze ale w którym miejscu znajduje się ten wyłącznik ... ?? aj mój błąd, coliber nie ma tego wyłącznika, przeważnie u chińczyków jest, przy włączniku świateł jak masz problemy z silnikiem to każdy chińczyk 4t ma ten sam silnik , a jak wklepiesz hasło baotian to jest stos informacji Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate1992 Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 (edytowane) Hmmm jeszcze jedno ......... posprawdzałem jeszcze parę rzeczy to i to interesuje mnie mały walec (przekaźnik rozrusznika) prowadzone od niego są 3 kabelki... przy styknięciu śrubek uruchamiają mi rozrusznik ale to by wystarczyły 2 kabelki a więc jaki cel jest tego 3ciego kabelka co on może robić czy ma jeszcze jakieś boczne cele ten przekaźnik.... ?? ps: poprzeglądałem troszke neta i znalazłem podobne problemy rozwiązywane wymianą iskrownika z impulsatorem... ?? czy to mogło jakoś wpłynąć na taką reakcję świecy...?? Edytowane 20 Marca 2010 przez mate1992 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Jak wymienisz modul i iskrownik z impulsatorem to na bank bedzie mial iskre, bo nic innego juz nie zostalo :icon_mrgreen: Zeby zajac sie iskrownikiem trzebaby zdjac magneto - czasami niektorzy w rzeznicki sposob probuja je zdjac uszkadzajac iskrownik. I jak odpalasz - odpalaj na zlozonej bocznej stopce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Odłącz ten głupi czujnik stopki bocznej, gdyż często ulega uszkodzeniu i iskry nie będzie, chyba że instalacja jest podłączona inaczej - czujnik odłącza masę cewki WN lub masę instalacji elektrycznej. Możesz we wtyczce modułu wyjąć konektor z przewodem koloru czarno-białego, służy od gaszenia, efekt taki sam jak z odłączeniem czujnika stopki bocznej i stacyjki. Jak masz fajkę z metalowym ekranem, to te blachy wywal bo przebicia robią. Poza tym tematów o braku iskry w chinolach jest w internecie miliony. Coliber to czterosuw, czemu temat znajduje się w mechanice dwusuwów? Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate1992 Opublikowano 21 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 dzięki wielkie wszystkim za wiele cennych dla mnie informacji w tygodniu kupuję i robię i zdaje relacje.. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate1992 Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 no i jednak stało się najgorsze... warsztat... iskrownik z impulsatorem ta zgrana para nie pomaga... sprawdzałem nie raz woltomierzem dojścia prądu i o dziwo prąd do cewki nie do chodzi .. z imprulsatora nie wiem czy da się wyłapać impuls prądowy czy nie ale nie ma go... reszta kabli daje napięcie ale do cewki prądu brak a jak tam brak iskry ni........... ma :((( jest ktoś w stanie coś poradzić więcej ???????? :(( ;//// Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate1992 Opublikowano 27 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 (edytowane) mam kolejne pytanie.. zrobilismy większe badania tym razem ... prąd z impulsatora do modułu ładnie idzie no i właśnie z modułu do cewki idzie max 1,2 volta ... jaki powinien być prąd do wejscia cewki ?? bo napięcia cewki nie jesteśmy w stanie sprawdzić mam 2 cewki 1 stara i 1 nowa ... obie daja ta sama oporność napięcia sprawdzić się nie da... czy 1,2 volta to jest odpowiednie napięcie?? czy może jest coś gdzie prąd że tak powiem się gubi .... może wie ktoś coś na ten temat??? RE: temat do zamkniecia... problem rozwiazany stopka boczna przestawiła swoje działanie odcinała zapłon gdy była złożona kable zamienione z iskrownika... ^.- tyle zamachu o takie beleco... dzieki all pozdro Edytowane 27 Marca 2010 przez mate1992 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.