Skocz do zawartości

WFM RÓZNICE W BUDOWIE


granat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Otoz tak: ostatni post pisalem "z glowy", teraz sprawdzilem w literaturze. Co do licznikow przyznaje racje-pierwsze sztuki ich nie posiadaly. Rolgaz starego typu to taki jak w SHL M-04, czyli cos na zasadzie jak w Komarze, tulejka aluminiowa, wsuwana na kierownice i mocowana za pomoca srubki wkreconej od dolu w gwintowany otwor. Co do kierownicy to jednak sie nie zgodze, to wlasnie pierwsze typy mialy kierownice z przyspawanymi uchwytami i dzwigniami gietymi z blachy, a wersja z bakiem na pasek miala dzwignie aluminiowe na zaciskanej opasce aluminiowej. Jeszcze przyszly mi do glowy dzwignie zmiany biegow i startera, w starym typie "wygiete", pozniej proste. Ciekawostka jest ustawienie koncowki tlumika w starym typie ("rybka"), otoz w instrukcji obslugi jest odwrotnie niz w katalogu czesci, wiec raczej obydwa ustawienia mozna uznac za prawidlowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kierownicy to jednak sie nie zgodze, to wlasnie pierwsze typy mialy kierownice z przyspawanymi uchwytami i dzwigniami gietymi z blachy, a wersja z bakiem na pasek miala dzwignie aluminiowe na zaciskanej opasce aluminiowej.

 

Tez mi sie tak wydaje ale nie smiem podwazac autorytetu Granata :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mi sie tak wydaje ale nie smiem podwazac autorytetu Granata :wink:

Czytam i zgłupiałem od tego wszystkiego :banghead: .Ja mam fume gdzie ,kratka na zbiorniku jest mocowana za pomocą szpilki centralnej,ale podparta wężykami jak napisano wcześniej :bigrazz: .Kiera jest z uchwytami stałymi ,z tłoczonej blachy ,nie alu.Tłumik rybka,licznik w półce,kranik przesuwany,dżwignia biegów prosta.Pokrywa zapłonu z odwróconym oplem ,silnik z gaziorem G 20. Filtr między puchami.Taką nabyłem ,odnowiłem i dla mnie jest ok.Tylko współczesny aku nie pasuje.Ale z tego co widziałem to alu było póżniej na kierownicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kierownic to jest tak jak pisalem na 100%. Moja przygoda z roznymi WFM-kami trwa od 17 lat, jestem pewny tego co napisalem, poza tym mam troszke literatury z epoki jak i wspolczesnej wiec moje obserwacje potwierdzilem

A co do twojego egzemplarza kolego j35, to trzeba brac pod uwage ze WFM-ki dlugo byly w uzytku i wiele z nich poprzedni wlasciciele przerobili montujac czesci od nowszych typow gdyz takie byly dostepne w handlu, tak wiec trzeba przypuszczac ze masz zmieniony cylinder i gaznik, albo nawet caly silnik od nowszej fumy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja WFM S34 z `64 roku miała już alu klamki.

 

http://bikepics.com/members/lehoom/64m06/

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w WFM nie było 2 rodzajów sworznia tłoka? Te wczesne 12mm i późniejsze 13mm czy WFM zawsze miały 12mm? O różnicach skrzyni biegów już pisałem. Co z zapłonem? Wszystkie miały ten sam? Kiedyś znałem polskie sprzęty ale dawno już się pogubiłem w rozbieżnościach jakich doświadczały. :banghead:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki S-01 mialy sworzen 12, silniki S-34 i S-01 Z1 stosowane pod koniec produkcji mialy sworzen 13, Jezeli w silniku S-01 ktos znalazl sworzen 13 to oznacza ze wal lub sam korbowod wymieniono kiedys na nowsze (wtedy widoczne beda tez wybrania w dolnej czesci tulei cylindra na szerszy korbowod)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrim, twoja JESZCZE ma alu-klamki, bo od 63 nie powinno ich byc,

cyborg-przyznaje ci racje, przejrzałem wszystkie foty co mam w archiwum i wszystkie fumy do lat 60 maja klamki zgrzewane na lekko okrągło, natomiast po roku 60 wszystkie maja alu-klamki lub wymieszane z kierami WSK, kolejna sprawa wyjasniona:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec dlaczego twierdzisz ze od 63 roku u Qurima nie powinno byc aluminiowych? wlasnie powinny byc, zreszta zgodnie z tym co przed chwila napisales. Ja dodam jeszcze ze widzialem wsporniki klamek nie zaokraglone a prostokatne w jednym egzemplarzu, niestety nie pamietam rocznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, filtr miedzy puszkami pojawił sie w latach 62/63, wtedy postanowiono maxymalnie zunifikowac czesci do produkowanych motocykli, stad, wyglad silnika S-34 bardzo zblizony w róznych motongach a pojemnosci i przełożenia rózne, od 125-175, stad legenty o WFM 150cm*

 

Filtr między puszkami pojawił się w 1959. Mam instrukcję z 1959 (VI wyd.) gdzie na końcu jest uzupełnienie. Rękopis oddano do składania w październiku, tak więc do tego czasu weszły zmiany:

- zastosowano gaźnik G20 a co za tym idzie cylinder o większym dolocie,

- wbudowany filtr powietrza między puszkami,

- duża głowica,

- zbiornik paliwa mocowany taśmą i bez kratki, z małym korkiem,

- wprowadzono dwukolorowe siodło,

- uchwyt za siedzeniem,

- zmieniono wyprowadzenie przewodów wysokiego i niskiego napięcia z obudowy iskrownika (gumowe nakładki),

- lampka tylna plastikowa z możliwością zamontowania światła stop,

 

Motocykl przed i po zmianach:

http://img62.imageshack.us/img62/3339/dscf5372k.jpg

http://img517.imageshack.us/img517/3976/dscf5377a.jpg

 

Z rysunków wynika również że zmieniono tłumik i kolanko ale w tekście nie ma o tym wzmianki, tak więc nie wiadomo?

 

Informacje zawarte w tym temacie są mało czytelne. Pomyślałem że można by zrobić historię zmian wg. roczników (na podstawie wiarygodnych źródeł*). Ja uzupełniłem rok 1959, może opiszecie zmiany w innych latach?

 

* WFM w instrukcjach zastrzegała możliwość występowania rozbieżności między instrukcjami a produkowanymi modelami, ale to w końcu jakieś źródło i takie zestawienie byłoby bardziej wiarygodne niż porównywanie motocykli które się widziało (żonglerka częściami była powszechna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie mialem w rekach motocykl z 1959 roku, ale mial zbiornik z kratka, silnik stary, lampke plastikowa i tlumik cygaro, wiec zapewne "lifting" zaczeto wprowadzac w tym roku, jednak jak to w Polsce bylo nie wprowadzano wszystkiego od razu a sukcesywnie, zuzywajac stany magazynowe. Co do siodel to jeszcze dlugo po 59 roku byly jednokolorowe, wiec nie wiem czemu tak napisano w instrukcji, moze ktos sie rozmyslil po drodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi sie zeby udało sie dokładnie opisac rocznikami, po 1)fabryka robiła "bokami" przez cały czas produkcji borykała sie z problemami materiałowymi i nieregularnymi dostawami i braki łatano tym co było pod reką 2)motocykle przerabiano podczas awarii badz doraznie przez domorosłych tunerów i stad problemy, mam WFM z 62 roku, wygladała na orginalna ale...nie było filtra i gaznik g-16, krótka lampa i kiera zgrzewana, mam 60rocznik jest filtr i gaznik g-20 kiera z alu-klamkami gdzie sens gdzie logika?Cała próba usystematyzowania bedzie sie opierac na "raczej i prawdopodobnie", chyba ze oprzemy sie na instrukcjach mam z 57 i 63, jesli uzbieramy instrukcje ze wszystkich roczników teoretycznie bedziemy w domu:]

Jeszcze czemu pisze ze Qrim juz nie powinien miec alu-klamek, opieram sie na rozkazie maxymalnej unifikacji sprzetu wydanym w 1963r zeby potanic produkcje do minimum, WSK i WFM i SHL opierały sie na tych samych podzespołach, jak kiery, osłony łacucha, silniki S-34, klamki i jeszcze kupa innych dupereli, ale jak widac na zdjeciach motorów z róznyc roczników nic nie jest pewne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale to bylby krok wstecz jezeli chodzi o kierownice, a faktem jest ze wszelka dokumentacja jak i przyklady pokazuja ze zgrzewane mocowania klamek byly w starych wersjach WFM.. Jezeli spotkales starszy rocznik z alu klamkami to nalezy przypuszczac ze ta jedna byla przerobiona a wiekszosc ma tak jak literatura opisuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mozemy ustalic mniej wiecej ze zgrzewane klamki robili w WFM do lat mniej wiecej 60-tych, czyli znikaja kratki na baku pojawiaja sie alu-klamki i potem w około 63 wstawiano zamiennie, spotkałem sie ze zgrzewanymi klamkami po roku juz 62

Gaznik G-16 tez mniej wiecej wystepował razem z kratką potem G20

Teraz gra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...