dani472 Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 witam wiem ze to może zły dział ale podejrzewam że tu najszybciej dostane odpowiedz:):):) a więc mam pytanie czy silniczek napędzający system exup nadaje się do sterowania przepustnicą w dolocie, chodzi o to czy posiada on płynna regulacje kąta otwarcia przepustnicy i czy reaguje na tyle szybko??????aha a może ktoś posiada charakterystyki jakiegoś silnika o pojemności 200 cc i o mocy 16KM ( chodzi o 4-suwa) :):):) z góry dzięki i pozdro :):):) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 witam wiem ze to może zły dział ale podejrzewam że tu najszybciej dostane odpowiedz:):):) a więc mam pytanie czy silniczek napędzający system exup nadaje się do sterowania przepustnicą w dolocie, chodzi o to czy posiada on płynna regulacje kąta otwarcia przepustnicy i czy reaguje na tyle szybko??????aha a może ktoś posiada charakterystyki jakiegoś silnika o pojemności 200 cc i o mocy 16KM ( chodzi o 4-suwa) :):):) z góry dzięki i pozdro :):):) Dział jest dobry tylko pytanie zadane bardzo chaotycznie Rozwiń temat i napisz do czego potrzebujesz taki silnik? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Kolega zapewne chce wykorzystać silnik napędzający exup ,do napędu przepustnicy o ile dobrze zrozumiałem. Tylko nie wiem, czy to jest silnik krokowy czy zwykły, bo jak tak to by sie nie nadawał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubiool Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 (edytowane) hmmm może źle myślę ale to chyba nie działa w tą stronę. Silniczek EXUP jak zauważyłem u siebie porusza się w czasie jazdy wraz z przypływem obrotów silnika. Na biegu jałowym po dodaniu gazu ma widoczne opóźnienie. Przypuszczam że sam silniczek mógł by dźwigać przepustnicę ale rzecz w tym jak chcesz użyć tego silniczka. Jak miał by być on sterowany? Bo w normalnym wydechu silniczek pracuje wraz z obrotami silnika a tutaj obroty silnika były by zależne od silniczka który de facto jest zależny od obrotów no więc jak?. Może źle kombunuję więc mnie poprawcie ;) Edytowane 14 Marca 2010 przez bubiool Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 (edytowane) Ten silnik 16KM jest elementem składowym jakiegoś argeratu, kompresora, z automatyczną regulacją uchylenia przepustnicy? Jest to Twoja własna konstrukcja czy urządzenie fabryczne? Musisz ustalić do jakiego silniczka jest przystosowany sterownik - jesli taki jest. W zależnosci od tego potrzebujesz silnika krokowego, który pozyskasz z wielu przepustnic samochodowych, napędu wałka drukarek igłowych (bardzo mocne silniki), stacji dysków 5,25 cala (słabsze). Silniczek EXUP to jakby serwomotor, stanowi jakby całość ze sterownikiem. sterownik (zawarty w module zapłonowym, albo też w samym silniczku tego niewiem) ma informacje o obrotach i położeniu osi zaworu (wbudowany potencjometr) i na tej podstawie steruje pracą silnika na zasadzie "w lewo/ w prawo". Możesz poszukać też serwomechanizmów modelarskich, występują w roznych mocach. One mają trzy piny: zasilanie, masa i wejsice sterujące na ktore podajesz płynnie napięcie (0-5V chyba?), a silniczek płynnie sie obraca o pewien zadany kąt. Edytowane 14 Marca 2010 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dani472 Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 za mój chaotyczny styl przepraszam :):):) a więc głównie chodzi o to czy silniczek EXUP'a jest krokowy czy nie bo są plany aby sterował przepustnicą ( o sterowanie się nie martwię bo to nie moja działka) chodzi o to że przy manetce gazu będzie potencjometr i sterowanie przepustnicą ma się odbywać elektrycznie:):):) a cały system ma być założony w jakimś kładnie wieć nie ma tam dużo miejśca a ten silniczek można by było umieścić w dowolnym miejscu a od niego poprowadzić linki do przepustnicy ( wiec nic nie bedzie trzeba kombinować) a silnik o który pytałem pochodził właśnie z takiego chińskiego quada i jest mi potrzebna jego charakterystyka aby zoptymalizować jego sterowanie :):):) to ma ktoś coś takiego albo wie gdzie takie coś mogę znaleźć??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Najprościej to będzie chyba znaleźć samochodowy silniczek krokowy wraz z potencjometrem juz do niego dobranym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dani472 Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 też tak mówiłem ale gostek który to robi powiedział żeby poszukać czego innego :):):) a ten silniczek od EXUP'a by się nawet nadawał bo można by zostawić przepustnice tylko zrobić jakieś mocowanie i po sprawie :):):) tylko czy jest to silnik krokowy z odpowiednio szybką reakcją ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 (edytowane) krokowy jest raczej wolny, ale to zalezy Edytowane 14 Marca 2010 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
człowiek z lasu Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Czy warto sobie życie utrudniać ,dodatkowe sterowniki potencjometry i prąd do zasilania wszystkiego .Linkę wymyślono dawno i dalej ją stosuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dani472 Opublikowano 15 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 witam audioterrorysta a czemu tak sądzisz z tego co mi sie wydaje to suzuki w systemie dwóch przepustnic na cylinder stosuje sterowanie silnikiem krokowym drugiej przepustnicy i reaguje ona nawet dość szybko a w samochodach też są używane silniki krokowe wiec wydaje mi sie ze powinien być dobry ale jak sie mule to oświeć mnie człowiek z lasu ta przepustnica to jest tylko częścią dość złożonego projektu, a sterowanie ma odbywać sie nie liniowo w stosunku do ruchu manetki gazu a wiec jak to jet z tym systemem EXUP jest tam silnik krokowy tak czy nie??? i ma ktoś może charakterystykę silnika 200 cc o mocy 16KM ?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alonzoo Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 japierdole fajne patenty ale po co sobie zycie utrudniac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dani472 Opublikowano 15 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 cały patent polega na tym ze quad ma mieć coś na wzór napędu hybrydowego :):):):) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 (edytowane) Gdziekolwiek by szukać, wszędzie jest napisane "Servomotor" o silniczku EXUP. :biggrin: A co to znaczy to Ci nie powiem, servo kojarzy mnie się z hamulcami Fiata 125p. :biggrin: Zrób to po amerykańsku - zamontuj jakiś silnik V8 z Chevrolet`a który będzie sterował przepustnicą. :icon_mrgreen: Edytowane 17 Marca 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwy Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Jeśli chodzi o charakterystykę mocy silnika chińskiego to warto oddać go na stanowisko badawcze(hamownie).Wtedy będzie jasna charakterystyka. Co do silniczków napędzających przepustnice czy to w układzie wydechowym czy to w układzie zasilania wydaje mi się ze ich praca uzależniona jest tylko od oprogramowania które mu się zastosuje. Czyli śmiem przypuszczać że można go zastosować i tu i tu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.