baba_zanetti Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 (edytowane) poprawianie luzów zaworowych na "wydechu" to wg mnie przekombinowywanie. Co do ssących, jak kupisz 3płytki a dwie przełożysz to te niefartowene 13tki i 10tka znikną i będzie wszystko jak należy. Edit: zamiast 219, włóż 218 i też urwiesz setkę, ale równie dobrze możesz kupić 215 skoro i tak kupujesz. Edytowane 8 Marca 2010 przez baba_zanetti Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shaman600 Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 jak przełożyć dwie płytki? Ja tam widzę żeby przełożyć 0,13(2,2) i w jej miejsce dać ta z 0,13(2,18) wtedy na tej pierwszej będzie 0,15 luzu ale to chyba tyle co można kombinować bo trzeba kupić 4 płytki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 [/color] Niestety podajesz najgorszą opcję dotyczącą regulacji luzów zaworowych metodą pijanego Wita Stwosza. Po zdjęciu pokrywy zaworowej i dokonaniu pomiarów należy dokładnie przeliczyć grubości płytek i jeżeli nie ma możliwości podmiany niektórych dokupić brakujące grubości. Podpowiadasz aby pozostawić te które mają max. luzy bo i tak się z czasem zmniejszą. A co z mocą silnika nie mówiąc już o tzw. równo biegu na wolnych i szybkości przejścia na wysokie obroty? Jeżeli tak ma wyglądać regulacja to lepiej jej nie robić w ogóle bo można doprowadzić tym do bardzo szybkiego zużycia układu korbowego. Z tego co sie orientuje to byl on jednym z najlepszych rzezbiarzy wiec dziekuje za to porownanie. Wracajac do tematu to jezeli luzy zawieraja sie w tolerancji podanej przez serwisowke to nic nie ma prawa sie stac z praca silnika. Jezeli ta wielkosc luzow wplywalaby negatywnie na prace silnika producent okreslilby luzy dopuszczalne do eksploatacji silnika w mniejszym zakresie. A skoro serwisowka podaje od do tzn ze luzy w tym przedziale sa zgodne z zaleceniami producenta i moze ja takimi pozostawic. P.S. Zmien tam gdzie masz wartosci minimalne i po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Z tego co sie orientuje to byl on jednym z najlepszych rzezbiarzy wiec dziekuje za to porownanie. Wracajac do tematu to jezeli luzy zawieraja sie w tolerancji podanej przez serwisowke to nic nie ma prawa sie stac z praca silnika. Jezeli ta wielkosc luzow wplywalaby negatywnie na prace silnika producent okreslilby luzy dopuszczalne do eksploatacji silnika w mniejszym zakresie. A skoro serwisowka podaje od do tzn ze luzy w tym przedziale sa zgodne z zaleceniami producenta i moze ja takimi pozostawic. Cytujac Ciebie; "Ty kiedykolwiek ustawiales zawory i masz jakiekolwiek pojecie o tym czy tak sobie przyszedles tu pogawedzic" tak serwisowke nalezy przeczytac i tu masz plusa, ale dalszy etap to analiza tego co tam napisali. To ze wartosci moga byc od do to to tylko oznacza przedzial ktory jest bezpieczny aby silnika nie uszkodzic, a nie ma nic wspolnego z wlasciwa regulacja zaworow... pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shaman600 Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Dzięki wszystkim za podpowiedzi i rady. Zamówiłem już 4 płytki(2 z 0,13 na 0,16 będą,a jedna 0,13 na 0,17 luzu będzie zrobiona i ta 0,10 na 0,16), jedna z 0,13(2,2) zamieniłem z 0,13(2,18). Zmianę tych 2 płytek z ex zostawię do końca sezonu bo i tak nie ma interesujących mnie grubości, wytrą się inne też to może będzie się dało po kombinować :icon_mrgreen: Jeszcze raz dzięki wszystkim!! :flesje: pozdrawiam Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekx123 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Dzięki wszystkim za podpowiedzi i rady. Zamówiłem już 4 płytki(2 z 0,13 na 0,16 będą,a jedna 0,13 na 0,17 luzu będzie zrobiona i ta 0,10 na 0,16), jedna z 0,13(2,2) zamieniłem z 0,13(2,18). Zmianę tych 2 płytek z ex zostawię do końca sezonu bo i tak nie ma interesujących mnie grubości, wytrą się inne też to może będzie się dało po kombinować :icon_mrgreen: Jeszcze raz dzięki wszystkim!! :flesje: pozdrawiam Daniel Cześć, a gdzie zamówiłeś płytki? Szukam teraz płytek do swojej F4 i nie mogę znaleźć co 0,01mm, wszędzie sprzedają Tourmax'a co 0.05 (2.00, 2.05, 2,10...) Cytuj www.bikepics.com/members/zawisza Simson S51 > MZ ETZ150 > Kawasaki GPZ500s > Honda CBR600 F4 > Yamaha FZS 1000 Fazer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Cytujac Ciebie; "Ty kiedykolwiek ustawiales zawory i masz jakiekolwiek pojecie o tym czy tak sobie przyszedles tu pogawedzic" tak serwisowke nalezy przeczytac i tu masz plusa, ale dalszy etap to analiza tego co tam napisali. To ze wartosci moga byc od do to to tylko oznacza przedzial ktory jest bezpieczny aby silnika nie uszkodzic, a nie ma nic wspolnego z wlasciwa regulacja zaworow... pozdr Za dlugo siedze w mechanice zeby przekladac z polskiego na nasze. Powiem krotko, jezeli luz jest w zakresie podawanym przez serwisowke to znaczy, ze jest to wartosc dopuszczalna przez producenta do uzytkowania motocykla. Ja rozumiem ze macie warsztaty i chcecie zarobic ale to forum jest bezplatne i tu bezplatnie udzielamy porad. A ludzie po to sie pytaja aby zaoszczedzic pare zlociszy a nie wydawac na niepotrzebne serwisy maszyn. P.S. Postapiles slusznie, po sezonie sprawdzisz jak wygladaja luzy i nie omieszkaj nam tu napisac jakie po tym czasie miales te luzy. Cześć, a gdzie zamówiłeś płytki? Szukam teraz płytek do swojej F4 i nie mogę znaleźć co 0,01mm, wszędzie sprzedają Tourmax'a co 0.05 (2.00, 2.05, 2,10...) Nie spotkalem plytek 0.01 :icon_eek: Ustawiasz luzy czy zegarek :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekx123 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Za dlugo siedze w mechanice zeby przekladac z polskiego na nasze. Powiem krotko, jezeli luz jest w zakresie podawanym przez serwisowke to znaczy, ze jest to wartosc dopuszczalna przez producenta do uzytkowania motocykla. Ja rozumiem ze macie warsztaty i chcecie zarobic ale to forum jest bezplatne i tu bezplatnie udzielamy porad. A ludzie po to sie pytaja aby zaoszczedzic pare zlociszy a nie wydawac na niepotrzebne serwisy maszyn. P.S. Postapiles slusznie, po sezonie sprawdzisz jak wygladaja luzy i nie omieszkaj nam tu napisac jakie po tym czasie miales te luzy. Nie spotkalem plytek 0.01 :icon_eek: Ustawiasz luzy czy zegarek :icon_question: Nie płytka 0.01 tylko różnica w grubości płytek o 0.01mm. No widzisz, a ja spotkałem, może jednak za długo nie siedzisz w mechanice :wink: Mam płytki 2.00mm jak i jedną 2.02mm więc jest między nimi różnica 0.02mm. Cytuj www.bikepics.com/members/zawisza Simson S51 > MZ ETZ150 > Kawasaki GPZ500s > Honda CBR600 F4 > Yamaha FZS 1000 Fazer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Jezeli nie mozesz znalezc plytki o grubosci co 0.01 to pozostaje szlifowanie, ale tu pewnie zaraz tlumy beda atakowac ze tak nie wolno itp. itd... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Jezeli nie mozesz znalezc plytki o grubosci co 0.01 to pozostaje szlifowanie, ale tu pewnie zaraz tlumy beda atakowac ze tak nie wolno itp. itd... :icon_mrgreen: wolno :biggrin: Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Za dlugo siedze w mechanice zeby przekladac z polskiego na nasze. Powiem krotko, jezeli luz jest w zakresie podawanym przez serwisowke to znaczy, ze jest to wartosc dopuszczalna przez producenta do uzytkowania motocykla. Ja rozumiem ze macie warsztaty i chcecie zarobic ale to forum jest bezplatne i tu bezplatnie udzielamy porad. A ludzie po to sie pytaja aby zaoszczedzic pare zlociszy a nie wydawac na niepotrzebne serwisy maszyn. Jednak chyba jeszcze za krótko siedzisz w mechanice. Wprowadzasz ludzi w błąd. My podpowiadamy jak powinno się regulować luzy zaworowe a Ty uparcie powtarzasz te same błędy wmawiając jak podetrzeć dupę szkłem i będzie git. Zostawienie dla przykładu jednego zaworu ssącego z luzem 0.13 a drugiego 0.19 jest szkodliwe dla silnika jednocylindrowego a co dopiero 4 cylindry. Przy 12000 obrotów decyduje każda milisekunda podczas napełniania cylindra strumieniem przekraczającym prędkość dźwięku. To że prowadzimy serwisy i dodatkowo radzimy jak powinien być zrobiony przegląd serwisowy nie biorąc za to pieniędzy jest i tak podcinaniem gałęzi na której siedzimy ale z drugiej strony nie chciałbym aby do mnie trafił silnik wyregulowany przez Ciebie. Motocykl jest nadal w naszym kraju formą hobby i nie ma to nic wspólnego z oszczędnością bo w tym przypadku szybko się przekonasz o pozornej oszczędności. Ale co ja się będę wymądrzał przecież Ty wiesz lepiej. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Nigdzie i nikomu nie doradzam w kwestii podcierania dupy szklem to raz. Dwa jeszcze wez pod uwage wspolczynnik rozszerzalnosci termicznej metali i wowczas sprawdz jakie bedziesz mial luzy na zaworach. Po trzecie nie doradzilem mu aby zostal przy granicznej wartosci minimalnej luzu zaworu ssacego tj. 0.13 tylko maxymalnej wartosci zaworu wydechowego zgodnego zreszta z sewisowka, ktory jak wiadomo jest najgoretszym elementem silnika a co za tym idzie ulega najwiekszej rozszerzalnosci cieplnej, zatem luz ten przy nagrzanym silniku radykalnie zmniejszy sie.Tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekx123 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 W więc tak, mam do skorygowania luzy o wartości 0,16mm, 0,17mm oraz 0,18mm (CBR600F4- zawory ssące) Powinienem mieć ustawione 0,20mm (+/- 0,03mm). Na wszystkich luzach które powinienem skorygować są obecnie płytki 200. I teraz pytanie, jeśli nie dostanę płytek odpowiednio dla wyżej wymienionych luzów: 196, 197, 198 czy zamieniać na 195 które są dostępne. Jeśli zamienię na 195 również wartości będą się mieściły w granicy tolerancji ale ta ostatnia osiągnie już górny zakres (0,23). Dodam tylko, że na wszystkich zaworach luz uległ zmniejszeniu, na paru nawet do 0,15 - tu nie mam wątpliwości żeby zmienić na płytkę 195. :icon_question: Cytuj www.bikepics.com/members/zawisza Simson S51 > MZ ETZ150 > Kawasaki GPZ500s > Honda CBR600 F4 > Yamaha FZS 1000 Fazer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shaman600 Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Ciężko jest dostać płytki, że tak powiem niepełne czyli nie co 0,05mm(grubości). Ja byłem w serwisie hondy i zamówiłem takie jakie tam stosują i też były co 0,05mm. Wydaje mi się, że jedyna możliwość dostania oryginalnych i niewymiarowych płytek to jak będą mieli jakieś pozostałości po regulacji. pozdrawiam Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 W więc tak, mam do skorygowania luzy o wartości 0,16mm, 0,17mm oraz 0,18mm (CBR600F4- zawory ssące) Powinienem mieć ustawione 0,20mm (+/- 0,03mm). Na wszystkich luzach które powinienem skorygować są obecnie płytki 200. I teraz pytanie, jeśli nie dostanę płytek odpowiednio dla wyżej wymienionych luzów: 196, 197, 198 czy zamieniać na 195 które są dostępne. Jeśli zamienię na 195 również wartości będą się mieściły w granicy tolerancji ale ta ostatnia osiągnie już górny zakres (0,23). Dodam tylko, że na wszystkich zaworach luz uległ zmniejszeniu, na paru nawet do 0,15 - tu nie mam wątpliwości żeby zmienić na płytkę 195. :icon_question: Jesli chcesz co do 0.01mm to chyba tylko szlifowanie, albo tak jak kolega wyzej napisal pozostalosci po regulacji. Luzy beda sie zmniejszac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.