Skocz do zawartości

Zawory CBR F2


Rekomendowane odpowiedzi

A nie jest czasem tak że podczas regulacji zaworów zawsze należy się trzymać górnej granicy tolerancji?

Ale nie doczytałeś , że tylko w przypadku silników KAWASAKI.

W silnikach HONDY zawsze luzy powinny być średnią arytmetyczną podanych wartości.

30 lat temu dla silnika CB750 podawano luz zaworów 0.08mm +/_ 0.05 mm a ustawianie na jednym cylindrze zaworów ssących 0.03 i 0.13 mm było niedopuszczalne i bardzo zaniżało moc takiego silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie doczytałeś , że tylko w przypadku silników KAWASAKI.

W silnikach HONDY zawsze luzy powinny być średnią arytmetyczną podanych wartości.

30 lat temu dla silnika CB750 podawano luz zaworów 0.08mm +/_ 0.05 mm a ustawianie na jednym cylindrze zaworów ssących 0.03 i 0.13 mm było niedopuszczalne i bardzo zaniżało moc takiego silnika.

 

Fakt zaktualizowałem wiadomości że zacieśnianie luzów to ino w kawach... :notworthy:

Nie ma to jak Honda :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest czasem tak że podczas regulacji zaworów zawsze należy się trzymać górnej granicy tolerancji?

 

Ale nie doczytałeś , że tylko w przypadku silników KAWASAKI.

 

Moglbys sie precyzyjnie okreslic :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze średnią arytmetyczną podanych wartości, czyli masz na myśli ta podana przez serwisówkę np. in 0,13-0,19 i z tego ma być 0,16? Czy jak np ustawie luzy w przedziale 0,13-0,14 to za chwilę nie będę musiał znowu ich robić, czy miałoby to sens tak je ustawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dokonałem najdokładniejszych pomiarów jakie mogłem zrobić:

cylinder 1 "luz zaworowy(grubość płytki)"

in:0,13mm(2,2mm)....0,10mm(2,21mm)

ex:0,23mm(2,03mm)....0,20mm(2,06mm)

cylinder 2

in:0,15mm(2,18mm)....0,15mm(2,15mm)

ex:0,23mm(2,03mm)....0,23mm(2,06mm)

cylinder 3

in:0,13mm(2,19mm)....0,13mm(2,18mm)

ex:0,21mm(2,14mm)....0,23mm(2,11mm)

cylinder 4

in:0,13mm(2,18mm)....0,15mm(2,10mm)

ex:0,25mm(2,08mm)....0,24mm(2,06mm)

luzy opisane przez serwisówkę in:0,13mm-0,19mm ex:0,19mm-0,25mm

Wyrazi ktoś opinię co by wymienił na moim miejscu?

Myślę,że wszystkie z in co maja 0,13 luzu i ta 0,10 trzeba zamienić na nowe tak by było 0,15-0,16 luzu czyli 5 płytek,a z ex nie wiem czy ruszać tą z 0,25 i 0,20 i zrobić luz w granicach 0,21-0,24?

Co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tendencja jest do zmniejszania sie luzow wiec wymienic tylko te ktorych wartosc sa ponizej lub najblizej podanej tolerancji przez serwisowke. Te ktore maja wartosci max nie ruszac bo i tak zmaleja w trakcie eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tendencja jest do zmniejszania sie luzow wiec wymienic tylko te ktorych wartosc sa ponizej lub najblizej podanej tolerancji przez serwisowke. Te ktore maja wartosci max nie ruszac bo i tak zmaleja w trakcie eksploatacji.

Niestety podajesz najgorszą opcję dotyczącą regulacji luzów zaworowych metodą pijanego Wita Stwosza.

Po zdjęciu pokrywy zaworowej i dokonaniu pomiarów należy dokładnie przeliczyć grubości płytek i jeżeli nie ma możliwości podmiany niektórych dokupić brakujące grubości.

Podpowiadasz aby pozostawić te które mają max. luzy bo i tak się z czasem zmniejszą.

A co z mocą silnika nie mówiąc już o tzw. równo biegu na wolnych i szybkości przejścia na wysokie obroty?

Jeżeli tak ma wyglądać regulacja to lepiej jej nie robić w ogóle bo można doprowadzić tym do bardzo szybkiego zużycia układu korbowego.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymi płytkami można przetasować tak żeby luzy utrzymać w dobrych tolerancjach, nie wiem co o tym sądzą starsi po fachu ale według mnie dopóty jest taka możliwość nie wymienia się płytek po mimo granicznych nie raz już wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiem czy robić to tak by był ten minimalny luz. Potasować nie ma co za bardzo. Zaraz się zbieram i jadę popytać o te płytki bo ta 1 cylinder 0,10mm luzu muszę wymienić jest 2,21mm a wziąłbym 2,16mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...