MOC Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 A gdzies Ty to wyczytal jesli moge spytac :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 A nie jest czasem tak że podczas regulacji zaworów zawsze należy się trzymać górnej granicy tolerancji? Ale nie doczytałeś , że tylko w przypadku silników KAWASAKI. W silnikach HONDY zawsze luzy powinny być średnią arytmetyczną podanych wartości. 30 lat temu dla silnika CB750 podawano luz zaworów 0.08mm +/_ 0.05 mm a ustawianie na jednym cylindrze zaworów ssących 0.03 i 0.13 mm było niedopuszczalne i bardzo zaniżało moc takiego silnika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Ale nie doczytałeś , że tylko w przypadku silników KAWASAKI. W silnikach HONDY zawsze luzy powinny być średnią arytmetyczną podanych wartości. 30 lat temu dla silnika CB750 podawano luz zaworów 0.08mm +/_ 0.05 mm a ustawianie na jednym cylindrze zaworów ssących 0.03 i 0.13 mm było niedopuszczalne i bardzo zaniżało moc takiego silnika. Fakt zaktualizowałem wiadomości że zacieśnianie luzów to ino w kawach... :notworthy: Nie ma to jak Honda :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 W kawach rozluznianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 W kawach rozluznianie. Podaj chociaż jeden przykład w którym modelu KAWASAKI zawory z biegiem czasu powiększają luzy poza modelem KH500 Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 A nie jest czasem tak że podczas regulacji zaworów zawsze należy się trzymać górnej granicy tolerancji? Ale nie doczytałeś , że tylko w przypadku silników KAWASAKI. Moglbys sie precyzyjnie okreslic :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shaman600 Opublikowano 5 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Piotrze średnią arytmetyczną podanych wartości, czyli masz na myśli ta podana przez serwisówkę np. in 0,13-0,19 i z tego ma być 0,16? Czy jak np ustawie luzy w przedziale 0,13-0,14 to za chwilę nie będę musiał znowu ich robić, czy miałoby to sens tak je ustawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Bedziesz jezdzil dluzej nie zagladajac do silnika, majac pewnosc ze luzy sa w zakresie okreslonym przez serwisowke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Ustaw w okolicy środka granicy i dąż do jak najmniejszej tolerancji pomiędzy tymi samymi zaworami. Poza tym ciesz się ze nie masz kawasaki i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shaman600 Opublikowano 6 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Dobra, dokonałem najdokładniejszych pomiarów jakie mogłem zrobić: cylinder 1 "luz zaworowy(grubość płytki)" in:0,13mm(2,2mm)....0,10mm(2,21mm) ex:0,23mm(2,03mm)....0,20mm(2,06mm) cylinder 2 in:0,15mm(2,18mm)....0,15mm(2,15mm) ex:0,23mm(2,03mm)....0,23mm(2,06mm) cylinder 3 in:0,13mm(2,19mm)....0,13mm(2,18mm) ex:0,21mm(2,14mm)....0,23mm(2,11mm) cylinder 4 in:0,13mm(2,18mm)....0,15mm(2,10mm) ex:0,25mm(2,08mm)....0,24mm(2,06mm) luzy opisane przez serwisówkę in:0,13mm-0,19mm ex:0,19mm-0,25mm Wyrazi ktoś opinię co by wymienił na moim miejscu? Myślę,że wszystkie z in co maja 0,13 luzu i ta 0,10 trzeba zamienić na nowe tak by było 0,15-0,16 luzu czyli 5 płytek,a z ex nie wiem czy ruszać tą z 0,25 i 0,20 i zrobić luz w granicach 0,21-0,24? Co Wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Masz tylko 1 plytke do wymiany na pierwszym cylindrze z 221 na 218. z ex nie wiem czy ruszać tą z 0,25 Po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Tendencja jest do zmniejszania sie luzow wiec wymienic tylko te ktorych wartosc sa ponizej lub najblizej podanej tolerancji przez serwisowke. Te ktore maja wartosci max nie ruszac bo i tak zmaleja w trakcie eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Tendencja jest do zmniejszania sie luzow wiec wymienic tylko te ktorych wartosc sa ponizej lub najblizej podanej tolerancji przez serwisowke. Te ktore maja wartosci max nie ruszac bo i tak zmaleja w trakcie eksploatacji. Niestety podajesz najgorszą opcję dotyczącą regulacji luzów zaworowych metodą pijanego Wita Stwosza. Po zdjęciu pokrywy zaworowej i dokonaniu pomiarów należy dokładnie przeliczyć grubości płytek i jeżeli nie ma możliwości podmiany niektórych dokupić brakujące grubości. Podpowiadasz aby pozostawić te które mają max. luzy bo i tak się z czasem zmniejszą. A co z mocą silnika nie mówiąc już o tzw. równo biegu na wolnych i szybkości przejścia na wysokie obroty? Jeżeli tak ma wyglądać regulacja to lepiej jej nie robić w ogóle bo można doprowadzić tym do bardzo szybkiego zużycia układu korbowego. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Tymi płytkami można przetasować tak żeby luzy utrzymać w dobrych tolerancjach, nie wiem co o tym sądzą starsi po fachu ale według mnie dopóty jest taka możliwość nie wymienia się płytek po mimo granicznych nie raz już wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shaman600 Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 No właśnie nie wiem czy robić to tak by był ten minimalny luz. Potasować nie ma co za bardzo. Zaraz się zbieram i jadę popytać o te płytki bo ta 1 cylinder 0,10mm luzu muszę wymienić jest 2,21mm a wziąłbym 2,16mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.