zefirek Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Jak napisałem. W przednią część cylindrów "wpisano" dwie rurki powrotne oleju chłodzącego silnik. Były mocno zardzewiałe. Wyczyściłem je i pomalowałem. Dziś przy odpaleniu lewa od dołu wytrysnęła olejem. Pytanie. Muszę zdjąć głowicę by ją wymienić? Czy może jest inna pocja? Pozdrawiam. Zefir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkoch Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 (edytowane) Dopisuję się do tematu - bandit 1200, 2001r., silniki pokrewne. U mnie zaczęło ciec przy kanale powrotnym, nad rurką natryskującą olej na denka tłoka, raczej spod uszczelki pod głowicą. Stało się to wczoraj, w trakcie pierwszego odpalenia moto od listopada. Kapie z częstotliwością ok. 1 kropli na 2 sek. Co ciekawe, wcześniej tego nie było na 1000% - pierwsze odpalenie i ZONK. Obawiam sie, ze trzeba bedzie zwalic glowice Edytowane 28 Lutego 2010 przez mkoch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOTOWIT Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Sa tam o-ringi wiec pewnie któryś puscił. do wymiany niestety potrzebny jest demontaż głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkoch Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 (edytowane) Sa tam o-ringi wiec pewnie któryś puscił. do wymiany niestety potrzebny jest demontaż głowicy. A jeszcze pytanie - czy jest konieczność planowania głowicy, czy "tylko" wymiana uszczelki?? Edytowane 28 Lutego 2010 przez mkoch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alfa164 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Umyj silnik. zdiagnozuj poprawnie, miejsce wycieku. Może faktycznie, rurka przerdzewiała i można ją zaspawać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkoch Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Umyj silnik. zdiagnozuj poprawnie, miejsce wycieku. Może faktycznie, rurka przerdzewiała i można ją zaspawać Sprawdzone. Najpierw zaczyna się pocić na górze blaszki uszczelki (troszkę wystaje poza obręb głowicy), a później zaczyna kapać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Dobrze odtłuścić wszystkie zakamarki , następnie zapodać silikon . Tam nie ma ciśnienia . Wystarczy conajmniej na 10 lat . Ja zapodałem właśnie wtedy Elastosil E43 , silicone rubber , trzyma do dziś . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 A ja najpierw bym się przywitał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkoch Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Dobrze odtłuścić wszystkie zakamarki , następnie zapodać silikon . Tam nie ma ciśnienia . Wystarczy conajmniej na 10 lat . Ja zapodałem właśnie wtedy Elastosil E43 , silicone rubber , trzyma do dziś . Dariusz L - sorry za 2 wątki w jednym temacie, ale komu odpowiadałeś - mi, czy Zefirkowi? Skąd Tobie ciekło - z uszczelki pod głowicą (jak u mnie), czy z kanału powrotnego, tego grubszego na środku silnika (jak Zefirkowi)? Uszczelka pod głowicą chyba uszczelnia też kanały wewnątrz głowicy i cylindrów i z tego u mnie cieknie. Może ciśnienia dużego nie ma, ale z drugiej strony pocenie to też nie jest - 1 kropla na ok. 2 sek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 To znaczy ze uszczelka pod glowica puscila w miejscu gdzie nie ma cisnienia ??? Cos mi to nie pasuje, czy to czasem nie cieknie uszczelka pokrywy zaworow a olej potem splywa miedzy zebrami i pokazuje sie ponizej glowicy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkoch Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 (edytowane) No chyba, że jednak ciśnienie oleju tam jest. Nie cieknie z uszczelki pod klawiaturą, wyżej jest sucho. Dokładnie cieknie na łączeniu głowicy z cylindrami nad przewodem olejowym, którym natryskiwany jest olej na denko tłoka nr 2 - ten przewód (cienka rurka) przykręcony jest poniżej głowicy dwoma śrubami na klucz 10, obok zaraz jest ten gruby przewód powrotny oleju do miski. Mówimy o przodzie silnika. Edytowane 28 Lutego 2010 przez mkoch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zefirek Opublikowano 28 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Hm... Widzę, że filozofia staje się nauką dla wszystkich. Może jest ciśnienie, może morze. W magistrali powrotnej jest od 300 do 600 kPa przy 3000 obr./min. (3-6 Bar). U mnie się leje z częstotliwością litr na 10s. Ale miło, że tak wielu wskoczyło by coś dopisać. Szkoda tylko, że tak wielu bladego pojęcia nie ma o czym i ...silikon. Paru mechaników już poznałem kilku chciało pozbawić mnie życia a kilku tylko pieniędzy. (przepraszam za sarkazm ale to trochę wina stanu w jakim dziś jestem) Jeśli ktoś zna temat, to proszę o poradę a resztę zapraszam na piwo (ja nie stawiam). Na gazie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Najpierw obciąg z sieci serwisówke, co do wycieku demontaż głowicy. Resztę znajdziesz w serwisówce, uprzedzając następne pytanie: smaru molibdenowego nie można zastąpić ŁT-42 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Demontaz glowicy zdaje sie nie unikniony, nastepni esprawdzenie np. na plycie traserskiej stanu powierzchni glowicy i ewentualnie planowanie, ale tylko niezbedne. Nowa uszczelka i uszczelniacze, dociagnac wlasciwym momentem i cieszyc sie sezonem. Polsrodki sa takie ze siadaja w najmniej oczekiwanym momencie i wez wybierz sie takim motonem w dalsza trase... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Zefirek: chodzi o to? http://yfrog.com/2rgsxp Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.