Skocz do zawartości

czy chiński skuter odpali bez akumulatora ??


michoa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Pytanie teoretyczne z czystej ciekawości zebym wiedział na przyszłość w sytuacji ekstremalnej :D

 

czy chiński skuter całkowicie pozbawiony akumulatora ,,odpali'' z kopniaka ?? czy jeśli odpali to jest ryzyko uszkodzenia regulatora ?? lub innego elementu instalacji ??

 

a co jeśli owy akumulator jest, ale jest rozładowany na tyle że rozrusznik już nie kręci ?? zapali z kopa ??

 

silnik to 139qmb...

 

kiedyś coś mi sie obiło o uszy że w nich jest zapłon CDI taki jak miałem w mtx i akumulator nie ma wspływu na iskre ale 2 kolegów sie upiera że tak nie jest i nie wiem kto ma racje :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem niebywałą przyjemność posiadania tego cuda, wiem że z rozładowanym aku palił z kopa bez problemu.

Kolega nie pytał czy odpali z rozładowanym aku.

 

Oczywiście odpali bez aku ale masz wielkie szanse na uszkodzenie regulatora napięcia.

Więc nie powinieneś odpalać bez aku.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem niebywałą przyjemność posiadania tego cuda, wiem że z rozładowanym aku palił z kopa bez problemu.

 

I dzięki takim kombinatorom jak Ty rodzą się plotki że Chińczycy produkują dziadostwo.

Mimo że skuter jest w stanie odpalać z kopniaka to najpierw wypada naładować akumulator lub go wymienić na nowy. Przy całkowicie rozładowanym bardzo duży pobór prądu uszkodzi regulator a potem prądnicę.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestes moim ulubionym moderatorem ;) 70% twoich postów wygląda własnie w ten sposób, że kogoś opierpapier, a w połowie tych postów w których po kimś jedziesz wcale nie podajesz dobrego rozwiązania, ale mniejsza o to.

 

Wyobraź sobię teraz taką sytuacje(szczególnie pan moderator szanowny), w przypływie porannej energii postanawiasz wsiąść na swoją maszynę (będąc operatorem skutera z chin) i jedziesz gdzieś tam, na miejscu okazuje sie że z niewyjaśnionych przyczyn akumulator odmówił posłuszeństwa... ojej, i co teraz? pchać do domu 30km? nie, naładować! tylko ja sie pytam ... czym? solarami?!

 

No i w powyższej sytuacji skuter odpali z kopa.

 

W sytuacji gdy jesteś w garażu zgadzam się z Panem Piotrem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie że pytał :buttrock:

Przepraszam, miałeś rację.

 

Jestes moim ulubionym moderatorem ;) 70% twoich postów wygląda własnie w ten sposób, że kogoś opierpapier, a w połowie tych postów w których po kimś jedziesz wcale nie podajesz dobrego rozwiązania, ale mniejsza o to.

 

Wyobraź sobię teraz taką sytuacje(szczególnie pan moderator szanowny), w przypływie porannej energii postanawiasz wsiąść na swoją maszynę (będąc operatorem skutera z chin) i jedziesz gdzieś tam, na miejscu okazuje sie że z niewyjaśnionych przyczyn akumulator odmówił posłuszeństwa... ojej, i co teraz? pchać do domu 30km? nie, naładować! tylko ja sie pytam ... czym? solarami?!

 

No i w powyższej sytuacji skuter odpali z kopa.

 

W sytuacji gdy jesteś w garażu zgadzam się z Panem Piotrem ;)

Chyba fakt, że się myliłem rozpalił Twoje emocje do granic.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie... źle wiążesz fakty, Pan Piotr po prostu nie lubi takich młodych ludzi którzy mają ptasi móżdżek i za wiele kombinują, niczym ja ;)

No ale to nie zmienia faktu,

No i w powyższej sytuacji skuter odpali z kopa.

że czasem trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i po co te przepychanki panowie pis :D

Wyobraź sobię teraz taką sytuacje(szczególnie pan moderator szanowny), w przypływie porannej energii postanawiasz wsiąść na swoją maszynę (będąc operatorem skutera z chin) i jedziesz gdzieś tam, na miejscu okazuje sie że z niewyjaśnionych przyczyn akumulator odmówił posłuszeństwa... ojej, i co teraz? pchać do domu 30km? nie, naładować! tylko ja sie pytam ... czym? solarami?!

 

jakbym mial perspektywe wymiany regla za chyba 40 zł +wymiany prądnicy a ta chyba z 100 kosztuje to wolalbym albo zadzwonic po kumpla z drugim chinskim przecinakiem i podladowac swoj akumulator kablami albo niech mnie weźmie na hol (wiem motorowery nie moga sie holować bynajmniej według prawa :D ) za 60km holowania bym zaplacil z 15 zł (paliwo+napiwek) wiec jest to mniej niż regel :D

 

i dajmy juz spokoj przepychankom czy chinole sa fajne czy nie ja jestem zadowolony :D

 

dziekuje wszystkim za udzial w dyskusji i wypowiedzi można zamknąć

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie... źle wiążesz fakty, Pan Piotr po prostu nie lubi takich młodych ludzi którzy mają ptasi móżdżek i za wiele kombinują, niczym ja ;)

No ale to nie zmienia faktu,

 

że czasem trzeba

 

Nie lubię cwaniaków jeżeli już poruszasz tą kwestię.

Mechanika nie opiera się na kombinowaniu a na konstruktywnym myśleniu.

Każdy chiński skuter jest wyposażony w zestaw narzędzi które umożliwią Ci dostęp do regulatora aby go rozpiąć przed awaryjnym odpaleniem z kopki i wtedy możesz wracać do domu lub jechać do serwisu.

Naprawiam także skutery chińskich producentów i na co dzień spotykam się z domorosłymi kombinatorami. Wymieniłem już sporo regulatorów i prądnic a w jakim stanie trafiają te skutery na przeglądy gwarancyjne to można by książkę napisać dlatego w ten właśnie sposób odnoszę się do kombinatorów.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lubię cwaniaków jeżeli już poruszasz tą kwestię.

Mechanika nie opiera się na kombinowaniu a na konstruktywnym myśleniu.

Każdy chiński skuter jest wyposażony w zestaw narzędzi które umożliwią Ci dostęp do regulatora aby go rozpiąć przed awaryjnym odpaleniem z kopki i wtedy możesz wracać do domu lub jechać do serwisu.

Naprawiam także skutery chińskich producentów i na co dzień spotykam się z domorosłymi kombinatorami. Wymieniłem już sporo regulatorów i prądnic a w jakim stanie trafiają te skutery na przeglądy gwarancyjne to można by książkę napisać dlatego w ten właśnie sposób odnoszę się do kombinatorów.

 

Ale przyznam tu racje Jarembowi ,bo dość często i nagminnie nie podajesz odpowiedzi tylko opierda**sz kogoś tak o , dla rozrywki. A tak btw. to kolega też miał nienaładowane aku i ruszył. Fakt , że pewnie regulator dostał po dupie no alee... człowiek na błędach się uczy :flesje: zdrówko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przyznam tu racje Jarembowi ,bo dość często i nagminnie nie podajesz odpowiedzi tylko opierda**sz kogoś tak o , dla rozrywki. A tak btw. to kolega też miał nienaładowane aku i ruszył. Fakt , że pewnie regulator dostał po dupie no alee... człowiek na błędach się uczy :flesje: zdrówko

Napisałem mu"I dzięki takim kombinatorom jak Ty rodzą się plotki że Chińczycy produkują dziadostwo."

I jeżeli w/g Was to jest opi****l to Wy jakieś delikatne jesteście powiedziałbym wysublimowane :biggrin:

I jeszcze jedno- gdzie napisałem że bez aku nie odpali?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem mu"I dzięki takim kombinatorom jak Ty rodzą się plotki że Chińczycy produkują dziadostwo."

I jeżeli w/g Was to jest opi****l to Wy jakieś delikatne jesteście powiedziałbym wysublimowane :biggrin:

I jeszcze jedno- gdzie napisałem że bez aku nie odpali?

 

a gdzie ja napisałem , że niby Ty napisałeś [że nie odpali] ?? :biggrin: poprostu chodzi mi o sam fakt. Że kolega pyta dość teoretycznie co sie stanie przy takiej sytuacji. A Ty mu odpisujesz , że dzieki takim jak on , to chinole schodzą na psy. Równie dobrze ktoś by mógł zapytać , co sie stanie gdy nie naleje do chłodnicy płynu w bmw , a ja bym mu odpisał , że przez takich to bmw renome traci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy chiński skuter jest wyposażony w zestaw narzędzi które umożliwią Ci dostęp do regulatora aby go rozpiąć przed awaryjnym odpaleniem z kopki i wtedy możesz wracać do domu lub jechać do serwisu.

Pod tym względem niestety Pan się myli. Odłączenie regulatora napięcia w niemal każdym skuterze doprowadzi do przepalenia się wszystkich żarówek oświetlenia zasilanych z alternatora! Regulator ma dwa obwody - ogranicznik napięcia dla oświetlenia oraz regulator napięcia ładowania.

 

Wracając do tematu, te regulatory w skuterach są na tyle głupoodporne, że nie spalą się od uszkodzonego akumulatora, nie spowodują uszkodzeń odbiorników elektrycznych nawet przy braku akumulatora. Tyrystory mają prąd maksymalny 12A, podczas gdy przy zwarciu cewki przepływający prąd wynosi 5A.

 

Co innego rozwiązania innych regulatorów, np. Simsonowej "Elby", która potrafiła wybuchać podczas normalnej eksploatacji lub wyłączeniu zapłonu stacyjką... Z tego powodu większość skuterów Simson ma pogrzebaną instalację dokładnie w tym miejscu. Inne idiotyczne rozwiązanie stosowano w starych Hondach MBX, MTX itp. Sprawność świateł zależała od stanu akumulatora...

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne idiotyczne rozwiązanie stosowano w starych Hondach MBX, MTX itp. Sprawność świateł zależała od stanu akumulatora...

 

z całym szacunkiem ale g***o prawda :D albo kwestia modelu w mojej 80c (wiatrołap rocznik 82 )

 

honda mtx80c miala swiatlo przednie zasilane bezpośrednio z cewki i jasnośc tej żarówki zależała od obrotów silnika....bynajmniej tak było w mojej i to czy był akumulator czy nie nie miało żadnego wpływu na jej jasność

 

zważywszy na ,,lipną żarówke'' to żeby ta lampa coś oświetlała a nie spełniała jedynie role światła pozycyjnego to trzeba było utrzymywać obroty w okolicach 7-9tys....w jeździe miejskiej to przeszkadzało o tyle że spalanie rosło do kosmicznych wartości gorzej w nocy np w lesie bo zdarzało sie że silnik sie przegrzał od takiej jazdy :D

 

taki sam problem był w ogarze 200....

 

w skuterku przednie światło owszem świeci słabiej na wolnych obrotach, ale nie jest to taka gigantyczna róznica jak w ogarze gdzie na biegu jałowym żarówka żarzyła się a na bardzo wysokich obrotach ulegała spaleniu :D

 

już na wolnych obrotach światło oświetla droge i nie trzeba sprawdzać ręka czy świeci zakrywajac lampe, na wyższych obrotach świeci ładnie i oświetla kawal drogi tu chińczycy mają odemnie wielki plus :D

 

pytanko stąd bo nigdy mnie nie interesowało jak działa mój skuter, to jest pierwszy pojazd do obsługi którego nie jest potrzebna średnio-zaawansowana znajomośc mechaniki motocyklowej :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...