Skocz do zawartości

wydech pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Po usunieciu tego bedziesz mial prosty wydech 2-2 z wszystkimi negatywnymi konsekwencjami.(2-1-2 jest lepszy w dwu cylindrowych silnikach).

Tak to przynajmniej wyglada ze wzgledow czysto teoretycznych,w praktyce moze byc roznie,jezeli fabrycznie silnik nie jest ustawiony bardzo agresywnie moze to miec minimalne znaczenie.Jedyna metoda to sprobowac.

 

A jakieś uzasadnienie? to nie żadna moja prowokacja tylko mnie to zaciekawiło. Dwucylindrowce lepiej znoszą 2-1-2 układ wydechowy? niezależnie czy to widlak czy rzędówka? a R4 lub V4? jeden tłumik ? czy dwa na końcu? jak to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie ciekawi następująca sprawa.

W VN 900 oryginalne dwa wydechy połączone są rurką ze sobą. Po co to ?

Bo np. wydechy Cobra dedykowane do tego modelu nie mają połączenia ze sobą i też dobrze?

http://wrzutamir.wrzuta.pl/obraz/9Fpkqw6dERL/wydechyvn900

Edytowane przez mirek_VN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z prostego wyliczenia wynika dwukrotne zwiększenie prędkości przepływu przez jeden gaźnik zasilający na przemian dwa cylindry ale szybka zmiana kierunku przepływu strumienia przez kolektor dolotowy spowoduje obniżenie mocy maksymalnej na wysokich obrotach.

Połączenie kanałów dolotowych między sobą wygładza charakterystykę silnika kosztem mocy maksymalnej. Stosowano ten system także w motocyklach KAWASAKI GPZ z lat 80tych wykorzystując do tego celu otwory technologiczne przeznaczone do synchronizacji.

System YICS był zarazem zamierzonym odstojnikiem skroplonego paliwa z kanałów dolotowych dlatego bardzo trudno było zalać świece a tych silnikach podczas zimnego startu ale ciekawostką jest brak do dzisiaj przyrządu do synchronizacji gaźników we wszystkich krajowych serwisach Yamahy :biggrin:

Nadal piszesz bzdury.

Trzeciej uwagi nie będzie w tym temacie.

 

Czyli po zastosowaniu patentu z wężykami istnieje szansa na zwiększenie zakresu obrotów przy których moment będzie zadowalający i odczucia z jazdy będą przyjemniejsze mimo utraty mocy. Jak sądzę ten silnik już rzadko zagląda w rejony obrotów mocy maksymalnej.

 

Co do wydechów, moim zdaniem podwójne wydechy były stosowane głównie dla walorów wizualnych a Japończycy sprytnie kombinowali połączeniami pod silnikiem by poprawić charakterystykę nie psując wyglądu co do wydechów Cobra to w nich najważniejszy jest dźwięk i wygląd a nie moc silnika, zresztą nie jeden się zdziwił po założeniu pustego wydechu i postawieniu motocykla na hamowni :):) mocy mniej z momentem gorzej :) ale wrażenia akustyczne są takie, że wydaje się nam, że wszystkiego przybyło :).

 

Bez zagłębiania się w fizykę spójrzcie na motocykle sportowe 21 wieku i układy wydechowe dedykowane do nich przez renomowane firmy robiące sportowe zestawy, a odpowiedź przyjdzie sama.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie ciekawi następująca sprawa.

W VN 900 oryginalne dwa wydechy połączone są rurką ze sobą. Po co to ?

Bo np. wydechy Cobra dedykowane do tego modelu nie mają połączenia ze sobą i też dobrze?

http://wrzutamir.wrzuta.pl/obraz/9Fpkqw6dERL/wydechyvn900

 

Na innym forum znalazłem takie wyjaśnienie;

Cytat "..W 4T rowniez w wydechu istnieja zjawiska falowe. Spaliny lubia sie

cofnac. Ale dzieki polaczeniu dwoch wydechow zamiast sie cofac przed

zawor wydechowy zostaja odessane przez drugi wydech w ktorym akurat jest

cisnienie..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model Cobry: Speedster Longs ma akurat połączone wydechy choć tego nie widać.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie ciekawi następująca sprawa.

W VN 900 oryginalne dwa wydechy połączone są rurką ze sobą. Po co to ?

Bo np. wydechy Cobra dedykowane do tego modelu nie mają połączenia ze sobą i też dobrze?

http://wrzutamir.wrzuta.pl/obraz/9Fpkqw6dERL/wydechyvn900

 

W bardzo duzym skrucie wyglada to tak w przypadku silnika V2 ktory bardziej wykorzystuje zjawiska falowe ( akustyczne) w wydechu.

W przypadku uzycia dwoch oddzielnych wydechow mamy w sumie doczynienia z dwoma silnikami jednocylindrowymi polaczonymi walem korbowy,przynajmniej ze wzgledu na wydech.

 

Rola dobrze zaprojektowanego wydechu polega na tym zeby zapoczatkowac zasysanie mieszanki w momencie kiedy tlok przechodzi przez GMP i obydwa zawory sa otwarte,wykorzystuje on negatywna fale dzwiekowa ktora wytworzy podcisnienie przy zaworze wydechowym i zapoczatkuje cykl ssania.Manipulujac dlugoscia pierwotnego kolanka mozemy uzyskac wystapienie tego w zakresie pewnych obrotow silnika.Patent polega na tym ze w innym zakresie obrotow tak zaprojektowany wydech wywola pozytywna fale ktora bedzie wypychac mieszanka w momencie przechodzenia tloka przez GMP,czyli tak zwana dziura,czy tez miekkie miejsce w krzywj momentu.( predkosc przemieszczania sie fali dzwiekoej nie zalezy od prodkosci obrotej silnika))

Tak to wygada w przypadku jednocylinrowego silnika.

Jezeli natomiast polaczymy dwa kolanka za soba w taki sposob ze wykorzystamy negatywna fale z jednego kolanka do zabicia pozytywnej w innym poprzez polaczenie ich w odpowiednim miejscu krzywa momentu zostanie niejako wyprostowana.

Reasumujac,wydech z niezaleznymi kolankami jest najgorszym z mozliwych,bardzo popularny w towarzystwie cruserow ale tak naprawde te silniki pracuja duzo lepiej z wydechami typu 2-1 czy tez 2-1-2 niz prostym 2-2.

Bardzie inteligentni producenci wydechow robia tak ze wygladaja one jak 2-2 kiedy w rzeczywistosci sa to 2-1-2 jak np. nowszy HD XR1200.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolegom za wyjaśnienie sprawy tłumików.

Piter, trochę łaskawszym okiem teraz patrzę na Cobry. W ub. roku widziałem właśnie jak jeden gość przyprowadził z salonu VN 1700 i zaraz oryginalne wydechy wymienił na Cobry. Byłem przekonany, że psuje silnik.

Teraz poza tematem.

Tomek - wyjaśnij dlaczego u Was [uSA] motocykliści jeżdżą bez kasków.

Zdjęcie zrobione w paź. 2009 - Philadelfia

http://wrzutamir.wrzuta.pl/obraz/6wDkoG6ET5H/filadelfia2009

 

Edytowane przez mirek_VN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze ta czesc prawa podpada pod regulacje poszczegolnych stanow i tak jak sobie one to ureguluja tak jest.

Co do wydechow Cobry to tez uwazam ze nastawione sa glownie ma dzwiek i dosc dokladnie zubozaja mieszanke specjalnie na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolegom za wyjaśnienie sprawy tłumików.

Piter, trochę łaskawszym okiem teraz patrzę na Cobry. W ub. roku widziałem właśnie jak jeden gość przyprowadził z salonu VN 1700 i zaraz oryginalne wydechy wymienił na Cobry. Byłem przekonany, że psuje silnik.

Teraz poza tematem.

Tomek - wyjaśnij dlaczego u Was [uSA] motocykliści jeżdżą bez kasków.

Zdjęcie zrobione w paź. 2009 - Philadelfia

http://wrzutamir.wrzuta.pl/obraz/6wDkoG6ET5H/filadelfia2009

 

Motocyklisci jezdza tutaj w kaskach natomiast tzw. bikers lub squids juz nie. :biggrin:

 

Jak ktos ma leb warty 500$ to kupuje kask za piec papierow (500$),200 to 200,100 to 100,natomiast jak ktos ma pusty leb, nic nie warty to jezdzi bez kasku. ;)

 

Tak na powaznie to zalezy od danego stanu,poszczegolne stany maja duzy zakres autonomi miedzy innymi w zakresie przepisow ruchy drogowego.

 

Tak dla wyjasnienia mam kask raczej nie tani i zawsze go uzywam bez wzgledu w jakim stanie przebywam.

 

Ci kolesie na twoim zdjeciu kwalifikuja sie pod tzw RUB,rich urban bikers.

 

Przyklad squida

 

http://image.superstreetbike.com/f/miscell...cle-cartoon.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W F2/F3/F4 cbr 600 konstruktorzy tez cos kombinowali z przepływem spalin bo w F3/4 kolektory 1 i 2 oraz 3 i 4 sa polaczone małymi rurkami zaraz przy wyjsciu z głowicy, natomiast w F2 tego nie ma.Ciekawe co to miało na celu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W F2/F3/F4 cbr 600 konstruktorzy tez cos kombinowali z przepływem spalin bo w F3/4 kolektory 1 i 2 oraz 3 i 4 sa polaczone małymi rurkami zaraz przy wyjsciu z głowicy, natomiast w F2 tego nie ma.Ciekawe co to miało na celu?

 

W mojej F3 nie ma nic takiego. Na rysunkach też nic podobnego nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w jednych silnikach głowice skonstruowane są tak, że wydechy nie muszą być połączone a w innych muszą. Chodzi o to, żeby spaliny nie pozostawały w komorze spalania przed ich ponownym napełnieniem mieszanką. Albo nie powodowało wydostanie się mieszanki w kolektor wyd. przed spaleniem. To, że się otworzy zawór wydechowy nie znaczy jeszcze opuszczenie wszystkich spalin w przypadku zmiany wydechów na inne niż zaleca producent motocykla.

Zakłócenia w opuszczaniu spalin z komory spalania lub przedostanie się mieszanki paliwa do kolektora wydechowego spowodujemy też ingerencją w fabryczne wydechy [ wiercenia otworów, usuwanie przegród ].

Tu jest przykład zachowania się spalin w wydechu silnika 2T. W 4 T nie znalazlem.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...se_Zweitakt.gif

 

Edytowane przez mirek_VN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...