Skocz do zawartości

Przekładka silnika z dominatora do xl600r


jjank
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

silnik mojej xl jest juz bardzo zmęczony, pali z 1l oleju na 200km, ma liczne nieszczelnosci, kończy mu sie sprzegło, wymienione zawory i gniazda raczej długo nie posmigają, bo po 100km musiałem regulowac luz czyli są z jakich słabych materiałów itd, ale dalej pali i jezdzi-pytanie tylko jak długo. Rozejrzałem się po necie i nie widzę nigdzie tłoka do pd03 (589ccm), a zresztą nawet jakbym znalazł to raczej nie opłaca się dokładać juz do 26letniego silnika o przebiegu 76tys, bo nie ma gwarancji ze nie klęknie mimo tego w srodku sezonu. Mam kolegę w Niemczech i powiedział mi ze u nich na giełdzie mozna trafić np. powypadkowego dominatora z roku 95 za 300ojro, co mnie zainteresowało, bo przełozyłbym silnik do swojej emerytki. Pytanie jest takie:

-czy da się załozyc kolektor xl (dwa w jeden) zamiast kolektora z dominka (dwa w dwa) czyli miec dalej ten sam wydech w xl przy silniku z dominka

-czy na 100% silnik pasuje do tej ramy?

-zakladając ze trafi się silnik z kopniakiem(czyli nie będe musiał podpinac rozrusznika) będedzie mozna reszte instalacji el. zaostawic z mojej xl? Bardzo mi to pasuje, bo jest ona bezawaryjna.

- problm air boxa pod jeden gaznik chyba jest do przejscia?

Co o tym myslicie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozejrzałem się po necie i nie widzę nigdzie tłoka do pd03 (589ccm)
Motobot by na pewno miał

 

-czy da się załozyc kolektor xl (dwa w jeden) zamiast kolektora z dominka (dwa w dwa) czyli miec dalej ten sam wydech w xl przy silniku z dominka
Ludzie zakłądają pojedynczy tłumik do dominatora trzeba się liczyć ze zmianą charakterystyki silnika bo długość kolanek jest z tym powiązana.

 

-czy na 100% silnik pasuje do tej ramy?
Z mocowań nie wiem ale trzeba zmienić króciec ssący bo inaczej gaźnik trafia prosto w amor

 

-zakladając ze trafi się silnik z kopniakiem(czyli nie będe musiał podpinac rozrusznika) będedzie mozna reszte instalacji el. zaostawic z mojej xl? Bardzo mi to pasuje, bo jest ona bezawaryjna.

Od 1992 roku zniknął kopniak jego montaż wiąże się m. in. ze zmianą wałka zdawczego skrzyni biegów i kosza sprzęgła a prawdopodobnie też nie wyfrezowali miejsca na wałek w karterze więc jest to nie możliwe.

Dominator ma zupełnie inny stator 3 fazowy i zapłon zasilany z aku a nie z magneta jedyna szansa w tym żeby dało się wstawić stator z PD03 ale pokrywa musi być z domina. Zmieni się wtedy w tym silniku o 3 stopnie więcej wyprzedzenie zapłonu.

 

- problm air boxa pod jeden gaznik chyba jest do przejscia?
poza innym króćcem przy głowicy musi być dorobiony nowy łącznik z boxem.

 

Obrotomierza nie będzie do czego podłączyć trzeba dać elektroniczny od PD04 i ręczne deko zlikwidować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest tyle komplikacji o których piszę teslasim to moim zdaniem nie opłaca się.

Jeśli wiesz, że w Twoim silniku, kartery są ok (gniazda łożyskowe itd) skrzynia i sprzęgło sprawne, to kup dobrą głowice, z małym przebiegiem, nowa korba ( w service Hondy napewno dostaniesz) nowy tłoczek, jeszcze jakieś pierdółka, ramę rozbierz, piaskowanie, proszkowe malowanie, i masz pewną maszyne na lata. Taki kompletny remont, wyszedł by Cię ok 2tyś. I wiesz co masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zgadzam sie z wlochatym, jesli rozbierzesz silnik i powymieniasz wszystkgo co jest do wymiany, bedziesz nim jezdzil to dlaczego ma ci zdechnac w polowie sezonu. Przynajmniej bedziesz wiedzial na czym jezdzisz, a po za tym silniki dominkow po 92r. sa slabsze, moj jest z 90 roku i po remoncie glowicy, wymianie tloka jezdzi o wiele lepiej niz ten z 96 z przebiegiem o 25 tys mniejszym(mialem okazje porownac).

A takie pytanie nie do tematu; moj NX jest z 91 roku(wersja przejsciowa, bialo-niebieskie malowanie) znajomy ktory mial dominka z 88 mial dokladnie taki sam motor oprócz malowania i tego ze posiadal kopniak, u mnie nie ma w pokrywie silnika otworu na kopniak ale jest za to otwór w karterze. Czy zmiana pokrywy od starszego NX lub XL i wsadzenie samego walka od kopniak wystarczy zeby miec druga opcje rozruchu silnika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motobot by na pewno miał

sprawdzę jutro, ale jak wszyscy pewnie ma tylko do pd04

Z mocowań nie wiem ale trzeba zmienić króciec ssący bo inaczej gaźnik trafia prosto w amor

czyli po prostu rama dominka jest dłuższa niz xl? z tym krućcem moze byc problem...

Od 1992 roku zniknął kopniak jego montaż wiąże się m. in. ze zmianą wałka zdawczego skrzyni biegów i kosza sprzęgła a prawdopodobnie też nie wyfrezowali miejsca na wałek w karterze więc jest to nie możliwe.

Dominator ma zupełnie inny stator 3 fazowy i zapłon zasilany z aku a nie z magneta jedyna szansa w tym żeby dało się wstawić stator z PD03 ale pokrywa musi być z domina. Zmieni się wtedy w tym silniku o 3 stopnie więcej wyprzedzenie zapłonu.

Brak kopajki, zmuszałby mnie do wożenia aku (którego teraz nie mam co zbija wagę) i utrzymywania go w dobrym stanie. A co do zapłonu to "na oko" lewa strona silnika jest identyczna jak w xl wiec moze szłoby dać alternator i resztę instalacji takiej jak mam + zasilanie rozrusznika.

Jeśli jest tyle komplikacji o których piszę teslasim to moim zdaniem nie opłaca się.

Jeśli wiesz, że w Twoim silniku, kartery są ok (gniazda łożyskowe itd) skrzynia i sprzęgło sprawne, to kup dobrą głowice, z małym przebiegiem, nowa korba ( w service Hondy napewno dostaniesz) nowy tłoczek, jeszcze jakieś pierdółka, ramę rozbierz, piaskowanie, proszkowe malowanie, i masz pewną maszyne na lata. Taki kompletny remont, wyszedł by Cię ok 2tyś. I wiesz co masz.

ja mam dobrą głowicę, nowe zaworki i gniazda wydechowe, naprawiony gwint świecy, ale pytanie jak długo to pochodzi na tych zaworkach i gniazdach kiedy po 100km od ich wymiany skasowały luz...przy czym stare regulowałem raz na pół roku, dobrych głowic nie da się praktycznie juz kupic w Polsce, a lepienie takich starych to rześba,

dłó silnika mam ok, korba nie hałasuje, skrzynia dobrze dziala, ale pytanie jak długo wytrzymałby ten dół(ma za sobą 26lat katowania) przy nowym tłoku w dodatku podwyższającym kompresję,

mógłbym to remontowac, ale jeśli mozna kupic za grosze cały silnik, duzo nowszy i w dodatku jezdzony bardziej lajtowo (dominek w terenie nie dostanie jak lzejsza xl) to raczej wolałbym tak zrobic

 

Hipolit, na PJ napisales ze robiłes remont głowicy, mogę wiedziec gdzie? I ile nalatałes po nim?

Jakbys wybierał się kiedys w niedzielę, w stronę Wisły (Nałęczów, Kazimierz, Opole) to pisz na priv, moze razem polatamy :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gniazda i zawory musza sie ulozyc , dlatego luz skasowalo. Ja swoja glowice w XR odalem do serwisu w poznaniu marexmotor na wymiane prowadnic i wlozenie nowych zaworow z KLASY ( chyba versach) , okazalo sie ze prowadnice sa ok ,wiec wlozyli nowe zawory wraz z dopasowaniem do gniazd - skasowali sporo ok 500 zl , za cos co mogl bym zrobic sam . Po kilku tys km , glowica zaczela dawac o sobie znac , czasem tracila kompresje na zimno , moto na wolnych obrotach lubilo kichnac w gaznik i zgaslo - przyczyna bylo na 90% nieszczelne zawory.

 

 

Mozesz zmienic sama glowice od domina + gaznik z domina badz XR 600. Tlok kup akcesoryjny wiseco , woosner , vertex . W KLR ce ktora miala co prawda 18 lat , wlozylem wossnera na wyzsza kompresje , zrobilem 15 tys km i nic sie nie dzialo , pozatym wiseco mial tloki na seryjna kompresje , wossner tez .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było dokładnie to samo, po remoncie głowicy pierwsza regulacje luzów zrobiłem najpierw po 250 przejechanych kilometrach potem po nastepnych 500 i potem po tysiącu i dalej leciałem już jak z serwisówki. Przy tej pierwszej regulacji luzy skasowały się praktycznie o połowe przy następnej już nieznacznie a przy kolejnej nie stwierdziłem różnicy wymagającej regulacji. Uważam że to normalne zjawisko.

Przez ponad 4 miesiące pracowałem w salonie KTM, YAMAHA (u Skóry) w Lublinie tam zarobiłem części kasy na Dominikę bardzo dużo się nauczyłem i dwa dni po jej kupnie wyremontowałem górę silnika(nowy tłok, nowe zawory, uszczelniacze zaworowe, łańcuszek i wiele innych rzeczy które nadawały się do wymiany) wszystko sam z podpowiedziami kolegów i serwisówką przed oczami na ekranie warsztatowego komputera siedząc w każdy czwartek do później nocy. Gniazda zaworowe także robiłem sam ręcznie specjalnym przyrządem ponieważ nikt w Lublinie nie posiadał maszyny do obróbki gniazd zaworowych w radialnym ustawieniu(jak to jest we wszystkich silnikach HONDY z tej rodziny).

Motocykl kupiłem pierwszego lipca, potem stał w warsztacie ale nie pamiętam do kiedy ale przez nastepne 4,5 miesiąca zrobiłem 4554 km i motocykl jeszcze przed pierwszymi śniegami i zazimowaniem szedł na koło z gazu bez problemu i przez cały ten czas nie zjadł nawet kropli oleju tak więc problemów z nim nie miałem ;]

Bardzo chętnie bym wybrał się gdziekolwiek motorem nawet w dzisiaj w nocy o północy ale jestem po operacji barku i dopiero w maju wsiadam na sprzęta, obecnie przygotowuje go wizualnie i technicznie do sezonu tak więc będzie cudownie przyzdobiona na sezon. Jak tylko będę mógł jeździć to od razu pisze do ciebie na priva i się gdzieś pośmiga bo tylko raz zdarzyło mi się mieć kompana do jazdy, dzięki za propozycje i do zobaczenia. Jaki masz nick na PJ?

Edytowane przez Hipolit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nitomen, wolałbym miec cały silnik z dominka niz takiego przekładańca, bo i tak pewnie 75%ceny tych silników to góra, gdyz dół jest raczej nie do zepsucia. Mogłyby wyjsc rózne kwiatki po takiej kombinacji np. kwestie rozrządu itd.

 

Co do gniazd to ok, muszą się ułożyc,obys miał rację, gosc mnie poinformował o tym zresztą, tylko, ze jeśli one będą się tak "układac" z taką szybkoscią jak teraz to się mi w połowie sezonu regulacja skończy ;)

 

A co myslicie o wstawieniu tulei pod tłok z pd04 (591ccm) i takiegoz tłok rzecz jasna? Korby są chyba identyczne wiec to mogłoby byc jakies wyjscie, jeśli nie dam rady znalezc tłoka pd03.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zmiana pokrywy od starszego NX lub XL i wsadzenie samego walka od kopniak wystarczy zeby miec druga opcje rozruchu silnika??
Oprócz tego musisz zobaczyć czy wałek zdawczy skrzyni biegów wystaje ci do komory sprzęgłowej bo na nim kręci się pośrednie kółko kopniaka, później stosowane krótsze wałki. Druga sprawa to kosz sprzęgłowy który z tyłu musi mieć koło zębate. Jedyna szansa w tym że jak piszesz to wersja przejściowa.

 

czyli po prostu rama dominka jest dłuższa niz xl? z tym krućcem moze byc problem...
króciec trzeba dać z XR tam jest podobna rama

 

A co do zapłonu to "na oko" lewa strona silnika jest identyczna jak w xl wiec moze szłoby dać alternator i resztę instalacji takiej jak mam + zasilanie rozrusznika.
Widać że z bliska tego nie widziałeś magneto i pokrywa są całkiem inne do tego dłuższy czop wału. Rozważasz teraz zasilanie statorem przeznaczonym do ładowania akumulatorów 3Ah akumulator 8Ah który trzeba by gdzieś upchać bo posiadanie w motocyklu wyłącznie rozrusznika elektrycznego i akumulatora mniejszego niż w skuterku i jeszcze w terenie to nie byłoby zbyt mądre... jeszcze bez ręcznego deko... :eek:

 

A co myslicie o wstawieniu tulei pod tłok z pd04 (591ccm) i takiegoz tłok rzecz jasna? Korby są chyba identyczne wiec to mogłoby byc jakies wyjscie, jeśli nie dam rady znalezc tłoka pd03.

Pojemność zrobiłaby się 554cm3 wał jest wyważony do cięższego tłoka, a nie lepiej jak już kombinować to z tłokiem od NX ? ma taką samą średnicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz obecnie średnicę tłoka ?

Podaj to sprawdzę dostępność.

 

Ostatnio robiłem przekładkę w drugą stronę i nie było tak lekko ale o wiele łatwiej niż w Twoim przypadku. Polecam doprowadzenie silnika który masz do porządku i nie kombinowanie z przekładkami

Edytowane przez szparag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...