Skocz do zawartości

Atomowy Start spod światel


Rekomendowane odpowiedzi

  KINDERMARCIN napisał:

Witam. Jak powinno wygladac bardzo szybkie i bezpieczne ruszanie motocyklem tz. co i jak powinnismy robic przy starcie zeby bylo to jak najbardziej efektywne a do tego bezpieczne, chcialbym uniknac tz. 12.

 

Jak chcesz efektywności to gaz do odciny i puszczasz klame. Na pewno będzie afera.

 

Jak chcesz atomowo ruszyć spod świateł to weź pod uwagę że program sygnalizacji nie uwzględnia takich startów, bo to nie wyścig na ćwierć mili i możesz mieć niemiłe spotkanie z kolegą z puszki który wjechał na żółtym z kierunku kolizyjnego. W efekcie też będzie afera.

 

Jak chcesz ruszyć i od razu iść na gumę, afera będzie bardzo prawdopodobna.

 

Chcesz ruszyć dynamicznie - więcej gazu, szybciej sprzęgło i lecisz jak z procy. Tylko uwaga na zakręty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Dav!doV napisał:

pozdrawiam kolege wyzej :D

to nie wsk'a kolego, to gsxr.

czyli jak mam obroty kolo 6-7 tys to jak mam puszczac klamke sprzegla stopniowo czy energiczne a moze te obroty sa za wysokie i do efektywnego ruszenia wystarcza obroty w granicach np. 4 tys dodam ze maxymalny moment w 600 jest osiagalny przy okolo 7-8 tys obrotow. Jak waszym zdaniem bedzie wygladalo ruszenie puszczajac dosc energiczne klamke sprzegla przy obrotach wysokosci 4 tys obrotow motocyklem pojemnosc 600cc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam musisz wiedziec kiedy Ci motocykl najlepij przyspiesza po ruszeniu. Stój w mijescu, wbij bieg i popuszczaj powoli sprzegło....bedziesz czuł jak sprzęgło bedzie zabierać delikatnie.

W tym momencie dajesz gaz i im bardziej odkrecasz, tym mocniej popuszczasz sprzęgło. Wygląda to tak, że przez parenascie metrów pojedziesz na półsprzęgle jednoczesnie pilnując żeby nie fiknąc na plecy.

A do czysto atomowych startów spod świateł to jest Subaru Impreza :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Arni napisał:

Sam musisz wiedziec kiedy Ci motocykl najlepij przyspiesza po ruszeniu. Stój w mijescu, wbij bieg i popuszczaj powoli sprzegło....bedziesz czuł jak sprzęgło bedzie zabierać delikatnie.

W tym momencie dajesz gaz i im bardziej odkrecasz, tym mocniej popuszczasz sprzęgło. Wygląda to tak, że przez parenascie metrów pojedziesz na półsprzęgle jednoczesnie pilnując żeby nie fiknąc na plecy.

A do czysto atomowych startów spod świateł to jest Subaru Impreza :icon_mrgreen:

No wlasnie chcialbym zeby przy mojm starcie subaru impreza nie miala atomowego startu ale wiem ze wszystko wymaga treningu i czasu i wyzbycia sie strachu przy takim ruszaniu bo to nie fura ze jak cos nie wyjdzie to najwyrzej beda boxowac kola w motocyklu beda to niemal pewne plecy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  HunterM napisał:

Jak chcesz efektywności to gaz do odciny i puszczasz klame. Na pewno będzie afera.

A znasz różnicę między efektywny a efektowny? Bo patrząc na powyższe to chyba nie... ;)

 

A w temacie - pamiętaj że takie starty wychodzą TYLKO na dobrej nawierzchni, tj, suchej, bez piachu, itp, itd.

Ja bym z takich wysokich obrotów nie ruszał, bo wtedy o wiele większa szansa że koło merdnie - powyżej litra pojemności. Poniżej, owszem, trochę obrotów, ale nie przekraczałbym 5k. Więcej jak już moto ruszy.

I sprzęgło z gazem - płynnie! każdy gwałtowny ruch powinien się skończyć poślizgiem.

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoim gsxr, aby dynamicznie ruszyc wkrecam go na obroty rzedu 5-6k. I tak jak koledzy wyzej pisali, trzeba troszke podsmazyc sprzeglo- niestety :( Warto takze w miare mozliwosci dociazyc przod motocykla( oczywiscie nie trelinka ;) )

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim żeby efektownie ruszyć to trzeba umieć jeździć i to nie tylko na prosto.

Jak się nauczysz jeździć choć trochę i nawiniesz zna koło przynajmniej te 15-20 tys. to wtedy takich głupich pytań nie będziesz zadawał. No chyba że ty po prostu chcesz jeździć efektownie od świateł do świateł i dlatego pytasz.

W każdym razie powodzenia w sezonie atomowy kolego, w sumie to powodzenia od świateł do świateł :biggrin:

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, to nie jest dział przy piwie ani humor, więc proszę nie śmiecić. facet zadał pytanie o dynamiczne i efektYwne ruszanie - proszę wstrzymać się z innymi komentarzami

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkręcasz silnik tuż przed startem na jakieś 5 tys, i lekko wysprzęglasz tak aby sprzęgło lekko ciągneło, czyli skasowły się luzy w skrzyni i na przeniesieniu napędu, jak zapala się magiczne zielone (popatrz wcześniej w lewo i w prawo czy nikt nie wbija na wczesnym czerwonym) to popuszczasz sprzęgło i w miarę jak się rozpędzasz dodajesz więcej gazu aż do całkowitego "zklejenia" sprzęgła, jak zacznie iść na koło to mniej energicznie dodajesz gazu i czekaż aż opadnie, byle byś nie kręcił maneta dalej bo walniesz piona a chodzi o atomowy start a nie gumę :biggrin:

 

Pamiętaj aby sprawdzić nawierzchnie przed, oraz rozgrzać oponę, bo jak zacznie buksować tył to musisz odpuścić gaz na chwilę żeby złapał i już mam "atomowy start" zje*any, laski się śmieją na chodnikach i chowają cyce :biggrin:

 

Ćwicz, ćwicz, ćwicz - a sam poznasz jak wychodzi dobrze w konkretnym motocyklu.

 

Poglądaj sobie zawody jak startują zawodnicy - tam właśnie słychać przed startem jak każdy stoi na obrotach, pochylony do przodu, i często po starcie właśnie kogoś stawia na koło, czasem na chwilę, czasem na pion.

Edytowane przez enZo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  jeszua napisał:

Panowie, to nie jest dział przy piwie ani humor,

 

Ale ten temat właśnie tam się powinien znaleźć. Facet ma supersporta i się uczy z internetu jak ruszyć szybko spod świateł :bigrazz:

 

Step 7, 11. minuta filmu: http://www.ebike-ridingtips.co.uk/video/me...?file=rossi.flv

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  enZo napisał:

Wkręcasz silnik tuż przed startem na jakieś 5 tys, i lekko wysprzęglasz tak aby sprzęgło lekko ciągneło, czyli skasowły się luzy w skrzyni i na przeniesieniu napędu, jak zapala się magiczne zielone (popatrz wcześniej w lewo i w prawo czy nikt nie wbija na wczesnym czerwonym) to popuszczasz sprzęgło i w miarę jak się rozpędzasz dodajesz więcej gazu aż do całkowitego "zklejenia" sprzęgła, jak zacznie iść na koło to mniej energicznie dodajesz gazu i czekaż aż opadnie, byle byś nie kręcił maneta dalej bo walniesz piona a chodzi o atomowy start a nie gumę :biggrin:

 

Przesiadając się na "suchosprzęgłówkę" niemal trzeba się uczyć od początku :wink:

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...