Skocz do zawartości

yamaha supermoto


Rekomendowane odpowiedzi

witam . chcialbym sie dowiedziec co trzeba zrobic zeby z yamaha wr enduro zrobic supermoto ? jakie modyfikacje trzeba wprowadzic ? na dotychczasowe felgi wystarczy zalozyc tylko opony supermoto ? jak ktos cos wie niech napisze ;] z gory dzieki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź na www.supermoto.pl

 

Kupujesz albo kompletne koła z dużą tarczą hamulcową i adapterem do zacisku, albo kombinujesz z samymi felgami 17cali i szprychami. W tym drugim przypadku zostaje Ci mała tarcza z przodu, która może nie wystarczyć przy ostrych hamowaniach.

 

Powodzena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego dochodzi odpowiednie zestrojenie zawieszenia(utwardzenie).

Możesz również zmienić pompe hamulcową na bardziej wydajną...wbrew pozorom nie wystarczy zmienić kół :bigrazz:

"Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedzie ci potrzebne:

kola SM 17 cali (przystosowane do wr lub yz)

adapter do oryginalnego przedniego zacisku (na poczatek starcza w 100% tylko trzeba klocki ze spiekow zalozyc)

inny zestaw napedowy (szybszy)

przednia tarcza hamulcowa (z tego co pamietam to 320mm)

standardowe zawieszenie skrecasz dosc mocno ( do amatorskiego latania starcza, nawet na torze )

mozna tez zakupic tylna tarcze zeby nie przekladac z enduro ale hamulec pozostaje standard

polecam handbary aluminiowe oraz crashpady w ośkach i na wydechu

jak bedziesz chcial latac po torze to musisz zalozyc "catchtank" (glownie na gaznik chyba ze masz odme tez w "powietrze" puszczoną)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza 320 jest po prostu niezbędna, przy SM standartową małą i cieńką tarczę enduro i klocki spalisz try miga. Ta tarcza jest nawet bardziej niezbędna niż przeróbki w zawiasie. Dobrze jest też dac większy zacisk, seryjny enduro jest mało wydajny, ale żeby to było radykalnie niezbedne to bez przesady. Duża tarcza to podstawa. Tylny hebel bez zmian, dobrze jest dac miekkie klocki, seryjne twarde typu enduro do terenu nie są za dobre na asfalt, pokrywają sie czymś w rodzaju "szkliwa".

No i to co koledzy mowili-gumy przód 120/17 i tył 150-160/17.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli seryjna felga wykluczona? a jak utwardzic przod i tyl ?

Jeśli chcesz twardszy zawias to na początek gęstszy olej, a potem to twardsze akcesoryjne sprężyny lub ewentualnie wymiana amora na jakiś tuningowy. Ale tak jak pisał Asmodan może wystarszy mocno skręcić zawieszenie i do amatorskiej jazdy będzie ok.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i oczywiście nie zapomnij o odpowiednim wydechu.

 

Moja Yamaha ma zamontowane przód 120/17'' i tył 160/17'' na szprychach, po prostu koleś od którego kupiłem moto wymontował oryginalne piasty i kupił same obręcze 17'' i szprychy do tego ,a ja teraz kompletuje oryginalne koła. Przód już mam :biggrin:

 

Nie wiem czy robił coś w zawieszeniu i hamulcach ,ale moto bdb radzi sobie na asfalcie. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...