Kamel IceMoto Opublikowano 4 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2004 Kosteczka! Mam takie zasadnicze pytanie. Moze laiczne ale ja na przykład nie znam odpowiedzi :) Mianowicie, jak wygląda kształ opony patrząc na nią od tyłu motocykla przy wielkich prędkościach? Logika wskazuje, że siła odśrodkowa wypukla opone na zewnątrz, ale jest możliwość, zeby opona rozszerzała się na boki? Zastanawia mnie to, poniewaz kupiłem oponke o szerokości 150mm i zostalo po ok 3 mm luzu (od opony do wahacza) na każdą stronę czyli nieco ponad pół centymetra na całości. Wystarczy? :( :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jagdtiger Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 W poprzednim moim motocyklu zalecaną oponą była 130 a założoną miałem 150-kę i nie było w ogóle odstępu między skrajem opony a wahaczem. Wyglądało jakby miała cały czas ocierać o wahacz. Jak zmieniałem oponę na nową to nie dało się jej wyjąć bez spuszczania powietrza. Ale w czasie jazdy nic nie ocierało, więc w twoim przypadku to raczej nie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel IceMoto Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Dzięki Tiger! Juz sie balem, ze beda loty z oponka :) A jak Ci sie moto zachowywalo po zmianie szerokosci? Ja dodatkowo zmienilem profil o 10 mm... Ze 130/90/16 na 150/80/16 Bedzie mocna różnica? Jeszcze laczka nie wsadzalem to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wawrzyn15 Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 ja mialem podobnie w MBXie...miejsca po obu stronach wahacza nie bylo prawie w ogole...fakt ze na tym sprzecie zawrotnych predkosci sie nie osiaga ale nic nie ocieralo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Widezieliście opony w dragsterach ??? Fajnie się prostują, doskonale to widać. W moto jest podobnie, tylko w znacznie mniejszej skali. Wprawdzie na winklach opona schodzi minimalnie do wewnątrz, ale przy ulicznej jeździe są to minimalne wartości. Załóż, spróbuj i tyle :-) POzdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jagdtiger Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Kamel - ja zmieniłem z szerszej na węższą i odczułem poprawę na lepsze. Ale nie wiem dokładnie czym to było spowodowane. Czy zmianą szerokości opony czy po prostu tym, że założyłem nówkę dobrej jakości. A może i tym i tym. W każdym bądź razie na winklach poczułem się o wiele pewniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel IceMoto Opublikowano 7 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2004 Kamel - ja zmieniłem z szerszej na węższą i odczułem poprawę na lepsze. Tiger, ja z kolei pewniej czuje sie na szerszej gumie, mysle, ze trzeba poprostu troche sie przyzwyczaić i będzie git. Jak sklece do kupy sprzęcika to dam cynk jak sie lata na gumie szerszej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jagdtiger Opublikowano 7 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2004 Dodam jeszcze, że moja stara guma (ta szersza) była bardzo mocno zużyta. Praktycznie to był slick od początku jak kupiłem moto. Tak więc ta niepewność w zakrętach chyba z tego wynikała. Kupiłem węższą nówkę Bridgestone'a i różnica kolosalna. Teraz muszę powoli zacząć zbierać funduszę na nową oponę na tył do Duki. Zastanawiam się tylko jaką... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel IceMoto Opublikowano 7 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2004 Tiger, ja bym proponowal troszke szerszą niz standard. tak 1-2 cm :) No i nizszy profil to bedzie pięknie do kolanka schodzić :( :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
embe Opublikowano 7 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2004 Z tego co wiem, im węższa opona, tym łatwiej rzucać sprzętem po łukach. Szerokie opony utrudniały np. jazdę torową Hayabusą, także do schodzenia na kolanko opona powinna być chyba węższa...nic nie pomyliłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel IceMoto Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2004 A prawdą jest to, że na szerszej oponie motorek łatwiej idzie do pionu? Podobno mniej rzuca na boki im szerszy lak i mozna utrzymac latwiej prosty tor jazdy. Co sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.