Skocz do zawartości

Co się dzieje z oponą?


Rekomendowane odpowiedzi

Kosteczka!

 

Mam takie zasadnicze pytanie. Moze laiczne ale ja na przykład nie znam odpowiedzi :)

Mianowicie, jak wygląda kształ opony patrząc na nią od tyłu motocykla przy wielkich prędkościach? Logika wskazuje, że siła odśrodkowa wypukla opone na zewnątrz, ale jest możliwość, zeby opona rozszerzała się na boki? Zastanawia mnie to, poniewaz kupiłem oponke o szerokości 150mm i zostalo po ok 3 mm luzu (od opony do wahacza) na każdą stronę czyli nieco ponad pół centymetra na całości. Wystarczy? :( :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim moim motocyklu zalecaną oponą była 130 a założoną miałem 150-kę i nie było w ogóle odstępu między skrajem opony a wahaczem. Wyglądało jakby miała cały czas ocierać o wahacz. Jak zmieniałem oponę na nową to nie dało się jej wyjąć bez spuszczania powietrza. Ale w czasie jazdy nic nie ocierało, więc w twoim przypadku to raczej nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widezieliście opony w dragsterach ??? Fajnie się prostują, doskonale to widać. W moto jest podobnie, tylko w znacznie mniejszej skali. Wprawdzie na winklach opona schodzi minimalnie do wewnątrz, ale przy ulicznej jeździe są to minimalne wartości. Załóż, spróbuj i tyle :-)

 

POzdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamel - ja zmieniłem z szerszej na węższą i odczułem poprawę na lepsze. Ale nie wiem dokładnie czym to było spowodowane. Czy zmianą szerokości opony czy po prostu tym, że założyłem nówkę dobrej jakości. A może i tym i tym. W każdym bądź razie na winklach poczułem się o wiele pewniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamel - ja zmieniłem z szerszej na węższą i odczułem poprawę na lepsze.

 

Tiger, ja z kolei pewniej czuje sie na szerszej gumie, mysle, ze trzeba poprostu troche sie przyzwyczaić i będzie git. Jak sklece do kupy sprzęcika to dam cynk jak sie lata na gumie szerszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że moja stara guma (ta szersza) była bardzo mocno zużyta. Praktycznie to był slick od początku jak kupiłem moto. Tak więc ta niepewność w zakrętach chyba z tego wynikała. Kupiłem węższą nówkę Bridgestone'a i różnica kolosalna.

 

Teraz muszę powoli zacząć zbierać funduszę na nową oponę na tył do Duki. Zastanawiam się tylko jaką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, im węższa opona, tym łatwiej rzucać sprzętem po łukach. Szerokie opony utrudniały np. jazdę torową Hayabusą, także do schodzenia na kolanko opona powinna być chyba węższa...nic nie pomyliłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...