leszekk. Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Cześć ! Czy moglibyście podac przyczyne palenia sie uzwojeń alternatora w R1 rok prod. 2002. Dwa razy przewijałem alternator i wymieniłem regulator napiecia i nadal po przejechaniu kilkuset kilometrów pala sie uzwojenia i wtedy brak ładowania akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Sprawdź instalację (WSZYSTKIE kable) i sam alternator. Być może koło magnesowe ma bicie i ocierając się o stojan wytwarza tyle ciepła, że przegrzewa alternator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Cześć ! Czy moglibyście podac przyczyne palenia sie uzwojeń alternatora w R1 rok prod. 2002. Dwa razy przewijałem alternator i wymieniłem regulator napiecia i nadal po przejechaniu kilkuset kilometrów pala sie uzwojenia i wtedy brak ładowania akumulatora. A masz zdjęcia przewiniętego alternatora przed spaleniem ? Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszekk. Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Na stojanie i kole magnesowym nie ma najmniejszego śladu ocierania. Alternator był przewijany tak jak przed spaleniem i uzwojenia pomalowane lakierem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Zastanawiam się nad jakością przezwajania (przewija się niemowlę). Jak wyżej napisano sprawdź przewody(kable to są energetyczne). Po zamontowaniu nalezy sprawdzić napięcia zmienne pomiędzy przewodami wychodzącymi na regulator.Oczywiście reg. musi być odłączony. Wszystkie napięcia powinny być rzędu 40-80 V ~ . Jeśli będzie to np. 55 V~ to pomiar między kolejnymi fazami musi być bardzo zbliżony. Jeśli odbiega to znaczy, ze uzwojenia są żle nawinięte. A najlepiej kup używane. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszekk. Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 W hondzie xx też przezwajałem alternator wymieniłem regulator napięcia i nie było problemu u tego samego elektryka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Ok Leszku. W takim razie zrób resztę jak ufasz warsztatowi. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Przezwajanie nie jest prostym manewrem :) ale jezeli pada regulator znaczy przyczyną moze być wlasnie regulator -- przeciez po uszkodzeniu uzwojenia nie generuje ono napiecia.... wiec kolejnosc Masz taką ... pada regulator (robi zwarcie) nastepnie obciąża silnie prądnice -- i ciągnie to za sobą nastepne uszkodzenie (statora prądnicy ) http://www.zaplon.zafriko.pl/kat/regulator_napiecia_ na dole Masz schemat niezniszczalnego regulatora... :) jezeli w przyszłości zalozysz regulator fabryczny wepnij 2 bezpiecznik1 10A( lub inny zaleznie od przewidywanych obciązen ) szeregowo z 3 fazami -- przy nastepnm uszkodzeniu regulatora przepali bezpiecznik i uratuje stator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszekk. Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Dzieki za odpowiedzi a czy regulator napiecia jest naprawialny bo nowy to koszt 850 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 mozesz zastosowac inny ... silniejszy tani ! z innego typu motocykla.... poczytaj na stronie -- generalnie jest nienaprawialny w linku wyzej ... poczytaj o regulatorach (musi być duzy gabarytowo) uzywka za 150 pln kupiona dzies na gieldzie bedzie lepsza jak nowy ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Krokodyl masz super schematy i stronkę. Regulatory oryginalne sa nie do naprawienia z reguły.Zalane żywicą. A poza tym jakbyś jakimś cudem się dokopał to nie dostaniesz części. Tutaj Krokodyl podał Ci fantastyczne rozwiązanie. Jak sam nie umiesz to moze krokodyl Ci za opłata sklei taki. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Jezeli uszkodzenie powtorzylo sie 2 krotnie to sprawdz dokladnie instalacje, szczegolnie polaczenia miedzy reglerem a alternatorem i polaczenia instalacji z masa ( na silniku i na ramie ). Rowniez polaczenie masowe reglera, czy nie ginie gdzies w instalacji. ewentualnie dodaj dodatkowy przewod miedzy masa reglera i minusem aku. Przez sprawdzenie polaczen masowych rozumiem rozkrecenie, przeczyszczenie, zabezpieczenie i skrecenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 .... wiec kolejnosc Masz taką ... pada regulator (robi zwarcie) nastepnie obciąża silnie prądnice -- i ciągnie to za sobą nastepne uszkodzenie (statora prądnicy ) Regulator raczej nie może uszkodzić statora przez zwarcie uzwojeń, bo robi to też przy normalnej pracy. Natomiast może on podać napięcie z akumulatora na prądnicę, co ją uszkodzi bardzo szybko. Co do regulatorów to zgadzam się z tezą że im wiekszy tym lepiej. W swoim GSie mam taki własnej roboty bardzo podobny do tego ze strony i działa bez problemów kilka lat. Trzeba tylko pamiętać o dobrym chłodzeniu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 (edytowane) Regulator raczej nie może uszkodzić statora przez zwarcie uzwojeń, bo robi to też przy normalnej pracy. Natomiast może on podać napięcie z akumulatora na prądnicę, co ją uszkodzi bardzo szybko. Co do regulatorów to zgadzam się z tezą że im wiekszy tym lepiej. W swoim GSie mam taki własnej roboty bardzo podobny do tego ze strony i działa bez problemów kilka lat. Trzeba tylko pamiętać o dobrym chłodzeniu. Pozdrawiam. I tu sie nie do końca zgodze , jezeli zewrze FAZY prądnicy samowzbudniej (pomiedzy sobą)to ta tez zdechnie (napiecie międzyfazowe jest o ~1,73 raza wieksze anizeli napiecie faza- masa). Prądnica jest przewidziana na zwieranie do masy, a czasami w ogóle nie jest przystosowana do zwierania, tylko regler odłacza prąd z danej fazy w odpowiednim momencie (gdy napiecie chwilowe przekroczy wartość progową w danych warunkach i załącza jezei napięcie chwilowe spadnie ponizej) .To jest jeden ze sposobów regulacji napięca. Są tez stabilizatory impulsowe, ale to już inna bajka . Oczywiście zwarcie + z aku z fazą tez wchodzi w gre (w swoim poprzednim paździerzu mia lem taką przypadłość , wyleczyłem go dodatkowym przekaźnikiem rozłączającym + od regla do aku) . Edytowane 10 Lutego 2010 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Trzeba zacząć od tego ,że nie znamy budowy oryginalnego regulatora napięcia (czy jest szeregowy ?? czy moze juz impulsowy >?? )- i nasze teoretyzowanie jest jak najbardziej pożyteczne-- Regulatory stratne dzialające na zasadzie zwarcia nadmiaru napiecia do masy(schematy jak na stronie http://www.zaplon.zafriko.pl/kat/regulator_napiecia_ ) są najbardziej popularne , łatwe w zdiagnozowaniu i proste w budowie dla amatora dla tego warto wiedziec ,ze w czasie zwarcia rdzen nasyca sie przez co gwaltownie spada indukcyjność cewek--- Parametry zależa od typu stali z jakiej wykonany jest rdzen (przenikalnosć magnetyczna ) obrazowo wyjasnie ,ze w momencie kiedy tyrystor zwiera do masy nadmiar napięcia powoduje to nasycenie rdzenia przez co nie indukuje sie juz wieksze napiecie (cewka traci ochote na wytworzenie wiekszego napiecia pod wplywem nadmiernego obciązenia) zasada prosta skuteczna i sprawdzona!(czywiscie dzeje suie to wiele razy w ciągu sekundy) Natomiast imulsowe z pewnoscią mogą być bardziej awaryjne ze względu na stopień skąplikowania- nie mam zdania na temat impulsowych ( nie spotkalem sie ze schematami regulatorow impulsowych w motocyklach jedyny jaki widzialem to w skuterze Piaggio) Zajmuje sie rownież konstruowaniem impulsowych ukladów zasilających to nie wiem ,czy w praktyce rozwiązanie nie okazalo by sie zbyt awaryjne i dla tego firmy mogły by się obawiać wprowadzaniem nowych technologii.... Trzeba zacząć od tego ,że nie znamy budowy oryginalnego regulatora napięcia (czy jest szeregowy ?? czy moze juz impulsowy >?? )- i nasze teoretyzowanie jest jak najbardziej pożyteczne-- Regulatory stratne dzialające na zasadzie zwarcia nadmiaru napiecia do masy(schematy jak na stronie http://www.zaplon.zafriko.pl/kat/regulator_napiecia_ ) są najbardziej popularne , łatwe w zdiagnozowaniu i proste w budowie dla amatora dla tego warto wiedziec ,ze w czasie zwarcia rdzen nasyca sie przez co gwaltownie spada indukcyjność cewek--- Parametry zależa od typu stali z jakiej wykonany jest rdzen (przenikalnosć magnetyczna ) obrazowo wyjasnie ,ze w momencie kiedy tyrystor zwiera do masy nadmiar napięcia powoduje to nasycenie rdzenia przez co nie indukuje sie juz wieksze napiecie (cewka traci ochote na wytworzenie wiekszego napiecia pod wplywem nadmiernego obciązenia) zasada prosta skuteczna i sprawdzona!(czywiscie dzeje suie to wiele razy w ciągu sekundy) Natomiast imulsowe z pewnoscią mogą być bardziej awaryjne ze względu na stopień skąplikowania- nie mam zdania na temat impulsowych ( nie spotkalem sie ze schematami regulatorow impulsowych w motocyklach jedyny jaki widzialem to w skuterze Piaggio) Zajmuje sie rownież konstruowaniem impulsowych ukladów zasilających to nie wiem ,czy w praktyce rozwiązanie nie okazalo by sie zbyt awaryjne i dla tego firmy mogły by się obawiać wprowadzaniem nowych technologii.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.