Skocz do zawartości

Posiadacze Hondy XBR 500 poszukiwani


Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądając temacik zwróciłem na fotki umieszczone przez Ciebie (Monogar) z Twoją XBR-ką. Zauważyłem, iż śruby wraz obejmą mocujące kolanka są u Ciebie w super stanie. U mnie to wygląda o wiele mniej estetycznie, a że pojawił się lekki przedmuch w prawym postanowiłem to usunąć go i przy okazji wymienić te obejmy. Czy jest jakakolwiek szansa kupienia nowego zestawu (uszczelki są bez problem do zakupienia)? Jak już rozbiorę, to chciałbym zrobić fajnie.

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejkum,

Faktycznie, chyba nieźle wyglądają. Dwa lata temu wymieniałem rury wydechowe na wykonane ze stali nierdzewnej. Do tej pory stosowany układ "2 w 1", zastąpiłem układem "2 w 2". Tłumiki zakupiłem na aukcji Allegro.

 

post-47437-0-11620000-1355952545.jpg

 

Ponieważ tłoczone stalowe półpierścienie (po dwa na rurę), które dociskają za pomocą śrub i płytki rury wydechowe do miedzianych pierścieni uszczelniających w głowicy były już mocno zniszczone trudnymi warunkami (temperatura i woda), zmieniona została koncepcja tegoż mocowania. Obecnie na końcu rur wydechowych wspawane są tuleje z inoxu, które za pomocą dotąd stosowanych płytek współpracują z uszczelnieniami w głowicy.

 

https://picasaweb.go...feat=directlink

 

Dobry stan wspomnianych płytek dociskowych zawdzięczam któremuś z poprzednich właścicieli, który je pochromował.

Gdybym został zmuszony do wymiany tych płytek, to najprawdopodobniej wykonałbym je z blachy z nierdzewki, nawet przy pomocy stosunkowo prostych czynności ślusarskich. Ewentualnie można wykonać je zlecając wycięcie maszynowo za pomocą lasera lub wody. Zakup "oryginałów" w serwisie Hondy może być niemożliwy lub kosztowny, podobnie, jak zakup używanych w satysfakcjonującym stanie.

 

Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak motorek kupiłem były odważniki na kierownicy, ale nestety jeden sie samoczynnie odkrecil i zginął w czasie jazdy, manetki były jakieś parszywe z gąbki - te które sa załozone to etz 150, bo akurat takie miałem w garazu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A czy do swojej masz nakładkę na siedzenie? Bo nie widziałem na zdjęciach ani na filmikach.

 

Na mobile.de zerknąłem na ceny i sensowne egzemplarze się zaczynają od 1200 EUR.

 

Niestety nie posiadam nakładki. Swego czasu znalazłem na Allegro za dwie paki, ale mając do wyboru lepsze hamulce, czy lepszy design, wybrałem to pierwsze.

Tu gościu sprzedaję widzę, że go pyli, bo 200 zszedł: http://otomoto.pl/honda-xbr-pc15-500-M3469989.html

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hejkum,

Specyfikacja wg serwisówki, na przykład Hondy NX650 Dominator, przewiduje olej o lepkości SAE10W-40 lub SAE20W-50 oraz klasyfikacji wg API: SE lub SF.

Krótko mówiąc, wyższa lepkość zapewnia, że przy wyższych temperaturach pracy nie nastąpi zerwanie filmu olejowego, co z kolei spowoduje, że części współpracujące ze sobą nie będą trzeć "na sucho". A taka sytuacja może prowadzić do szybszego zużywania się elementów silnika. Nie bez znaczenia jest również kwestia lepszej "pompowalności" gorącego już oleju. Bardziej lepki olej pewniej chroni silnik podczas ekstremalnych obciążeń.

Kwestia wyboru lepkości oleju w zakresie dopuszczalnym przez serwisówkę, jest więc, sprawą osobistych preferencji (lub kosztów).

 

Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam po przerwie. Moja XBR wydaje się, że jest w coraz lepszej kondycji. Wykonałem wymianę wadliwej uszczelki pod kolankiem, zmieniłem oleje, płyn hamulcowy, zostały wyregulowane zawory, oraz wyczyszczony gaźnik. Pozostała wymiana opon, które juz notabene zakupiłem. Jednak czekam cierpliwie w kolejce, bo roboty w serwisach mają dużo.

524708_511742605528072_770196866_n.jpg

Mam jednak pytanie do szanownych kolegów. Bo wracając wczoraj z tankowania przy zmianie kierunku wcisnął mi się "pstyczek" i nie chciał wyjść. W domu go podważyłem i wyskoczył, lecz teraz przy włączeniu kierunków niestety nie odbija. Rozebrałem to jednak, nie widzę możliwości dokonania naprawy, i wydaje mi się, że nie obędzie się bez wymiany całej manetki. Proszę o pomoc z jakiego jeszcze innego modelu marki Hondy pasowałaby lewa manetka? Podobna wydaje się manetka z CBX, lub z CX i są one dostępne na allegro. Wolałbym jednak nie ryzykować zakupu złej, dlatego proszę o pomoc. Pozdrawiam fanów XBR i GB!

Edytowane przez tomjag

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejkum,

Niestety, nie orientuję się, czy zespół przełączników z lewej strony kierownicy XBRki, można podebrać z innego modelu Hondy. Myślę jednak, że owe przełączniki mechanicznie będą podobne. Jakichkolwiek różnic można się spodziewać jedynie ze strony połączeń elektrycznych, które można ewentualnie przelutować.

Innym rozwiązaniem jest zatelefonowanie do serwisu Hondy. Może tam namierzą i ewentualnie potwierdzą współzamienność tych przełączników na podstawie dostępnych u nich katalogów części.

Oto oznaczenie z fiszek od GB500, które to przełączniki są identyczne, jak w XBR500 (dysponuję jedynie fiszkami od GB):

 

switch assy., winker - part number 35200-MK6-670 Honda code 3104452

 

Gdy kupiłem moją XBRkę, to właśnie w lewym zespole przełączników, brakującym był przycisk tzw. winkera, czyli błyskacza świateł drogowych, na zewnętrznej części obudowy. Po pewnym czasie udało się trafić na Allegro ofertę sprzedaży całego zespołu przełączników. Wcześniej, otwór po tym klawiszu miałem zaślepiony, odpowiednio dopiłowanym kawałkiem tworzywa sztucznego. O ile jednak bez tego przycisku można było jeździć, to w przypadku przełącznika kierunkowskazów jest to niemal niemożliwe.

A co takiego konkretnie stało się, że uważasz naprawę za niemożliwą ?

 

Pozdravy

Edytowane przez Monogar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś szukam, to tu próbuje, ale przyznam się, że jeszcze nic stamtąd nie kupowałem:

http://www.cmsnl.com...r500_model1262/

 

 

A co do mojego nieszczęsnego sterowania kierunkowskazu, to rozsypał się cały automat, byłem u mechanika, który powiedział, że nie da rady nic na to zaradzić, tylko szukać jakiegoś "zatępnika". Ma mieć coś na drugi miesiąc w przystępnej cenie. Przy okazji udało mi się wymienić dziś opony na nowe. Ze względu na szalone ceny markowych zdecydowałem się na Duro. Maszyna o wiele lepiej się prowadzi, niż na 18-sto letnich Metzelerach. Sama składa się w zakrętach i "umilkły" wibracje, Ogólnie pozytyw.

Edytowane przez tomjag

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, gdzie dostać tłok do XBR ?? Potrzebuję o średnicy 92mm co prawda do bliźniaczej Hondy XL500r RFVC ale to chyba to samo. U mnie średnica cylindra to 92mm

 

 

Hejkum,

Spróbuj tutaj:

 

http://czescihonda.m...,XBR500H,14862,

 

Posiadają tu nadwymiarowe +0,25 i +0,5, odlewane.

 

Pozdravy

 

Jak coś szukam, to tu próbuje, ale przyznam się, że jeszcze nic stamtąd nie kupowałem:

http://www.cmsnl.com...r500_model1262/

 

Hejkum,

We wspomnianym przez Ciebie sklepie, po wyszukaniu przełączników lewej strony kierownicy XBR, pojawia się komunikat:

"Produkt nie jest dostępny, należy dodać go do schowka, a otrzymasz powiadomienie, jeśli stanie się ponownie dostępny."

Może być więc trudno.

 

Pozdravy

Edytowane przez Monogar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę coś dodać, to w USA części są znacznie tańsze i wysyłka w cały świat. Tu link do tłoków do GB 500 (to samo co XBR):

http://www.partzilla.com/parts/search/Honda/Motorcycle/1989/GB500+AC/CRANKSHAFT/parts.html

Jeszcze tam niczego nie zamawiałem, ale jakby się w kilku dogadać, to można by zrobić większe zamówienie i podzielić się kosztami przesyłki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...