Skocz do zawartości

Posiadacze Hondy XBR 500 poszukiwani


Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuje iglicy ssania do gaźnika jak na zdjęciu:

https://lh6.googleusercontent.com/-URrPDsYL45I/UUdqXLxjJXI/AAAAAAAACI4/jrjHziQ9UAA/s559/DSC_0496.jpg

w zasadzie to całego elementu nr 8 :

http://images.cmsnl.com/img/partslists/carburetor_bighu0280e1700a_a3b8.gif

Na http://czescihonda.motorista.pl jest za 233zł a za tyle to można cały gaźnik kupić :) Dzwoniłem do ludzi którzy sprzedają części do xbr na tablica.pl i nikt nie ma tego elementu. Jak ktoś ma pomysł, gdzie to dostanę za rozsądną cenę, będę wdzięczny za każdą odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejkum,

Pozwoliłem sobie na porównanie owego podzespołu, o który pytasz, na przywołanej przez Ciebie stronie http://www.cmsnl.com

Z tego co widzę, to wspomniane elementy posiadają taki sam symbol. Przynajmniej dla XBR '87 i Dominatora rocznik '90. Myślę, że śmiało możesz zastąpić uszkodzony zaworek rozruchowy analogicznym elementem od NXa. Na portalach aukcyjnych jest sporo części do tego modelu Hondy.

A cóż takiego stało się z owym zaworkiem, jeżeli mogę oczywiście wiedzieć ? W przeszłości pękł mi plastikowy element wkręcany w gaźnik. Dlatego wytoczyłem taki z mosiądzu. Dzieci po dzieciach :-)

 

Pozdravy

 

Pi-eS

Tutaj "śnurki":

http://www.cmsnl.com/honda-xbr500-1987-germany_model6435/16046-my6-770-valve_16046mk4711/#.UguXz5L0EZI

http://www.cmsnl.com/products/honda-nx650-dominator-1990_16046my6770/#.UguXv5L0EZI

Edytowane przez Monogar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rownież pękł mi plastikowy gwint, a dodatkowo uszkodziłem element w którym mocuje się linkę (teraz jest przylutowana).
cv6j.jpg

Ostatnio napotkałem nowy problem. Przepaliła mi się żarówka, kupiłem nową H4, a tu niespodzianka - mam zamontowaną R2 starego typu (bańkową) z okrągłym mocowaniem bez tych zębów. Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Podejrzewam, że mam nieoryginalny wkład, pewnie od mzki. Zastanawiam się czy mogę jakoś przerobić mocowanie i założyć zwykłą H4, ale nie wiem czy napięcie jest odpowienie i czy lampa jest pod to przystosowana.

Edytowane przez ogin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejkum,

Faktycznie, wszystko wskazuje na to, że posiadasz nieoryginalny wkład reflektora. Moim zdaniem możesz dobrać inny wkład z mocowaniem dla żarówki H4. Myslę, że dobierzesz któryś z reflektorów o średnicy 178 mm.

 

http://sklep.wesem.pl/3/reflektory_przednie

 

W Twojej sytuacji, innym i tańszym rozwiązaniem jest zastosowanie żarówki H4 z cokołem P45t-41.

 

http://www.motochemia.pl/zarowka-do-ciagnika-12v-tungsram-6055w-p45t-41-p-689.html

 

Choć w świetle przepisów wkład reflektora powinien być przystosowany do żarówek typu H4 (na szkle widnieje napis "H4"), to ten trik działa skutecznie. Przez wiele lat stosowałem go kiedyś w przypadku Fiata Uno. Bez żadnych problemów proceduralnych ;-)

 

Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zbliża się zima, więc spokojnie mogę podsumować sezon i jazdę moją XBR. Oprócz niej mam jeszcze inną maszynę, lecz ta jest moją ulubioną, więc w tym roku zrobiłem na niej najwięcej kilometrów. Może niektórzy mnie wyśmieją, ale tylko udało mi się zrobić 2500 km. Średnie spalanie wyszło mi 3,5-3,8 l/100 km.

Jazda w miarę delikatna tak na poziomie 3,5-4,5 tysiąca obrotów. Motocykl ma swoje lata, więc staram się go oszczędzać. Oleju w zbiorniczku ubyło ok 100 ml w porównaniu do tego co wlałem przy wymianie. Co musiałem wymienić, to akumulator, ponieważ stary już się skończył. Dodatkowo zafundowałem sobie na koniec sezonu nowe fajne dźwigienki sprzęgła i hamulca, bo stare były podrapane i lekko powyginane. Ogólnie mówiąc jestem bardzo zadowolony z mojej XBR-ki.

524708_511742605528072_770196866_n.jpg

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejkum,

Nie traktowałbym tego sezonu za definitywnie zamknięty. Myślę, że jeszcze kilka śmigalnych dni się przydarzy. Aczkolwiek można pokusić się o pewne wstępne podsumowanie tegorocznego sezonu.

Ze względu na stan zdrowia, nie mogę pochwalić się dużym przyrostem "kaemów". Niemniej większa ilość wolnego czasu, sprzyjała możliwości pochylenia się głównie nad wyglądem mojej XBRki. Otapicerowałem własnoręcznie zakupioną jeszcze w zeszłym roku oryginalną kanapę, co umożliwiło montaż zadupka, który od paru lat "czekał" na półce (nie chciał "współpracować" z dotychczasową kanapą). Zamontowałem także oryginalne XBRzane osłony pod kanapą, w miejsce poprzednich dorabianych przez mnie z maty szklanej i żywicy poliestrowej. Wymagało to odtworzenia fabrycznie przewidzianych mocowań dla nich.

Wymieniłem mocno nadwyrężony zestaw napędowy. Dopracowałem się także zdowalającego brzmienia akcesoryjnych tłumików.

Był to także pierwszy sezon, w którym motocykl pracował z nowym gaźnikiem.

Ponadto zaszło też kilka mniej ważnych zmian, najczęściej w wyglądzie.(naklejki). Jedna z ostatnich moich aktywności odbyła się także w obrębie kierownicy. Otóż wymieniłem manetki, ponieważ prawa pękła, a ogólnie to wykonane były z jakiegoś kiepskiego materiału (brudzącego i klejącego się po latach używalności).

Może jeszcze uda się w XBRce jeszcze coś zmienić do końca sezonu ? Właściciel (licho) nie śpi ;-)

 

Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Nowy sezon i nowe problemy z moją XBRką (ale wszystko jej wybaczam). Nagle zaczął mi się dławić na wyższych obrotach, powyżej 3 tysięcy, jak nie odjąłem gazu, gasł. Zmieniłem filtr paliwa, bo już był trochę brudny i zabrałem się za czyszczenie gaźnika. Niestety po rozebraniu okazało się, że płytka między cylindrem a krućcem gaźnika jest pęknięta.

2014-04-12+10.48.04+r.jpg

 

Dodatkowo uszczelki popękały i do niczego się nie nadają.

 

Czy wiecie gdzie dostanę tę część, a może ktoś ma na zbyciu?

Jakieś propozycje co do kleju, myślicie że to dobry pomysł, żeby to kleić?

Gdzie dostanę uszczelki? Myślicie, że na sam silikon będzie szczelnie?

 

@monogar - czy była by możliwość wytoczenia dla mnie z mosiądzu tego plastikowego elementu (od linki ssania) wkręcanego w gaźnik (oczywiście odpłatnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejkum,.

Problem pękniętego izolatora termicznego między głowicą a króćcem gaźnika jest mi znany z autopsji. Mój problem wyglądał kilka lat temu, tak:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/uqYyyiY6Wcf8BhG4dR40reNYlYMq26rlgsuku4am7ZI?feat=directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/I2-SPHYXEt3P0p6dDOOsdONYlYMq26rlgsuku4am7ZI?feat=directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/klTBeIh3VUS2LDBNls1mOONYlYMq26rlgsuku4am7ZI?feat=directlink

Próby posklejania spełzły na niczym. Podczas montażu izolator rozleciał się. Próbowałem zamówić ową część w serwisie Hondy, ale niestety była nieosiągalna. Wedle zapewnień serwisu była niedostępna nawet w magazynach w Japonii :-0

Dorobiłem taki izolator z tekstolitu o tej samej grubości, co oryginalna płytka. Ponieważ nie posiadałem technicznych możliwości wykonania rowka pod o-ring, zastosowałem od strony głowicy uszczelkę z tektury przeznaczonej do takich zastosowań (kiedyś przecież powszechne rozwiązanie w tymże miejscu). Niestety, po dwóch sezonach użytkowania na płytce widać było ślady wygniecione z jednej strony przez o-ring w króćcu gaźnika, a z drugiej strony przez uszczelkę tekturową.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/ki8qVKQfcZwe2Xzxf9ewueNYlYMq26rlgsuku4am7ZI?feat=directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/xDXNfz_FpkUXjguu3gRBm-NYlYMq26rlgsuku4am7ZI?feat=directlink

Podjąłęm także próbę dorobienia izolatora z materiału teflonopodobnego. Jego trwałość była zdecydowanie krótsza, niż w przypadku tekstolitu.

Temat jest o tyle trudny, że na tenże izolator działają oprócz obciążeń termicznych (ponad 100 stopni C), także obciążenia mechaniczne (siły ściskające). Stąd pewne pełzanie takie materiału, jak tekstolit. Myślę, że osoba zorientowana w technologii tworzyw sztucznych, z całą pewnością byłaby w stanie dobrać odpowiedni materiał do zastosowania, jako izolator termiczny pod gaźnik. Przemysł chemiczny oferuje w tej chwili niesamowite możliwości.

W tej chwili użytkuję zakupiony jakiś czas temu na aukcji Allegro, oryginalny izolator.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/h7qC6qb3tlT0ocrIj4ojVeNYlYMq26rlgsuku4am7ZI?feat=directlink

Jeżeli chodzi o uszczelnienie mocowania gaźnika, to stosuję z powodzeniem od wielu lat, najzwyklejsze o-ringi zakupywane w sklepie z tego typu uszczelnieniami (Passerotti). Minimalny wymiar o-ringa, to 58 x 3. Wymiarowanie o-ringów przedstawia się tak:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/oWmsfCmQWVDNYFNTO1rUnONYlYMq26rlgsuku4am7ZI?feat=directlink

O-ring przecinam i skracam na długości, tak aby po włożeniu w rowek, łączenie schodziło się mocno "na ciasno" (ale tak, by o-ring nie "wyskakiwał" samoistnie z rowka). Taki sposób montażu nigdy mnie do tej pory nie zawiódł.

Nie orientuję się, jak to wygląda od strony cenowej, ale istnieje też możliwość zakupu kalibrowanego sznura o danej średnicy do wykonywania tego typu uszczelnień.

Jeżeli chodzi o Twoje ostatnie pytanie, to niestety, nie dysponuję obecnie możliwością dorobienia mosiężnego mocowania linki ssania w gaźniku.

 

Pozdravy

 

Pi-eS

Aha. Zanim udało mi się zakupić oryginalny XBRowy izolator, to zastanawiałem się także nad zastosowaniem króćca od Hondy NX650 Dominator.

http://www.cmsnl.com/honda-nx650-dominator-1990-european-direct-sales_model3889/insulator-carb_16211mn9000/#.U0v2CXC0P3a

Występuje tu jednak taki problem, że ów króciec jest fizycznie dłuższy od połączenie głowica - gaźnik w przypadku XBRy. Należałoby odsunąć airbox, aby zrobić miejsce dla niego. Wydłużenie dolotu może także zmienić charakterystykę silnika XBRowego. Pytanie tylko, w jakim stopniu ?

Edytowane przez Monogar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Monogar, jesteś niewyczerpanym źródłem informacji o XBRce.

Martwię się, że jakiś odłamek z tej płytki mógł mi wpaść do cylindra, przy zdejmowaniu gaźnika, ale nie widzi mi się rozkręcanie tego wszystkiego, żeby tam zajrzeć..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejkum,

Bez obaw. Jeżeli nawet jakikolwiek kawałek pękniętego izolatora pod gaźnikiem wpadł do cylindra, to podczas pierwszych suwów tłoka opuści to miejsce szybciej, niż wpadł :-) Jeżeli będzie to suw pracy, to opuści cylinder w odmiennym stanie skupienia. Nie widzę potrzeby zaglądania tam.

A'propos informacji o XBRze. Obecny tu kolega Cezary XBR uruchomił na Chomiku profil poświęcony XBRce:

http://chomikuj.pl/Honda_XBR

Staraliśmy się wspólnie umieścić tam, jak najwięcej informacji dotyczących Hondy XBR i nie tylko. Jest tam zamieszczone hasło dostępowe. Można więc dodać także coś od siebie. Zapraszam.

 

Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejkum,

Zgadzam się, że przy zastosowaniu zalecanego przez serwisówkę Hondy oleju ATF, przednie zawieszenie XBRki jest za miękkie. Myślę, że wiek motocykla nie jest tu bez znaczenia. Dlatego od paru lat stosuję taki olej:

http://www.sklep.moto-akces.pl/ipone-fork-full-synthesis-15w-1l-olej-do-teleskopow-100-syntety-p-3895.html

Tłumienie przedniego zawieszenia zdecydowanie poprawiło się. W odwodzie zostaje jeszcze olej 20W lub bardziej radykalne rozwiązania, jak wymiana sprężyn przedniego zawieszenia na sprężyny progresywne. To jednak wiąże się ze znacznie większymi kosztami.

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NTUxMDE0Nw==&bid=104110

 

Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy ktoś wymieniał samodzielnie uszczelniacze? Mm problem ze złożeniem.

 

xbr+lagi.JPG

 

Mam taką część:

xbr+tuleja.jpg

i nie jestem pewien, która to część. Na rysunku w serwisówce takiej nie ma. Traktuję ją jako nr 4 - seat washer.

Dodatkowo tuleja nazwana Slider bushing wchodzi bardzo ciężko i nie moge jej wbić ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejkum,

Owszem, kilka lat temu wymieniałem uszczelniacze przedniego zawieszenia. Jednak nie przypominam sobie jakichkolwiek problemów z montażem. Czy tulejka przedstawiona na dolnym rysunku oraz wymieniona slider bushing, były tam przed demontażem zawieszenia ?

 

Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

też jestem posiadaczka tego wspaniałego motocykla od 2 lat. generalnie nie sprawia mi zadnych klopotów az do ostatniej przejazdzki kiedy przestał mi działać predkosciomierz. Podejrzewam awarie linki. Czy orienyujecie się gdzie mogę dostać linke do xbr z 1990 roku? i czy może posowałaby linka od innego motocykla?

 

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...