mariuuuszek Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Witam, mam pytanie. Wczoraj zmnienialem olej, z uwagi na fakt iz nie posiadam odpowiedniego klucza do fltra męczyłem sie dosyc dlugo aby go odkrecic innym kluczem do filtrow( klucz by za duzy). Sposobem jakos dalem rade. Teraz pytanie czy macie jakis patent na odkrecanie filtra nie posiadajac klucza?? Druga sprawa to czy wystarczy jak dokrecilem filtr recznie?? Nie dalem rady zrobic tego tamtym kluczem wiec na tyle sily ile mialem dokrecilem recznie ( wydaje mi sie ze bylo to solidnie bo probowalem potem odkrecic i nie dalem rady) Prosze o opinie czy musze dokrecic klucze czy wystarczy tak jak zrobilem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Starczy ręcznie, ale trzeba troche siły użyć :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 (edytowane) Klucz do filtra kosztuje ok.20-30 pln, czy warto szukać patentów? Do dokręcania filtra używam takiego klucza http://allegro.pl/item882870853_ir_klucz_d...a_kawasaki.html i chińskiego klucza dynamometrycznego TOPEX (koszt kilkunastu pln). Dokręcam filtr z wartością Nm podaną w serwisówce. Edytowane 4 Lutego 2010 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Zawsze można użyć starego sposobów mechaników, czyli śrubokręt wbić na przelot w filter i wtedy powinno być łatwiej odkręcić :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 (edytowane) Takie rzeczy najlepiej dokrecac z nadgarstka(mnie tak nauczyli w pracy i zawsze tak robie i jest git) trzeba przedramie i dlon ustawic w jednej lini i dokrecac obracajac sam nadgarstek. Wyczucie jest w tedy odpowiednie i trudno przekrecic gwint. A filter dokrecisz mocno reka i wstarczy. Edytowane 4 Lutego 2010 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinjin Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Co prawda robiłem to w Volvo S40 ale jeździ tak już pół roku i nie narzeka więc i tu powinno wystarczyć dokręcanie ręką :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niwy Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Klucz do filtra kosztuje ok.20-30 pln, czy warto szukać patentów? Do dokręcania filtra używam takiego klucza http://allegro.pl/item882870853_ir_klucz_d...a_kawasaki.html i chińskiego klucza dynamometrycznego TOPEX (koszt kilkunastu pln). Dokręcam filtr z wartością Nm podaną w serwisówce. też kupiłem sobie taką nasadkę na filtr bo innego dojścia nie mam. Tylko u mnie wyglądało to tak że najpierw kupiłem nowy filtr, potem poszedłem do Larssona po odpowiednią nasadkę dopasowałem. Ale okazało się że stary filtr był mniejszy -,- . Co firma to inne rozmiary lub miałem zły filtr. Teraz za każdym razem będę jeździć z kluczem. PS: a jak to jest z tą miedzianą podkładką przy śrubie spustowej? trzeba ją za każdym razem wymienić prawda? heh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cebulasXT Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Nie trzeba jak jest w miarę płaska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-rr Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Dokręcamy tylko ręcznie,trochę oleju na uszczelkę i jazda :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedzio! Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Uszczelki sa nasmarowane wazelina tech. lub cos w tym stylu, wiec nie trzeba smarowac olejem. :) Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 (edytowane) W teori to miedziane podkladki powinno sie wymieniac za kazdym razem bo latwo sie odgniataja(to jest taka jak by oszczelka), szczegolnie jesli sa to te z pod sruby spostowej oleju. W ostatecznosci jesli jest idealnie plaska mozna zostawic ale to juz rzezbiarstwo wedlug mnie(podkladki kosztuja grosze, doslownie)... Uszczelki sa nasmarowane wazelina tech. lub cos w tym stylu, wiec nie trzeba smarowac olejem. smile.gif Czasami tego nie ma albo jest bardzo malo wiec dla zasady odrobinka oleju palcem na gumowa uszczelke nie zaszkodzi. I jesli jest to mozliwe to przed wkreceniem filtra mozna wlac do niego nowy olej jesli nie bedzie wylewal sie przy dokrecaniu. Edytowane 4 Lutego 2010 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Ja odkręcałem na partyzanta, śrubokręt w filterek i jazda. Później okazało się, że dziadek ma klucz do filtrów :) Z przykręcaniem, to palec do starego oleju, na uszczelkę i dokręciłem ręką. Po odpaleniu nie pluł nigdzie olejem z pod filtra, więc myślę, że jest git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Zapobiegawczo warto zajrzeć czasem pod miskę i w okolice filtra dla spokoju ducha. Olej na uszczelke też daje zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Ja odkręcałem na partyzanta, śrubokręt w filterek i jazda. Później okazało się, że dziadek ma klucz do filtrów :) Z przykręcaniem, to palec do starego oleju, na uszczelkę i dokręciłem ręką. Po odpaleniu nie pluł nigdzie olejem z pod filtra, więc myślę, że jest git. partyzantka OK gdyby nie bylo forum ale jest, a palec po co do starego oleju? bo szkoda zamoczyc w nowym?... pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuuuszek Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Dzieki za info, wszystko juz wiem. Z tym śrubokrętem to słyszałem ale jakos nie zdecydowałem sie na ten krok. Jeszcze jedno pytanie. Ile oleju najlepiej zalac do moto? Nie zauwazyle tendencji aby bral mi olej ale zalalem prawie na full. W serwisowce pisza ze 2,8 litra, ja zalalem troszke wiecej ale to chyba nie ma negatywnego wplywu na prace silnika, wiec pomyslalem ze lepiej aby bylo na full bo zawsze tak jest chyba bezpieczniej. Prosze mnie poprawic jesli sie myle. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.