Skocz do zawartości

Dokrecanie filtra oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pytanie. Wczoraj zmnienialem olej, z uwagi na fakt iz nie posiadam odpowiedniego klucza do fltra męczyłem sie dosyc dlugo aby go odkrecic innym kluczem do filtrow( klucz by za duzy). Sposobem jakos dalem rade. Teraz pytanie czy macie jakis patent na odkrecanie filtra nie posiadajac klucza?? Druga sprawa to czy wystarczy jak dokrecilem filtr recznie?? Nie dalem rady zrobic tego tamtym kluczem wiec na tyle sily ile mialem dokrecilem recznie ( wydaje mi sie ze bylo to solidnie bo probowalem potem odkrecic i nie dalem rady) Prosze o opinie czy musze dokrecic klucze czy wystarczy tak jak zrobilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klucz do filtra kosztuje ok.20-30 pln, czy warto szukać patentów? Do dokręcania filtra używam takiego klucza http://allegro.pl/item882870853_ir_klucz_d...a_kawasaki.html i chińskiego klucza dynamometrycznego TOPEX (koszt kilkunastu pln). Dokręcam filtr z wartością Nm podaną w serwisówce.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rzeczy najlepiej dokrecac z nadgarstka(mnie tak nauczyli w pracy i zawsze tak robie i jest git) trzeba przedramie i dlon ustawic w jednej lini i dokrecac obracajac sam nadgarstek. Wyczucie jest w tedy odpowiednie i trudno przekrecic gwint. A filter dokrecisz mocno reka i wstarczy.

Edytowane przez Hipolit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klucz do filtra kosztuje ok.20-30 pln, czy warto szukać patentów? Do dokręcania filtra używam takiego klucza http://allegro.pl/item882870853_ir_klucz_d...a_kawasaki.html i chińskiego klucza dynamometrycznego TOPEX (koszt kilkunastu pln). Dokręcam filtr z wartością Nm podaną w serwisówce.

 

też kupiłem sobie taką nasadkę na filtr bo innego dojścia nie mam. Tylko u mnie wyglądało to tak że najpierw kupiłem nowy filtr, potem poszedłem do Larssona po odpowiednią nasadkę dopasowałem. Ale okazało się że stary filtr był mniejszy -,- . Co firma to inne rozmiary lub miałem zły filtr. Teraz za każdym razem będę jeździć z kluczem.

 

PS: a jak to jest z tą miedzianą podkładką przy śrubie spustowej? trzeba ją za każdym razem wymienić prawda? heh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teori to miedziane podkladki powinno sie wymieniac za kazdym razem bo latwo sie odgniataja(to jest taka jak by oszczelka), szczegolnie jesli sa to te z pod sruby spostowej oleju. W ostatecznosci jesli jest idealnie plaska mozna zostawic ale to juz rzezbiarstwo wedlug mnie(podkladki kosztuja grosze, doslownie)...

Uszczelki sa nasmarowane wazelina tech. lub cos w tym stylu, wiec nie trzeba smarowac olejem. smile.gif

Czasami tego nie ma albo jest bardzo malo wiec dla zasady odrobinka oleju palcem na gumowa uszczelke nie zaszkodzi. I jesli jest to mozliwe to przed wkreceniem filtra mozna wlac do niego nowy olej jesli nie bedzie wylewal sie przy dokrecaniu.

Edytowane przez Hipolit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odkręcałem na partyzanta, śrubokręt w filterek i jazda. Później okazało się, że dziadek ma klucz do filtrów :)

 

Z przykręcaniem, to palec do starego oleju, na uszczelkę i dokręciłem ręką. Po odpaleniu nie pluł nigdzie olejem z pod filtra, więc myślę, że jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odkręcałem na partyzanta, śrubokręt w filterek i jazda. Później okazało się, że dziadek ma klucz do filtrów :)

 

Z przykręcaniem, to palec do starego oleju, na uszczelkę i dokręciłem ręką. Po odpaleniu nie pluł nigdzie olejem z pod filtra, więc myślę, że jest git.

partyzantka OK gdyby nie bylo forum ale jest, a palec po co do starego oleju? bo szkoda zamoczyc w nowym?...

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info, wszystko juz wiem. Z tym śrubokrętem to słyszałem ale jakos nie zdecydowałem sie na ten krok.

 

Jeszcze jedno pytanie. Ile oleju najlepiej zalac do moto? Nie zauwazyle tendencji aby bral mi olej ale zalalem prawie na full. W serwisowce pisza ze 2,8 litra, ja zalalem troszke wiecej ale to chyba nie ma negatywnego wplywu na prace silnika, wiec pomyslalem ze lepiej aby bylo na full bo zawsze tak jest chyba bezpieczniej. Prosze mnie poprawic jesli sie myle.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...