pannonia75 Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 (edytowane) Dziwi mnie to że niektórzy pisza takie bzdury że gniazda w głowicy wypalą sie po paru dniach :banghead: Sam się zdziwiłem że po 2 latach ostrego używania tego moto na pustym kominie głowica nie dostała po dupie... To dla czego "Sam się zdziwiłem że po 2 latach ostrego używania..." gdy to pewnik że nic się nie dzieje ...się nazywa szczęście :bigrazz: ...ale weź pod uwagę skrajny przypadek: Gorący dzień, niewłaściwe paliwo, "przergulowane" gaźniki(wtryski), mikrowtrącenia niemetaliczne w strukturze stopu zaworu (czasem o niższej temp. topienia) Nikt nie robi "rentgena" każdej części w pojazdach seryjnej produkcji bo by to kosztowało majątek. Może też być tak że będziesz jeździł parę lat i nic... Może na 1000 użytkowników "DIY pusty wydech" tylko 1 ma taki problem co nie oznacza że wszystko OK - po prostu nie wiemy o tym nieszczęśniku. :flesje: ...co wcale nie oznacza że powinniśmy takie traktowanie motocykla przyjąć za normalne. Dooooookładnie! apropos... 23-im sposobem to "nie wiem jak podpiąć - zrobię 2-gi kabelek" Ja tak miałem w moim GS jak kupiłem - po niedługim czasie okazało się że coś robi zwarcie (DIY alarm). wywaliłem z instalacji reklamówkę kabli i dalej wszystko działało jak należy - oczywiście bez tegoż alarmu. Edytowane 3 Lutego 2010 przez pannonia75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Moim zdaniem silniki motocykli sportowych mają tak ustawione czasy rozrządu, aby jak najbardziej niwelować wypalanie gniazd. Producenci z całą pewnością założyli, że większość posiadaczy tych maszyn wcześniej czy później zmieni wydechy na bardziej otwarte niż seryjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Inżynier mechanik najpierw projektuje silnik, potem następny projektuje do tego wydech. Nikt nie zakłada ze ktoś wydech będzie zmieniał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 W zwykłym silniku tak, ale jeśli chodzi o sportowe silniki to już nie jest takie pewne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Odnośnie wydechu dobrą odpowiedzią jest Ducati. Kupując tłumiki Termignoni dostajemy, tłumiki lub tłumiki z kolektorami, sportowe ECU oraz filtr powietrza o większej przepustowości. Dostajemy to co powinno być w zestawie. Kolejny sposób to: uruchamiać motocykl z kabli rozruchowych przy mocno rozładowanym akumulatorze, a następnie odłączac te kable. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pannonia75 Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 W zwykłym silniku tak, ale jeśli chodzi o sportowe silniki to już nie jest takie pewne. Raczej bardziej pewne bo walka jest o gramy i mikrosekundy - i duży udział wydechu można wziąć za pewnik. A nawet jak przewidział to celowo nie zmienił żebyś u niego kupił nowe moduły, filtry, gaźniki itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Motocykl seryjny ma tyle ze sportowym wspólnego co kura z koniem. Albo coś jest produkcji seryjnej i wyrabia się kilkanaście tys sztuk albo coś jest sportowe. Wydech przelotowy wcale jakiś ogromnych korzyści mocy nie przynosi(zależny od modelu), tyle ze niektórych rajcuje jęk rzędowej 4(jak dla mnie dźwięk nie specjalny). Nawet najszybsze motocykle seryjne nie są maszynami które mogą się mierzyć z konstrukcjami stricte sportowymi, porównywanie ich jest bezsensowne i bez celowe. Sam nakład finansowy wydany na projekty sztuki seryjnej i sztuki sportowej jest zupełnie różny. Nie mówiąc o użytych materiałach i nowinkach technicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Panowie wystarczy tych wygłupów i robienia z tego tematu komunikatora GG. Jeszcze się któryś wychyli z takimi komentarzami to włączymy turbo-odkurzacz. Chcecie luźnych dyskusji typu: mnie się wydaje lub ja myślę to zakładajcie sobie osobny temat w piwie a nie w dziale Mechanika. Wystarczy tego bałaganu :banghead: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 (edytowane) Z tym kręceniem na zimno do odcięcia to prawda. Zeszłę zimy zdjąłem tłumik z HD, zacząłem go męczyć na zimno do odcięcia (całe 6k RPM :biggrin: ) no i stało się....w kuchni naprzeciwko garażu pękła szyba. :icon_twisted: A przy okazji wypluło mi uszczelkę pod cylindrem. :banghead: Końcówki wydechu zmienia się bardziej z powodów "dźwiękowych" niż pod względem osiągów. Aby zyskać przyrost mocy należy wymienić cały układ wydechowy i przestroić silnik pod ten nowy układ. Bez tego sama zmiana końcówki wpływa ujemnie na charakterystykę silnika, co jest oczywistym. W chinolach coraz częściej spotykam metodę tuningu wydechu polegającą na wierceniu otworu 8mm w kolektorze, tuż przed tłumikiem. :banghead: Efekt niesamowity. Idzie wiosna, coraz więcej takich wynalazków będzie śmigać mi pod oknem. :icon_evil: Czas kupić śrutówkę. PS. Boruta to nie był ten ziom co się bunkrował w jakimś starym zamku? Coś tak mi się pamięta z podstawówki. Edytowane 5 Lutego 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.